De gevers vinden een goed gevoel belangrijk. Ze geven liever aan een hulpbehoevende dan aan iemand die zelf iets had kunnen aanschaffen denk ikquote:Op zondag 28 november 2010 20:25 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij begint hier steeds over maar wat maakt dit nu eigenlijk uit?
Soort weggeven aan de kringloper maar dan aan FOK!kers.
Hmmz.quote:Op zondag 28 november 2010 20:26 schreef Peter het volgende:
[..]
De gevers vinden een goed gevoel belangrijk. Ze geven liever aan een hulpbehoevende dan aan iemand die zelf iets had kunnen aanschaffen denk ik.
quote:Op zondag 28 november 2010 20:25 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij begint hier steeds over maar wat maakt dit nu eigenlijk uit?
Soort weggeven aan de kringloper maar dan aan FOK!kers.
Dit dus. Als ik een laptop weg wil geven, doe ik dat liever aan iemand die al zijn geld kwijt is aan medische kosten en nu een maand in het ziekenhuis moet liggen en iets te doen wil hebben. Dan een studentje die geen zin heeft wat uurtjes te werken maar wel een laptop wil hebben voor zijn studie. Om maar even een simpel voorbeeld te noemen.quote:Op zondag 28 november 2010 20:26 schreef Peter het volgende:
[..]
De gevers vinden een goed gevoel belangrijk. Ze geven liever aan een hulpbehoevende dan aan iemand die zelf iets had kunnen aanschaffen denk ik.
Ik heb het kennelijk verkeerd gelezen maar begreep dat het zou gaan om spullen die we met zijn allen over zouden hebben en sowieso weg zouden willen doen. Niet om er een feel good loterij van te maken.quote:Op zondag 28 november 2010 20:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
[..]
Dit dus. Als ik een laptop weg wil geven, doe ik dat liever aan iemand die al zijn geld kwijt is aan medische kosten en nu een maand in het ziekenhuis moet liggen en iets te doen wil hebben. Dan een studentje die geen zin heeft wat uurtjes te werken maar wel een laptop wil hebben voor zijn studie. Om maar even een simpel voorbeeld te noemen.
quote:
Daar gaat het toch juist om? Iemand heeft iets nodig, jij hebt het over en doet er niks mee. Dan geef je dat dus aan diegene. Het is niet de bedoeling dat je voor iemand een gloednieuwe laptop koopt, maar als jij je oude, die nog wel werkt maar die je niet meer gebruikt, toch in de kast hebt staan, dan geef je die weg.quote:Op zondag 28 november 2010 20:37 schreef Stali het volgende:
Ik heb het kennelijk verkeerd gelezen maar begreep dat het zou gaan om spullen die we met zijn allen over zouden hebben en sowieso weg zouden willen doen. Niet om er een feel good loterij van te maken.
Mijn fout. Volg het verder wel.
Zo zie ik het ook. Laat een coördinator zoals Elisa en yvonne dit bepalen.quote:Op zondag 28 november 2010 20:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Daar gaat het toch juist om? Iemand heeft iets nodig, jij hebt het over en doet er niks mee. Dan geef je dat dus aan diegene. Het is niet de bedoeling dat je voor iemand een gloednieuwe laptop koopt, maar als jij je oude, die nog wel werkt maar die je niet meer gebruikt, toch in de kast hebt staan, dan geef je die weg.
Een woning voor iemand regelen lijkt mij vrij lastig...misschien kun je beter een woning bij de woningbouw vragen met urgentie.quote:Op zondag 28 november 2010 20:14 schreef MissDior het volgende:
Hallo allemaal,
Ik zit in een hele vervelende situatie. Het is namelijk zo dat ik mijn hele leven al in twee werelden leef. Aan de ene kant de cultuur van mijn ouders en de andere kant ben ik in Nederland geboren en getogen. Ik heb helemaal niks met de cultuur van mijn ouders. Mijn ouders hebben het altijd goed gevonden dat ik weleens uitging enz maar vriendjes waren wel uit den boze, tenzij ik ermee zou trouwen. Nu dacht ik een tijdje geledendat ik de liefde van mijn leven was tegen gekomen. Hij werd ook voorgesteld aan mijn ouders enz. Dat ging toch maar uit want hij was een ander tegengekomen. Mijn ouders hebben daar nogal ophef over gemaakt maar uiteindelijk konden ze er weinig aan doen. Nu zijn mijn ouders erachter gekomen dat ik rook en dat is echt uit den boze. Nu willen ze mij het huis uit zetten. Ik heb geen baan, ben nog afstuderende. Ik heb wel spaargeld maar ik moet dus per direct, morgen aan woonruimte zien te komen. Ik heb geen vrienden waar ik naartoe en andere familie leden zullen mij niet accepteren. Heeft iemand tips waar ik naartoe kan of wie ik om hulp kan vragen? Ik woon in Rotterdam. Mijn moeder werd zelfs zo boos vandaag dat ze schreeuwde dat mijn ex groot gelijk had en dat ik toch waardeloos was.
Als iemand mij kan helpen....Graag.
Toch zie ik in bijv. het werkzoekenden-topic in WGR dat er afgelopen week ook een aanbod was voor woonruimte. Het kan dus welquote:Op zondag 28 november 2010 20:56 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Een woning voor iemand regelen lijkt mij vrij lastig...misschien kun je beter een woning bij de woningbouw vragen met urgentie.
Neuhj, was verkeerde topicquote:Op zondag 28 november 2010 20:57 schreef honkeytonk het volgende:
iBenny! Haal die post terug! Ik was hem aan het lezen![]()
Dan nog eens....quote:
Okquote:Op zondag 28 november 2010 20:59 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dan nog eens....
Ik zie alleen nu wel dat er veel meer wordt geboden dan dat er wordt gevraagd... wat zou de drempel (ondanks vetrouwenspersoon) nu opeens lager maken? En hoe wordt het opgevuld als er niks/weinig wordt gevraagd?
[/kritische blik]
Users om zich heen laten kijken of ze een buurtje kennen die krap zit?quote:Op zondag 28 november 2010 20:59 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dan nog eens....
Ik zie alleen nu wel dat er veel meer wordt geboden dan dat er wordt gevraagd... wat zou de drempel (ondanks vetrouwenspersoon) nu opeens lager maken? En hoe wordt het opgevuld als er niks/weinig wordt gevraagd?
[/kritische blik]
Oeeh, spannund, een post die achter de schermen hoorde!quote:Op zondag 28 november 2010 20:59 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dan nog eens....
[/kritische blik]
Inderdaad. Dat hele forum bestaat nog niet eens dus een beetje onnozel om daar onze mooie hoofdjes nu al over te gaan breken.quote:Op zondag 28 november 2010 21:01 schreef Lutte het volgende:
[..]
Oeeh, spannund, een post die achter de schermen hoorde!
Maar ik denk dat het daadwerkelijk aanvragen van hulp wel op gang komt als het forum er is.En zo niet, dan kunnen we ons altijd nog voor een ander klein projectje in gaan zetten, maar ik denk dat dat niet nodig zal zijn.
Een forum waar je wel kunt reageren maar geen topic kunt openenquote:Op zondag 28 november 2010 21:14 schreef mien-moeke het volgende:
Tof idee. Wil ook wel mee doen. Heb alleen niet echt veel tijd. Maar ga zeker m'n best doen iemand te helpen.
Misschien is t verstandig dat t een 'gesloten' forum blijft waarbij een v/d mods een vraag-topic openen adhv een (anonieme) PM en de 'gevers' daarop kunnen reageren.
Zo blijft t overzichtelijk en krijg je dus niet een forum met 700 topics met onduidelijke titels en waardoor mensen niet of weinig worden geholpen.
Je moet ook iets aan kunnen bieden, dus ik denk dat dat niet werktquote:Op zondag 28 november 2010 21:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Een forum waar je wel kunt reageren maar geen topic kunt openen
details details ....quote:Op zondag 28 november 2010 21:25 schreef iBenny het volgende:
[..]
Je moet ook iets aan kunnen bieden, dus ik denk dat dat niet werkt
Ik voorspel dat jij binnenkort een stofzuiger gaat aanbieden.quote:
quote:Op zondag 28 november 2010 21:33 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik voorspel dat jij binnenkort een stofzuiger gaat aanbieden.
We hebben er 3, dus 1 zou er best weg kunnenquote:Op zondag 28 november 2010 21:33 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik voorspel dat jij binnenkort een stofzuiger gaat aanbieden.
Dat kan dan misschien voor de net uit huis zijnde student of weet ik veel wat, toch?quote:Op zondag 28 november 2010 21:23 schreef liesje1979 het volgende:
Ik denk dat je het niet te ingewikkeld moet maken. Mensen kunnen iets aanbieden of vragen, al dan niet anoniem. Mensen die het lastig vinden om het zelf te openen sturen hun verhaal naar een vertrouwenspersoon die het verhaal en de user checkt en het vervolgens (anoniem) post.
En ja ik ga er ook vanuit dat zeker in het begin de aanbod topics meer zullen zijn dan de vraagtopics. Maar ik zie het probleem daarvan niet zo.
Ik snap je even niet?quote:Op zondag 28 november 2010 21:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat kan dan misschien voor de net uit huis zijnde student of weet ik veel wat, toch?
De dingen waar op dat moment niemand voor is voor studenten die nog hun uitzet bij elkaar sparen.quote:
Bijvoorbeeld jaquote:Op zondag 28 november 2010 21:52 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
De dingen waar op dat moment niemand voor is voor studenten die nog hun uitzet bij elkaar sparen.
Ohzo, ja precies, geeft niets als er meer aanbodtopics zijn.quote:Op zondag 28 november 2010 21:52 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
De dingen waar op dat moment niemand voor is voor studenten die nog hun uitzet bij elkaar sparen.
had ik dat gister geweten had ik bij je komen lunchenquote:Op zondag 28 november 2010 21:52 schreef Stuart het volgende:
Ben wel benieuwd naar hoe een en ander gaat verlopen. Hoop niet dat de prospect gevers nu te enthousiast worden. Overigens kan een Fok!ker hier altijd wel iets te eten krijgen
zoiets inderdaad! Dat soort dingen kunnen prima op die manier!quote:Op zondag 28 november 2010 22:00 schreef iamredleader het volgende:
Bij deze dan een aanbod:
Avondeten te huize iamredleader: plek voor 2 volwassenen, locatie: Amstelveen (en details per PM).
zoiets dus?
Jammer! Je was welkom. Oh well, wie weet kom je hier ooit nog eensquote:Op zondag 28 november 2010 22:00 schreef BrandX het volgende:
[..]
had ik dat gister geweten had ik bij je komen lunchen
(was in London gister)
Die uitnodiging houd ik in de pocket, van de zomer kom ik zeer waarschijnlijk weer die kant opquote:Op zondag 28 november 2010 22:06 schreef Stuart het volgende:
[..]
Jammer! Je was welkom. Oh well, wie weet kom je hier ooit nog eens
je bied aan als gevolg van een vraag. Dan heb je ook minder kans dat er 'goudzoekers' op een aanbod afkomen.quote:Op zondag 28 november 2010 21:25 schreef iBenny het volgende:
[..]
Je moet ook iets aan kunnen bieden, dus ik denk dat dat niet werkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |