abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89269668
Precies, soms willen mensen uit schaamte niet alles prijsgeven.
Ook nieuwe FOK!kers die komen schooieren kunnen de mods er zo uit filteren :Y .
dag
pi_89269700
Een naam van iemand hoef ik absoluut niet te weten. Ik zou slechts de situatie willen weten :Y
Ik wil immers niemand ver- of beoordelen op zijn of haar posts :N
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_89269726
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 20:25 schreef Stali het volgende:

[..]

Jij begint hier steeds over maar wat maakt dit nu eigenlijk uit?
Soort weggeven aan de kringloper maar dan aan FOK!kers.
De gevers vinden een goed gevoel belangrijk. Ze geven liever aan een hulpbehoevende dan aan iemand die zelf iets had kunnen aanschaffen denk ik :Y.
dag
pi_89269990
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:26 schreef Peter het volgende:

[..]

De gevers vinden een goed gevoel belangrijk. Ze geven liever aan een hulpbehoevende dan aan iemand die zelf iets had kunnen aanschaffen denk ik :Y.
Hmmz.
Ik snap het idee niet zo goed kennelijk. Dat kan.
pi_89270018
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 20:25 schreef Stali het volgende:

[..]

Jij begint hier steeds over maar wat maakt dit nu eigenlijk uit?
Soort weggeven aan de kringloper maar dan aan FOK!kers.
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:26 schreef Peter het volgende:

[..]

Dit dus. Als ik een laptop weg wil geven, doe ik dat liever aan iemand die al zijn geld kwijt is aan medische kosten en nu een maand in het ziekenhuis moet liggen en iets te doen wil hebben. Dan een studentje die geen zin heeft wat uurtjes te werken maar wel een laptop wil hebben voor zijn studie. Om maar even een simpel voorbeeld te noemen. :')
pi_89270406
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 20:31 schreef Myraela het volgende:

[..]

[..]

Dit dus. Als ik een laptop weg wil geven, doe ik dat liever aan iemand die al zijn geld kwijt is aan medische kosten en nu een maand in het ziekenhuis moet liggen en iets te doen wil hebben. Dan een studentje die geen zin heeft wat uurtjes te werken maar wel een laptop wil hebben voor zijn studie. Om maar even een simpel voorbeeld te noemen. :')
Ik heb het kennelijk verkeerd gelezen maar begreep dat het zou gaan om spullen die we met zijn allen over zouden hebben en sowieso weg zouden willen doen. Niet om er een feel good loterij van te maken.

Mijn fout. Volg het verder wel.
pi_89270607
Ik ben wel in voor de actie :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 28 november 2010 @ 20:40:54 #108
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89270638
quote:
Op zondag 28 november 2010 20:40 schreef iamredleader het volgende:
Ik ben wel in voor de actie :)
^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 november 2010 @ 20:40:56 #109
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_89270640
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 20:37 schreef Stali het volgende:

Ik heb het kennelijk verkeerd gelezen maar begreep dat het zou gaan om spullen die we met zijn allen over zouden hebben en sowieso weg zouden willen doen. Niet om er een feel good loterij van te maken.

Mijn fout. Volg het verder wel.
Daar gaat het toch juist om? Iemand heeft iets nodig, jij hebt het over en doet er niks mee. Dan geef je dat dus aan diegene. Het is niet de bedoeling dat je voor iemand een gloednieuwe laptop koopt, maar als jij je oude, die nog wel werkt maar die je niet meer gebruikt, toch in de kast hebt staan, dan geef je die weg.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 28 november 2010 @ 20:41:20 #110
232644 Dhaha
lachmeneer
pi_89270668
Ik hoop dat het forum vanavond nog komt :D
wat is dit
pi_89271114
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:40 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Daar gaat het toch juist om? Iemand heeft iets nodig, jij hebt het over en doet er niks mee. Dan geef je dat dus aan diegene. Het is niet de bedoeling dat je voor iemand een gloednieuwe laptop koopt, maar als jij je oude, die nog wel werkt maar die je niet meer gebruikt, toch in de kast hebt staan, dan geef je die weg.
Zo zie ik het ook. Laat een coördinator zoals Elisa en yvonne dit bepalen.

