quote:
De psychologische testen lijken hem geen probleen, waarna een zin volgt 'ik ben bang' voor de fysieke testen.
Tja, dan ga je psychologisch al de mist in.
Ik had vroeger een collega wiens zoon altijd het leger wilde ingaan, die heeft het nog geen anderhalf jaar volgehouden, en dat was niet fysiek. Ik denk dat je een beetje een 'hardheid' moet hebben voor defensie, en vooral 'psychisch' het is zeker 'stoer' om iemand in uniform te zien, maar daar draait het werk niet om. Wat je op die landmachtdagen allemaal ziet is leuk 'machtsvertoon', maar werk wat ook belangrijk is zoals computers en computersystemen is blijkbaar saai, en daar zie je niemand. In Oirschot zag ik een paar jaar terug een jonge korporaal ( Verbinding ) die voor een EZB zat, en niemand die hij zijn werk kon tonen. Vond ik een beetje sneu om te zien, dus ik liep op hem af en vroeg wat zijn functie was, hij mij alles uit leggen, liet me de kabels zien, ik zeg tegen hem, die hadden wij in de zestiger jaren ook al, en als de boer die kapot had gereden kon je de breuk gaan zoeken, en ieder onderdeel had zijn eigen kleur, Artillerie natuurlijk zwart rood. De jongeman fleurde meteen op. Had zich volgens mij de hele dag verveeld, maar die jeugd kijkt alleen naar tanks, helikopters, pantserwagens, dat straalt wat uit.
Is toch wel een verkeerd beeld wat ze van de organisatie hebben, natuurlijk trek je geen mensen met saaie administratie, maar zou eens goed zijn dat ze dat ook inzien, het is veel in de boeken zitten, afzien en niet opgeven.
[ Bericht 0% gewijzigd door Clan op 30-11-2010 01:27:57 ]