Ik zie vaak in topics dat er offtopic reacties komen over Twitter Hier dus een echt
discussietopic daarover, omdat je mening erover niet echt gelezen wordt als reactie op een offtopic reactie
Ik wilde hier het volgend erover zeggen Als je mensen vraagt:
''Twitter jij?'' Dan vindt de 1 het compleet bagger en de ander fantastisch. En de mensen die het bagger vinden zeggen meestal:
Ach, dat domme Twitter, ik hoef niet te weten wat piet uitspookt of hoeveel suiker hij in zijn koffie doetEn ik dacht dat eerst ook. Toen kwam ik erachter dat erg veel bn'ers en politici twitteren. Ik dacht, lijkt me interessant om te lezen wat ze te ze posten. Dus ik maak een Twitter account aan, volg hier en daar wat vrienden/bn'ers. Ik ontdekte dus dat ze niet alleen hun bezigheden met hun followers mededelen, maar ook leuke links, filmpjes, lollige foto's, hun meningen over bepaalde dingen. Dat is 1 van de reden wrm het zo vet is.
Een ander hele goede reden is dat je gemakkelijk in contact komt met #dwdd kijkers of #voetbal kijkers of gebruikers van #ps3 ik noem maar wat. Die hashtags zijn handige filters. Een veel gebruikte Nederlandse hashtag is #durftevragen. Er komt op die hashtag zo ong. 1 tweet per 5 sec binnen, en mensen twitteren daar hun problemen, of iets wat ze zich afvragen bijv. Het is enorm handig als je mensen wilt helpen of zelf een probleem hebt want (uit ervaring) ik weet dat je sowiezo binnen 5 minuten de oplossing hebt. Als je bijv een bedrijf wilt oprichten of een evenement wilt organiseren heb je aan 1 tip natuurlijk niet genoeg. Dan krijg je verschillende tips om je verder te helpen. Ook kan je geretweet worden onder de followers van eem twitteraar die jou niet kan helpen maar je wel de oplossing gunt. Dan lezen dus nog meer mensen je vraag en is de kans groter dat je de oplossing vindt
Tot slot nog een belangrijke reden. Er zijn nieuws-twitteraccounts van bijv NOS, Shownieuws, RTL boulevard, NOS Headlines, noem maar op. Dan krijg je supersnel al het nieuw binnen zonder naar de desbetreffende nieuwssites te hoeven surfen.
Dan is er misschien nog de klacht die veel twitteraars hebben dat je op Twitter.com niet gelijk de realtime tweets binnenkrijgt, omdat je dan moet klikken op
''12 new tweets since you started searching'' Neem dan Tweetdeck: alle hashtags, mentions (@jezelf), DirectMessages, Friends naast elkaar. Ik hoop de sceptici een centimetertje verder naar de streep te hebben getrokken

Natuurlijk komen er op forums weinig reacties van ''Goede argumenten, ik was er eerst helemaal tegen maar nu ik dit gelezen heb, ga ik toch maar eens twitter proberen'' Hoeft van mij ook helemaal niet, als er maar een discussie over gevoerd kan worden, bij deze dus! Brand maar los met je voors en tegens!
[ Bericht 0% gewijzigd door idiot---boy op 02-12-2010 19:35:26 ]