quote:Van http://www.bouwpututrecht.nl/bu/2010/12/15/stavaza-hov-odz/
Aanleiding was het besluit van ons college in oktober 2010 dat de toekomstige 2e spoorkruising bij Bleekstraat/Vondellaan zal komen en het tracé vanaf de Vondellaan onder het spoor linksaf naar de OV-Terminal gaat. Deze spoorkruising is nodig als de HOV-baan naar Leidsche Rijn wordt vertramd.
Wie zegt dat? Het staat nog niet in de Van Dalequote:Op donderdag 16 december 2010 11:09 schreef Q. het volgende:
Vertrammen is trouwens het omzetten van een al bestaande verbinding. Het nieuw als trambaan aanleggen van een verbinding is dat niet.
Je woont ook in de buurt bij de garage/stalling van het GVU, ik zie ze hier nooit.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:18 schreef Nielsch het volgende:
Mijn grootste irritatie is nog wel dat er meer bussen met de mededeling "999 Geen Dienst" rondrijden dan dat er daadwerkelijk bussen rijden die ook passagiers vervoeren.
Gisteren zag ik nog een 999 met Prettige Feestdagen voorbij komen...quote:Op donderdag 16 december 2010 22:54 schreef GerritB het volgende:
[..]
Je woont ook in de buurt bij de garage/stalling van het GVU, ik zie ze hier nooit.
quote:RABOBRUG PAS IN 2013 KLAAR
De Rabobrug die de Dichterswijk en Parkhaven met de binnenstad moet verbinden, zal pas in 2013 klaar zijn. En vooralsnog komen er geen trappen naar de perrons. Dat schrijft het college in een brief aan de gemeenteraad.
Eigenlijk was het de bedoeling dat de brug al vorig jaar gereed zou zijn. Door verschillende ontwikkelingen is de oplevering van de brug echter flink vertraagd.
De brug was in eerste instantie bedoeld als een verbinding tussen de wijken in Utrecht-West en de binnenstad. De Rabobank had hier, in verband met de bouw van haar nieuw hoofdkantoor, negen miljoen euro voor toegezegd.
Na een inspraakprocedure kregen de wijkbewoners het voor elkaar dat er trappen naar de perrons zouden komen. Maar hiervoor moest de brug wel verbreed worden.
Tegelijkertijd werden er bij de NS plannen ontwikkeld om het aantal wissels bij het centraal station te verminderen, maar hiervoor moeten wel de perrons verlegd worden.
Er is nu een oplossing verzonnen met verplaatsbare funderingen van de Rabobrug, maar de trappen naar de perrons komen er voorlopig nog niet. Dat zal opnieuw bekeken worden als het nieuw centraal station, ofwel OV-terminal, klaar is. (deStadUtrecht.nl)
2.5uur over Amstel-Utrecht CS gedaan. En ik moet vanavond weer terug naar A'damquote:Op vrijdag 17 december 2010 10:30 schreef speknek het volgende:
De NS doet er ook weer aan mee. Uiteindelijk 'maar' een uur vertraging..
Ha, voormalig Fok! modje SHE heeft gereageerd op die Twitpic...quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:35 schreef The6thgate het volgende:
Gezellig met z'n allen op Utrecht CS
http://twitpic.com/3gsooa
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |