Internet, het nieuwe virtuele slachtveld van de politici.quote:In opspraak geraakt GroenLinks Kamerlid al eerder betrokken bij schandaal
Eerder deze week berichtte De Dagelijkse Standaard dat GroenLinks Tweede Kamerlid Arjan El Fassed oprichter is van het extremistische Electronic Intifada én dat hij voorheen werkzaam was bij ICCO – de organisatie die Electronic Intifada sinds 2007 subsidiëert. Dit nieuws werd opgepikt door verscheidene andere websites en magazines, waaronder Elsevier.
Bij nader onderzoek blijkt dat dit niet de eerste keer is dat El Fassed betrokken is bij een (internationaal) schandaal. In 2001 schreef hij een brief aan New York Times columnist Thomas Friedman, waarin hij Israël van apartheid beschuldigde. What else is new, zult u denken? Dat vinden die neomarxistische lui van GroenLinks toch allemaal? Is dat nu nieuws? Nou nee. Wat deze brief wél groot nieuws maakte is dat El Fassed het onder de naam schreef van… Nelson Mandela. Hoewel El Fassed publiekelijk niet ontkende dat hij, niet Mandela, de brief had geschreven nadat die openbaar werd, was de schade al aangericht: verscheidene Amerikaanse en Arabische media namen de brief serieus. De Apartheid-aanklacht zou steeds vaker gebruikt worden door vijanden van Israël – en dat nog met een redelijke mate van PR-succes ook.
Als je niet beter wist zou je bijna denken dat dit een bewuste strategische keuze was: een brief schrijven in naam van Nelson Mandela, vervolgens even afwachten hoe erop gereageerd wordt, als het eenmaal groot nieuws is en wereldwijd een grote impact heeft gehad zeggen dat het allemaal ironisch bedoeld was en toegeven dat jij de werkelijke auteur bent, (zodat je niet van valsheid in geschrifte beschuldigd kan worden.) Best slim – voor een extremistische GroenLinkser.
Slim, maar niet slim genoeg. Het is een ieder met zelfs maar een korreltje gezond verstand duidelijk waar El Fassed mee bezig is: het is een man met een missie. Hij is bereid alles te doen dat hij nodig acht om Israël schade te berokkenen: extremistische websites oprichten, die vervolgens laten subsidiëren door (oud-)werkgevers en nepbrieven de hele wereld rondsturen waarin Israël van de meeste vreselijke wandaden wordt beschuldigd. En vervolgens je handen in onschuld wassen met een vrolijke ‘maar ik lieg toch niet?’
De enige vraag die ons nog rest is waarom El Fassed nog niet uit de partij is gezet door Femke Halsema? Hoe kan het dat deze zelfverklaarde linksliberaal El Fassed nog niet heeft gevraagd zijn zetel ter beschikking te stellen? De man heeft aanzienlijk meer op zijn kerfstok dan de PVV’er James Sharpe die, daar was iedereen het over eens, er verstandig aan deed door op te stappen nadat hij ook bij enkele schandaaltjes betrokken was. Natuurlijk zou Halsema El Fassed gewoon kunnen laten blijven, maar dan bewijst ze wel eens temeer een ontzettende hypocriet te zijn; jammeren en zeuren over Kamerleden die een dubieus verleden hebben als zij lid zijn van rechtse partijen, maar snel de andere kant op kijken als het haar eigen mensen betreft.
bron: http://fp.dagelijksestand(...)okken-bij-schandaal/
De boodschapper heeft het gedaan!quote:Op donderdag 2 december 2010 10:14 schreef k_man het volgende:
Als het echt groot nieuws is, zoals in dat broddelwerkje staat, had je vast wel een minder dubieuze bron kunnen vinden.
Je bent een droom-stemmer voor _elke_ partij ! (of niet voor de pvv?)quote:
Ik citeer:quote:Op donderdag 2 december 2010 10:22 schreef fokthesystem het volgende:
De boodschapper heeft het gedaan!Het stuk vertelt goed hoe e.e.a. gaat en werkt.
