Waar bazeer je deze zottepraat op?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:31 schreef Lottekoekkie het volgende:
... maar voor je ketel welke nu toch echt even moet werken is het beter een volledige doorstroming te hebben.
Die lui denken duidelijk alleen aan de 1-op-de-10.000 huurders die elk jaar z'n leidingen laat bevriezen, en niet aan de 10.000 huurders die allemaal 100 euro extra aan aardgas uitgeven...quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:46 schreef Xlarge het volgende:
Als er strenge vorst wordt verwacht, draai dan de radiatoren helemaal open.[/i]
Dan heb je OF die man niet goed begrepen, OF hij vertelt onzin. Er is namelijk geen enkele reden dat "eenvoudige doorstroming" voor een ketel "als hij hard moet werken" zou uitmaken: dat maakt alleen uit voor de pomp, en die pomp kan er prima tegen als niet alle radiatoren open staan. Zolang ze maar niet allemaal dicht staan, de meeste huizen hebben geen overdrukventiel.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:13 schreef Lottekoekkie het volgende:
Is geen zottepraat maar de taal van de Nefitmonteurmeneer, en die heeft dat vorige week nog tegen me gezegd. En die man komt hier al 16 jaar zowel voor de hele oude vorige ketel als voor de nu 10 jaar`oude `nieuwe` nieuwe ketel en heb hem nog nooit op zottepraat kunnen betrappen.
En de energierekeningen zijn er ook naar. Geen gekkigheid ooit meegemaakt.
overdrukventiel .. die zit in dit oude huisje <3 dan weer wel volgens mij. Waar dient zo'n ding nou precies voor?quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan heb je OF die man niet goed begrepen, OF hij vertelt onzin. Er is namelijk geen enkele reden dat "eenvoudige doorstroming" voor een ketel "als hij hard moet werken" zou uitmaken: dat maakt alleen uit voor de pomp, en die pomp kan er prima tegen als niet alle radiatoren open staan. Zolang ze maar niet allemaal dicht staan, de meeste huizen hebben geen overdrukventiel.
Bijna alle installaties hebben een overdrukventiel.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan heb je OF die man niet goed begrepen, OF hij vertelt onzin. Er is namelijk geen enkele reden dat "eenvoudige doorstroming" voor een ketel "als hij hard moet werken" zou uitmaken: dat maakt alleen uit voor de pomp, en die pomp kan er prima tegen als niet alle radiatoren open staan. Zolang ze maar niet allemaal dicht staan, de meeste huizen hebben geen overdrukventiel.
Ik heb het over de overstort, en dat is wel degelijk een overdrukventiel :quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:31 schreef RemcoDelft het volgende:
@junkiexp: het overdrukventiel zorgt er voor dat de pomp kan rondpompen als alle radiatoren dicht staan. Dat ventiel gaat daar niet van kapot, jij bedoelt waarschijnlijk een andere.
@blonde nitwit: tsja, dan mag je met argumenten komen waarom het technisch onlogisch klinkende verhaal waar zou zijn.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:31 schreef Lottekoekkie het volgende:
ik zie weer een vakmannetje die geen klanten heeft en dus lullig loopt te doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |