abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 november 2010 @ 19:00:43 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_89309405
~O>
Confidence through competence
  maandag 29 november 2010 @ 19:01:07 #2
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_89309431
Leuk Isa! Met van allerlei recepten, of een bepaald thema of zo?

Aure, feli. Lees het nu pas. Lijkt me leuk om in een Apple-shop te werken!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2010 @ 19:03:15 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_89309523
Aardappelen, Rode kool en worst stond hier op het menu :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_89309627
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:01 schreef Duderella het volgende:
Leuk Isa! Met van allerlei recepten, of een bepaald thema of zo?

Aure, feli. Lees het nu pas. Lijkt me leuk om in een Apple-shop te werken!
Er staat op: recepten kalender 2011, met wijntips van Hubrecht Duijker. Nu ken ik Hubrecht (zal dat een verbastering van Hubertus zijn?) niet, maar hij wil me elke dag andere wijn voorschotelen! :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_89309704
quote:
Mulligatawny dus :)

8 als voorgerecht, 6 als lunch/maaltijd..

250 gr rode linzen, anderhalve liter kippenbouillon, 1 tl kurkuma, 2 medium grote aardappels (geschild en in blokjes), stukje verse gember (zo groot als je duim) geschild en geraspt/fijngesneden, 4 tenen knof, paar EL olie (zonnebloem ofzo), 1 tl met kop komijnzaadjes, 1 tl met kop korianderzaadjes, 200 gr kipfilet in blokjes, z&p, beetje cayennepeper, citroensap en bijv griekse yoghurt.

Linzen, bouillon en kurkuma in een pan gooien, aan de kook brengen en 30 minuutjes laten sudderen, aardappels na 15 minuutjes erbij. Pureren met staafmixer en apart zetten.

Knoflook en gember in foodprocessor met een beetje water en een puree maken. Dat bakken in een pan met de olie en de komijn en koriander. Kipfiletblokjes erbij en 10 minuutjes laten bakken.

Linzenmix erbij gooien, op smaak brengen en verdunnen als je het te dik vind.

Eventueel wat yoghurt bij t serveren erover.
Dat eten wij morgen :9 met nog wat platte peterselie erover... en misschien maak ik nog een raita oid en bak er volkoren flatbreads bij.

[ Bericht 2% gewijzigd door DarkElf op 29-11-2010 19:14:52 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 29 november 2010 @ 19:07:39 #6
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_89309719
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:01 schreef Duderella het volgende:
Lijkt me leuk om in een Apple-shop te werken!
Je bedoelt dat je het leuk vindt voor Aure om in een Apple-shop te werken? :P

Ik zie jou geen Apple ambassadeur zijn :P
Confidence through competence
pi_89309744
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er staat op: recepten kalender 2011, met wijntips van Hubrecht Duijker. Nu ken ik Hubrecht (zal dat een verbastering van Hubertus zijn?) niet, maar hij wil me elke dag andere wijn voorschotelen! :@
Wat leuk van je collega's
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2010 @ 19:10:52 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_89309869
NIeuwe cd van Duffy :r
pi_89309984
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:10 schreef borisz het volgende:
NIeuwe cd van Duffy :r
Wie is Duffy en wat is er aan de hand met haar nieuwe cd dat jij spontaan over je nek gaat?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_89310035
oh nee, ik ga eens zoeken of ik een naanbroodrecept heb ergens :9
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_89310050
gegeten.. booh ik zit vol. logisch want ik heb 8 vissticks gegeten (de rest lustte niet zoveel :{w )
ik vind de zalmsticks ietwat droog, de gewone vissticks (in dit geval was het omega 3 :P ) blijven de lekkerste *O*
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_89310089
Hoi! We zijn thuis, en het is koud en glad hier :|W

En verder: wat P zegt. 3 vlokken sneeuw en Nederland kan spontaan niet meer autorijden 8)7
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2010 @ 19:15:11 #13
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_89310108
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wie is Duffy en wat is er aan de hand met haar nieuwe cd dat jij spontaan over je nek gaat?
Duffy is een zangeres ;). Ze heeft alleen last van jengeleritus. Nieuwe album is nog al zwaar matig :r
pi_89310126
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:53 schreef DarkElf het volgende:

[..]

morgen moet hij naar a'dam :')
Ah..nou, als-ie in de file komt, weet-ie waar er gegeten kan worden onderweg :7 En anders heb ik vermoedelijk morgen nog wel een speculaasmuffin voor hem over :Y :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_89310204
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:15 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ah..nou, als-ie in de file komt, weet-ie waar er gegeten kan worden onderweg :7 En anders heb ik vermoedelijk morgen nog wel een speculaasmuffin voor hem over :Y :9
das lief van je ;)

de mr kennende doet hij zulke dingen niet, kan je je die storm nog herinneren toen de haringvliet zo stilstond een paar jaar geleden? is hij ook gewoon gaan rijden, uiteindelijk 7 uur over gedaan :o :') Hij wilde graag naar huis O+
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_89310318
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:15 schreef borisz het volgende:

Duffy is een zangeres ;). Ze heeft alleen last van jengeleritus. Nieuwe album is nog al zwaar matig :r
Dan hoef ik er in ieder geval niet meer naar te luisteren als het gejengel is.

Lein, dit is echt open haard weer O+
pi_89310342
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:14 schreef Leintjeuh het volgende:
Hoi! We zijn thuis, en het is koud en glad hier :|W

En verder: wat P zegt. 3 vlokken sneeuw en Nederland kan spontaan niet meer autorijden 8)7
nou bleven ze dan maar thuis ipv met 5 km p/u over de weg rijden :(
pi_89310377
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:17 schreef DarkElf het volgende:

[..]

das lief van je ;)

de mr kennende doet hij zulke dingen niet, kan je je die storm nog herinneren toen de haringvliet zo stilstond een paar jaar geleden? is hij ook gewoon gaan rijden, uiteindelijk 7 uur over gedaan :o :') Hij wilde graag naar huis O+
Ik geef hem groot gelijk :Y Ik zou ook naar huis komen met zo'n lekker ding kok thuis :9~ Wat nou, uit eten....DE kan het vele malen beter :7
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_89310407
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:20 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik geef hem groot gelijk :Y Ik zou ook naar huis komen met zo'n lekker ding kok thuis :9~ Wat nou, uit eten....DE kan het vele malen beter :7
:@
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_89310411
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:19 schreef FutureFairytale het volgende:
nou bleven ze dan maar thuis ipv met 5 km p/u over de weg rijden :(
Inderdaad, stelletje knuppels. 50 rijden op de A12 (waar je dus gewoon 100 kon en 120 mocht) omdat er wat sneeuw valt. Zo krijg je Lein hevig gefrustreerd :Y

En nu ga ik piepers jassen voor de andijviestamp.
pi_89310432
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2010 19:21 schreef DarkElf het volgende:

[..]

:@
Ik heb daar nog geen ervaring mee he :{w Ik redeneer nu volledig vanuit Mr DE :Y

edit: enneh..nu heeft die ego van jou wel genoeg opkrikkers gehad! Voer willen we zien :7
pi_89310439
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:21 schreef Leintjeuh het volgende:

Inderdaad, stelletje knuppels. 50 rijden op de A12 (waar je dus gewoon 100 kon en 120 mocht) omdat er wat sneeuw valt. Zo krijg je Lein hevig gefrustreerd :Y

En nu ga ik piepers jassen voor de andijviestamp.
Lekker *O* Mijn trein had uiteraard ook vertraging. Glad spoor. Je weets.
pi_89310487
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:22 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik heb daar nog geen ervaring mee he :{w Ik redeneer nu volledig vanuit Mr DE :Y

edit: enneh..nu heeft die ego van jou wel genoeg opkrikkers gehad! Voer willen we zien :7
ja das waar. t eten is op! en t was lekker. had nog wat pijnboompitten geroosterd en door de salade gegooid :9
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_89310537
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:23 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ja das waar. t eten is op! en t was lekker. had nog wat pijnboompitten geroosterd en door de salade gegooid :9
Ja potverdikkie :{w Maak het nog lekkerder :{ Maar mijn bonenschotel was ook lekker. Toch eens proberen de HAK mix te laten staan en het zelf te fabriceren op de een of andere manier :9
  maandag 29 november 2010 @ 19:24:29 #25
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_89310539
:O Kwartiertje weggedommeld :Y

En de Irish Stew was erg lekker :9~
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_89310557
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:23 schreef DarkElf het volgende:

Toch geen smaak aantastende Chinese pijnboompitten hey 8-)
pi_89310586
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nog nooit gehad en ik eet ze geregeld! alleen rooster ik ze altijd in een pietsie olie, misschien scheelt dat?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_89310624
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja. Daar hoor ik een van mijn collega's ook over. Is dat nou een broodje aap-verhaal?
pi_89310626
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:25 schreef DarkElf het volgende:

Nog nooit gehad en ik eet ze geregeld! alleen rooster ik ze altijd in een pietsie olie, misschien scheelt dat?
Wie weet :Y

Ik heb 1x van die vreemde pijnboompitten gehad en dat is me lang bijgebleven. Bah bah wat werd alles vies.
pi_89310636
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:26 schreef PdeHoog het volgende:

Ja. Daar hoor ik een van mijn collega's ook over. Is dat nou een broodje aap-verhaal?
Nee, was het maar waar :N
pi_89310687
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wie weet :Y

Ik heb 1x van die vreemde pijnboompitten gehad en dat is me lang bijgebleven. Bah bah wat werd alles vies.
Ja mijn zwager had t laatst ook! die heeft een week of 2-3 een bittere smaak gehad bij alles wat hij at of dronk...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_89310698
Ik heb binnen al een sjaal aan.. zal ik er dan als ik naar buiten ga maar 2 aandoen? :P

Chinese pijnboompitten NOMNOMNOM. :D
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_89310709
:W

Ik zit net in de bus, veel te lange dag zo, bleh..
Hopelijk haal ik wel de aansluiting, anders ga ik echt huilen :P
pi_89310748
hoor ik hier nou iets slechts over Chinese pijnboompitten? }:|
pi_89310792
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:28 schreef LieLie het volgende:

KAn de Mr. je niet ff komen halen?
pi_89310798
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:27 schreef DarkElf het volgende:

Ja mijn zwager had t laatst ook! die heeft een week of 2-3 een bittere smaak gehad bij alles wat hij at of dronk...
Twee tot drie weken?! :o Dat is lang zeg! Duurde bij mij iets van een week. Maar dan nog. Het was echt niet prettig. Ik kan me niet meer herinneren waar het nu eigenlijk door kwam, soort pijnboompit of chemicaliën oid.
pi_89310819
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:28 schreef LieLie het volgende:

Helpt een seintje aan de chauffeur dat je een overstap hebt?
pi_89310843
hou me tegen. ik heb zin om een paar klotejochies in hun nekvel te grijpen...
de hele tijd worden er sneeuwballen tegen ons raam gegooid in de hoop dat wij reageren.
zodra er één ijsbal tussen zit duw ik zo'n joch met zn gezicht in de sneeuw :(
pi_89310884
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:27 schreef DarkElf het volgende:

[..]

wat gek :?
pi_89310887
Wiki zegt:
quote:
Het eten van pijnboompitten kan een risico van een ernstig verstoorde smaak opleveren die meerdere dagen of weken kan aanhouden. Deze smaakstoornis doet zich pas een of twee dagen na de consumptie voor. Er wordt een intense bittere, soms metaalachtige smaak ervaren. Dit probleem treedt nooit op bij pijnboompitten van Europese origine, enkel bij een minderheid van de Chinese pijnboompitten. Tot op heden is het niet duidelijk om welke pijnboomsoort het gaat. In verband met de oorzaak werd er, op basis van chromatografisch onderzoek, gesuggereerd dat het zou gaan om triglyceriden die opgebouwd zijn uit C16-C18 onverzadigde vetzuren. Zware metalen, een andere oorzaak van smaakstoornissen, noch pesticidenresidus konden aangetoond worden. [1] Op basis van deze gegevens lijkt er tot op heden in alle gevallen geen gevaar voor de volksgezondheid. Ook de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) huldigt dit standpun
Ja, die metaalsmaak kan ik me nog heel goed herinneren! Alsof je steeds bloed in je mond hebt :o
pi_89310893
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:30 schreef FutureFairytale het volgende:
de hele tijd worden er sneeuwballen tegen ons raam gegooid in de hoop dat wij reageren.
Ah...het is ze dus al gelukt :P
pi_89310922
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:30 schreef FutureFairytale het volgende:
Als ik dat hier probeer schraap ik de arme drommel over de stoep, hier ligt ongeveer 1 mm sneeuw.
pi_89310941
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:31 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ah...het is ze dus al gelukt :P
gelukkig hebben ze nog niet door dat ik reageer. en nu hoor ik het gelukkig niet meer, pfoeh
pi_89311018
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:31 schreef Isabeau het volgende:
Wiki zegt:

[..]

Ja, die metaalsmaak kan ik me nog heel goed herinneren! Alsof je steeds bloed in je mond hebt :o
jemig.. wat gek. in de noten- zadenwereld is het volledig langs ons gegaan :{
'gewone' pijnboompitten komen uit China.. ik denk dat er iets illegaal hier gekomen is via een kanaal wat wij niet weten
pi_89311035
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als ik dat hier probeer schraap ik de arme drommel over de stoep, hier ligt ongeveer 1 mm sneeuw.
leert ie t wel :P
(wat zeg ik nu :o )
pi_89311084
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:34 schreef FutureFairytale het volgende:

jemig.. wat gek. in de noten- zadenwereld is het volledig langs ons gegaan :{
'gewone' pijnboompitten komen uit China.. ik denk dat er iets illegaal hier gekomen is via een kanaal wat wij niet weten
Ik had pijnboompitten van de Albert Heijn toen ik het kreeg. Maar is alweer erg lang geleden hoor, zeker 2 jaar.
pi_89311131
En nog een random weetje: Het woord "pinocchio" (Ned.: Pinokkio) betekent pijnboompit.
pi_89311178
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:32 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

gelukkig hebben ze nog niet door dat ik reageer. en nu hoor ik het gelukkig niet meer, pfoeh
te vroeg gejuicht -O-
pi_89311233
P, die is aan het vergaderen ;)

Isa, die communicatie tussen Qbuzz en NS is niet optimaal :P
pi_89311240
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had pijnboompitten van de Albert Heijn toen ik het kreeg. Maar is alweer erg lang geleden hoor, zeker 2 jaar.
ok ik denk dat ik weet van wie dat dan is. gelukkig koop ik daar geen pijnboompitten van maar dat is een leverancier die echt alles doet, dus vraag me af of ze overal net zoveel eisen aan kunnen stellen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')