Zoekmachines leveren zat op, go fish!![]()
Dat is internationaal nieuws, groot staat toch nergen, wat een broddel-lezer zeg!![]()
En hier groeit het vrolijkverder. Maar ja GL had al meer extremistische leden/bestuurders.
Maar goed, zolang een of andere extreem-rechtse site vooral zelf vindt dat het groot nieuws is, is er weinig aan de hand.quote:Wat deze brief wél groot nieuws maakte is
Ik vind het zionisme best extremistisch, omdat het uitgaat van de gedachte dat het ene ras het recht heeft land te roven en over te gaan tot etnische zuivering. Daarmee is bijvoorbeeld iets schrijven voor de website van het CIDI niet meteen een schandaal. Extremisme is niet vanzelf schandalig. Electronic intifada lijkt me niet eens extremistisch, laat staan dat betrokkenheid daarbij een schandaal zou zijn.quote:Op donderdag 2 december 2010 10:23 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Je bent een droom-stemmer voor _elke_ partij ! (of niet voor de pvv?)
Elsevier bevalt je zeker ook niet ?quote:Op donderdag 2 december 2010 10:27 schreef k_man het volgende:
Maar goed, zolang een of andere extreem-rechtse site vooral zelf vindt dat het groot nieuws is, is er weinig aan de hand.
Oh dat weer wElquote:Op donderdag 2 december 2010 10:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het zionisme best extremistisch,
Stel je voor dat NL ineens aan de duitser wordt gegeven, nu ja deels, friesland of limburg.quote:omdat het uitgaat van de gedachte dat het ene ras het recht heeft land te roven en over te gaan tot etnische zuivering.
Deels ben ik het er mee eens, kijk echter naar wie dit waarvandaan doet.quote:Daarmee is bijvoorbeeld iets schrijven voor de website van het CIDI niet meteen een schandaal. Extremisme is niet vanzelf schandalig. Electronic intifada lijkt me niet eens extremistisch, laat staan dat betrokkenheid daarbij een schandaal zou zijn.
Ik heb al eerder gevraagd om een degelijke bron. Dus kom maar op met Elsevier-artikel.quote:Op donderdag 2 december 2010 10:35 schreef fokthesystem het volgende:
Elsevier bevalt je zeker ook niet ?.
Nee joh, er zijn er tig, go fish, en kom maar met een voor jouw wel acceptabele bron, ik ben inmiddels al weer wat wijzer vandaag inzake allerlei dingen, bron is 1 ding, feiten een 2e en dan natuurlijk de opvatting daarop, jij kan dit alles gewoon vinden voor een NLs parlementslid, dat mag.(Nog..)quote:Op donderdag 2 december 2010 10:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik heb al eerder gevraagd om een degelijke bron. Dus kom maar op met Elsevier-artikel.
Wie is hier nou de TS? Jij of ik?quote:Op donderdag 2 december 2010 10:45 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Nee joh, er zijn er tig, go fish, en kom maar met een voor jouw wel acceptabele bron, ik ben inmiddels al weer wat wijzer vandaag inzake allerlei dingen, bron is 1 ding, feiten een 2e en dan natuurlijk de opvatting daarop, jij kan dit alles gewoon vinden voor een NLs parlementslid, dat mag.(Nog..)
Ja, maar ik ben dan ook een beetje ouderwets, ik accepteer (salon)racisme niet.quote:
Het idee dat het ene ras recht heeft op land van een ander is niet nieuw, dat klopt, de Duitsers gingen de zionisten al eens voor.quote:Stel je voor dat NL ineens aan de duitser wordt gegeven, nu ja deels, friesland of limburg.
Je kunt niet iets kado geven wat niet van jou is, en je kunt dus ook geen kado aannemen van iemand die niks weg te geven heeft. Maar los daarvan, sindsdien hebben de zionisten met geweld en etnische zuivering nog meer land geroofd en zijn ze daar nog steeds mee bezig, vanuit de gedachte dat iemand met joods bloed die van een ander continent wordt ingevlogen vanwege dat joodse bloed recht heeft op dat land en mensen van een ander ras dus maar moeten oprotten.quote:Want je moet wel wat verder terug dan de krant van verleden jaar of 10 jaar terug om te snappen dat de staat israel die grond cadeau kreeg van....? zoek ze en werk aan algemene kennis.
Ten eerste is dat oud nieuws en dus het schandaal niet, ten tweede is het enige schandalige eraan dat journalisten het verhaal niet checken, waardoor het een geslaagde publiciteitsstunt kon worden. Wat er schandalig is aan oproepen tot een boycot zou ik echt niet weten, dat is een uiterst beschaafd en democratisch middel.quote:Deels ben ik het er mee eens, kijk echter naar wie dit waarvandaan doet.
Stel je voor dat bijv. wilders uit naam van.... schrijft aan... over... is het dan ineens anders?
Reeds, maar ook jij hebt het fok-bron-virus.quote:Op donderdag 2 december 2010 10:49 schreef k_man het volgende:
Wie is hier nou de TS? Jij of ik? Jij komt met een berichtje van een obscure website over 'groot nieuws', maar vervolgens moet iedereen zelf maar gaan zoeken of er nog ergens een kern van waarheid in zit? Zo werkt het dus niet. Jij stelt, dus jij bewijst. Kom met een normale bron en kom met die feiten. Of niet, maar verwacht dan niet dat je 'grote nieuws' serieus genomen wordt.
Ik leer liever vissen dan onnodig bronnen aanreiken die men toch wel afkeurt, schijnt mode te zijn!quote:Op donderdag 2 december 2010 11:36 schreef k_man het volgende:
Ik constateer dat je - ondanks herhaald vragen - niet in staat blijkt om met een fatsoenlijke onderbouwing van je beweringen te komen. Daar laat ik het bij.
Verder nog een link waarin Arjan praat over de website:quote:Minister Uri Rosenthal (VVD, Buitenlandse Zaken) wil opheldering van de interkerkelijke ontwikkelingshulpclub ICCO, omdat de gesubsidieerde organisatie geld geeft aan anti-Israëlische actiegroepen.
Rosenthal wil opheldering van ontwikkelingshulpclub ICCO
GroenLinks-Kamerlid achter website
Het GroenLinks-Kamerlid Arjan El Fassed is volgens de weblog De Dagelijkse Standaard de oprichter van de anti-Israëlische website Electronic Intifada. Op de site wordt Israël onder meer vergeleken met nazi's.
Uri Rosenthal wil daarover een 'pittig gesprek' voeren met ICCO, waar Doekle Terpstra de voorzitter van de Raad van Toezicht is.
Onrecht
De VVD-minister wil weten of ICCO overheidsgeld gebruikt voor de anti-Israëlische actiegroep Electronic Intifada (EI), die op haar website gekleurd nieuws levert over de Palestijnse zaak.
ICCO zelf maakt geen geheim van haar steun aan EI. De kerkorganisatie schonk de website in de periode 2006-2009 in totaal 150.000 euro.
Groot probleem
Volgens Rosenthal staan de standpunten van Electronic Intifada 'diametraal' op die van het kabinet. Als blijkt dat ICCO inderdaad EI subsidieert, dan heeft de ontwikkelings-hulpclub 'een groot probleem met mij', stelt Rosenthal in The Jerusalem Post.
In het Regeerakkoord staat dat de nieuwe regering 'verder wil investeren in de band met de staat Israël'.
Laars
ICCO-topman Doekle Terpstra, tevens prominent CDA-lid, is fel tegen het regeringsbeleid van de Joodse staat, die volgens hem 'de mensenrechten en het internationaal recht grotendeels aan haar laars lapt'.
'Onderdrukking zit in het systeem,' zei hij na afloop van een bezoek aan de betwiste gebieden. 'Als wij Israël serieus nemen, dan moeten we de moed hebben dit land moreel hierop aan te spreken.'
Of 'hij' zoekt beter en breder (engels al gedaan?) ^^ wink winkquote:Op donderdag 2 december 2010 12:39 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Dit vond ik over die website op de site van elsevier:
Verder is er erg weinig te vinden behalve nog een amateuristisch blog, dus TS liegt over de grote hoeveelheid bronnen die te vinden is.
Wat jij nu aan het doen bent ligt dicht tegen laster aan. Zo van het is gewoon zo en vraag het maar na. Dan word er gegoogeld roep je: ja maar wel in het engels he. kom gewoon met 10 bronnen, die jij al hebt gevonden.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:44 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Of 'hij' zoekt beter en breder (engels al gedaan?) ^^ wink wink![]()
En het gaat niet om de bronnen an sich, maar om een kamerlid van GL die dit soort dingen zo doet, ik kan dat niet goedkeuren. Overigens kan je heel veel niet zo politiek neutrale reacties vinden op allerlei sites van hem, maar ja dan is het natuurlijk : 'iemand die zijn naam gebruikt'
De enige die beweert dat dat zo is, is een obscuur blogje. Elsevier meldt niet eens dat het zo is, alleen dat dat obscure blogje zegt dat het zo is.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:44 schreef fokthesystem het volgende:
En het gaat niet om de bronnen an sich, maar om een kamerlid van GL die dit soort dingen zo doet,
Als doorgaans SP stemmer heb ik harry van bommel nog mijn geloof gegeven dat hij in een demonstratie met doel steun aan hamas Palestina nIEt riep over jadiejadiejadie .. Joden aan het gas.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:57 schreef Hassish het volgende:
Verder is er niet nieuws eigenlijk, behalve dat je geen partijen mag steunen die tegen Israël zijn.
.... dat wij, net als met een rabbae (ook GL) toch al aardig wat politci hebben met banden en werkzaamheden voor NIET NLs bestuur en bevolking, niet eens voor NL.... Maarreh gaat u rustig slapen.quote:GroenLinks-Kamerlid Arjan El Fassed betrokken bij ICCO-schandaal
Politiek | Politiek | 29 November 2010 | 10:48:24
Uit onderzoek van NGO Monitor blijkt dat de "ontwikkelingshulporganisatie" ICCO de anti-Israëlische (en deels antisemitische) website The Electronic Intifada financiert. ICCO ontvangt op haar beurt het gros van haar inkomsten door subsidiëring van het ministerie van Buitenlandse Zaken (recent kreeg de zogenaamd "christelijke" organisatie nog 382.538.991 euro aan subsidie toegewezen). Minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal heeft aan The Jerusalem Post laten weten dat ICCO een probleem heeft als de organisatie inderdaad The Electronic Intifada financiert. ICCO zelf meldde overigens aan dezelfde krant dat de organisatie inderdaad de betreffende website financiert. Volgens ICCO-voorzitter Marinus Verweij sinds 2007.
Mede-oprichter van The Electronic Intifada is overigens Arjan El Fassed, Tweede Kamerlid van GroenLinks. Op 10 november heb ik Frits Wester van RTL Nieuws getipt over de link tussen El Fassed en de anti-Israëlische (en deels antisemitische) website. Hij heeft er tot op heden echter niets mee gedaan. Zoals voormalig GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duyvendak aantoonde, berichten de meeste nieuwsmedia het liefst pas over linkse politici als zij zelf een boekje over hun foute verleden open doen. In het geval van Duyvendak was dat zes jaar (!) nadat diens foute verleden onder politieke insiders (en een deel van het grote publiek) bekend was geworden.
Ga vooral niet in in de rest van mijn post. Verder snap ik je post niet, maar dat zal wel aan mij liggen.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:27 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Als doorgaans SP stemmer heb ik harry van bommel nog mijn geloof gegeven dat hij in een demonstratie met doel steun aan hamas Palestina nIEt riep over jadiejadiejadie .. Joden aan het gas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |