Ik vind 300 euro verschil best wel weining, gezien de hoeveelheid moeite je steekt in je studie (in tegenstelling tot mbo.)quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
MBO > HBO is 300 euro gemiddeld? Nou, dat was het me zeker waard
Hbo sluit meer aan op het competentiegerichte onderwijs van het mbo. Daarom zullen veel havisten zich vervelen op dit type onderwijs. Gewoonweg omdat het geen juiste vervolg is van lesstof. Het taalgebruik op de meeste hbo's is lachwekkend in vergelijking met universiteiten, alleen al om aan te geven wat de verschillen zijn. Dit zal natuurlijk niet gelden voor alle hbo opleidingen maar geeft wel de tekortkomingen van het hbo aan.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:38 schreef Gestiech het volgende:
hbo is echt niet zoveel moeilijker dan mbo. Dat zou het wel moeten zijn, maar dat is wat anders.
Misschien niet moeilijker, maar wel veel meer en het gaat veel verder/dieper (of een andere manier van denken).quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:38 schreef Gestiech het volgende:
hbo is echt niet zoveel moeilijker dan mbo. Dat zou het wel moeten zijn, maar dat is wat anders.
Mijn ervaring is anders. Het stof dat we in een jaar in mbo kregen moesten we hier in 3 dagen uit ons hoofd kennen. Het is moeilijker, tempo ligt hoger. Op mbo verveelde ik me de hele tijd omdat er niets te doen was, op hbo heb ik geen tijd meer voor andere dingen dan studeren.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:38 schreef Gestiech het volgende:
Ik heb geen ervaring met universiteit, maar dat van taalgebruik, daar zou je best gelijk in kunnen hebben. van de 50 mensen hebben maar 3 mensen de instaptoets gehaald, een van die 3 mensen was ik. Dit terwijl ik 8 jaar in Nederland woon. Ik weet dat ik gewoon slecht ben in Nederlands, ik betrap mijzelf constant op fouten. Ook fokkers betrappen mij weleens op foutenquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:22 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Hbo sluit meer aan op het competentiegerichte onderwijs van het mbo. Daarom zullen veel havisten zich vervelen op dit type onderwijs. Gewoonweg omdat het geen juiste vervolg is van lesstof. Het taalgebruik op de meeste hbo's is lachwekkend in vergelijking met universiteiten, alleen al om aan te geven wat de verschillen zijn. Dit zal natuurlijk niet gelden voor alle hbo opleidingen maar geeft wel de tekortkomingen van het hbo aan.
Ik was gestopt na 2 jaar studie aan de Vrije Universiteit met 60 studiepunten. Ik ga nu naar een HBO. Een groots verschil. Veel minder druk, maar het HBO is ook veel minder punctueel en mierenneukerig. Als je 1 eisenpuntje op de universiteit vergeten was haalde je hoogstens nog maar een zes, en was je ook de enige die dat vergeten was. Hier laat iedereen veel meer steken vallen en het wordt getolereerd.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:13 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met universiteit, maar dat van taalgebruik, daar zou je best gelijk in kunnen hebben. van de 50 mensen hebben maar 3 mensen de instaptoets gehaald, een van die 3 mensen was ik. Dit terwijl ik 8 jaar in Nederland woon. Ik weet dat ik gewoon slecht ben in Nederlands, ik betrap mijzelf constant op fouten. Ook fokkers betrappen mij weleens op fouten.
Het verschil tussen mbo en hbo is in ieder geval GROOT.
Welke studie?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:18 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Ik was gestopt na 2 jaar studie aan de Vrije Universiteit met 60 studiepunten. Ik ga nu naar een HBO. Een groots verschil. Veel minder druk, maar het HBO is ook veel minder punctueel en mierenneukerig. Als je 1 eisenpuntje op de universiteit vergeten was haalde je hoogstens nog maar een zes, en was je ook de enige die dat vergeten was. Hier laat iedereen veel meer steken vallen en het wordt getolereerd.
Informatiekunde.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:16 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Welke studie?
Ik vind hbo anders druk genoeg
Maar als je van de uni komt zal het waarschijnlijk meevallen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |