abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 januari 2011 @ 15:14:29 #276
329341 weggg
invisible
pi_90837493
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 02:20 schreef Redboy010 het volgende:
Hoi jongens,
Ik heb 2jaar terug een kuur gehad van 4 maanden.. Maar m`n pukkels kwamen weer terug. Daarom ben ik afgelopen 13-oktober weer begonnen met een kuur. Ik weeg 70kg, maar heb mijn gewicht als 80kg meegenomen in de berekening.(voor de zekerheid dat ik niet te weinig binnen krijg). ( 80kg X 120Mg = 9600Mg ) Ik ben vanaf dag 1 begonnen met 80Mg... Wel erg heftig/zwaar maar dat heb ik wel voor over. Alleen ga ik 10 jan op vakantie, en dan wil ik wel lekker zuipen ;-) Heb tot nu toe vrijwel helemaal niet gedronken. Kan/zal ik mijn dosis verhogen? Wat is de maximale dosering algemeen (niet qua Kg)??? ( kan ik 120mg per dag innemen?)

Alvast bedankt... :-)))
(en nee m`n huisarts is er niet van op de hoogte, die denkt dat ik keurig 40mg slik :-P )
Ik denk dat overdosering -120mg per dag- niet echt verstandig is omdat dan je lever een klap krijgt?En helemaal als je daarbij nog veel alcohol drinkt. Ik moet toegeven, heb ook neiging om meer te nemen en zo effect te hebben,maar ben bang voor het verkeerde effect,dat je dan bij bloed prikken merkt dat je leverwaarden te hoog zijn en je dus zou moeten stoppen met de kuur..Dat willen we niet toch?!
pi_90839586
quote:
1s.gif[b] Op dinsdag 4 januari 2011 15:08 schreef weggg het volgende:[/b

Durnstic,dat ziet er goed uit!! Hoelang ben jij ook alweer bezig,en had je erge acne?Wel heel hoopgevend ook.Op you tube staan ook filmpjes van mensen die ermee bezig zijn,en bij iedereen eigenlijk helpt het vroeg of laat,dus hoofdpijn of niet,door ga ik!
Ik neem aan dat je op de foto's reageert? Dan moet je bij southboy zijn ;)
pi_90839943
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 16:10 schreef Durnstic het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je op de foto's reageert? Dan moet je bij southboy zijn ;)
Ja, dat denk ik ook. Dit is m'n derde kuur en ben nu 1,5 maand bezig met 20mg/dag. Ik heb nooit eigenlijk in een kuur 120/kg gehaald. Volgens m'n huisarts niet nodig? :?

Op het begin had ik wel erge acné ja, heel mijn gezicht onder, helemaal rood en allemaal bulten en ontstekingen. Maar ben inmiddels nu wel 4 jaar bezig met allerlei middeltjes, was begonnen met antibiotica en daarna pas roa.

Toen ik aan deze kuur begon, was het ook weer wat erger aan het worden, puistjes op m'n wangen, kin, voorhoofd etc.
pi_90848991
Ik meld me ook weer even.
Bijna 1,5 maand onderweg en het ziet er nog steeds goed uit. De 'grote' plekken zijn weggetrokken, er zijn wel wat nieuwe plekjes/ontstekingen ontstaan maar die zijn veel kleiner dan eerst.
De bijwerkingen vallen itt tot de vorige keer heel erg mee. Mijn lippen vallen 100% mee, dat was de vorige kuur wel anders. Ik heb ook (nog) geen last van mijn rug/andere ledematen. Wel vervelend is dat ik al een keer of 3 een bloedneus heb gehad. Verder zijn mijn oogleden erg droog geworden, wat een erg vervelend gevoel is. Ik probeer ze vet te houden met purol/nivea uit het blauwe blik, maar tot nu toe werkt dat niet echt langdurig.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 22:56:42 #280
330596 Redboy010
Zeg nooit, nooit...
pi_90860991
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 15:14 schreef weggg het volgende:

[..]

Ik denk dat overdosering -120mg per dag- niet echt verstandig is omdat dan je lever een klap krijgt?En helemaal als je daarbij nog veel alcohol drinkt. Ik moet toegeven, heb ook neiging om meer te nemen en zo effect te hebben,maar ben bang voor het verkeerde effect,dat je dan bij bloed prikken merkt dat je leverwaarden te hoog zijn en je dus zou moeten stoppen met de kuur..Dat willen we niet toch?!
Ja maar ik hoef nooit mn bloedwaarden te laten controleren van mn huisarts. Vandaag ook... hhm nee hoor hoeft niet ga lekker op vakantie, neem je capsules lekker vroeg in..
pi_90877980
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 22:56 schreef Redboy010 het volgende:

[..]

Ja maar ik hoef nooit mn bloedwaarden te laten controleren van mn huisarts. Vandaag ook... hhm nee hoor hoeft niet ga lekker op vakantie, neem je capsules lekker vroeg in..
Ronduit bizar hoe jouw huisarts hiermee overweg gaat. Blijkt maar weer het niveau van die mensen,

Ik heb vandaag een voedingssupplement gekocht tegen vermoeidheid. Hopelijk helpt dit een beetje! :)
pi_90879251
@Noahtd, gefeliciteerd met je 0,0 puisjtes hoe snel dat dat gegaan is bij je joh, kan me herinneren dat je 2 weken geleden nog een uitbraak had!! ben echt blij voor je!!

@Southboy, je foto's zien er goed uit mag ook wel natuurlijk na 3 kuren maar je hebt echt een mooie huid.. zou me bijna niet voor kunnen stellen dat je het ooit gehad hebt!

@Dumstic ga inderdaad maar gewoon in de zomer door, doen we in plaats van een zonvakantie maar een lekker zonnebankkuurtje paar maandjes achteraf!! zal het eens hebben over het verhogen zodat ik inderdaad sneller klaar ben, die 10mg zou ook niet zo heel veel verschil uit moeten maken denk ik. Neem de bijwerkingen wel voor lief!

@harriepopov, heb er ook aan gedacht om iets tegen de vermoeidheid te slikken, ik kan het me veroorloven om veel te slapen (heb amper vroege tijden) maar ben vaak na een nacht van 10 uur slaap nog steeds moe en futloos. ik las al iemand die zei om vooral gewoon op te staan en dat lijkt inderdaad het beste, vaak na een rondje fietsen of wandelen voel ik me al stukken beter.. laat het weten als het supplement werkt voor je, is het misschien ook een optie!
pi_90907007
Nou ik kom ook weer f klagen..aan 2 onrijpe ontstekingen gezeten :s ziet er niet uit en vanochtend zat er weer een aan de zijkant van me voorhoofd. Zouden dit de laatste ontstekingen zijn denken jullie? Ben vandaag aan week 8 begonnen.. verder worden me lippen steeds droger :s zit op 40 mg ed. Echt kut ven vandaag gewoon eerder van werk weggegaan. Voelde me onzeker door dat hele gedoe dat er nu weer wat lelijke plekken op me gezicht zitten :( help!
pi_90907059
Trouwens nu 15 dagen aan de 40 mg ed
pi_90916063
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:01 schreef Specops85 het volgende:
Nou ik kom ook weer f klagen..aan 2 onrijpe ontstekingen gezeten :s ziet er niet uit en vanochtend zat er weer een aan de zijkant van me voorhoofd. Zouden dit de laatste ontstekingen zijn denken jullie? Ben vandaag aan week 8 begonnen.. verder worden me lippen steeds droger :s zit op 40 mg ed. Echt kut ven vandaag gewoon eerder van werk weggegaan. Voelde me onzeker door dat hele gedoe dat er nu weer wat lelijke plekken op me gezicht zitten :( help!
Het gevoel van onzekerheid komt me bekend voor, ik heb me zelfs regelmatig ziek gemeld omdat ik gewoon geen zin had om met een paar dikke ontstekingen mensen onder ogen te komen. Het is moeilijk te zeggen of dit nu je laatste ontstekingen zijn, maar de kans is wel groot dat het de komende maand duidelijk minder wordt. Ik ben net een maandje verder dan jij en volgens mij was de ernst van onze acné ook wel enigszins vergelijkbaar.
De eerste twee maanden leek het bij mij ook alsof er maar geen verbetering in wilde komen, de laatste maand gaat het beter. Nog wel twee weken geleden een uitbraakje gehad, maar sindsdien gaat het alleen maar beter. Gelukkig heeft de verhoging van 40 naar 60mg sinds afgelopen zaterdag ook niet tot een nieuwe uitbraak geleid.
Normaal had ik naast actieve ontstekinkjes ook talloze kleine huidkleurige bultjes, waarvan ik dacht dat het vroeg of laat puistjes zouden worden. Die bultjes zijn nu ook verdwenen, mijn huid is een stuk gladder geworden.
De vele rode vlekjes trekken nog niet weg, maar dat verwacht ik ook niet zozeer tijdens de kuur. Ik verwacht dat die pas wegtrekken als de kuur voorbij is en ik weer een keer een kleurtje heb gekregen door de zon.
pi_90916725
Ey durnstic..

Ja weet niet hoe erg jij het had. Ik had vrij milde vorm maar wel altijd als ik ze had een ontsteking met wit kopje. Dat is echt standaard bij mij. Heb er nu beetje sudocreme opgedaan dus hopelijk morgen beetje uitgedroogd. Ja als het deze maand goed gaat en de bijwerkingen vallen mee dan wil ik het liefst ook omhoog. Bloedwaardes waren toch goed. Ja rode vlekjes hoort ook bij de kuur he..huid is dun en je ziet ze dus beter en ze vervagen minder snel. Ik smeer enkele keer me gezicht in met cetaphil hydraterende lotion. Lippen gebruik ik nu vaseline/ paraffine voor. Goed smeerbaar en best wel effectief. En ja iedereen lichaam reageerde weer anders op de roa. Hou me op de hoogte!
pi_90922873
Southboy dat waren jouw fotos ja,oeps ;) maar het ziet er prima uit..eindelijk ben je toch je acne de baas ha! Ik merk nu na 3,5 week ook voorzichtig verbetering lijkt het..mn bulten worden iets kleiner,al is het allemaal nog wel erg rood,en dat gaat niet oneens zo weg he. Al is het wel beter te camoufleren nu,dat is het voordeel van een meisje zijn!
Volgende week moet ik bloed prikken voor het eerst weer,dan wil ik verhoging vragen naar 40mg pdg...vrees dat ik pas in juli ergens klaar ben of zo.hhmm en dat terwijl ik vlakbij het strand woon.Hopen op een slechte zomer hihi dan is het nog enigzins te accepteren..
pi_90973889
Nou had nog nieuw pakje van 10 mg liggen ( 30 stuks ) ga gewoon 50 mg ed proberen. Sinds gisteren begonnen. Dit niet toch geen probleem zijn? En ik zal toch geen uitbraakje krijgen van deze kleine verhoging?

Grtz
pi_90974250
Dit is overigens dag 52 dat ik aan de roa zit
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:19:34 #290
329341 weggg
invisible
pi_90979040
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:25 schreef Specops85 het volgende:
Nou had nog nieuw pakje van 10 mg liggen ( 30 stuks ) ga gewoon 50 mg ed proberen. Sinds gisteren begonnen. Dit niet toch geen probleem zijn? En ik zal toch geen uitbraakje krijgen van deze kleine verhoging?

Grtz
Begin je uit jezelf met 50mg,zonder overleg van de huisarts?Moet kunnen denk ik,je lichaam is nu wel gewend aan de roa.Weet niet of je een uitbraakje krijgt,hoop het niet..
pi_90980880
Gewend of niet, die dosisverhogingen worden niet gedaan omdat je lichaam er dan aan gewend is. Iemand die uiteindelijk op 100mg ED kan draaien kon dit in principe vanaf dag 1 al, roa hoeft niet te worden op- en afgebouwd. De enige reden dat men langzaam opbouwt is om je bloedwaarden te bekijken steeds op 'n bepaalde dosis, zodra je dus stabiele bloedwaarden hebt op 100mg ED zou je dit dus ook vanaf dag 1 in principe kunnen hebben gedaan, maar dat weet je natuurlijk niet van tevoren.

Persoonlijk zou ik niet gaan voor 'n dosisverhoging zonder dat je arts het weet.
pi_90981913
Ja nouja onlangs bloeduitslagen gehad die waren prima. Aangezien de bijwerkingen goed te doen zijn op 40 mg ed dacht ik dat ik best omhoog kan. Des te eerder ben ik klaar. Dan kan ik ergens eind mei klaar zijn..en met de zomer in het vooruitzicht is dit wel prettig. Door de 50 mg leek het vanochtend wel of me gezicht nog meer uitgedroogd was. Kan evt me derma nog bellen hoe die ertegenover staat..als ik maar geen puisten meer krijg. Hoop echt dat ik eind deze maand schoon ben. Dan zit ik op 10 weken. Lijkt me wel toch? Ik bedoel me huid is nu al stuk gladder en neus is schoon. Wat denken jullie? Jij nog steeds lekker schoon diabox?
pi_90984038
Verschilt heel erg van persoon tot persoon, de ene is na 10 weken schoon en blijft dit ook, de ander is na 10 weken even schoon, en komt dan weer terug voor enkele weken voordat het blijvend is.. Blijft altijd 'n gok.
pi_90989613
Jah het is idd f afwachten. Maar als je dosering hoger is trekken pukkels toch ook sneller weg?
pi_91063676
Hallo,

Ik kreeg op mijn 12de last van erge acné, ik heb toen meerdere middelen gebruikt om ervanaf te komen

Zoals waarschijnlijk velen van jullie ben ik begonnen met de middelen die je regelrecht op de huid aanbrengt. Ik begon met benzoylperoxide, dit had niet zoveel effect. Na dat zo'n 4 maanden gebruikt te hebben schreef de huisarts mij Inderm voor, ook daarbij zag ik niet veel verbetering. Daarna ben ik weer terug naar de huisarts gegaan, toen kreeg ik minocycline, er zullen vast meer mensen zijn die dat gebruikt hebben, ik vond het maar rotspul. Het werkte amper en ik kreeg er vaak erge buikpijn van. Nadat ik deze kuur afgerond had kwam de acné weer met dezelfde vaart terug. Toen ik begin 14 was gaf de dokter me een verwijsbrief om naar de dermatoloog te kunnen. Ik kreeg eindelijk roaccutane voorgeschreven door haar. Ik heb dit behoorlijk lang geslikt(zo'n 11 maanden). Het heeft lang geduurt maar eindelijk was de acné echt weg, op enkele littekentjes na was m'n huid prachtig glad.
Ik ben inmiddels iets langer dan een jaar gestopt met het slikken van roaccutane, wat ik nu merk is dat m'n huid toch weer regelmatig last heeft van (pijnlijke)puistjes maar lang niet zo erg als eerst. Ik wil graag weer beginnen met roaccutane. Ik heb een afspraak gemaakt bij de dermatoloog, maar eigenlijk durf ik niet zo goed, misschien vind ze m'n acné niet erg genoeg om me opnieuw te laten beginnen met roaccutane? Nu lees ik dat meerdere mensen hier aan een nieuwe kuur zijn begonnen, wat deed jullie beslissen om weer terug te gaan naar de dermatoloog? Was het weer net zo erg teruggekomen als voordat jullie met de eerste kuur begonnen of hadden jullie, net als mij, gewoon last van af en toe wat puistjes?
pi_91063815
Gewoon weer heengaan, zo'n derma snapt ook dat als het weer 'n beetje terugkomt na 'n roa kuur dat je waarschijnlijk weer een nieuwe nodig hebt.
pi_91064147
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:55 schreef ktk het volgende:
Hallo,

Ik kreeg op mijn 12de last van erge acné, ik heb toen meerdere middelen gebruikt om ervanaf te komen

Zoals waarschijnlijk velen van jullie ben ik begonnen met de middelen die je regelrecht op de huid aanbrengt. Ik begon met benzoylperoxide, dit had niet zoveel effect. Na dat zo'n 4 maanden gebruikt te hebben schreef de huisarts mij Inderm voor, ook daarbij zag ik niet veel verbetering. Daarna ben ik weer terug naar de huisarts gegaan, toen kreeg ik minocycline, er zullen vast meer mensen zijn die dat gebruikt hebben, ik vond het maar rotspul. Het werkte amper en ik kreeg er vaak erge buikpijn van. Nadat ik deze kuur afgerond had kwam de acné weer met dezelfde vaart terug. Toen ik begin 14 was gaf de dokter me een verwijsbrief om naar de dermatoloog te kunnen. Ik kreeg eindelijk roaccutane voorgeschreven door haar. Ik heb dit behoorlijk lang geslikt(zo'n 11 maanden). Het heeft lang geduurt maar eindelijk was de acné echt weg, op enkele littekentjes na was m'n huid prachtig glad.
Ik ben inmiddels iets langer dan een jaar gestopt met het slikken van roaccutane, wat ik nu merk is dat m'n huid toch weer regelmatig last heeft van (pijnlijke)puistjes maar lang niet zo erg als eerst. Ik wil graag weer beginnen met roaccutane. Ik heb een afspraak gemaakt bij de dermatoloog, maar eigenlijk durf ik niet zo goed, misschien vind ze m'n acné niet erg genoeg om me opnieuw te laten beginnen met roaccutane? Nu lees ik dat meerdere mensen hier aan een nieuwe kuur zijn begonnen, wat deed jullie beslissen om weer terug te gaan naar de dermatoloog? Was het weer net zo erg teruggekomen als voordat jullie met de eerste kuur begonnen of hadden jullie, net als mij, gewoon last van af en toe wat puistjes?
Toen ik voor een tweede kuur ging, was het véél minder erg dan de eerste keer dat ik er zat (ze kwamen frequenter terug, toen ik er zelf zat was mijn hele gezicht schoon van plekjes/ontstekingen). Ik heb de situatie uitgelegd met als gevolg een nieuwe kuur. Waarom ik terug ging voor een tweede kuur? Omdat ik bij de eerste kuur op 1/3 van de aanbevolen hoeveelheid zat ipv 120 mg/kg. Nu heb ik een andere dermatoloog die het wel grondig wil aanpakken en me echt door laat gaan tot 120, hoe goed het er na 40 mg/kg ook uit mag zien.
Mijn advies: gewoon teruggaan. Je dermatoloog (de meeste dan) zal wel begrijpen dat je een nieuwe kuur wil als je het uitlegt.
pi_91069884
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:06 schreef weggg het volgende:
Southboy dat waren jouw fotos ja,oeps ;) maar het ziet er prima uit..eindelijk ben je toch je acne de baas ha! Ik merk nu na 3,5 week ook voorzichtig verbetering lijkt het..mn bulten worden iets kleiner,al is het allemaal nog wel erg rood,en dat gaat niet oneens zo weg he. Al is het wel beter te camoufleren nu,dat is het voordeel van een meisje zijn!
Volgende week moet ik bloed prikken voor het eerst weer,dan wil ik verhoging vragen naar 40mg pdg...vrees dat ik pas in juli ergens klaar ben of zo.hhmm en dat terwijl ik vlakbij het strand woon.Hopen op een slechte zomer hihi dan is het nog enigzins te accepteren..
Jep ik heb inderdaad ook nog een tijd te gaan, om me heen een hoop plannen aan het maken voor de zomervakantie en ik maar bij hoog en laag beweren dat de winter me primaaaaaa bevalt.
Fijn dat je eindelijk iets gaat merken!

Ik heb op het moment ontzettende last van de bijwerkingen wat betreft mijn ogen. Moet mijn lenzen om het uur opnieuw indoen want dan zijn ze kurkdroog.. Ben niet van de bril, zie ik niet fijn door en vaak hoofdpijn van. Verder ook een griepje te pakken (hoest,neus,oorontsteking) dus zou evt daar ook mee te maken kunnen hebben. Mijn ogen zien eruit alsof ik flink stoned ben.. Nog meer mensen hier die last van de ogen hebben?
pi_91075308
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:55 schreef ktk het volgende:
Hallo,

Ik kreeg op mijn 12de last van erge acné, ik heb toen meerdere middelen gebruikt om ervanaf te komen

Zoals waarschijnlijk velen van jullie ben ik begonnen met de middelen die je regelrecht op de huid aanbrengt. Ik begon met benzoylperoxide, dit had niet zoveel effect. Na dat zo'n 4 maanden gebruikt te hebben schreef de huisarts mij Inderm voor, ook daarbij zag ik niet veel verbetering. Daarna ben ik weer terug naar de huisarts gegaan, toen kreeg ik minocycline, er zullen vast meer mensen zijn die dat gebruikt hebben, ik vond het maar rotspul. Het werkte amper en ik kreeg er vaak erge buikpijn van. Nadat ik deze kuur afgerond had kwam de acné weer met dezelfde vaart terug. Toen ik begin 14 was gaf de dokter me een verwijsbrief om naar de dermatoloog te kunnen. Ik kreeg eindelijk roaccutane voorgeschreven door haar. Ik heb dit behoorlijk lang geslikt(zo'n 11 maanden). Het heeft lang geduurt maar eindelijk was de acné echt weg, op enkele littekentjes na was m'n huid prachtig glad.
Ik ben inmiddels iets langer dan een jaar gestopt met het slikken van roaccutane, wat ik nu merk is dat m'n huid toch weer regelmatig last heeft van (pijnlijke)puistjes maar lang niet zo erg als eerst. Ik wil graag weer beginnen met roaccutane. Ik heb een afspraak gemaakt bij de dermatoloog, maar eigenlijk durf ik niet zo goed, misschien vind ze m'n acné niet erg genoeg om me opnieuw te laten beginnen met roaccutane? Nu lees ik dat meerdere mensen hier aan een nieuwe kuur zijn begonnen, wat deed jullie beslissen om weer terug te gaan naar de dermatoloog? Was het weer net zo erg teruggekomen als voordat jullie met de eerste kuur begonnen of hadden jullie, net als mij, gewoon last van af en toe wat puistjes?
Bij mij was het ook niet zo heel erg, maar ik merkte op dat het steeds meer terug kwam, en heb gezegd dat ik er zo vroeg mogelijk bij wil zijn voor het te laat is.

quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:14 schreef likelylike het volgende:

[..]

Jep ik heb inderdaad ook nog een tijd te gaan, om me heen een hoop plannen aan het maken voor de zomervakantie en ik maar bij hoog en laag beweren dat de winter me primaaaaaa bevalt.
Fijn dat je eindelijk iets gaat merken!

Ik heb op het moment ontzettende last van de bijwerkingen wat betreft mijn ogen. Moet mijn lenzen om het uur opnieuw indoen want dan zijn ze kurkdroog.. Ben niet van de bril, zie ik niet fijn door en vaak hoofdpijn van. Verder ook een griepje te pakken (hoest,neus,oorontsteking) dus zou evt daar ook mee te maken kunnen hebben. Mijn ogen zien eruit alsof ik flink stoned ben.. Nog meer mensen hier die last van de ogen hebben?
Ik heb ook lenzen ja, alleen ik heb mezelf aangeleerd vaker te knipperen met m'n ogen, zodat ze minder uitdrogen. Maar als je er alsnog last van hebt, dan kan je ook een druppeltje lenzenvloeistof in je ogen laten vallen. Dat heb ik ook gedaan en dan zijn ze ook een tijd niet meer zo droog. Maar het is aan te raden vaker met je ogen te knipperen!
pi_91085377
Bedankt voor de reacties :) Dan Hoop ik maar dat ik weer ROA mag gaan slikken, jammer van de bijwerkingen maar het eindresultaat is dan natuurlijk wel weer heel leuk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')