abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89372520
Ik ben opzoek naar gezelschapsspelletjes of puzzels zoals: Wie is het?, Ganzenbord, Mens-erger-je-niet, memory of spelletjes van Walt Disney/Dora/whatever. In die genre allemaal, dus geen ingewikkelde spellen als Monopoly of Risk...

Het is voor de koude winterweekenden door te geraken met mijn zoontje van drie jaar en dochter van bijna zeven jaar. Aangezien ik momenteel aan het scheiden en ben 'achtergelaten' met een grote schuldenlast, daardoor ben ik niet in staat deze dingen allemaal nieuw te kopen. Moet rondkomen met ¤ 300,00 'leefgeld' p/mnd.

Aangezien ik in Antwerpen woon en mij enkel kan verplaatsen met OV, ben ik eventueel wel bereid om de verzendkosten te betalen.

Bedankt alvast! :W

Mensen met reeds concreten plannen mogen mij al toevoegen @

MSN/WLM: wlm@telenet.be
Mail: paradotbe@telenet.be

//edit: Ik heb dus zojuist contact gehad met iemand die evt. de 19de bij iedereen langs wilt gaan ook, die het niet zien zitten om te verzenden! Laat mij ff weten via PM wie dit wenst. Dan kan ik de adressen doorgeven aan diegene. Dit zou dan wel allemaal gebeuren @ zondag 19 december 2010.

[ Bericht 4% gewijzigd door paraDOTbe op 02-12-2010 22:19:02 ]
  woensdag 1 december 2010 @ 07:24:06 #2
13250 Lod
Sapere aude!
pi_89372675
Koop 2 pakken speelkaarten en zoek in de openbare bibliotheek de spelregels op van een paar spellen. Er zijn zoveel varianten op het kaartspel, daar kun je meerdere winters mee doorkomen.

Of gebruik de wondere web wereld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kaartspel#Spelregels
GNU Terry Pratchett
pi_89372834
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2010 07:24 schreef Lod het volgende:
Koop 2 pakken speelkaarten en zoek in de openbare bibliotheek de spelregels op van een paar spellen. Er zijn zoveel varianten op het kaartspel, daar kun je meerdere winters mee doorkomen.

Of gebruik de wondere web wereld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kaartspel#Spelregels
Heb je mijn post wel volledig doorgelezen of enkel de titel/eerste alinea? :O Alsof je een kind van 6/7 jaar een uur bezig kan houden met een stapel kaarten. Om maar te zwijgen van een peuter van 3 jaar, die nog niet eens kan lezen. Kaarten is meer iets voor volwassenen.

Toch bedankt...
  One tough cookie woensdag 1 december 2010 @ 08:19:39 #4
169210 liesje1979
pi_89373098
Ik heb geloof ik nog wel mens erger je niet staan, zal als ik thuiskom even voor je kijken.
  woensdag 1 december 2010 @ 08:33:06 #5
13250 Lod
Sapere aude!
pi_89373304
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 07:49 schreef paraDOTbe het volgende: Alsof je een kind van 6/7 jaar een uur bezig kan houden met een stapel kaarten. Om maar te zwijgen van een peuter van 3 jaar, die nog niet eens kan lezen. Kaarten is meer iets voor volwassenen.
Dus al die uren die ik vroeger op die leeftijd met veel plezier heb doorgebracht met kaartspelletjes zijn dus eigenlijk een illusie?
GNU Terry Pratchett
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 december 2010 @ 08:41:21 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_89373429
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 08:33 schreef Lod het volgende:
Dus al die uren die ik vroeger op die leeftijd met veel plezier heb doorgebracht met kaartspelletjes zijn dus eigenlijk een illusie?
Een driejarige kan nog niet veel met kaarten, een 7-jarige misschien al wel.

TS, wij hebben waarschijnlijk nog wel wat liggen hier :) Ik zal eens kijken (kamer van zoon moet binnenkort leeg vanwege schilderwerk), en het een en ander verzamelen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Boks-Chick woensdag 1 december 2010 @ 08:46:16 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_89373517
omdat verzendkosten nogal kunnen oplopen (ivm pakketpost en Belgie) heeft iemand aangegeven bereid te zijn ook e.e.a. door Nederland heen af te halen en bij je af te leveren, TS O+

Mochten mensen zeggen: joh ik stuur het op op mijn kosten is dat natuurlijk helemaal top _O_
lolwut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 december 2010 @ 08:47:50 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_89373549
Ik zie waarschijnlijk wel kans om onze spullen in Roosendaal te krijgen (ik weet alleen niet wanneer er iemand die kant op gaat, kan dus nog wel even duren). En dan kunnen we wel even kijken hoe ze in Antwerpen komen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_89375306
Ik ga het weekend van 17 december naar Antwerpen, kan dus eea meenemen :)

Ik kan het ophalen in Den Haag of Rotterdam, afleveren mag altijd natuurlijk.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  † In Memoriam † woensdag 1 december 2010 @ 17:26:39 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_89393156
Ik heb helaas niets om op te sturen, maar misschien is er een speelotheek in de buurt, waar je af en toe wat kan lenen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 1 december 2010 @ 17:54:55 #11
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89394301
Deze hou ik even in de gaten, woon zelf in Rotterdam maar ben begin januari in Antwerpen te vinden en heb echt stapels met spelletjes voor jonge kids die staan te verstoffen.
Ik kom zelf ook met het OV in dat geval trouwens en kan best wat tassen vullen met leuke spelletjes.

Zou op een zaterdag (8 of 15 januari) worden mocht je interesse hebben en de tijd hebben/vinden om te kunnen komen.
Heb tevens veel poppen, knuffels, puzzels voor kinderen en andere ongein liggen en die wil ik ook best beschikbaar stellen. :)
pi_89394425
Ik hou deze ook even in de gaten, volgens mij hebben m'n ouders nog wat spellen liggen die niemand meer speelt.
Hallon!
pi_89394849
Bedankt iedereen al voor de positieve replies! :)

Mensen met reeds concreten plannen mogen mij al toevoegen @

MSN/WLM: wlm@telenet.be
Mail: paradotbe@telenet.be

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:26 schreef moussy het volgende:
Ik heb helaas niets om op te sturen, maar misschien is er een speelotheek in de buurt, waar je af en toe wat kan lenen.
Ik heb hier ook naar zitten kijken, maar niet bepaald in de buurt! }:|

[ Bericht 43% gewijzigd door paraDOTbe op 01-12-2010 18:14:18 ]
  woensdag 1 december 2010 @ 20:12:29 #14
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_89400779
Ik heb helaas zo 1 2 3 geen spellen voor je maar ik zag dat er ook actions in Belgie zitten. Ik heb daar echt een enorme spellendoos gekocht voor 4 euro met daarin mikado, domino, mens-erger-je-niet, ganzenbord, katten en muizen, dobbelen, dammen etc.. Met een gedeelte van die spellen kan je in ieder geval de 7 jarige makkelijk vermaken.

En je kan bijvoorbeeld ook een keerje pannekoeken gaan bakken met een kaarsje: http://nl.scoutwiki.org/Pannekoekjes_bakken_met_een_kaarsje ik hoop dat je er een beetje meegeholpen bent.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_89401373
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:12 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik heb helaas zo 1 2 3 geen spellen voor je maar ik zag dat er ook actions in Belgie zitten. Ik heb daar echt een enorme spellendoos gekocht voor 4 euro met daarin mikado, domino, mens-erger-je-niet, ganzenbord, katten en muizen, dobbelen, dammen etc.. Met een gedeelte van die spellen kan je in ieder geval de 7 jarige makkelijk vermaken.

En je kan bijvoorbeeld ook een keerje pannekoeken gaan bakken met een kaarsje: http://nl.scoutwiki.org/Pannekoekjes_bakken_met_een_kaarsje ik hoop dat je er een beetje meegeholpen bent.
Er zit hier inderdaad een Action in de buurt... Er is mij gisteren ook al verteld door een collega, waarvan ik een kerstboom heb gekregen dat daar de kerstballen e.d. heel goedkoop zijn, want die had ze niet meer. Dus ging sowieso één van de dagen eens kijken daarzo! :) Ook de tip van die pannekoekjes is heel leuk. Dat gaan we zeker volgend weekend is proberen met de oudste! ^O^

Bedankt voor de tips.
  Donald Duck held woensdag 1 december 2010 @ 22:26:08 #16
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_89408575
Ik heb zelf niks maar wel een tip wellicht: Uno, een kaartspel

Het komt in principe grotendeels neer op de regels van Pesten, maar dan met grote duidelijke kaarten die met cijfers en kleur werken. Prima geschikt voor kinderen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_89408909
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[ afbeelding ]

Het komt in principe grotendeels neer op de regels van Pesten, maar dan met grote duidelijke kaarten die met cijfers en kleur werken. Prima geschikt voor kinderen.
Dit speel ik idd vaak met haar via WLM als ze bij de mama is :)
  woensdag 1 december 2010 @ 23:45:06 #18
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_89412951
Is Monopoly jr. ook te ingewikkeld?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  One tough cookie donderdag 2 december 2010 @ 00:49:10 #19
169210 liesje1979
pi_89415383
Ik heb de -mens erger je niet-, gevonden, wil je mij je adres pm'en? Dan stuur ik het naar je op.
  donderdag 2 december 2010 @ 01:23:20 #20
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_89415855
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[ afbeelding ]

UNO O+

Maar goed, ik heb geen bordspellen liggen, maar wel een andere tip voor je: er was vroeger een site waar je allemaal simpele bordspellen kon vinden die je zelf kon uitprinten en in elkaar kon knutselen. Dus als je een printer, een schaar, en een potje lijm hebt, is dat misschien ook nog wel leuk... kun je gelijk aan het knutselen slaan :)
Ik weet even niet meer welke site het is, maar hij moet via Google wel te vinden zijn denk ik.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  One tough cookie donderdag 2 december 2010 @ 01:28:10 #21
169210 liesje1979
pi_89415919
Ik zie net op de site van TNT dat een pakketje naar belgie versturen rond de 40 euro kost?
Dat is wel heel duur voor een oud spelletje. :'(
Vind je het goed dat ik het meegeef aan Nectarientje? Ik woon in Den Haag en kan het dus langsbrengen bij haar, maar dan heb je het wel pas het weekend van de 17e, geeft mij nog wel even de tijd om te kijken of ik nog meer heb wat je misschien leuk zou vinden. ;)
Necatierntje, zou je mij willen pm'en waar ik het langs kan brengen?
pi_89415980
Met een beetje creativiteit kun je zelf ook al een eind komen. Zoek een plaatje op van een ganzenbord of mens-erger-je-niet en teken dat na op een stuk karton, eventueel kunnen je kinderen het dan nog inkleuren of zo. Pionnetjes en dobbelstenen kun je van elk spel gebruiken, of pionnen zelf maken van hout of andere kleine voorwerpen.

Ik heb vroeger lang bierdoppen verzameld voor de 'slakkenrace' van een of ander biermerk... maar dat zou ook als damschijven of zo kunnen dienen.

Al kom je met zo'n doos van de action al een heel eind qua speelstukken van allerlei spellen.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_89416508
Barricade is het leukste bordspel (eigenlijk ook het enige leuke bordspel). Niet overal meer te krijgen en ik zit er aan te denken wat kopieën te laten maken.
♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ Viva Colombia ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪
pi_89416577
quote:
11s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:28 schreef liesje1979 het volgende:
Ik zie net op de site van TNT dat een pakketje naar belgie versturen rond de 40 euro kost?
Dat is wel heel duur voor een oud spelletje. :'(
Vind je het goed dat ik het meegeef aan Nectarientje? Ik woon in Den Haag en kan het dus langsbrengen bij haar, maar dan heb je het wel pas het weekend van de 17e, geeft mij nog wel even de tijd om te kijken of ik nog meer heb wat je misschien leuk zou vinden. ;)
Necatierntje, zou je mij willen pm'en waar ik het langs kan brengen?
Het kan veel goedkoper bij TNT. 40 euro is voor een pakket van meer dan 20 kg. Ik werk zelf bij TNT dus voor iedereen die niet van de service van Nectarientje gebruik kan maken staan hieronder de verzendmogelijkheden.

Basis Pakket
0-500gr: E6.16
500gr-2kg: E11.55

Tot 2kg kan het ook aangetekend
0-500gr: E7.70
500gr-2kg: E12.32

Vanaf 2 kg is alleen een internationaal pakket plus mogelijk.
0-2kg: E13,10
2-5kg: E19:50
5-10kg: E25.20
10-20kg: E34.10
20-30kg: E40.58

Ik zal morgen ook eens in de garage kijken. Volgens mij staan daar ook nog wat spelletjes die nooit meer gebruikt worden. Als ik nog wat leuks kan vinden hoor je het van me!
Wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evenzeer als hij, die het niet bereikt
pi_89416651
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 03:27 schreef hetizmij het volgende:

[..]

Het kan veel goedkoper bij TNT. 40 euro is voor een pakket van meer dan 20 kg. Ik werk zelf bij TNT dus voor iedereen die niet van de service van Nectarientje gebruik kan maken staan hieronder de verzendmogelijkheden.

Basis Pakket
0-500gr: E6.16
500gr-2kg: E11.55

Tot 2kg kan het ook aangetekend
0-500gr: E7.70
500gr-2kg: E12.32

Vanaf 2 kg is alleen een internationaal pakket plus mogelijk.
0-2kg: E13,10
2-5kg: E19:50
5-10kg: E25.20
10-20kg: E34.10
20-30kg: E40.58

Ik zal morgen ook eens in de garage kijken. Volgens mij staan daar ook nog wat spelletjes die nooit meer gebruikt worden. Als ik nog wat leuks kan vinden hoor je het van me!
kan deze even ge-copy-en-paste worden in het kerstpakket buitenland topic, en wat zijn de actuele tarieven buiten europa ?
♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ Viva Colombia ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')