abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 december 2010 @ 21:15:12 #251
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_90600500
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:40 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Raak eerst maar eens werkloos zonder je spaargeld. Dan wil jij wel WW aanvragen (waar je overigens zelf premie voor betaald hebt). En tevens is het niet zozeer de attitude van de meesten hier maar die van het UWV. Laatst kon ik een baatje krijgen, dat ¤200,- netto onder mijn WW zat. Je zou denken dat het UWV zegt:"Da's goed, wij vullen wel aan tot je huidige bedrag."

Nee, dus, dan heb je gewoon pech.Dat aanvullen doen ze pas als je een jaar onafgebroken thuis zit. En helaas heb ik dat geld wel nodig. Als ze dat soort regeltjes nou eens veranderen, dan zou het al een stuk makkelijker worden.
Wat voor een job is dat dan, pallets sorteren??

pi_90600575
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:01 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb een gezin te onderhouden en ik zou zeer zeker gaan schoonmaken oid. Als ik maar geld naar binnen kan harken en vanuit die positie kan opgroeien en of verder kijken. Ik ben het met je eens dat het vinden van een geschikte baan best lastig kan zijn, maar ik heb ook het idee dat het verschuilen achter excuses wel lekker comfortabel is. Dat is absoluut niet bij iedereen van toepassing, maar een hoop lijken het mijn inziens wel makkelijk te vinden
Ik ben te hoog opgeleid voor schoonmaken en dat vind ik niet zelf maar de uitzendbureaus en schoonmaakbedrijven. Ze denken dat ik dan zo weer weg ben en daarom nemen ze liever een laagopgeleid persoon aan. Zo makkelijk is het dus niet. Ik werk nu bij een callcenter, daar willen ze dus wel hoogopgeleide mensen, maar als dat baantje straks weer afgelopen is zit ik dus weer thuis. Spaargeld heb ik niet zo veel, ik ben namelijk deze zomer afgestudeerd. Ik zal dus zeker alles aannemen maar binnenkort kom ik dus weer in de bijstand, het beetje spaargeld dat ik heb zal ik dan moeten gebruiken om rond te komen. De bijstand is namelijk niet erg hoog. Liever ga ik natuurlijk aan het werk.
pi_90600725
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:49 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Maar iedereen heeft toch wel spaargeld?
Nee, niet iedereen heeft spaargeld. Ik woon net een dik jaar in dit huis dus mijn spaargeld zat in de meubels etc..
pi_90600784
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:01 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb een gezin te onderhouden en ik zou zeer zeker gaan schoonmaken oid. Als ik maar geld naar binnen kan harken en vanuit die positie kan opgroeien en of verder kijken. Ik ben het met je eens dat het vinden van een geschikte baan best lastig kan zijn, maar ik heb ook het idee dat het verschuilen achter excuses wel lekker comfortabel is. Dat is absoluut niet bij iedereen van toepassing, maar een hoop lijken het mijn inziens wel makkelijk te vinden
Dat probeerde ik je dus uit te leggen. Met schoonmaken kun je je gezin minder goed onderhouden dan met je WW-uitkering.
  woensdag 29 december 2010 @ 21:20:20 #255
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90600800
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:18 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, niet iedereen heeft spaargeld. Ik woon net een dik jaar in dit huis dus mijn spaargeld zat in de meubels etc..
Zoals ik al zei: mensen die denken dat iedereen spaargeld heeft hebben een redelijk utopisch beeld van de huidige maatschappij.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_90600864
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:15 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Wat voor een job is dat dan, pallets sorteren??

Nee, tijdelijke hulpkracht bij de TNT.
pi_90600933
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:20 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: mensen die denken dat iedereen spaargeld heeft hebben een redelijk utopisch beeld van de huidige maatschappij.
Waarom niet? Omdat je boven je stand wilt leven en toch even een PL af wilde sluiten voor die blitse wagen? ;) (grapje)

[ Bericht 0% gewijzigd door draaijer op 29-12-2010 21:28:04 ]
pi_90601402
quote:
6s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:13 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ga je nog je opwachting maken in mijn ONZ topique O+ Je input wordt gewaardeerd, uiteraard geef jij je feedback zoals alleen gevleugelde dienende leider doet, toch :7
Ach meisje, je denkt toch niet dat ik de moeite ga nemen om een topic van mijn obesitas vrijgezellenstalker te lezen. De kwaliteit zal hoogstwaarschijnlijk net zo goed zijn als je voorverpakte voedsel wat je elke dag alleen soldaat maakt. :)

:W

[ Bericht 0% gewijzigd door draaijer op 29-12-2010 21:39:39 (op verzoek van goofy) ]
pi_90601407
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:22 schreef draaijer het volgende:

[..]

Waarom niet? Omdat je boven je stand wil leven en toch even een PL af wilde sluiten voor die blitse wagen ;) (grapje)
Misschien ben ik hopeloos ouderwets wat betreft lenen, maar als ik iets wil kopen, dan spaar ik daar voor. Voor een huis is dat natuurlijk niet reeel, maar voor al het andere niet meer dan normaal.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  woensdag 29 december 2010 @ 21:31:01 #260
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_90601419
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:21 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, tijdelijke hulpkracht bij de TNT.
Meh, scheelt niet veel met pallets sorteren. Bij de TNT moet je ook niet zijn voor de betere banen tegenwoordig.
pi_90601472
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:30 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Misschien ben ik hopeloos ouderwets wat betreft lenen, maar als ik iets wil kopen, dan spaar ik daar voor. Voor een huis is dat natuurlijk niet reeel, maar voor al het andere niet meer dan normaal.
Dan ben ik ook hopeloos ouderwets. Ik deel je mening.
  woensdag 29 december 2010 @ 21:33:24 #262
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90601566
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:30 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ach, meisje je denkt toch niet dat ik de moeite ga nemen om een topic van mijn obesitas vrijgezellen stalker te lezen. De kwaliteit zal hoogstwaarschijnlijk net zo goed zijn als je voor verpakte voedsel wat je elke dag alleen soldaat maakt. :)

De komma staat op de verkeerde plek en 'vrijgezellen stalker' en 'voor verpakt' is één woord.
pi_90601822
quote:
Op woensdag 29 december 2010 21:30 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ach meisje, je denkt toch niet dat ik de moeite ga nemen om een topic van mijn obesitas vrijgezellenstalker te lezen. De kwaliteit zal hoogstwaarschijnlijk net zo goed zijn als je voor verpaktevoedsel wat je elke dag alleen soldaat maakt. :)

Ik vind dit jammer, maar ik ben niet boos. Alleen maar ontzettend teleurgesteld :')
pi_90602728
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:08 schreef Peter het volgende:

[..]

Stort je trouwens ook alle studiefinanciering die je hebt ontvangen ongevraagd terug?
Draaijer?
dag
  woensdag 29 december 2010 @ 21:58:47 #265
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90602863
Draaijer heeft geen studiefinanciering gehad, maar alles natuurlijk zelf bekostigd.
pi_90603095
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:58 schreef goofy_goober het volgende:
Draaijer heeft geen studiefinanciering gehad, maar alles natuurlijk zelf bekostigd.
Studiefinanciering moet je namelijk niet aanvragen, want daar spaar je voor :Y
dag
pi_90603809
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:56 schreef Peter het volgende:

[..]

Draaijer?
Gasten ik heb na mijn middelbare school studiefinanciering (geen aanvullende, want ik werkte erbij) genoten als elk ander. Daarna zijn mijn opleidingen (als je daarvan kan spreken) door mijzelf alsmede voor een gedeelte door mijn werkgever gedaan. Ik leen in ieder geval geen geld om goederen te kopen (m.u.v. hypotheek). Ik spaar en zodra ik voldoende geld heb, koop ik die materiële zaken. Mensen die geld lenen voor een tv of auto zijn gewoon (naar mijn mening) niet goed bezig
pi_90604677
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 22:18 schreef draaijer het volgende:

[..]

Gasten ik heb na mijn middelbare school studiefinanciering (geen aanvullende, want ik werkte erbij) genoten als elk ander. Daarna zijn mijn opleidingen (als je daarvan kan spreken) door mijzelf alsmede voor een gedeelte door mijn werkgever gedaan. Ik leen in ieder geval geen geld om goederen te kopen (m.u.v. hypotheek). Ik spaar en zodra ik voldoende geld heb, koop ik die materiële zaken. Mensen die geld lenen voor een tv of auto zijn gewoon (naar mijn mening) niet goed bezig
Maar de basisbeurs heb je wel aangevraagd en ontvangen. En niet terugbetaald.
Wat is dan het verschil met een WW-uitkering? Waar je notabene premie voor betaalt? En waar je maar een maand per gewerkt jaar uitkering van ontvangt?
Bij die basisbeurs krijg je geld zonder tegenprestatie direct daar aan te koppelen. Althans, géén die je in geld direct of later moet aftikken.
dag
pi_90604815
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 22:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar de basisbeurs heb je wel aangevraagd en ontvangen. En niet terugbetaald.
Wat is dan het verschil met een WW-uitkering? Waar je notabene premie voor betaalt? En waar je maar een maand per gewerkt jaar uitkering van ontvangt?
Bij die basisbeurs krijg je geld zonder tegenprestatie direct daar aan te koppelen. Althans, géén die je in geld direct of later moet aftikken.
Lees eens terug Peter. Ik zou het anders willen zien. Ik zou het zelf in ieder geval niet doen. Ondanks ik ervoor betaal.

Tevens zijn het appels met peren. Je komt van de middelbare school en je hebt geen werkervaring en waarschijnlijk niet voldoende geld om je studie gelijk af te tikken. Als je werk hebt, moet je gewoon geld aan de kant zetten.
pi_90605998
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 22:37 schreef draaijer het volgende:

[..]
Als je werk hebt, moet je gewoon geld aan de kant zetten.
Waar staat dat dat verplicht is? Dat doe ik toch met mijn ww-premie tijdens het werken? Dat is een collectieve sociale verzekering.. Iets inleggen in de hoop dat je het niet nodig hebt maar het toch als vangnet hebben..
Ik ben wel gek als ik er geen gebruik van maak. Een verzekering waar ik verplicht aan moet deelnemen.
dag
  woensdag 29 december 2010 @ 23:43:27 #271
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90608275
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:40 schreef Disavowed het volgende:
Duimen, vrijdag wordt de grote dag :D.
Spannend! Ik wens je veel succes ^O^
  woensdag 29 december 2010 @ 23:44:17 #272
62913 Blik
The one and Only!
pi_90608313
Zullen we back ontopic gaan aub, topic-vervuiling ten top

don't feed the troll
pi_90609036
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:44 schreef Blik het volgende:
Zullen we back ontopic gaan aub, topic-vervuiling ten top
Hier ben ik het wel mee eens, eigenlijk. :)

Wil je discussiëren over de WW, dan kun je daarvoor terecht in [POL] :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_90610495
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:49 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Maar iedereen heeft toch wel spaargeld?
Dat raakt ook een keer op he... elke maand huur en g/w/l is toch wel prijzig, ben je je spaargeld zo kwijt.
Ik snap wel wat je bedoeld, helaas is het zeker niet zo simpel op het moment..
pi_90616811
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:16 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Ik ben te hoog opgeleid voor schoonmaken en dat vind ik niet zelf maar de uitzendbureaus en schoonmaakbedrijven. Ze denken dat ik dan zo weer weg ben en daarom nemen ze liever een laagopgeleid persoon aan. Zo makkelijk is het dus niet. Ik werk nu bij een callcenter, daar willen ze dus wel hoogopgeleide mensen, maar als dat baantje straks weer afgelopen is zit ik dus weer thuis. Spaargeld heb ik niet zo veel, ik ben namelijk deze zomer afgestudeerd. Ik zal dus zeker alles aannemen maar binnenkort kom ik dus weer in de bijstand, het beetje spaargeld dat ik heb zal ik dan moeten gebruiken om rond te komen. De bijstand is namelijk niet erg hoog. Liever ga ik natuurlijk aan het werk.
Ik heb precies hetzelfde...voor die simpele banen nemen ze je al niet aan omdat ze te bang zijn dat je zo weg bent. Zelfs bij het callcenter kom ik niet.

Ik was er van de week op gesprek, en gasten wilden dat ik meteen zou beginnen. Toen ik aangaf dat ik volgende week nog een sollicitatiegesprek zou hebben, kregen ze direct de indruk dat ik toch wel zo weg zou zijn (dat zagen ze ook al een beetje door mijn studie, uitwisseling naar het buitenland, en buitenlandse stage). Die gedachte is uiteraard vrij reëel, want ik wil dat werk ook alleen maar doen voor het geld.

Daarnaast lees ik hier iets over spaargeld en uitkeringen. Wat mij erg tegenzit is het volgende. Ik heb veel spaargeld, te veel om zelfs al aanspraak op de bijstand te maken. Wat ik zie is dat mensen die gewoon op grote voet hebben geleefd (bijv. steeds nieuwe TV, computer, meubels enz. hebben gekocht) geen spaargeld hebben, en zo wel de bijstand ontvangen. Zo word ik dus "gekort" omdat ik steeds zuinig heb geleefd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')