abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89437260
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:08 schreef tuintegel het volgende:
In Duitsland zijn winterbanden verplicht , ik weet niet of dat voor Frankrijk ook geldt? dus let daar in ieder geval even op .
als je op reis gaat en het kan gaan sneeuwen dan wil je niet zonder winterbanden.

normaal heb ik er all seasons onder, voldoende grip voor winters nederland.
van zomer banden vervangen en per ongeluk zomerbanden op.
ik schrok me dood paar dagen geleden, schoot zo het kruispunt over met de rem vol in (en abs sloeg op hol).
das dan een moderne 2006 auto met brede banden.
met mijn andere auto glij ik al als het regent :S

en zeker met kinderen in je auto ;)
pi_89437340
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:08 schreef tuintegel het volgende:
In Duitsland zijn winterbanden verplicht , ik weet niet of dat voor Frankrijk ook geldt? dus let daar in ieder geval even op .
Ja, zijn we van op de hoogte dat dat daar verplicht is :)
Ik heb het even opgezocht en het gaat (iig in Frankrijk) er om dat er sneeuw op de wegen moet liggen.
Don't you love her madly?
  donderdag 2 december 2010 @ 17:14:08 #78
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_89437368
Ik heb even gekeken:

Bij Europcar huur je voor 41 Euro een Hyundai i10 (4-persoons) van 8/12 6:00 tot 9/12 6:00 met 150 km vrij. Extra kms zijn 0,13 / km. Den Haag - Parijs is grofweg 470 km, dus een 1000 km totaal. 150 km vrij, dus 850 x 0,13 = 110 Euri. Ik denk dat je met 1 tank wel op en neer komt en anders is het een keer tanken.

Je moet dus met een 200 Euri een heel eind komen. Is dat te behappen? Is het anders een ideetje om hier een collectetje te houden?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 2 december 2010 @ 17:23:25 #79
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_89437754
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:11 schreef hondebrok het volgende:

[..]

als je op reis gaat en het kan gaan sneeuwen dan wil je niet zonder winterbanden.

normaal heb ik er all seasons onder, voldoende grip voor winters nederland.
van zomer banden vervangen en per ongeluk zomerbanden op.
ik schrok me dood paar dagen geleden, schoot zo het kruispunt over met de rem vol in (en abs sloeg op hol).
das dan een moderne 2006 auto met brede banden.
met mijn andere auto glij ik al als het regent :S

en zeker met kinderen in je auto ;)
Hoe weet je of je allseasons hebt? want hier in de wijk is niet gestrooid (spekglad serieus!) en ik glijdt niet met mijn auto , nu heb ik hem pas acht maanden en er zitten behoorlijke banden onder (goodyear zo even uit mijn hoofd) . Nu twijfel ik dus of ik een set winterbanden zal aanschaffen omdat ik dus niet glij met mijn auto ... of denk ik nu te laks .. :@

Sorrie overigens voor de kleine topickaping..
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_89437905
Oh ook al zo supermeedenkend Lord-Vetinari _O_
Om een inzamelingsactie zou ik al helemaal nooit durven vragen :@ Maar het hoeft ook niet hoor, want als we wel met onze eigen auto zouden gaan zouden we die kosten ook gewoon betalen.
  donderdag 2 december 2010 @ 17:28:05 #81
66444 Lord_Vetinari
pi_89437960
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:26 schreef Lovechild het volgende:
Oh ook al zo supermeedenkend Lord-Vetinari _O_
Om een inzamelingsactie zou ik al helemaal nooit durven vragen :@ Maar het hoeft ook niet hoor, want als we wel met onze eigen auto zouden gaan zouden we die kosten ook gewoon betalen.
Nou, ik zou zeggen: Even naar www.europcar.nl (ze hebben nog een leuke kortingsactie ook) en gewoon een auto huren. 200 Euri uit en thuis.
pi_89438063
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:23 schreef tuintegel het volgende:

[..]

Hoe weet je of je allseasons hebt? want hier in de wijk is niet gestrooid (spekglad serieus!) en ik glijdt niet met mijn auto , nu heb ik hem pas acht maanden en er zitten behoorlijke banden onder (goodyear zo even uit mijn hoofd) . Nu twijfel ik dus of ik een set winterbanden zal aanschaffen omdat ik dus niet glij met mijn auto ... of denk ik nu te laks .. :@

Sorrie overigens voor de kleine topickaping..
vaak staat er wel zoiets op als "all season" of "all weather" en een icoontje met een sneeuwvlokje op de band.
verder herken je op de band zelf lamellen (lijken net scheurtjes) die over dwars op de band zitten).
(all seasons hebben dan weer minder van die lamellen)

dit is een volle winterband en zie je dat zigzag gedeelte, bij all seasons heb je vaak minder zigzag lamellen).

als je geen winterbanden of all seasons hebt dan zou ik alleen een set winterbanden kopen indien je van plan bent die auto 3 a 4 jaar in je bezit te houden of dat het een vrij nieuwe auto is.
als je dat ding over een jaar weer weg doet dan all-seasons halen, das wat goedkoper
  donderdag 2 december 2010 @ 17:35:53 #83
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_89438287
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:30 schreef hondebrok het volgende:

[..]

vaak staat er wel zoiets op als "all season" of "all weather" en een icoontje met een sneeuwvlokje op de band.
verder herken je op de band zelf lamellen (lijken net scheurtjes) die over dwars op de band zitten).
(all seasons hebben dan weer minder van die lamellen)
[ afbeelding ]
dit is een volle winterband en zie je dat zigzag gedeelte, bij all seasons heb je vaak minder zigzag lamellen).

als je geen winterbanden of all seasons hebt dan zou ik alleen een set winterbanden kopen indien je van plan bent die auto 3 a 4 jaar in je bezit te houden of dat het een vrij nieuwe auto is.
als je dat ding over een jaar weer weg doet dan all-seasons halen, das wat goedkoper
Ik heb dus all weather banden , net gekeken . Ik ben overigens wel van plan deze auto helemaal af te rijden aangezien ik hem net acht maanden heb en het geen goedkoop boodschappenbakje is ;)
  donderdag 2 december 2010 @ 17:36:39 #84
66444 Lord_Vetinari
pi_89438315
Heer en dame, hoort die discussie niet in PTA?
  donderdag 2 december 2010 @ 17:37:34 #85
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_89438347
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Heer en dame, hoort die discussie niet in PTA?
Ik ben ook al klaar, dat is het enige wat ik even wilde weten , al had het misschien beter in een pm gekund. Ik had mij ook al verontschuldigd voor de vraag tussendoor...

Ontopic , je voorstelling tot een collecte vind ik ook too much , zelfs voor fokkers helpen fokkers. Al gun ik de ts heus op haar plek van bestemming te komen.

Ik geloof trouwens dat ze al een besluit heeft genomen?
pi_89438416
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nou, ik zou zeggen: Even naar www.europcar.nl (ze hebben nog een leuke kortingsactie ook) en gewoon een auto huren. 200 Euri uit en thuis.
Hm, een nadeel: jij was in jouw berekening uitgegaan van 1 dag maar het zijn er 4. En dan komen we qua huur al op 150 euro.
  donderdag 2 december 2010 @ 17:40:24 #87
66444 Lord_Vetinari
pi_89438447
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:39 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Hm, een nadeel: jij was in jouw berekening uitgegaan van 1 dag maar het zijn er 4. En dan komen we qua huur al op 150 euro.
Ah... <krab, krab>

Tja, ik heb zelf een grijs kenteken bak, dus maar 2 zitplaatsen.
pi_89438469
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:37 schreef tuintegel het volgende:

[..]

Ik ben ook al klaar, dat is het enige wat ik even wilde weten , al had het misschien beter in een pm gekund. Ik had mij ook al verontschuldigd voor de vraag tussendoor...

Ontopic , je voorstelling tot een collecte vind ik ook too much , zelfs voor fokkers helpen fokkers. Al gun ik de ts heus op haar plek van bestemming te komen.

Ik geloof trouwens dat ze al een besluit heeft genomen?
Ik heb geen probleem met je topickaap hoor.

Een collecte zou ik zelf ook echt niet willen. Het besluit is min of meer genomen maar de man des huizes is nog niet thuis, dus tot die tijd tracht ik nog steeds een goedkoper alternatief te vinden ;)
pi_89438503
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ah... <krab, krab>

Tja, ik heb zelf een grijs kenteken bak, dus maar 2 zitplaatsen.
Je hebt iig fantastisch meegedacht :*

Nu ga ik mijn plaats aan het aanrecht innemen :P
  donderdag 2 december 2010 @ 17:51:14 #90
198098 henkzijlstra
ik verdien 80k per jaar en jij
pi_89438787
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:58 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Of Plopsaland iets anders is dan dit moet mijnheer de baas maar fijn zelf beoordelen, niet? ;)

En je laatste vraag beantwoord ik met een tegenvraag: wat doe ik met mijn kinderen als ik parttime ga werken?
euh heel stommisschien maar kinderopvang? dat is heel normaal hoor. druk weg bij ouders en kinderen worden socialen omdat ze al vroeg met andere kinderen spelen in plaats van steeds bij het handje gehouden van mama
  donderdag 2 december 2010 @ 17:54:33 #91
66444 Lord_Vetinari
pi_89438892
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:42 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Je hebt iig fantastisch meegedacht :*

