Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het doen hé? Je gaat gewoon weer een stukje schrijven voor fok!', mijn zoon is me aan het jennen. 'Ga nou maar naar school met je koude pootjes', jen ik terug.
'Waarom heb je nou die zwarte aan mama? Die andere zijn veel leuker', zegt mijn jongste zoon. Hij heeft gelijk, ik trek ze weer uit. Ik ben gezegend met 2 paar Uggs. Zwarte Classic Talls en Espresso Knightsbridge. Het laatste paar leek uit te draaien op een rampenplan.
Ik zat al een poosje op de website van Shopbop te kijken. Op fok! heb ik gelezen wat er bij komt qua kosten wanneer ik een paar in de USA bestel. Ik kocht wel eerder spullen in het land waar veel dingen goedkoper zijn, maar dit gaat via UPS. En dat is nieuw voor me. Maar ik bestel ze, tof. Binnenkort geen koude voetjes meer pour moi.
We volgen de zending online, het is best grappig. Oudste rekent uit hoeveel km de Uggs reizen voordat ze mijn voetjes komen verwennen. Dan opeens een briefje in de bus, ik was niet thuis. Verdorie, ik werk 's ochtends. Hopelijk komt hij morgen 's middags.
De volgende dag zit ik met m'n neus tegen het raam gekleeft aangezien m'n bel stuk is. Wanneer ik even in de keuken ben zie ik de wagen langzaam weer wegrijden. Ik klop hard op het raam, ren op m'n sokken naar buiten. 'Wacht!! Ik ben wel thuis! Kom hier met die Uggs!'. De chauffeur rolt met zijn ogen, iets zegt me dat ik niet de enigste ugg-maniac ben. Braaf betaal ik iets van 37 euro. Ik ben nu officieel een Ugg-bezitter.
Op wolkjes loop ik, na een dag weet ik al dat ik er nog een paar erbij wil. Ze lopen waanzinnig lekker, en om nou elke dag dezelfde boots te dragen is ook zo wat. Ik ben ijdel, ik geef het toe.
Op fok! post ivetje een foto van haar nieuwste paar. Roseberry's. Ik vind ze niet echt mooi, maar de kleur wel. Ik ben op slag verliefd. Ik ga zoeken naar een ander model, en vind de boots van mijn dromen. 'Hey! Je hebt vorige maand nog een paar gekocht en je hebt geen geldboom in de tuin!', roept de verstandige ik in mij me toe. 'Ik kijk alleen maar even!', roept de Ugg-aholic in mij terug.
Ik kijk. En ik kijk. En ik koop. Yes! Binnenkort mijn 2e paar Uggs in huis! Drie dagen, hooguit.
De eerste dag ben ik niet thuis. De 2e dag wel, immers heb ik nu vakantie. Maar het sneeuwt enorm, de wegen in dit dorp vrijwel onbegaanbaar. Ik zit sip naar buiten te kijken, geen UPS. Volgens de trackcode is de zending wegens weersomstandigheden vertraagt. Het zal wel, ik wil gewoon mijn Uggs. Diep in mijn hart vind ik de chauffeur een mietje, dat beetje sneeuw kan heus geen kwaad. Dat ik mijn eigen auto niet eens uit het parkeervak krijg zonder sneeuw te ruimen wis ik voor het gemak maar even uit m'n geheugen.
De volgende dagen hetzelfde verhaal. En dan, opeens; 'chauffeur is onderweg'. Ik blijf thuis, de hele dag zo besluit ik. Echter hebben de jongens een feest, en dus moet ik even een kwartiertje weg om ze weer op te halen. En ja hoor, de chauffeur heeft een briefje in de bus gegooid. Precies toen ik even weg was.
Ik vloek en besluit boodschappen te gaan doen. De auto glibbert richting de supermarkt, het is echt enorm druk overal. Dan zie ik de UPS bus een stuk verderop staan. Zo hard als ik kan ren ik op m'n zwarte Uggs naar de bus. 'Stop!!!! Wacht!!!'. De man rolt wederom met zijn ogen. Ik kijk in mijn portomonee. Leeg. 'Kan ik pinnen?', nee dus. 'Kun je nog eens langsrijden thuis, het geld ligt op m'n kast'. Hij schudt zijn hoofd, heeft het druk deze laatste dag voor kerst. Ik denk koortsachtig na. Als ik ze nu niet mee kan krijgen, word het volgend jaar voordat ik ze heb. Immers ga ik volgende week naar Parijs.
'Misschien kun je daar pinnen', zegt hij. Hij wijst naar de woningbouw. 'Wel opschieten, want ik heb het druk', bromt hij nog. Ik ren naar binnen. Pinnen kan niet, natuurlijk niet. Dan ren ik langs de UPS bus naar de overkant, naar de Fixet terwijl ik 'ik kom eraan, niet wegrijden!!' roep. Ik besluit een willekeurig iets bij de kassa te pakken, te betalen en extra geld te pinnen. Een lipbalsem, hij kost 7 euro zo kom ik later verbijsterd achter. Zeven euro voor een lipbalsem, bij een doe-het-zelf zaak nog wel?!
'Heb je niet kleiner?', jengelt de chauffeur wanneer ik hem hijgend een briefje van 50 euro overhandig. Ik word boos, mijn vinger zwaait heen en weer voor zijn neus. 'Moet je luisteren, ik moet m'n Uggs hebben, en jij je geld. Je hebt vast wel wisselgeld'. Hardhandig duwt hij de doos in m'n handen. Yes! Ik heb ze!
Eenmaal thuis zitten ze toch een beetje krap. Nee hé? M'n tenen zitten tegen de voorkant. Deze had ik duidelijk een maatje groter nodig dan de Classic Talls. Ik besluit ze op Marktplaats te verkopen en bestel een nieuw paar bij Shopbop. De chauffeur komt laat in de middag aan en zegt dat hij voortaan maling heeft aan mijn expres leveringen. Immers moeten die voor 12 uur 's ochtends geleverd zijn en ik ben toch nooit thuis 's ochtends. Ik ben hem dankbaar, immers was ik vanmorgen weer werken.
Blij ben ik. Het andere paar met dikke winst op Marktplaats verkocht en deze passen perfect.
'Wat gaat die rits stroef', denk ik nog. Krak. Mijn hart slaat over, mijn ademhaling stokt. Ik heb de rits kapot getrokken. Ik hap naar lucht, de laars is stuk. Hij is echt stuk. Ik fiets snel naar de schoenenmaker die nonchalant reageerd. 'Die is niet meer te maken, garantie gevalletje toch zeker?' Het huilen staat me nader dan het lachen, ik kan ze moeilijk terugsturen naar Amerika. Ik mail naar Shopbop, zij adviseren me te mailen met Ugg Australia.
Direct krijg ik een antwoord terug. Ik mag kiezen; of m'n geld terug of een nieuw paar Uggs. Maar deze zijn niet meer leverbaar, dus ik zou een ander paar uit moeten kiezen. Maar dat wil ik niet, ik wil m'n Knightsbridge Espresso. Dan maar m'n geld terug. De boots mag ik houden, maar daar kan ik weinig mee.
Ze zijn overal uitverkocht. Dan, op een mooie, stralende ochtend; bij shopbop in de uitverkoop. Alleen in mijn maat. Ik bestel ze direct, met de excuus-kortingsbon van shopbop. Direct zijn ze weer uitverkocht. De UPS man rolt wéér met zijn ogen, en vraagt me of ik een handeltje begonnen ben.
Ik doe ze aan, en verbeeld me 'hallelujah' gezang te horen terwijl engelen hun licht op me neer laten stralen. Ik dans door de sneeuw, lachend wacht ik 2 uur tot de jongens klaar zijn met tennissen. Andere mensen rillen en beven. Ze klagen over koude voeten en bevroren tenen. Maar ik niet.
Ik heb immers Uggs. Mijn met bloed, zweet en tranen verkregen Uggs. En daarom vind ik dat ik VIP kaarten verdien, een Ugg-aholic zijn is hard werken.
Mijn boots

Met rechts die ene met kapotte rits.