SO YOU THINK YOU CAN DANCE USA SEASON 8 - TOP 20 PERFORM (AGAIN!)Jaaaaaaa, hier is ‘ie dan, Mallie’s verslag waar jullie smach-tend op hebben zitten te wachten! En daarom extra hysterisch, extra zuur en vooral extra lang

!
Ik vond het een heel aardige show, maar… bij veel dansen was ik enthousiast door de trainingsbeelden, maar toch een tikje teleurgesteld door de uiteindelijke dans.
Debbie Reynolds, jij ouwe dronken Hollywoodmuts

! Nu weten we weer waarom Carrie Fisher (haar dochter) zo’n basket case is. Maar, Debbie is a legend, en ze is de tv-moeder van Grace (van Will) en Singing In The Rain is gewoon epic, dus yeuh Debbie. En nu weer snel in je Rolls terug naar je mansion in Bel Air, nog één flinke neut (ik gok bourbon) en dan weer met een warme kruik en een Tena Lady onder de wol, dear!
O ja #1… props voor Cat’s jurk. Lovely

!
O ja #2... wat een Gay Bonanza is het dit jaar, hè? Een paar van de gaytjes leggen het er wel heel dik bovenop en ergernissen steken de kop op, maar ik heb besloten dat ik gewoon van ze ga houden en dat ik blij ben dat ze zijn zoals ze zijn

. En dat ik blij ben dat SYTYCD vooralsnog niet alles wat enigszins gay is aan het negeren of wegeditten is, zoals in alle eerdere seizoenen.
Ryan & Roderick Ricky – jazz – Mandy MooreNipSlip! Amerikanen en hun obsessie met lichaamsbeharing

. Nou, dat was so sexy als een volle asbak. Een beetje alsof ze de verkleedkist van pa en ma – die stoute kist die alleen in de weekends opengaat – hadden geplunderd en een groep 8 droogschuurdansje aan het doen waren. Sorry, maar ik heb helemaal niks met haar. Ik vond haar overigens freakishly op Cat lijken tijdens deze dans

! Hij is pretty darn good, maar nog niet bijzonder genoeg om er uit te springen. De choreo was okayish, maar ik krijg een beetje buikloop van Mandy Moore’s o zo voor de hand liggende en uitgekauwde muziekkeuzes. Bovendien was deze muziek te langzaam voor het concept dat ze wilde overbrengen. Ik denk dat de Bottom Three weleens een reële mogelijkheid zou kunnen zijn.
Caitlynn & Mitchell – contemporary – Stacey TookeyKijk, Mitchell hoeft zich helemaal niet zo hysterisch te profileren in zijn clipjes, met zijn dansen zegt hij genoeg. Zij is ook erg goed, maar zij is tot nu toe een van de meisjes die ik het snelst vergeet. Ik ga geen woorden meer vuilmaken aan de concepten van Tookey

, het was gewoon een mooie, goed uitgevoerde dans, maar nu ik dit verslag aan het schrijven ben, ben ik hem al grotendeels vergeten, en wellicht gebeurt dat bij de stemmertjes in Amerika ook.
Missy & Wadi – chachacha – Jean-Marc GenereuxVINCENT

!!! Van SYTYCD Canada! Dit was wel een aardige choreo. Zij was super en sexy, maar had briljant kunnen zijn als ze haar heupen meer had laten spreken. Raar dat Mary daar niks over zei, het lijkt een beetje alsof Mary alle ballroom met de mantel der liefde aan het bedekken is. En Wadi

… tja, veruit de zwakste jongen van de avond, helaas. Ik vond hem wel zielig aan het einde. En Debbie, rimpelige levervlekkerige tengels af van Wadi, de oude wijven in dit topic hebben eerste keus

.
Yveta & Nick – Bollywood – Nakul Dev MahajanOei. Aan de ene kant vond ik dit erg tof, want dit was wél een van de ingewikkeldste Bollywoods die ik ooit gezien heb bij SYTYCD, al tipte deze ook niet aan die van Katee & Joshua. En ik vind dit zo’n lief maar toch zo fout stelletje. Aan de andere kant: het was goed, maar niet super. Yveta heeft veel stage presence, maar technisch was het een beetje onaf. Nick was wat dat betreft iets sterker, maar ik had het idee dat zijn lange benen het superhoge tempo af en toe niet de baas waren. Maar… ik heb me wel vermaakt en ik blijf rooten voor my girl Yveta

!
Miranda & Robert – hip hop – NappyTabsHello, talking about the dark horse! Mijn God, Miranda

! Zij was echt geweldig. Inderdaad, ik heb een contemporary-meisje nog nooit zo goed zien hip hoppen, al kwam LoFro aardig in de buurt vorig seizoen. Ik denk dat Miranda héééél erg onderschat wordt, zal wel komen omdat ze weinig in beeld geweest is bij de audities en Vegas. Mr. Woo werd – in zijn eigen genre notabene – behoorlijk weggedanst.
Clarice & Jess – contemporary – Stacey TookeyRainman Jess

! Dat was een mooie maar toch bijzonder freaky tekening zeg! Let’s cut the crap, hij is een prima danser, maar het lengteverschil werkte echt niet in zijn voordeel. Die lifts zagen er toch niet uit? Haar vind ik nog steeds erg mooi – al doet ze me belachelijk aan Yolanthe

denken – maar ze moet nu heel gauw gaan overdonderen, anders is de liefde over. Een nieuwe plaats in de Bottom zou me niet verbazen.
Jordan & Tadd – Viennese waltz – Jean-MarcOMG! Tadd! Tadd! Je bent toch een b-boy? Ik ben vullieeefffddd

… Dit was toch ongelooflijk goed? Alles klopte gewoon (okay, hij was een pietsie te stijf, maar soit). Zijn armen! Ik ben zo’n sucker voor mooie armen bij ballroom

! Zij is ook sterk hoor. Met stip mijn favoriete dans van de avond. Deze twee zijn hard op weg mijn favoriete koppeltje te worden. Zou het dan toch? Zou een b-boy de finale gaan halen? Als hij zo doorgaat zou dat zomaar kunnen gebeuren! O en Tadd, kom maar bij Mallie wonen hoor, dan mag je lekker bij mij komen opruimen en colour coordinaten

!
Melanie & Marko – jazz – Mandy MooreOkay, prachtig stelletje, waarschijnlijk technisch ook het beste duo. Maar gut, wat een zeikchoreo. Geklooi met hoedjes ben ik nooit zo’n fan van, maar vooral de muziek stoorde me. Vervelend met te weinig variatie om opvallende accenten te leggen, waardoor het een aaneensluiting van losse onderdelen werd. Ik zag geen lekkere flow. Omdat ze allebei zo ridiculously good zijn, kwamen ze er mee weg, maar ik vond dit toch een behoorlijke tegenvaller eerlijk gezegd

.
Sasha & Alexander – hip hop – NappyTabs Dan zal ik wel weer een verzuurd, pacifistisch Hollands polderwijf zijn, maar dit deed mij niet zo veel eigenlijk. Het begin vond ik prachtig, met haar wanhopige gekronkel en vooral zijn trage marcheren. Maar daarna greep het concept me niet meer en vond ik het niet meer dan een degelijke, standaard hip hop-choreo. Ik blijf een fan van Fierce Diva Sasha, die hem echt een poepie liet ruiken hoor. Met hem heb ik nog niet zo heel veel.
Chris & Ashley – Broadway – Spencer LiffSpencer Liff ♥. Niet dat ik zo kapot ben van zijn werk, maar het is een buitencategorie danshertje

. Dit was dus dé choreo waar ik door het clipje vooraf helemaal enthousiast was. Maar toen bleek het helemaal niet zo steamy, had zij een zedige jurk van Debbie geleend en bleek het, op een paar aardige foefjes na, allemaal nogal tam en mat. En jezusmina, wat ergerde ik me aan dat schuddende hek

. Was dat van bordkarton of zo? Ik zeg keilbouten! Hot Tamale Train? Really? Uch, dat wordt langzamerhand wel een Syntus-vertragingsboemeltje zo. In geval van een Bottom Three-tje ben ik niet verrast.
En nu… naar mijn (woodpecker)nest!