De feel good zou wat mij betreft enkel moeten zitten in het weggeven i.p.v. wegpleuren en niet in de dankbaarheid van de ontvanger. Het zal vast allemaal wel goed terecht komen en indien niet dan niet. Je wordt er niks minder van.
pi_89271402
Leuk idee.. :D
Als ik spullen kan geven aan iemand die het kan gebruiken, terwijl ik het niet gebruik.. GRAAG.
Qua diensten kan ik wel kijken wat ik kan doen :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 28 november 2010 @ 20:56:27 #113
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_89271483
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:14 schreef MissDior het volgende:
Hallo allemaal,

Ik zit in een hele vervelende situatie. Het is namelijk zo dat ik mijn hele leven al in twee werelden leef. Aan de ene kant de cultuur van mijn ouders en de andere kant ben ik in Nederland geboren en getogen. Ik heb helemaal niks met de cultuur van mijn ouders. Mijn ouders hebben het altijd goed gevonden dat ik weleens uitging enz maar vriendjes waren wel uit den boze, tenzij ik ermee zou trouwen. Nu dacht ik een tijdje geledendat ik de liefde van mijn leven was tegen gekomen. Hij werd ook voorgesteld aan mijn ouders enz. Dat ging toch maar uit want hij was een ander tegengekomen. Mijn ouders hebben daar nogal ophef over gemaakt maar uiteindelijk konden ze er weinig aan doen. Nu zijn mijn ouders erachter gekomen dat ik rook en dat is echt uit den boze. Nu willen ze mij het huis uit zetten. Ik heb geen baan, ben nog afstuderende. Ik heb wel spaargeld maar ik moet dus per direct, morgen aan woonruimte zien te komen. Ik heb geen vrienden waar ik naartoe en andere familie leden zullen mij niet accepteren. Heeft iemand tips waar ik naartoe kan of wie ik om hulp kan vragen? Ik woon in Rotterdam. Mijn moeder werd zelfs zo boos vandaag dat ze schreeuwde dat mijn ex groot gelijk had en dat ik toch waardeloos was.

Als iemand mij kan helpen....Graag.
Een woning voor iemand regelen lijkt mij vrij lastig...misschien kun je beter een woning bij de woningbouw vragen met urgentie.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_89271568
iBenny! Haal die post terug! Ik was hem aan het lezen o|O o|O
pi_89271591
Benny! Schaap! Ik was je net aan quoten!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_89271601
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:56 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Een woning voor iemand regelen lijkt mij vrij lastig...misschien kun je beter een woning bij de woningbouw vragen met urgentie.
Toch zie ik in bijv. het werkzoekenden-topic in WGR dat er afgelopen week ook een aanbod was voor woonruimte. Het kan dus wel ;).
dag
pi_89271615
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:57 schreef honkeytonk het volgende:
iBenny! Haal die post terug! Ik was hem aan het lezen o|O o|O
Neuhj, was verkeerde topic :')
pi_89271644
quote:
2s.gif Op zondag 28 november 2010 20:58 schreef iBenny het volgende:

[..]

Neuhj, was verkeerde topic :')
Het had hier wel mee te maken o|O o|O
pi_89271667
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:58 schreef honkeytonk het volgende:

[..]

Het had hier wel mee te maken o|O o|O
Dan nog eens....

Ik zie alleen nu wel dat er veel meer wordt geboden dan dat er wordt gevraagd... wat zou de drempel (ondanks vetrouwenspersoon) nu opeens lager maken? En hoe wordt het opgevuld als er niks/weinig wordt gevraagd?
[/kritische blik]
pi_89271679
Oeh, achter-de-schermen-lek-postjes? :9
dag
pi_89271702
quote:
2s.gif Op zondag 28 november 2010 20:59 schreef iBenny het volgende:

[..]

Dan nog eens....

Ik zie alleen nu wel dat er veel meer wordt geboden dan dat er wordt gevraagd... wat zou de drempel (ondanks vetrouwenspersoon) nu opeens lager maken? En hoe wordt het opgevuld als er niks/weinig wordt gevraagd?
[/kritische blik]
Ok O+ Ik ben tevreden ^O^
pi_89271736
quote:
2s.gif Op zondag 28 november 2010 20:59 schreef iBenny het volgende:

[..]

Dan nog eens....

[/kritische blik]
Users om zich heen laten kijken of ze een buurtje kennen die krap zit?
Zo heb je wel controle over je 'doelgroep' en komt spul toch goed terecht :Y.
dag
pi_89271810
quote:
Op zondag 28 november 2010 20:59 schreef iBenny het volgende:

[..]

Dan nog eens....

[/kritische blik]
Oeeh, spannund, een post die achter de schermen hoorde!

Maar ik denk dat het daadwerkelijk aanvragen van hulp wel op gang komt als het forum er is. :Y En zo niet, dan kunnen we ons altijd nog voor een ander klein projectje in gaan zetten, maar ik denk dat dat niet nodig zal zijn.
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  zondag 28 november 2010 @ 21:02:45 #124
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_89271879
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:01 schreef Lutte het volgende:

[..]

Oeeh, spannund, een post die achter de schermen hoorde!

Maar ik denk dat het daadwerkelijk aanvragen van hulp wel op gang komt als het forum er is. :Y En zo niet, dan kunnen we ons altijd nog voor een ander klein projectje in gaan zetten, maar ik denk dat dat niet nodig zal zijn.
Inderdaad. Dat hele forum bestaat nog niet eens dus een beetje onnozel om daar onze mooie hoofdjes nu al over te gaan breken.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_89271896
Maar je hebt dan natuurlijk ook kans dat acties elkaar gaan overlappen ed.
pi_89271975
Overlap of synergie ;)
dag
pi_89272719
Tof idee. Wil ook wel mee doen. Heb alleen niet echt veel tijd. Maar ga zeker m'n best doen iemand te helpen.

Misschien is t verstandig dat t een 'gesloten' forum blijft waarbij een v/d mods een vraag-topic openen adhv een (anonieme) PM en de 'gevers' daarop kunnen reageren.
Zo blijft t overzichtelijk en krijg je dus niet een forum met 700 topics met onduidelijke titels en waardoor mensen niet of weinig worden geholpen.
pi_89272826
Als ik kijk naar sommige reacties op users die in deze topics al iets (durven te) vragen dan verbaast het me niet zo dat er nog weinig gevraagd wordt. Is deze reeks nog niet voor bedoeld natuurlijk maar c'est la ton qui fait la musique. En het is nu eenmaal makkelijker iets aan te bieden dan toe te moeten geven dat je krap zit.

Als het subforum eenmaal loopt zal er wel meer balans komen. En zo niet... kunnen we dan nog altijd verder kijken of we een creatief idee hebben voor het overschot. Of fokkers kunnen er mensen en organisaties in hun eigen buurt blij mee maken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_89272961
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 21:14 schreef mien-moeke het volgende:
Tof idee. Wil ook wel mee doen. Heb alleen niet echt veel tijd. Maar ga zeker m'n best doen iemand te helpen.

Misschien is t verstandig dat t een 'gesloten' forum blijft waarbij een v/d mods een vraag-topic openen adhv een (anonieme) PM en de 'gevers' daarop kunnen reageren.
Zo blijft t overzichtelijk en krijg je dus niet een forum met 700 topics met onduidelijke titels en waardoor mensen niet of weinig worden geholpen.
Een forum waar je wel kunt reageren maar geen topic kunt openen ^O^
dag
  One tough cookie zondag 28 november 2010 @ 21:23:05 #130
169210 liesje1979
pi_89273316
Ik denk dat je het niet te ingewikkeld moet maken. Mensen kunnen iets aanbieden of vragen, al dan niet anoniem. Mensen die het lastig vinden om het zelf te openen sturen hun verhaal naar een vertrouwenspersoon die het verhaal en de user checkt en het vervolgens (anoniem) post.
En ja ik ga er ook vanuit dat zeker in het begin de aanbod topics meer zullen zijn dan de vraagtopics. Maar ik zie het probleem daarvan niet zo.
pi_89273532
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:18 schreef Peter het volgende:

[..]

Een forum waar je wel kunt reageren maar geen topic kunt openen ^O^
Je moet ook iets aan kunnen bieden, dus ik denk dat dat niet werkt :P
pi_89273924
quote:
2s.gif Op zondag 28 november 2010 21:25 schreef iBenny het volgende:

[..]

details details ....
dag
pi_89274054
quote:
12s.gif Op zondag 28 november 2010 21:31 schreef Peter het volgende:

[..]

details details ....
Ik voorspel dat jij binnenkort een stofzuiger gaat aanbieden. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_89274137
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:33 schreef Cat22 het volgende:

[..]

_O-
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_89274389
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:33 schreef Cat22 het volgende:

[..]

We hebben er 3, dus 1 zou er best weg kunnen O-)
dag
pi_89274465
Ik ben wel in voor dit initiatief :)
Hoewel ik ook van mening ben dat niet alleen op-sterven-na-dode mensen of elke-dag-1-snee-droog-brood mensen in aanmerking moeten komen
Ook bijvoorbeeld iemand die het normaal best goed heeft, maar waarbij ineens de wasmachine en koelkast tegelijk kapot gaan en die dan maanden moet kromliggen, zou hulp kunnen gebruiken. En dan niet zeuren: Ga maar werken, net als wij!
(overigens zou je in dit voorbeeld niet eens per se een wasmachine moeten doneren. Je kunt ook juist kleine beetjes bijdragen aan bijvoorbeeld kleding of studieboeken, zodat diegene zelf geld kan sparen voor de nieuwe wasmachine)
  Admin zondag 28 november 2010 @ 21:47:07 #137
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_89274883
Hoi! Wat gaat dit goed :D
En nog even duidelijk:
Gewoon kleine charity, elkaar een dienst bewijzen, en dat kan voor de student die stom doet met z'n geld ( die kan eens een keer lekker komen eten) voor de gescheiden moeder die best spulletjes kan gebruiken, mensen die moeilijk zitten en eigenlijk niet durven vragen, maart ook iemand een lift aanbieden, of eens wat gezelschap of eens een straat/buurt met wat FOK!~kers schoonvegen, weetik veel, IETS :)
Gewoon leuk om te doen, niet te ingewikkeld maken.

Ik weet het wel in het engels soort feel good charity,
jij voelt je er goed bij en de ontvanger voelt zich er goed bij.
Win-win
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin zondag 28 november 2010 @ 21:47:51 #138
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_89274925
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 21:23 schreef liesje1979 het volgende:
Ik denk dat je het niet te ingewikkeld moet maken. Mensen kunnen iets aanbieden of vragen, al dan niet anoniem. Mensen die het lastig vinden om het zelf te openen sturen hun verhaal naar een vertrouwenspersoon die het verhaal en de user checkt en het vervolgens (anoniem) post.
En ja ik ga er ook vanuit dat zeker in het begin de aanbod topics meer zullen zijn dan de vraagtopics. Maar ik zie het probleem daarvan niet zo.
Dat kan dan misschien voor de net uit huis zijnde student of weet ik veel wat, toch?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

zondag 28 november 2010 @ 21:49:22 #139
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_89275007
Kom maar op met dat forum :P
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  One tough cookie zondag 28 november 2010 @ 21:49:31 #140
169210 liesje1979
pi_89275018
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:47 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat kan dan misschien voor de net uit huis zijnde student of weet ik veel wat, toch?
Ik snap je even niet?
pi_89275151
quote:
11s.gif Op zondag 28 november 2010 21:49 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik snap je even niet?
De dingen waar op dat moment niemand voor is voor studenten die nog hun uitzet bij elkaar sparen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_89275154
Ben wel benieuwd naar hoe een en ander gaat verlopen. Hoop niet dat de prospect gevers nu te enthousiast worden. Overigens kan een Fok!ker hier altijd wel iets te eten krijgen :)
  Admin zondag 28 november 2010 @ 21:55:04 #143
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_89275341
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:52 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

De dingen waar op dat moment niemand voor is voor studenten die nog hun uitzet bij elkaar sparen.
Bijvoorbeeld ja :)

One tough cookie zondag 28 november 2010 @ 21:56:07 #144
169210 liesje1979
pi_89275404
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:52 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ohzo, ja precies, geeft niets als er meer aanbodtopics zijn.
pi_89275643
Bij deze dan een aanbod:
Avondeten te huize iamredleader: plek voor 2 volwassenen, locatie: Amstelveen (en details per PM).
zoiets dus?
  Boks-Chick zondag 28 november 2010 @ 22:00:46 #146
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_89275661
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 21:52 schreef Stuart het volgende:
Ben wel benieuwd naar hoe een en ander gaat verlopen. Hoop niet dat de prospect gevers nu te enthousiast worden. Overigens kan een Fok!ker hier altijd wel iets te eten krijgen :)
had ik dat gister geweten had ik bij je komen lunchen :D
(was in London gister)
lolwut
  Boks-Chick zondag 28 november 2010 @ 22:01:24 #147
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_89275702
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 22:00 schreef iamredleader het volgende:
Bij deze dan een aanbod:
Avondeten te huize iamredleader: plek voor 2 volwassenen, locatie: Amstelveen (en details per PM).
zoiets dus?
zoiets inderdaad! Dat soort dingen kunnen prima op die manier!
lolwut
pi_89276055
quote:
19s.gif Op zondag 28 november 2010 22:00 schreef BrandX het volgende:

[..]

had ik dat gister geweten had ik bij je komen lunchen :D
(was in London gister)
Jammer! Je was welkom. Oh well, wie weet kom je hier ooit nog eens :s)
  Boks-Chick zondag 28 november 2010 @ 22:11:34 #149
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_89276380
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 22:06 schreef Stuart het volgende:

[..]

Jammer! Je was welkom. Oh well, wie weet kom je hier ooit nog eens :s)
Die uitnodiging houd ik in de pocket, van de zomer kom ik zeer waarschijnlijk weer die kant op :P
lolwut
pi_89276386
quote:
Op zondag 28 november 2010 21:25 schreef iBenny het volgende:

[..]

je bied aan als gevolg van een vraag. Dan heb je ook minder kans dat er 'goudzoekers' op een aanbod afkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')