abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89247799
Verdacht verduistering, non actief, problemen contract etc ex-baas

Hoi ik heb 2.5 jaar geleden hele grote problemen gehad met mijn ex-werkgever,
ik ben toen ik al 6.5 maand bij mijn ex-baas werkte opeens opgewacht op me werk door 3 agenten en mijn baas, die vertelde dat ik per direct op nonactief werd gezet! en werd toen in hechtenis genomen, dus hop ik geboeid naar het bureau! het ging om een verduistering van meer dan 80.000 euro (dat hoorde ik pas 3 dagen later). vervolgens beland ik een nachtje (van de 3 in totaal!) op het bureau zonder dat ze me iets specifiek te vertellen hebben. vervolgens word er op dag 2 een huiszoeking gedaan! er word bij mij me hele administratie, 600 euro contanten en mijn pc en laptop in beslag genomen. vervolgens breng ik dag 3 en 4 (beide kerstdagen) door op het hoofdbureau. daarna werd ik zonder bericht of verhoor heengezonden! (72 uur was verstreken*)

ik krijg vervolgens pas 4 maanden (waardeloze advocaat) later mijn laptop, pc en administratie terug* (maar contract is kwijt!) en 600 euro word niet meteen terug gegeven!

ik had toen die waardeloze toegewezen advocaat die echt te beroerd was om haar poot uit te steken, ik moest haar wel twinting keer mailen en bellen voordat ze pas terugbelde of aktie ondernam! ze heeft wel een verzoek ingediend bij de overheid (zodat ze een tegemoet koming in haar kosten kan krijgen!) maar verder nooit concreet volgens mij van iets werk gemaakt! (geen 600 euro etc) ik heb haar maar opgegeven omdat ze nooit reageerde en afspraken met haar maken lukte ook eigenlijk niet

ongeveer een 1.5 jaar geleden krijg ik van het Om / Justitie bericht dat de zaak geseponeerd word omdat er geen bewijs is gevonden in de zaak (waren in totaal 3 verdachten waarvan ik hoofdverdachte, ik ging ook als enige 4 dagen de politiecel in! de rest alleen op verhoor!)

laat ik duidelijk wezen dat ik er schromelijk laat mee ben! ik heb echt een zeer turbulente tijd achter de rug! (buitenland, overlijden familie, veel verhuizen etc)

nu zijn er nog wat openstaande zaakjes die ik als nog wil oplossen en mijn exbaas wil ook financieel laten bloeden voor het aangedane leed dat mij is overkomen!

1.) ik krijg sowieso nog in het ongunstige geval 10 dagen loon, non actief uren, reiskosten etc.

2.) mijn baas zegt dat ik een contract van 7 maanden ipv 6 maanden had (baas wil geen kopie
overhandigen en ik ben de mijne kwijt geraakt bij in beslagname politie!) eigenlijk wil ik dat mijn baas nog 5.5 maand loon betaalt! ik denk dat mijn ex-baas mijn orginele contract ook niet heeft!, ik heb ook geprotesteerd

3.) maak ik een goede kans om mijn ex-baas aansprakelijk te stellen dat ze nalatig geweest zijn met procudures zodat ik als hoofdverdachte in beeld kwam?
***korte schets: ik werkte in een bedrijf in amsterdam met betaalautomaten zoals in een parkeergarage, daar zaten papier geldcassettes in waarvan ik de volle cassettes moest vervangen door lege geldcassetes, die handeling kwam van 2 van de 3 keer roostertechnisch bij mij terecht!
nu komt het mooie, de geldcassettes werden toen tijdelijk (2 of 3 dagen) in een tussenruimte bewaard die ook toegangelijk was voor al mijn collega's tijdens of na mijn dienst, er was geen camerabeveiliging, kluis, of afstortkoker aanwezig etc.) het onderzoeks politie gaf later toe dat het enige was dat leidde tot mijn aanhouding was dat het rooster naar mij leidde, ze waren toen ook nog maar half op de hoogte van het feit dat er in de tijd tussen mijn geldcassatte trekken en het ophalen van de cassettes door een geldwagen er nog iedereen fysiek bij kon komen.
tijdens het politieonderzoek toen ik nog eens later op gesprek kwam voor wat kleine dingetjes werd er ook door de onderzoeksagenten verteld dat er in het rapport staat dat de genomen stappen van het bedrijf omtrent de geldcassette procudures "naief" was

4.) hoe kan ik nou nog aan die 600 euro komen. het is ook officieel ook nooit verbeurd verklaart en ik heb toen tijdens het officiele gesprek ook later aangegeven dat het gewoon geld van de familie was voor mijn verjaardag (Ik had tijdens mijn 4 dagen vastzitten weinig zin om te praten omdat er werd getracht mij te indoctrineren en woorden in mijn mond te leggen)

5.) kan ik nog gecompenseerd worden door de overheid of mijn ex-baas voor het onterecht 4 dagen zitten in de bak

dit alles hierboven heeft 2,5 jaar geleden zich allemaal afgespeeld! wie kan mij helpen met mijn bovenstaande punten! alvast bedankt voor het lezen! ik heb echt ook veel psycisch last gehad van deze situatie en ben daarna in een zeer turbulente periode terecht gekomen. Ik ben nu op een punt dat mijn leven weer compleet in eigen handen en ik wil dit bovenstaande verhaal voor mijzelf tot een zo goed mogelijk financieel einde brengen!
Ik had ook voor een paar maanden angst om een baan te gaan zoeken omdat ik bang was dat ik misschien wel de bak in moest.

Gr. R

Ik begrijp dat ik natuurlijk hier moet gaan over praten met een echte raadsheer maar ik wil me hier een beetje voor bereiden op de meest mogelijk oplossingen
  zondag 28 november 2010 @ 03:32:24 #2
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_89247830
Ik denk dat een goede advocaat een van de weinigen is die je hiermee kan helpen.
Tics van je petten.
pi_89247939
Misschien is het mogelijk om via de civile rechter een Compensatie te eisen.

Edit: schadevergoeding moet binnen 3 maanden ingediend worden bij de rechter. Hierbij wordt gekeken naar de onschuld van de client.

http://www.juridischkenni(...)89-en-of-591a-sv.htm

[ Bericht 70% gewijzigd door superdrufus op 28-11-2010 03:57:01 ]
pi_89248005
Omdat je zaak is geseponeerd door OM en er geen einduitspraak is gedaan door een rechter, dus geen vrijspraak is, maak je geen kans op iedere vorm van vergoeding, immers ging je zelf akkoord met sepot (is dit een beleid, technisch of voorwaardelijk sepot?). Had je vrijspraak moest je ex-werkgever wel degelijk een aantal dingen vergoeden zoals je arrest, het aantal uren onbetaalde arbeid, je had waarschijnlijk je baan terug of je ex-wergever moet je helpen aan een nieuwe, gelijkwaardige baan etc etc

Dat je advocaat je tegenwerkt, of in ieder geval niet goed meewerkt is ook een enorme factor aan dit probleem. Als je sterk stond in de zaak had je advocaat je moeten vragen of je in beroep wil tegen het sepot, maar das meer werk voor hem, en ik neem aan dat ie pro-deo te werk ging, dus met een minimale vergoeding die je kan beschouwen als onkosten voor de pendel naar en van rechtbank, dus wil die zo snel mogelijk klaar zijn met de zaak. Jij blij omdat je van het gezeik af bent, terwijl je achteraf pas de echte shit tegenkomt.
  zondag 28 november 2010 @ 07:47:39 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_89248676
Is er uiteindelijk een schuldige gevonden? Ik gok op je baas, als die blijkbaar zelf de onbeveiligde situatie gecreeerd heeft.
censuur :O
pi_89248690
quote:
Op zondag 28 november 2010 03:26 schreef MaveroN het volgende:
Ik begrijp dat ik natuurlijk hier moet gaan over praten met een echte raadsheer maar ik wil me hier een beetje voor bereiden op de meest mogelijk oplossingen
Je geeft eigenlijk zelf al aan wat je moet doen. Leg je hele vehaal bij een degelijke advocaat neer en kijk wat hij/zij ervan zegt. Bedenk wel van tevoren wat jij hier uit wilt slepen, gerechtigheid is duur in Nederland.
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 28 november 2010 @ 08:49:07 #7
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_89248808
Wat een vreselijke situatie TS :{ Ik ben het eens met bovenstaande posts dat je beter eens een afspraak kan maken bij een goede advocaat en daar je verhaal inclusief bewijzen die je hebt voor te leggen. Dan kan zo'n advocaat je wel meer vertellen of wat je wil nog kan en of het haalbaar is. Heb je ook rechtsbijstand? Misschien kun je dat dan ook via hen doen.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  zondag 28 november 2010 @ 09:30:30 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_89249092
Waarom werd je administratie eigenlijk meegenomen? Gaat justitie er tegenwoordig van uit dat criminelen hun activiteiten netjes bijhouden?
censuur :O
pi_89249440
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 09:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom werd je administratie eigenlijk meegenomen? Gaat justitie er tegenwoordig van uit dat criminelen hun activiteiten netjes bijhouden?
Ik denk dat hij daarmee doelt op bijvoorbeeld ook de bankafschriften. Geen enkele crimineel bewaart het meer in een oude sok, dus het bewijs voor verduistering is vaak terug te vinden in iemand zijn uitgavenpatroon/rekeningoverzichten.
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 28 november 2010 @ 10:57:00 #10
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_89250054
Heb je hierdoor ook een strafblad gekregen? Of wordt die weer vernietigd als je onschuldig bevonden bent?
How can I make this topic about me?
pi_89252230
Volgens mij heb je grofweg een aantal acties die je in ieder geval zult moeten laten onderzoeken:

Civiel:
- Loonvordering tegen je werkgever (het gaat om de arbeidsovereenkomst, het niet hebben van het contract is slechts een bewijsprobleem.
- Schadevergoeding voor de bijkomende schade, een lichtvaardige aangifte is waarschijnlijk in strijd met dat de werkgever zich als goed werkgever moet gedragen.
- Dat laatste denk ik ook vanwege onrechtmatig ontslag op staande voet.

Strafrechtelijk:
- Het in beslaggenomen contract terugeisen van het OM
- Schadevergoeding eisen voor tijd onterecht in de cel e.d.
- Stukken en verklaringen van het onderzoek opeisen, al weet ik niet of je daar recht op hebt.

- Aangifte tegen je werkgever doen vanwege het doen van valse aangifte, heeft die toch een probleem op zijn bord, wat hem misschien verleid tot het helpen oplossen van jouw probleem.

Dan moet je dus een goede advocaat hebben, en er zijn een heleboel prutsers, vooral onder de toegevoegde, maar goeie zijn er ook. Wel zal het er een (of een kantoor) moeten zijn die zowel thuis is in het arbeidsrecht als het strafrecht. Bespreek meteen wat die van plan is en hoeveel uren daar in gaan zitten, en dus wat het gaat kosten.

En bereid je dan mentaal voor op een lang verhaal, waar je dus niet volcontinu mee bezig moet zijn. Geef het een plek, schuif het van jezelf af naar je advocaat, regelmatig maar af en toe contact met je advocaat maar als iets wat voor jou op de achtergrond loopt, en dan na jaren misschien de overwinning. Je moet voorkomen dat het je energie kost in al die tijd die er nou eenmaal gewoon overheen gaat.

quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 03:55 schreef beetotheizzo het volgende:
Omdat je zaak is geseponeerd door OM en er geen einduitspraak is gedaan door een rechter, dus geen vrijspraak is, maak je geen kans op iedere vorm van vergoeding, immers ging je zelf akkoord met sepot (is dit een beleid, technisch of voorwaardelijk sepot?).
Dat lijkt mij onzin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Weltschmerz op 29-11-2010 08:10:11 (tekst in cursief was weggevallen) ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_89255533
Als je pas 2,5 jaar later hier werk van gaat maken, is dat schromelijk te laat. Als er al iets van camerabeelden etc. van die kluisruimte of roosters, of getuigen zijn die je vrij kunnen spreken, dan heb je nu helemaal niets meer aan al dat bewijsmateriaal. Ik begrijp écht niet waarom je nu pas hier mee komt. Dan heeft het al die tijd ook geen prioriteit gehad bij jou!

En dan wil je nog weer eens energie er in gaan steken. Is allemaal negatieve energie en het zal je niets gaan opleveren behalve nog meer negatieve energie. Laat gewoon lekker gaan. Als het echt zo belangrijk voor je is had je er toen iets aan moeten doen. Wat denk je dat dit je nu nog gaat opleveren dan?
  zondag 28 november 2010 @ 22:56:58 #13
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_89279388
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 03:26 schreef MaveroN het volgende:

4.) hoe kan ik nou nog aan die 600 euro komen. het is ook officieel ook nooit verbeurd verklaart en ik heb toen tijdens het officiele gesprek ook later aangegeven dat het gewoon geld van de familie was voor mijn verjaardag (Ik had tijdens mijn 4 dagen vastzitten weinig zin om te praten omdat er werd getracht mij te indoctrineren en woorden in mijn mond te leggen)
Uitstekend gehandeld, je bent verdachte dus maak gebruik van je zwijgrecht aangezien alles wat je zegt verdraaid en tegen je gebruikt wordt. De meeste mensen kennen m al maar het is altijd goed om Professor Duane - Don't Talk to the Police nog eens onder de aandacht te brengen:

Sterkte verder
  maandag 29 november 2010 @ 01:26:10 #14
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_89284500
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:09 schreef boarn het volgende:
Als je pas 2,5 jaar later hier werk van gaat maken, is dat schromelijk te laat. Als er al iets van camerabeelden etc. van die kluisruimte of roosters, of getuigen zijn die je vrij kunnen spreken, dan heb je nu helemaal niets meer aan al dat bewijsmateriaal*1. Ik begrijp écht niet waarom je nu pas hier mee komt*2. Dan heeft het al die tijd ook geen prioriteit gehad bij jou!
Misschien moet je even de OP lezen, dan had je deze 'vragen' niet hoeven te stellen :6

• 1
quote:
nu komt het mooie, de geldcassettes werden toen tijdelijk (2 of 3 dagen) in een tussenruimte bewaard die ook toegangelijk was voor al mijn collega's tijdens of na mijn dienst, er was geen camerabeveiliging, kluis, of afstortkoker aanwezig etc.) het onderzoeks politie gaf later toe dat het enige was dat leidde tot mijn aanhouding was dat het rooster naar mij leidde, ze waren toen ook nog maar half op de hoogte van het feit dat er in de tijd tussen mijn geldcassatte trekken en het ophalen van de cassettes door een geldwagen er nog iedereen fysiek bij kon komen.
• 2
quote:
laat ik duidelijk wezen dat ik er schromelijk laat mee ben! ik heb echt een zeer turbulente tijd achter de rug! (buitenland, overlijden familie, veel verhuizen etc)
quote:
ik heb echt ook veel psycisch last gehad van deze situatie en ben daarna in een zeer turbulente periode terecht gekomen. Ik ben nu op een punt dat mijn leven weer compleet in eigen handen [..]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 29 november 2010 @ 01:28:32 #15
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_89284531
Ik zeg altijd maar zo 'waar rook is, is vuur' knul.
  maandag 29 november 2010 @ 02:21:54 #16
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_89285133
Zijn er nergens lijsten met goed aangeschreven advocaten? Je grootste fout is het in de arm nemen van een verkeerde advocaat geweest TS!
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_89285735
Bedankt voor alle reakties, ik zal proberen maandag of dinsdag contact op te nemen met juridisch loket en vervolgens me door laten verwijzen naar een advocaat voor een goed gesprek!
ik kan me helaas niet meer dan een pro deo veroorloven :\

Ik ben op dit moment ook erg druk met werk, reizen , etc. maar ik zal proberen elke 48 uur op dit topic te reageren!

quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:09 schreef boarn het volgende:
Als je pas 2,5 jaar later hier werk van gaat maken, is dat schromelijk te laat. Als er al iets van camerabeelden etc. van die kluisruimte of roosters, of getuigen zijn die je vrij kunnen spreken, dan heb je nu helemaal niets meer aan al dat bewijsmateriaal. Ik begrijp écht niet waarom je nu pas hier mee komt. Dan heeft het al die tijd ook geen prioriteit gehad bij jou!

En dan wil je nog weer eens energie er in gaan steken. Is allemaal negatieve energie en het zal je niets gaan opleveren behalve nog meer negatieve energie. Laat gewoon lekker gaan. Als het echt zo belangrijk voor je is had je er toen iets aan moeten doen. Wat denk je dat dit je nu nog gaat opleveren dan?
Het mooie is dat er eigenlijk niet veel meer was dan een rooster en dat ik bijna alle cassttes trok. Uiteraard heb ik beredeneerd en ik weet ik ook wie het gedaan heeft (heb ik ook aangegeven!) Maar dat is nu niet belangrijk! er is gewoon te weinig bewijs om mijn onschuld of die ander zijn schuld te bewijzen!
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij heb je grofweg een aantal acties die je in ieder geval zult moeten laten onderzoeken:

Civiel:
- Loonvordering tegen je werkgever (het gaat om de arbeidsovereenkomst, het niet hebben van het contract is slechts een bewijsprobleem.
- Schadevergoeding voor de bijkomende schade, een lichtvaardige aangifte is waarschijnlijk in strijd met dat de werkgever zich als goed werkgever moet gedragen.
- Dat laatste denk ik ook vanwege onrechtmatig ontslag op staande voet.

Strafrechtelijk:
- Het in beslaggenomen contract terugeisen van het OM
- Schadevergoeding eisen voor tijd onterecht in de cel e.d.
- Stukken en verklaringen van het onderzoek opeisen, al weet ik niet of je daar recht op hebt.

- Aangifte tegen je werkgever doen vanwege het doen van valse aangifte, heeft die toch een probleem op zijn bord, wat hem misschien verleid tot het helpen oplossen van jouw probleem.

Dan moet je dus een goede advocaat hebben, en er zijn een heleboel prutsers, vooral onder de toegevoegde, maar goeie zijn er ook. Wel zal het er een (of een kantoor) moeten zijn die zowel thuis is in het Bespreek meteen wat die van plan is en hoeveel uren daar in gaan zitten, en dus wat het gaat kosten.

En bereid je dan mentaal voor op een lang verhaal, waar je dus niet volcontinu mee bezig moet zijn. Geef het een plek, schuif het van jezelf af naar je advocaat, regelmatig maar af en toe contact met je advocaat maar als iets wat voor jou op de achtergrond loopt, en dan na jaren misschien de overwinning. Je moet voorkomen dat het je energie kost in al die tijd die er nou eenmaal gewoon overheen gaat.

[..]

Dat lijkt mij onzin.
top van je om het zo voor me verhelderend neer te zetten! er is wel 1 voetnoot!
mijn contract is kwijt! die van mijn werkgever is zonder handtekening van mij opeens van 6 naar 7 maanden gegaan :) ze hebben daarmee zitten frauderen! (ik heb er ook 7 maanden gewerkt tot mijn non actief!) ik wil eigenlijk gewoon die andere 5 maanden nog vorderen!)

quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 01:28 schreef PfenisBaron het volgende:
Ik zeg altijd maar zo 'waar rook is, is vuur' knul.
Ik denk dat ze voor jou nog een baan hebben bij de politie als onderzoeks agent! dan zit je tenminste met gelijk gestemden!

quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 22:56 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Uitstekend gehandeld, je bent verdachte dus maak gebruik van je zwijgrecht aangezien alles wat je zegt verdraaid en tegen je gebruikt wordt. De meeste mensen kennen m al maar het is altijd goed om Professor Duane - Don't Talk to the Police nog eens onder de aandacht te brengen:

Sterkte verder
Ha ha dit filmpje ken ik al een goed jaar, ook op mijn facebook gezet!
pi_89286344
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 05:59 schreef MaveroN het volgende:

top van je om het zo voor me verhelderend neer te zetten! er is wel 1 voetnoot!
mijn contract is kwijt! die van mijn werkgever is zonder handtekening van mij opeens van 6 naar 7 maanden gegaan :) ze hebben daarmee zitten frauderen! (ik heb er ook 7 maanden gewerkt tot mijn non actief!) ik wil eigenlijk gewoon die andere 5 maanden nog vorderen!)
Dat moet sporen hebben nagelaten op het stuk zelf. Daar kun je ook nog aangifte van doen. Als je dat in de civiele zaak wilt inbrengen dan wordt het een dure grap waarschijnlijk, waarbij je het vervalste stuk door een deskundige moet laten onderzoeken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_89304974
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 03:32 schreef nattermann het volgende:
Ik denk dat een goede advocaat een van de weinigen is die je hiermee kan helpen.
TS heeft waarschijnlijk gewoon recht op een toevoeging. Overigens mag je met toevoeging gewoon zelf kiezen naar welke advocaat je gaat hoor. Eerst langs de rechtswinkel zou ik zeggen, die weten vast meer hierover.

Voor het loon kun je - mits het nog niet verjaard is - in elk geval een ingebrekestelling opsturen en darna evt. een kantonzaak beginnen, idem voor evt. schade aan reputatie/carriere veroorzaakt door hoe het gegaan is. Dat is civielrechtelijk, moet je ook een algemene privaatrechtelijke praktijk voor zoeken. Inbeslagname e.d., dat is strafrechtelijk denk ik.
pi_89319821
@Weltschmerz zondag 28 november 2010 @ 12:33:18

Heb het nog nagevraagd aan me neef (advocaat) en tante (werkt voor OM) en zeggen allebei hetzelfde.
Als een zaak geseponeerd wordt is dat meestal omdat OM geen zaak ziet of ze heeft het te druk, maar das nog geen vrijspraak en pas bij vrijspraak kan je recht maken op een vergoeding.

[ Bericht 5% gewijzigd door beetotheizzo op 29-11-2010 21:59:21 (datum en tijd vegeten) ]
  maandag 29 november 2010 @ 22:08:36 #21
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_89320528
TS, via de site van de raad voor de rechtspraak kun je een advocaat opzoeken die werkt onder toevoeging, die kan je meer en betere inlichting geven dan hier in het topic.

verder succes met je probleem, bepaald niet benijdenswaardig zo je het hier weergeeft.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')