Pfff. NS is NIET liefquote:Op woensdag 27 juli 2011 16:01 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik heb de NS erover gebeld en die zijn er heel duidelijk over, je moet een kaartje hebben of een OV-chipkaart, enige andere vorm van vervoersbewijs geldt niet en aan tijdelijke kaarten/formulieren doen ze nietWe zijn voor de NS nou eenmaal geen betalende klanten, dus ze hebben er weinig aan voor ons allemaal fratsen en tijdelijke dingen te gaan regelen
Het is volgens mij een kwestie van een printje van je DUO pagina maken dat je reisrecht hebt, met een krabbel/stempel/weet ik wat, maar de NS wist van geen wijken
Been there, done that, spent 10 euro enzo, heeft geen zin, dus je kan je er maar beter bij neerleggen
Er wordt op de site van de studenten ovkaart ook gewoon gezegd dat je op eigen kosten moet reizen, hierquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:24 schreef djdg het volgende:
[..]
Pfff. NS is NIET lief
Braveheart, thanks voor de hulp.
Het is inderdaad heel erg kut, want je hebt ondertussen eigenlijk gewoon recht op gratis reizen. Ik snap ook niet zo goed dat deze kosten niet gedeclareerd kunnen worden bij DUO, alsof je zo'n ding voor de gein kwijt raakt omdat ie gestolen is o.i.d.quote:Totdat je je vervangende kaart ontvangt - dit duurt ongeveer twee weken - reis je voor eigen rekening.
Snap ik ook niet inderdaad, maar eer we dat aan het verstand van de DUO hebben gepeuterd, is de OV-chipkaart inmiddels al lang verleden tijd denk ikquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:06 schreef CindieY het volgende:
[..]
Er wordt op de site van de studenten ovkaart ook gewoon gezegd dat je op eigen kosten moet reizen, hier
[..]
Het is inderdaad heel erg kut, want je hebt ondertussen eigenlijk gewoon recht op gratis reizen. Ik snap ook niet zo goed dat deze kosten niet gedeclareerd kunnen worden bij DUO, alsof je zo'n ding voor de gein kwijt raakt omdat ie gestolen is o.i.d.
We mogen hopen dat 'we' tegen die tijd nog stufi en een studenten-ov hebbenquote:Op donderdag 28 juli 2011 00:17 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Snap ik ook niet inderdaad, maar eer we dat aan het verstand van de DUO hebben gepeuterd, is de OV-chipkaart inmiddels al lang verleden tijd denk ik
quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:19 schreef Hugo__Boss het volgende:
Zojuist even laten doen, was zo overgezet bij NS loket.
Je kunt hier zoeken naar ophaalautomaten bij jou in de buurt. Het gaat om deze gele kastjes, en als het goed is kan het tegenwoordig ook bij de kaartautomaten van NS. Kies voor Ophalen bestelling.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:23 schreef Gitaarmat het volgende:
Heb de ov chipkaart inmiddels en het recht ook, ik moet 'm alleen nog opladen bij een automaat. Laatst in zo'n ding gestopt maar er kwam nergens te staan 'studenten product ophalen'. Was waarschijnlijk bij het verkeerde automaat dan? het is zo'n lichtgroen/grijs ding en als je het schermt aanraakt begint ie te tikken en vraagt ie om je chipkaart. Of moet dit gewoon in een ns kaartautomaat?
Thanks! Nog 1 vraag: kan ik daarna 'gewoon' elke dag van maandag t/m vrijdag gratis met de bus reizen? Of moet ik er in ieder geval geld opzetten?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:04 schreef Butterfly91 het volgende:
Je moet met je OV naar zo'n geel gekleurde automaat gaan (op de site van OV-Chipkaart kun je zoeken waar het dichtstbijzijnde ophaal/oplaadpunt is).
Dan moet je je OV erin doen en bestelling ophalen kiezen. Je reisproduct wordt zo op je kaart gezet en vanaf 1 september kun je er gebruik van maken.
Zie ook de post van Tochjo een paar post terug.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:11 schreef Internepper het volgende:
[..]
Thanks! Nog 1 vraag: kan ik daarna 'gewoon' elke dag van maandag t/m vrijdag gratis met de bus reizen? Of moet ik er in ieder geval geld opzetten?
Bedankt!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:15 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
, vanaf 1 september kun je doordeweeks gratis reizen, in het weekend met 40% korting. Als je van plan bent om buiten de 'vrij reizen' periode gebruik te maken van je OV, dan moet je er saldo opzetten.
Als de lessen/colleges eerder dan 1 september beginnen, dan moet je er ook saldo opzetten want dan betaal je nog het volle tarief.
Het apparaat waar je je studentenreisproduct gaat ophalen, moet wel weten wat jouw kaart is, zodat jouw studentenreisproduct op de goede kaart wordt gezet. Daarom moet je jouw kaart nog koppelen aan je studentenreisproduct. Zie deze pagina voor informatie daarover (en de rest van die site voor algemene informatie over je studentenreisrecht).quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:55 schreef Internepper het volgende:
nu heb ik vandaag mijn OV-kaart in de bus gekregen. Ik ben nu een beetje aan het zoeken wat ik nu moet doen. Het is voor mij een beetje onduidelijk. Moet ik nu dus naar een oplaadpunt gaan en vervolgens mijn OV erin steken om het studentenreisproduct erop te zetten? Snap het nog niet helemaal, want ik las iets van dat je ook je ov moest koppelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |