De telegraaf blaast het op. Het zijn ca. de normen van de NGH, maar dan voor alle hypo;s.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:17 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoe zien die nieuwe eisen eruit? Max 3x het jaarinkomen op 1 salaris tot 33.000 euro?
Idd! Als ik 60 ben heb ik een heel rijtje met rijtjeshuizenquote:Op woensdag 1 december 2010 20:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
En denk aan de vergrijzing! Gewoon uitzitten en bevaar die negatieve groei in de populatie
Meer aanbod, lagere prijs!
Weer een hoop lawaai om niks dus. De betaalbaarheid van een woning blijft dus hetzelfde, alleen heb je dan geen NHG.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
De telegraaf blaast het op. Het zijn ca. de normen van de NGH, maar dan voor alle hypo;s.
Het wordt iig overdreven. Als je voorheen geen woning kon krijgen met NHG, dan kon een wat meer riskante lening afsluiten zonder NHG, bijvoorbeeld aflossingsvrij. Nu gaan die andere leningen ook meer richting de eisen van NHG>quote:Op woensdag 1 december 2010 20:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Weer een hoop lawaai om niks dus. De betaalbaarheid van een woning blijft dus hetzelfde, alleen heb je dan geen NHG.
Dat lijkt me een goede zaak. Jammer dat dit weer zo opgeblazen wordt in de media. Vond het al appart dat men op het journaal niet inhoudelijk erop in ging.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het wordt iig overdreven. Als je voorheen geen woning kon krijgen met NHG, dan kon een wat meer riskante lening afsluiten zonder NHG, bijvoorbeeld aflossingsvrij. Nu gaan die andere leningen ook meer richting de eisen van NHG>
En wat als je was gaan scheiden? En de situatie 10 jaar later was zo dat je niet tegen de prijsstijging kon opsparen, dus dat huis bleef even onbereikbaar.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat was ook mijn gedachte.
Toen ik nog thuis woonde, dus voor mijn 21ste, was het kopen van een huis echt niet weggelegd voor Jan Modaal. Dat begon toen net een beetje te komen met premie A en premie B koopwoningen.
Mijn man en ik hebben ons eerste huis ook pas gekocht toen we 28 waren. Eerst huren en sparen en met 30.000 gulden eigen geld een tussenwoning gekocht.
Niet dat ik mijn kinderen zal afraden meteen een huis te kopen, als ze dat kunnen. Moeten ze zeker doen. Maar ze moeten niet verwachten dat ze een gezinswoning kunnen kopen met een hypotheekje van 120.000 euro, die zijn er vrijwel geen. En voor een hogere hypotheek zul je eerst de financiën rond moeten krijgen, of sparen, of permanent met z'n tweeën werken.
Schijnbaar moeten mensen tegen zichzelf beschermd worden. Want ze laten zich zo een dure hypotheek aanpraten. En als ze het dan niet meer kunnen opbrengen zijn ze het slachtoffer. Boehoe.
Met deze post geef je precies aan wat het probleem is. Hoeveel zou je zelf nu kunnen financieren zonder HRA, zonder koopsubsidie, zonder gemeentebijdrage en met een annuiteitenaflossing over 30 jaar? De helft van wat je nu geleend hebt?quote:Op woensdag 1 december 2010 20:44 schreef Geerd het volgende:
Pff ben ik even blij dat ik nog even gebruik kon maken van de koopsubsidie 29k x4 plus 30k van de gemeente en eigen geld.
Ik zou ze dan vervangen door een hotel, dat is veel makkelijker cashen!quote:Op woensdag 1 december 2010 20:20 schreef Zith het volgende:
[..]
Idd! Als ik 60 ben heb ik een heel rijtje met rijtjeshuizen
En dit word alleen maar erger, heb je het alleen nog maar over een huis.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met deze post geef je precies aan wat het probleem is. Hoeveel zou je zelf nu kunnen financieren zonder HRA, zonder koopsubsidie, zonder gemeentebijdrage en met een annuiteitenaflossing over 30 jaar? De helft van wat je nu geleend hebt?
Straks is er geen geld meer om dat soort dingen te financieren.
Dat gaat dus niet gebeuren. De wal zal het schip keren.quote:Op woensdag 1 december 2010 21:56 schreef Geerd het volgende:
[..]
En dit word alleen maar erger, heb je het alleen nog maar over een huis.
Dan was ik gaan huren. Opbrengst verdelen, opnieuw sparen.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:51 schreef Swetsenegger het volgende:
En wat als je was gaan scheiden?
zie je, zelfs mensen in de wajong kunnen een huis kopenquote:Op donderdag 2 december 2010 01:03 schreef Gia het volgende:
Wij wonen dus niet zo ruim (gewone gezinswoning), maar wel naar onze zin, voor een schijntje.
Want zeg nou zelf: Voor die 325 euro die wij betalen aan rente kun je nog geen stal huren.
Wij lopen geen risico, zelfs niet als 'ze' de HRA volledig zouden afschaffen en kunnen nog best aardig leven ook.
Ik heb geen Wajong, en het huis is gekocht op het inkomen van mijn man. Dus zelfs als ik geen inkomen had, hadden we nog geen probleem.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:34 schreef donald_dick het volgende:
zie je, zelfs mensen in de wajong kunnen een huis kopen
De vergrijzing uitzitten? De babyboomers zitten doorgaans in een lekker ruime woning voor een prikkie per maand. Helaas gaan ze met zijn allen heel oud worden en dankzij hun grote aantal zullen ze nog heel lang een dikke vinger in de pap hebben en hun eigen schaapjes op het droge houden. Daar gaan wij en onze kinderen voor krom liggen.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
En denk aan de vergrijzing! Gewoon uitzitten en bevaar die negatieve groei in de populatie
Meer aanbod, lagere prijs!
Mensen vinden al snel dat iemand van het geld bulkt als hij meer als hemzelf verdient.quote:Op vrijdag 3 december 2010 08:36 schreef EdvandeBerg het volgende:
Als 'eigenaar' van een modale woning hebben mevrouw VandeBerg en ik ons flink in de schulden moeten steken. Wij hebben de hoofdprijs uitgegeven. Voor mijzelf hoop ik natuurlijk dat de huizenprijzen blijven stijgen, omdat ik er een hoge lening voor heb afgelsoten.
Aan de andere kant vind ik dat de hoge huizenprijzen een groot probleem zijn en hoop ik dat deze zullen dalen.
De oorzaken van de hoge huizenprijzen zijn natuurlijk nogal moeilijk aan te pakken vanwege de grote belangen; gemeenten, projectontwikkelaars en grote aannemers zullen hun lucratieve luchthandel niet snel opgeven. Uiteraard ben ik zelf afhankelijk van hypotheekrenteaftrek om mijn huis te kunnen betalen, maar het is natuurlijk idioot dat ook mensen die al bulken van het geld hiervan gebruik kunnen maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |