abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 februari 2011 @ 17:02:45 #276
862 Arcee
Look closer
pi_92231537
quote:
130 km per uur op vier snelwegen
` Het kabinet gaat op vier snelwegen
experimenten met een maximumsnelheid
van 130 kilometer per uur doen.Minister
Schultz wil volgens betrouwbare bronnen
de eerste proef op 1 maart beginnen op
de Afsluitdijk (A7,Wognum-Zurich).Daar
is dan dag en nacht 130 het maximum.

Ook wordt vanaf 1 mei geëxperimenteerd
met een maximum van 130 buiten de spits
op de A2 (Everdingen-Deil) en de A16
(Moerdijk-Breda).Ook komt er vanaf 1
mei een proef op de A6 (Almere-Joure),
daar alleen 's nachts en 's avonds.

Schultz wil uiteindelijk op eenderde
van de snelwegen 130 invoeren,maar het
is onduidelijk of dat mogelijk is.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 2 februari 2011 @ 17:34:22 #277
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_92233182
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 07:17 schreef Lagrinta het volgende:
En over extra de extra doden gesproken, we kunnen ook weer met de huifkar naar tante Bep hoor. Misschien is dat een idee? Laat mensen maar eens beter autorijden door middel van een betere opleiding die je niet alleen de regels laat kennen maar ook je rijvaardigheid daadwerkelijk test.
Met paard en wagen vallen er veel meer doden overigens
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_92245918
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:18 schreef Asphias het volgende:
ik zat trouwens gisteren weer eens tv te kijken, een of andere quiz. de deelnemers kregen een stelling en moesten bedenken of 'heel nederland' het er mee eens of oneens is. bij de stelling "de max-snelheid moet naar 130", was het 51% tegen en 49% voor. best opvallend, en nu vroeg ik mij af of iemand enig idee heeft hoe betrouwbaar zulke cijfers zijn.

naar mijn idee zijn ze absoluut niet betrouwbaar(amusement>feiten), maar het viel me alsnog op dat de helft van NL toch tegen zo'n verhoging zou zijn.
Omdat de FOK!kers hier allemaal jongeren zijn en eens per maand de auto van de pa mag lenen om zich lekker uit te leven. Als je 120 rijdt op de snelweg, echt 120 (dus op je TomTom), behoor je tot de snelle rijders op de snelweg. Je haalt dan veel auto's in. Ja, wellicht is dat zaterdagavond anders op de snelweg tussen Emmen en weet ik veel waar in de periferie maar geloof me op een gewone zondag, auto's met gezinnen, kun je met 120 drie op de vier auto's inhalen.

Ik vind die verhoging niet verkeerd maar het verkeer bestaat ook uit ouderen, uit gezinnen, en ook uit automobilisten die eigenlijk niet zo bekwaam zijn in de auto. Daar is niets niks mee, zonder auto kun je weinig, maar wel om rekening mee te houden bij dit soort populistische maatregelen.

Liever heb ik minder 80 en 100-km zones. Dat vertraagt de boel. De auto lijkt stil te staan als ik 's nachts vanuit de Betuwe langs Rotterdam richting Den Haag moet rijden. Veel 100 km-zones, en de ring is 80. Dat is pas langzaam.
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:30:59 #279
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_92246252
quote:
10s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:26 schreef skrn het volgende:

Liever heb ik minder 80 en 100-km zones. Dat vertraagt de boel. De auto lijkt stil te staan als ik 's nachts vanuit de Betuwe langs Rotterdam richting Den Haag moet rijden. Veel 100 km-zones, en de ring is 80. Dat is pas langzaam.
Hier heb je helemaal gelijk in. Die 80-kilometerzones zijn bijzonder ergeniswekkend. Het houdt het verkeer enorm op, ook omdat men daar op alle banen 70 rijdt :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')