Nu ga ik mijn plaats aan het aanrecht innemen :P
Okee, nog 1 poging dan:

http://www.goedkope-autohuur.nl/nederland.html

Ze hebben het over 'all-in prijzen' en 'onbeperkte kilometers'.
  donderdag 2 december 2010 @ 18:01:20 #92
198098 henkzijlstra
ik verdien 80k per jaar en jij
pi_89439135
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Okee, nog 1 poging dan:

http://www.goedkope-autohuur.nl/nederland.html

Ze hebben het over 'all-in prijzen' en 'onbeperkte kilometers'.
ja brein. jij denk dat je onbeperkt mag rijden? brandstof betaal je echt zelf hoor. er komt alleen geen opslag bij als je meer rijdt dan gemiddeld (ivm afschrijving)
pi_89439246
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn en het gaat ook helemaal niet over auto's, maar ik heb zelf voor een callcenter gewrekt, van huis uit, met heel flexibele roosters...Was er een kleintje ziek kon ik zelf met mijn uren schuiven zodat ik er mee naar de dokter kon ofzo...Het was voor de goede doelen loterijen en ook bij sommige grote goede doelen shows op tv ( ik zat dan gewoon lekker thuis) ideaal met kids te combineren enzo!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 2 december 2010 @ 18:06:09 #94
66444 Lord_Vetinari
pi_89439317
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:01 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

ja brein. jij denk dat je onbeperkt mag rijden? brandstof betaal je echt zelf hoor. er komt alleen geen opslag bij als je meer rijdt dan gemiddeld (ivm afschrijving)
Zucht. Alle andere bedrijven rekenen boven de zoveel km een bepaald bedrasg per km. Als je er één vindt, die geen beperking stelt aan de kms spaar je die extra kosten al uit, omdat je de benzine toch wel moet betalen, ook bij die anderen. Brein.
pi_89442954
Nou kom op, niet zo zuur doen tegen elkaar.
Er is fantastisch geholpen door sommige users en daar ben ik echt heel blij mee.

Inmiddels is het nu echt opgelost. We gaan met de auto van de baas en die heeft het zelf aangeboden.
pi_89443093
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:51 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

euh heel stommisschien maar kinderopvang? dat is heel normaal hoor. druk weg bij ouders en kinderen worden socialen omdat ze al vroeg met andere kinderen spelen in plaats van steeds bij het handje gehouden van mama
En uit welke post heb jij geconcludeerd dat mijn kinderen niet sociaal zijn en altijd aan mijn handje lopen? :{w
Trouwens, ik heb toch niet gezegd dat we het altijd zo krap hebben? In principe redden we het prima op deze manier. Tegenslag kun je allemaal weleens hebben.
pi_89443185
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:04 schreef vamperotica het volgende:
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn en het gaat ook helemaal niet over auto's, maar ik heb zelf voor een callcenter gewrekt, van huis uit, met heel flexibele roosters...Was er een kleintje ziek kon ik zelf met mijn uren schuiven zodat ik er mee naar de dokter kon ofzo...Het was voor de goede doelen loterijen en ook bij sommige grote goede doelen shows op tv ( ik zat dan gewoon lekker thuis) ideaal met kids te combineren enzo!
Oh, dat klinkt goed.
Het merendeel van mijn kinderen gaat al naar school, er is er nog eentje thuis van bijna 3 jaar. Het is zeker iets om eens achteraan te gaan. Ook dank :D
pi_89443239
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:31 schreef Lovechild het volgende:
Er is fantastisch geholpen door sommige users en daar ben ik echt heel blij mee.

Inmiddels is het nu echt opgelost. We gaan met de auto van de baas en die heeft het zelf aangeboden.
Mooi dat het opgelost is. ^O^ Veel plezier!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_89447267
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:31 schreef Lovechild het volgende:

ah, kijk je man is gewoon te trots om hulp te vragen ;)

herkenbaar :P

veel plezier iig :)
  donderdag 2 december 2010 @ 21:00:45 #100
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89448046
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:36 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Oh, dat klinkt goed.
Het merendeel van mijn kinderen gaat al naar school, er is er nog eentje thuis van bijna 3 jaar. Het is zeker iets om eens achteraan te gaan. Ook dank :D
Ik haak ook even in hierop. Sinds een ruime 2 maanden ben ik aan de slag als Thuishulp. Werk 4 ochtenden in de week. Wordt er absoluut niet stinkend rijk van, maar alle beetjes helpen. Breng 's morgens mijn dochter naar school, ga door naar mijn werkadres (altijd in mijn eigen omgeving) en sta om kwart voor 12 weer netjes bij school om haar op te halen. Het is geen topbaan, carrieremaken lukt er ook niet echt, maar de mensen waar je bij thuis komt helpen kunnen dat zelf niet meer en zijn dolblij met je hulp! Overal staat er een bak koffie klaar, vaak met wat lekkers er bij en op die manier voel ik me eens ook iemand anders dan 'mama'. Sta bij die mensen hetzelfde te doen als thuis, poetsen, en toch voel ik er me er zoveel beter door! (en mijn bankrekening ook...)

Misschien is het iets om eens naar te kijken in je eigen omgeving?
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')