Er staat op: recepten kalender 2011, met wijntips van Hubrecht Duijker. Nu ken ik Hubrecht (zal dat een verbastering van Hubertus zijn?) niet, maar hij wil me elke dag andere wijn voorschotelen!quote:Op maandag 29 november 2010 19:01 schreef Duderella het volgende:
Leuk Isa! Met van allerlei recepten, of een bepaald thema of zo?
Aure, feli. Lees het nu pas. Lijkt me leuk om in een Apple-shop te werken!
Dat eten wij morgenquote:Mulligatawny dus
8 als voorgerecht, 6 als lunch/maaltijd..
250 gr rode linzen, anderhalve liter kippenbouillon, 1 tl kurkuma, 2 medium grote aardappels (geschild en in blokjes), stukje verse gember (zo groot als je duim) geschild en geraspt/fijngesneden, 4 tenen knof, paar EL olie (zonnebloem ofzo), 1 tl met kop komijnzaadjes, 1 tl met kop korianderzaadjes, 200 gr kipfilet in blokjes, z&p, beetje cayennepeper, citroensap en bijv griekse yoghurt.
Linzen, bouillon en kurkuma in een pan gooien, aan de kook brengen en 30 minuutjes laten sudderen, aardappels na 15 minuutjes erbij. Pureren met staafmixer en apart zetten.
Knoflook en gember in foodprocessor met een beetje water en een puree maken. Dat bakken in een pan met de olie en de komijn en koriander. Kipfiletblokjes erbij en 10 minuutjes laten bakken.
Linzenmix erbij gooien, op smaak brengen en verdunnen als je het te dik vind.
Eventueel wat yoghurt bij t serveren erover.
Je bedoelt dat je het leuk vindt voor Aure om in een Apple-shop te werken?quote:Op maandag 29 november 2010 19:01 schreef Duderella het volgende:
Lijkt me leuk om in een Apple-shop te werken!
Wat leuk van je collega'squote:Op maandag 29 november 2010 19:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er staat op: recepten kalender 2011, met wijntips van Hubrecht Duijker. Nu ken ik Hubrecht (zal dat een verbastering van Hubertus zijn?) niet, maar hij wil me elke dag andere wijn voorschotelen!
Wie is Duffy en wat is er aan de hand met haar nieuwe cd dat jij spontaan over je nek gaat?quote:
Duffy is een zangeresquote:Op maandag 29 november 2010 19:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wie is Duffy en wat is er aan de hand met haar nieuwe cd dat jij spontaan over je nek gaat?
Ah..nou, als-ie in de file komt, weet-ie waar er gegeten kan worden onderwegquote:
das lief van jequote:Op maandag 29 november 2010 19:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ah..nou, als-ie in de file komt, weet-ie waar er gegeten kan worden onderwegEn anders heb ik vermoedelijk morgen nog wel een speculaasmuffin voor hem over
![]()
Dan hoef ik er in ieder geval niet meer naar te luisteren als het gejengel is.quote:Op maandag 29 november 2010 19:15 schreef borisz het volgende:
Duffy is een zangeres. Ze heeft alleen last van jengeleritus. Nieuwe album is nog al zwaar matig
nou bleven ze dan maar thuis ipv met 5 km p/u over de weg rijdenquote:Op maandag 29 november 2010 19:14 schreef Leintjeuh het volgende:
Hoi! We zijn thuis, en het is koud en glad hier![]()
En verder: wat P zegt. 3 vlokken sneeuw en Nederland kan spontaan niet meer autorijden
Ik geef hem groot gelijkquote:Op maandag 29 november 2010 19:17 schreef DarkElf het volgende:
[..]
das lief van je
de mr kennende doet hij zulke dingen niet, kan je je die storm nog herinneren toen de haringvliet zo stilstond een paar jaar geleden? is hij ook gewoon gaan rijden, uiteindelijk 7 uur over gedaan![]()
Hij wilde graag naar huis
quote:Op maandag 29 november 2010 19:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik geef hem groot gelijkIk zou ook naar huis komen met zo'n lekker ding kok thuis
Wat nou, uit eten....DE kan het vele malen beter
Inderdaad, stelletje knuppels. 50 rijden op de A12 (waar je dus gewoon 100 kon en 120 mocht) omdat er wat sneeuw valt. Zo krijg je Lein hevig gefrustreerdquote:Op maandag 29 november 2010 19:19 schreef FutureFairytale het volgende:
nou bleven ze dan maar thuis ipv met 5 km p/u over de weg rijden
Ik heb daar nog geen ervaring mee hequote:
Lekkerquote:Op maandag 29 november 2010 19:21 schreef Leintjeuh het volgende:
Inderdaad, stelletje knuppels. 50 rijden op de A12 (waar je dus gewoon 100 kon en 120 mocht) omdat er wat sneeuw valt. Zo krijg je Lein hevig gefrustreerd
En nu ga ik piepers jassen voor de andijviestamp.
ja das waar. t eten is op! en t was lekker. had nog wat pijnboompitten geroosterd en door de salade gegooidquote:Op maandag 29 november 2010 19:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb daar nog geen ervaring mee heIk redeneer nu volledig vanuit Mr DE
edit: enneh..nu heeft die ego van jou wel genoeg opkrikkers gehad! Voer willen we zien
Ja potverdikkiequote:Op maandag 29 november 2010 19:23 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja das waar. t eten is op! en t was lekker. had nog wat pijnboompitten geroosterd en door de salade gegooid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |