abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89298594
Door de brand reden er 19 november geen treinen van en naar Utrecht. Duizenden mensen moesten alternatief vervoer regelen.

quote:
"Er is geen officiële regeling omdat dit voor ons een zaak van overmacht was", zegt een woordvoerder van de NS. "Maar in individuele gevallen willen we coulance betrachten."
NS komt gestrande reizigers tegemoet
http://nos.nl/artikel/199(...)ellende-utrecht.html

quote:
Naast het treinkaartje kan ook tot vijftien euro worden geclaimd voor een maaltijd. Mensen die alternatief vervoer pakten op trajecten waar geen bussen reden, kunnen de kosten daarvoor vergoed krijgen. Dat kunnen taxikosten zijn, maar ook een kilometervergoeding voor mensen die zich met een auto lieten ophalen is mogelijk.
quote:
Wie meer dan een uur opgesloten heeft gezeten in een stilstaande trein, kan een tweede klasse NS-dagkaart krijgen.
Mijn vraag is of iemand weet wat de kilometervergoeding van de NS zo ongeveer is?

En heeft iemand z'n geld al terug (en/of een dagkaart gekregen)?
pi_89300559
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:43 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dit dus.
Onzin ook allemaal weer. Als mijn band lek is met de auto, kan ik ook niet aankloppen voor een vergoeding.
Jij bent echter zelf verantwoordelijk voor je auto. In het geval van de trein is de NS verantwoordelijk. Een klein, onbelangrijk verschil. :')
  maandag 29 november 2010 @ 15:49:54 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_89300787
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

Jij bent echter zelf verantwoordelijk voor je auto. In het geval van de trein is de NS verantwoordelijk. Een klein, onbelangrijk verschil. :')
Stel je niet zo aan. Een storing dat kan nou eenmaal gebeuren.
pi_89300880
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:49 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan. Een storing dat kan nou eenmaal gebeuren.
je vergelijking slaat nergens op, dus dat was gewoon een normale reactie. :|W
  maandag 29 november 2010 @ 15:54:27 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_89301020
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:51 schreef MarioPeen het volgende:

[..]

je vergelijking slaat nergens op, dus dat was gewoon een normale reactie. :|W
Nee hoor. Het valt allebei in de categorie "kan gebeuren". Dan moet je niet huilie gaan doen over 2 tientjes maar doorgaan met je leven.
pi_89301070
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:08 schreef Radio-silence het volgende:
De ramp van 19 november 2010 :') :') :')

Beetje overdreven of niet?
Bij rampen zie je vaak dat mensen worden ondergebracht op veldbedden in grote hallen als noodopvang. Wat gebeurde er in Utrecht? Juist.
pi_89301075
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:49 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan. Een storing dat kan nou eenmaal gebeuren.
Dat maakt de NS echter niet zonder meer niet aansprakelijk voor de schade die daaruit voortvloeit.
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 16:23:52 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_89302394
Nog niks terug gehad hier. Neem aan dat dat ook nog wel even duurt. Ik zie het wel, hoeveel ik terugkrijg
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89304258
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:01 schreef GeenWijn het volgende:
Door de brand reden er 19 november geen treinen van en naar Utrecht. Duizenden mensen moesten alternatief vervoer regelen.

[..]

NS komt gestrande reizigers tegemoet
http://nos.nl/artikel/199(...)ellende-utrecht.html

[..]

[..]

Mijn vraag is of iemand weet wat de kilometervergoeding van de NS zo ongeveer is?

En heeft iemand z'n geld al terug (en/of een dagkaart gekregen)?
Kilometervergoeding is toch gewoon een wettelijk geregeld iets? 14 cent of 16 cent ofzo?
pi_89304506
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat maakt de NS echter niet zonder meer niet aansprakelijk voor de schade die daaruit voortvloeit.
Sowieso ligt de schuld bij ProRail omdat die zo dom is geweest om de gewone EN de noodstroomvoorziening in 1 kast te pleuren. NS kan via een regresvordering de schade op pro rail verhalen dus ik zie eigenlijk geen reden waarom NS niet aansprakelijk zou zijn, behoudens hetgeen in de algemene voorwaarden van NS opgenomen zou kunnen zijn daarover. En die brand is ook niet vanzelf ontstaan, daar heeft vast iets van nalatigheid of gebrekkig onderhoud achter gezeten, wederop, ProRail toe te rekenen als dat zo is. IMHO.
pi_89314898
Leuke reacties van iedereen, maar volgens mij geeft niemand echt antwoord op de vraag die gesteld wordt.

De maximale belastingvrije kilometervergoeding die een werkgever aan zijn werknemers mag geven is ¤ 0,19 cent per kilometer. Ik weet niet of de NS dit ook aan houdt, maar dit zou ik zelf in een berekening zetten en dat bij de NS indienen.
pi_89316762
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:55 schreef Sessy het volgende:

[..]

Bij rampen zie je vaak dat mensen worden ondergebracht op veldbedden in grote hallen als noodopvang. Wat gebeurde er in Utrecht? Juist.
Dus als we met z'n allen maar op veldbedden gaan liggen is er sprake van een ramp :')

quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

Jij bent echter zelf verantwoordelijk voor je auto. In het geval van de trein is de NS verantwoordelijk. Een klein, onbelangrijk verschil. :')
De trein was echter niet defect, er was sprake van een verschoonbare brand, wat een behoorlijk verschil is.
pi_89327930
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:40 schreef de_Paans het volgende:
Leuke reacties van iedereen, maar volgens mij geeft niemand echt antwoord op de vraag die gesteld wordt.

De maximale belastingvrije kilometervergoeding die een werkgever aan zijn werknemers mag geven is ¤ 0,19 cent per kilometer. Ik weet niet of de NS dit ook aan houdt, maar dit zou ik zelf in een berekening zetten en dat bij de NS indienen.
dankjewel voor je reactie :)
  Moderator dinsdag 30 november 2010 @ 10:15:15 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_89333344
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 00:27 schreef GeenWijn het volgende:

[..]

dankjewel voor je reactie :)
Ja, maar dat had je zelf ook wel kunnen googlen natuurlijk. En dat zegt nog niks over wat de NS gaat geven. Een belletje met de klantenservice was effectiever geweest
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89339635
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, maar dat had je zelf ook wel kunnen googlen natuurlijk. En dat zegt nog niks over wat de NS gaat geven. Een belletje met de klantenservice was effectiever geweest
Zo kunnen we dit hele forum wel opdoeken want je kan alles wel googlen of nabellen...
Maar mocht je het willen weten: ik heb de NS gebeld voor ik dit topic opende en ze konden er niks over zeggen. Verder vraag ik hier ook om ervaringen van Fokkers of ze het geld al hebben ontvangen. Dus hopelijk heb ik nu je goedkeuring voor dit topic? ;)
  Moderator dinsdag 30 november 2010 @ 13:19:44 #16
155227 crew  Guppy
dus
pi_89340217
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:06 schreef GeenWijn het volgende:

[..]

Zo kunnen we dit hele forum wel opdoeken want je kan alles wel googlen of nabellen...
Maar mocht je het willen weten: ik heb de NS gebeld voor ik dit topic opende en ze konden er niks over zeggen. Verder vraag ik hier ook om ervaringen van Fokkers of ze het geld al hebben ontvangen. Dus hopelijk heb ik nu je goedkeuring voor dit topic? ;)
Bij het verhaal over het declareren heb ik ook ergens gelezen dat ze elk geval individueel gaan beoordelen. Reken er maar op dat het even gaat duren.

Verder heb je m'n goedkeuring nergens voor nodig. Vond het alleen een beetje typisch dat je iemand bedankt die met een antwoord komt wat geen antwoord op je vraag is.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89625230
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:19 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Bij het verhaal over het declareren heb ik ook ergens gelezen dat ze elk geval individueel gaan beoordelen. Reken er maar op dat het even gaat duren.
denk t ook
  Moderator zaterdag 11 december 2010 @ 19:24:36 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_89810788
De kilometervergoeding is ¤ 0,15 per km. Net de brief gehad. Voor mij komt dat neer op ¤ 22,50
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 11 december 2010 @ 21:18:51 #19
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_89814832
Wij hebben ook gisteren de brief ontvangen, inderdaad 15 cent per kilometer. Daarnaast is ook 1/25e deel van trajectabonnement vergoed. Binnen drie weken op onze rekening. Lekker, zo na de feestdagen!
pi_89833361
Zaterdag ontvangen:

Netjes hoor... en heel snel!en de dagkaart is voor de 1e klasse ^O^

Vooral als je dit leest:
quote:
Kratten vol claims bij NS na brand Utrecht

RIJSWIJK - Bij de NS hebben zich tot nu toe 16.500 mensen gemeld die onkosten claimen nadat een brand in Utrecht op 19 november het treinverkeer in die regio had lamgelegd.
Een woordvoerder verwacht, mede door de poststaking, dat dat aantal nog kan oplopen tot rond de 25.000. Alle klachten die tot nu toe binnenkwamen, zijn afgehandeld.
De claims variëren van een paar euro tot veel meer. Mensen vragen schadevergoeding voor het niet kunnen uitchecken en voor gemaakte taxi- en kilometerkosten. Ook komen declaraties van maaltijden binnen.
Het treinverkeer was vrijdag 19 en zaterdag 20 november ernstig ontregeld, nadat brand was uitgebroken in de verkeersleidingspost van ProRail in Utrecht. Duizenden reizigers raakten daardoor in de problemen.
Overmacht
Het spoorbedrijf is van mening dat de brand buiten zijn schuld ontstond en dat er dus in feite sprake is van overmacht.
''Maar er waren zoveel reizigers gedupeerd dat we daar coulant mee om willen gaan.'' De woordvoerder kon nog niet aangeven hoeveel geld tot nu toe aan claims is vergoed. Dat bedrag wordt later bekendgemaakt.
Stijgen
Overigens zijn naar aanleiding van treinproblemen op zaterdag 4 december ook ruim 1600 klachten binnengekomen. Ook dat aantal zal nog stijgen, verwacht de NS-woordvoerder.
http://www.nu.nl/binnenla(...)s-brand-utrecht.html
  Moderator zondag 12 december 2010 @ 15:02:47 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_89833994
Wat heb jij gedeclareerd dan? Hoeveel km en wat voor kaartje had je?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89834594
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 15:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat heb jij gedeclareerd dan? Hoeveel km en wat voor kaartje had je?
Ik had dit gedeclareerd:
• treinkaartje 11,90 (enkele reis 2e klasse met voordeelurenkorting)
• avondeten: 7,50
• 198km reiskosten (met de auto heen en terug)
• 2 uur vastgezeten in de trein (dus een dagkaart)
pi_89834992
Schrijf je gewoon zelf een brief naar de NS of is er een bepaald formulier voor? En is er 'bewijs' nodig om kilometervergoeding + avondeten terug te krijgen? Ik heb die bewuste avond ook twee uur vastgezeten in de trein, toen gedumpt in een of ander dorp 10 km (okee dus alleen die kilometervergoeding loont de moeite niet :')) van m'n eindbestemming waar geen bussen vandaan reden, en daarna heb ik avondeten gehaald omdat ik geen zin meer had om te koken ;)
pi_89835357
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 15:32 schreef Ohrpolster. het volgende:
Schrijf je gewoon zelf een brief naar de NS of is er een bepaald formulier voor? En is er 'bewijs' nodig om kilometervergoeding + avondeten terug te krijgen? Ik heb die bewuste avond ook twee uur vastgezeten in de trein, toen gedumpt in een of ander dorp 10 km (okee dus alleen die kilometervergoeding loont de moeite niet :')) van m'n eindbestemming waar geen bussen vandaan reden, en daarna heb ik avondeten gehaald omdat ik geen zin meer had om te koken ;)
er is wel het standaard formulier voor bij vertraging, maar daar kan je verder niks anders opschrijven (vastzitten in trein, eten, reiskosten).
dus ik heb een brief geschreven en mijn situatie beschreven (dat ik meer dan een uur vastzat, dat t station was afgesloten, geen informatie van de ns, geen bussen, etc). heb als bewijs mn treinkaartje ingescand en verder niks.
  zondag 12 december 2010 @ 17:08:20 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_89838513
Moet je via het vertragingsformulier claimen of is er speciaal hiervoor een andere manier?

Ik heb ook nog twee kaartjes die ik moet terugvragen namelijk


edit: lol, spuit-elf :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')