abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100020661
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2011 16:01 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ik heb de NS erover gebeld en die zijn er heel duidelijk over, je moet een kaartje hebben of een OV-chipkaart, enige andere vorm van vervoersbewijs geldt niet en aan tijdelijke kaarten/formulieren doen ze niet :) We zijn voor de NS nou eenmaal geen betalende klanten, dus ze hebben er weinig aan voor ons allemaal fratsen en tijdelijke dingen te gaan regelen :)
Het is volgens mij een kwestie van een printje van je DUO pagina maken dat je reisrecht hebt, met een krabbel/stempel/weet ik wat, maar de NS wist van geen wijken :P
Been there, done that, spent 10 euro enzo, heeft geen zin, dus je kan je er maar beter bij neerleggen :P
Pfff. NS is NIET lief :X

Braveheart, thanks voor de hulp.
pi_100022660
quote:
13s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:24 schreef djdg het volgende:

[..]

Pfff. NS is NIET lief :X

Braveheart, thanks voor de hulp.
Er wordt op de site van de studenten ovkaart ook gewoon gezegd dat je op eigen kosten moet reizen, hier

quote:
Totdat je je vervangende kaart ontvangt - dit duurt ongeveer twee weken - reis je voor eigen rekening.
Het is inderdaad heel erg kut, want je hebt ondertussen eigenlijk gewoon recht op gratis reizen. Ik snap ook niet zo goed dat deze kosten niet gedeclareerd kunnen worden bij DUO, alsof je zo'n ding voor de gein kwijt raakt omdat ie gestolen is o.i.d.
I reject reality and substitute my own
  donderdag 28 juli 2011 @ 00:17:48 #228
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_100029248
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 22:06 schreef CindieY het volgende:

[..]

Er wordt op de site van de studenten ovkaart ook gewoon gezegd dat je op eigen kosten moet reizen, hier

[..]

Het is inderdaad heel erg kut, want je hebt ondertussen eigenlijk gewoon recht op gratis reizen. Ik snap ook niet zo goed dat deze kosten niet gedeclareerd kunnen worden bij DUO, alsof je zo'n ding voor de gein kwijt raakt omdat ie gestolen is o.i.d.
Snap ik ook niet inderdaad, maar eer we dat aan het verstand van de DUO hebben gepeuterd, is de OV-chipkaart inmiddels al lang verleden tijd denk ik :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_100032614
quote:
9s.gif Op donderdag 28 juli 2011 00:17 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Snap ik ook niet inderdaad, maar eer we dat aan het verstand van de DUO hebben gepeuterd, is de OV-chipkaart inmiddels al lang verleden tijd denk ik :')
We mogen hopen dat 'we' tegen die tijd nog stufi en een studenten-ov hebben :X Volgens mij was dit namelijk ook al zo toen de gewone ov-studentenkaart er nog was, kwijt/gestolen was ook voor eigen rekening.

Edit: voor diegene die dus momenteel z'n ovchipkaart kwijt is: hier kun je eenmaal per jaar de kosten van een kaartje van een 'vergeten' kaart declareren. Alle beetjes helpen.
I reject reality and substitute my own
  zaterdag 30 juli 2011 @ 13:17:06 #230
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_100122699
Mijn broertje heeft ruim een maand geleden een studenten reisproduct aangevraagd. Hij moest daarvoor een kopie van z'n ID en de OV-Chipkaart mee sturen. Dit heeft hij online gedaan.
Volgens hem heeft ie geen mailtje gehad ter bevestiging, ook niet meteen na het invullen zeg maar, tenminste, dat is wat hij zo denkt want hij weet het niet goed meer.
Dus nu zijn we al een maand verder en hij hoort maar niks. Het kan zijn dat hij gewoon ergens overheen gelezen heeft en dat dit gewoon 2 maanden kan duren ofzo...

Weet iemand of dit nog goed komt? Of kan hij beter het nog even handmatig doen?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_100172252
Ik begin in september aan mijn nieuwe studie in eindhoven (hbo), ik heb het meeste al geregeld op studielink en me goed ingeschreven op de opleiding. Echter vraag ik me af hoe het verder moet met mijn ov chipkaart, ik heb aangegeven via duo dat ik een vervolg opleiding ga doen, en ik kan me herinneren dat ik een poosje geleden een abonnement heb opgehaald voor mijn pas bij een oplaadpunt. Moet hij het verder nu gewoon goed doen? of vergeet ik iets.
pi_100313509
Ik heb 5 maanden geleden mijn studentenreisproduct stopgezet via IB-groep, maar niet via een ophaalautomaat. toen ik een nieuw product erop wilde zetten had ik het oude product er dus per ongeluk afgehaald. Ik lees nu net dat je een boete kan ontvangen voor het niet eraf halen van je oude product. Ik heb nooit meer met het oude product gereisd en dat staat ook op de ov-chipkaart site via mijnov.

Kan ik nu een boete verwachten?
pi_100320717
Nee hoor, zal wel meevallen. Zo lang je echter niet gereisd hebt.

Ben zelf geen student meer en heb nu een jaar gratis voordeelurenabonnement in huis gekregen. Echter op een nieuwe OV Chipkaart. Weet iemand of ik dat product niet kan kopiëren naar de oude?

Overigens had ik voordat ik student was ook al een OV chipkaart. Jaartje of 5 geleden denk ik voor het eerst in bezit. Hebben ze op die nieuwe OV Chipkaart de pasfoto van 6 jaar geleden gepakt! Toen ik 16-17 was ofzo. Zelfs op mn studenten kaart stond een recentere.
pi_100330643
Het Voordeelurenabonnement kan volgens mij alleen op die OV-chipkaart die je van NS krijgt. Zijn er goede redenen om die niet te gaan gebruiken? Je kunt op die kaart wel producten van andere vervoerders laden.
pi_100363969
Tja. Eigenlijk alleen de reden dat ik nog saldo op mn andere heb staan. En ik het idee heb dat een productje overzetten makkelijker is dan je geld terugkrijgen :)

Maargoed, heb een beetje gezocht en het lijkt hem dus inderdaad niet te gaan worden.
pi_100364545
Ik zie net dat je blijkbaar je studentenkaart kunt beëindigen en het resterende saldo kunt laten overmaken op je bankrekening (zonder administratiekosten, die er voorheen wel waren). Zie deze pagina. Het schijnt ook zo te zijn dat je bij de balie van een vervoerbedrijf je saldo kunt overzetten van de ene kaart op een andere kaart.

[ Bericht 73% gewijzigd door Tochjo op 06-08-2011 01:04:44 ]
pi_100475933
Zojuist even laten doen, was zo overgezet bij NS loket. Product overzetten is blijkbaar niet mogelijk. Studentenkaart maar bewaren denk ik. Of anders maar opzeggen.
pi_100476110
Heb de ov chipkaart inmiddels en het recht ook, ik moet 'm alleen nog opladen bij een automaat. Laatst in zo'n ding gestopt maar er kwam nergens te staan 'studenten product ophalen'. Was waarschijnlijk bij het verkeerde automaat dan? het is zo'n lichtgroen/grijs ding en als je het schermt aanraakt begint ie te tikken en vraagt ie om je chipkaart. Of moet dit gewoon in een ns kaartautomaat?
pi_100500207
quote:
19s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:19 schreef Hugo__Boss het volgende:
Zojuist even laten doen, was zo overgezet bij NS loket.
^O^

quote:
11s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:23 schreef Gitaarmat het volgende:
Heb de ov chipkaart inmiddels en het recht ook, ik moet 'm alleen nog opladen bij een automaat. Laatst in zo'n ding gestopt maar er kwam nergens te staan 'studenten product ophalen'. Was waarschijnlijk bij het verkeerde automaat dan? het is zo'n lichtgroen/grijs ding en als je het schermt aanraakt begint ie te tikken en vraagt ie om je chipkaart. Of moet dit gewoon in een ns kaartautomaat?
Je kunt hier zoeken naar ophaalautomaten bij jou in de buurt. Het gaat om deze gele kastjes, en als het goed is kan het tegenwoordig ook bij de kaartautomaten van NS. Kies voor Ophalen bestelling.
pi_100501214
Volgende week mogen mensen met een week OV weer gratis reizen :D.
pi_100587433
Edit: ach laat ook maar :N

[ Bericht 42% gewijzigd door djdg op 11-08-2011 09:42:06 ]
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:28:47 #242
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_100633218
Ik heb een week OV maar die gaat volgende week pas in. Kan ik nu nog wel met 40% korting reizen gedurende week/weekend? En ook een medepassagier?
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_100633544
Tijdens de periode 16 juli tot 16 augustus reis je inderdaad met 40 procent korting. De samenreiskorting geldt ook in deze periode. Zie deze pagina.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:43:54 #244
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_100633588
Bedankt!
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:55:09 #245
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_100641794
Omdat ik volgend jaar naar een hbo ga, had ik een OV aangevraagd op de site van DUO. Nu kreeg ik een formulier in de bus, deze had ik ingevuld en opgestuurd. Echter, het duurde best lang en ik dacht ik pleeg maar eens een belletje. Nu bleek dat ze mijn brief niet hadden ontvangen en moest ik vervolgens naar hun site gaan en voor 7,50 een OV aanvragen. Geen probleem, maar nu heb ik vandaag mijn OV-kaart in de bus gekregen. Ik ben nu een beetje aan het zoeken wat ik nu moet doen. Het is voor mij een beetje onduidelijk. Moet ik nu dus naar een oplaadpunt gaan en vervolgens mijn OV erin steken om het studentenreisproduct erop te zetten? Snap het nog niet helemaal, want ik las iets van dat je ook je ov moest koppelen? Iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt.
040
pi_100642148
Je moet met je OV naar zo'n geel gekleurde automaat gaan (op de site van OV-Chipkaart kun je zoeken waar het dichtstbijzijnde ophaal/oplaadpunt is).
Dan moet je je OV erin doen en bestelling ophalen kiezen. Je reisproduct wordt zo op je kaart gezet en vanaf 1 september kun je er gebruik van maken.

Zie ook de post van Tochjo een paar post terug.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:11:36 #247
330677 Internepper
pi_100642451
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:04 schreef Butterfly91 het volgende:
Je moet met je OV naar zo'n geel gekleurde automaat gaan (op de site van OV-Chipkaart kun je zoeken waar het dichtstbijzijnde ophaal/oplaadpunt is).
Dan moet je je OV erin doen en bestelling ophalen kiezen. Je reisproduct wordt zo op je kaart gezet en vanaf 1 september kun je er gebruik van maken.

Zie ook de post van Tochjo een paar post terug.
Thanks! Nog 1 vraag: kan ik daarna 'gewoon' elke dag van maandag t/m vrijdag gratis met de bus reizen? Of moet ik er in ieder geval geld opzetten?
040
pi_100642638
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:11 schreef Internepper het volgende:

[..]

Thanks! Nog 1 vraag: kan ik daarna 'gewoon' elke dag van maandag t/m vrijdag gratis met de bus reizen? Of moet ik er in ieder geval geld opzetten?
:Y , vanaf 1 september kun je doordeweeks gratis reizen, in het weekend met 40% korting. Als je van plan bent om buiten de 'vrij reizen' periode gebruik te maken van je OV, dan moet je er saldo opzetten.
Als de lessen/colleges eerder dan 1 september beginnen, dan moet je er ook saldo opzetten want dan betaal je nog het volle tarief.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:20:36 #249
330677 Internepper
pi_100642849
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:15 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

:Y , vanaf 1 september kun je doordeweeks gratis reizen, in het weekend met 40% korting. Als je van plan bent om buiten de 'vrij reizen' periode gebruik te maken van je OV, dan moet je er saldo opzetten.
Als de lessen/colleges eerder dan 1 september beginnen, dan moet je er ook saldo opzetten want dan betaal je nog het volle tarief.
Bedankt! :)
040
pi_100642903
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:55 schreef Internepper het volgende:
nu heb ik vandaag mijn OV-kaart in de bus gekregen. Ik ben nu een beetje aan het zoeken wat ik nu moet doen. Het is voor mij een beetje onduidelijk. Moet ik nu dus naar een oplaadpunt gaan en vervolgens mijn OV erin steken om het studentenreisproduct erop te zetten? Snap het nog niet helemaal, want ik las iets van dat je ook je ov moest koppelen?
Het apparaat waar je je studentenreisproduct gaat ophalen, moet wel weten wat jouw kaart is, zodat jouw studentenreisproduct op de goede kaart wordt gezet. Daarom moet je jouw kaart nog koppelen aan je studentenreisproduct. Zie deze pagina voor informatie daarover (en de rest van die site voor algemene informatie over je studentenreisrecht).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')