abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89447050
Hallo mensen,

2 Maand geleden hebben we een paar nieuwe gipswandjes geplaatst en deze in het o zo originele ral 9010 latex gezet.

later zijn er bij schilderwerkzaamheden een paar verfspetters opgekomen (groen zijdeglans) en zitten er een paar kleine doffe plekjes en is er wat plamuur erg ingedroogd.

Ik vroeg me dus af of ik gewoon met een kleine roller en dezelfde latex dit kon bij werken plaatselijk.
dit zonder dat je grote kleurverschillen tussen het latex krijgt.

voor de duidelijkheid er word niet gerookt hier dus geen verkleuring door nicotine al of zo
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 20:57:45 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_89447857
Latex kun je volgens mij niet eenvoudig bijwerken zonder dat het verschil niet erg zichtbaar wordt :) ongeacht of er wel of niet gerookt word.
pi_89448103
dus dan zou je die wandjes weer helemaal opnieuw moeten overstrijken?

domme is dus dat sommige plekken er ook pas na een paar weken door kwamen ?:S
  FOK!fotograaf donderdag 2 december 2010 @ 22:38:23 #4
17893 Forno
pi_89453906
Je kunt het altijd proberen. Is in een paar minuten gebeurt.

Mocht je niet tevreden zijn, dan zul je toch alles opnieuw moeten doen.
pi_89454824
Met die paar maanden heb je dikke kans dat je ermee wegkomt qua kleurverschil.

Wat je wel blijft zien:

- wanneer het niet vlak is (de spetter heeft dikte), dus eerst vlakschuren met fijne korrel
- de nieuwe aanstrijken, wederom door het dikte verschil tussen de 2 lagen, dit moet je beoordelen na je schilderactie...
pi_89457537
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:55 schreef klaaskootstra het volgende:
Met die paar maanden heb je dikke kans dat je ermee wegkomt qua kleurverschil.

Wat je wel blijft zien:

- wanneer het niet vlak is (de spetter heeft dikte), dus eerst vlakschuren met fijne korrel
- de nieuwe aanstrijken, wederom door het dikte verschil tussen de 2 lagen, dit moet je beoordelen na je schilderactie...
verschil zit er wel een beetje in maar het is dus groene verf op een echt witte ondergrond en een paar plekken waar het gipskleur erdoorheen komt.

(dat stuk heb ik niet gedaan maar een huisgenoot ;))
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')