Je geeft eigenlijk zelf al aan wat je moet doen. Leg je hele vehaal bij een degelijke advocaat neer en kijk wat hij/zij ervan zegt. Bedenk wel van tevoren wat jij hier uit wilt slepen, gerechtigheid is duur in Nederland.quote:Op zondag 28 november 2010 03:26 schreef MaveroN het volgende:
Ik begrijp dat ik natuurlijk hier moet gaan over praten met een echte raadsheer maar ik wil me hier een beetje voor bereiden op de meest mogelijk oplossingen
Ik denk dat hij daarmee doelt op bijvoorbeeld ook de bankafschriften. Geen enkele crimineel bewaart het meer in een oude sok, dus het bewijs voor verduistering is vaak terug te vinden in iemand zijn uitgavenpatroon/rekeningoverzichten.quote:Op zondag 28 november 2010 09:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom werd je administratie eigenlijk meegenomen? Gaat justitie er tegenwoordig van uit dat criminelen hun activiteiten netjes bijhouden?
Dat lijkt mij onzin.quote:Op zondag 28 november 2010 03:55 schreef beetotheizzo het volgende:
Omdat je zaak is geseponeerd door OM en er geen einduitspraak is gedaan door een rechter, dus geen vrijspraak is, maak je geen kans op iedere vorm van vergoeding, immers ging je zelf akkoord met sepot (is dit een beleid, technisch of voorwaardelijk sepot?).
Uitstekend gehandeld, je bent verdachte dus maak gebruik van je zwijgrecht aangezien alles wat je zegt verdraaid en tegen je gebruikt wordt. De meeste mensen kennen m al maar het is altijd goed om Professor Duane - Don't Talk to the Police nog eens onder de aandacht te brengen:quote:Op zondag 28 november 2010 03:26 schreef MaveroN het volgende:
4.) hoe kan ik nou nog aan die 600 euro komen. het is ook officieel ook nooit verbeurd verklaart en ik heb toen tijdens het officiele gesprek ook later aangegeven dat het gewoon geld van de familie was voor mijn verjaardag (Ik had tijdens mijn 4 dagen vastzitten weinig zin om te praten omdat er werd getracht mij te indoctrineren en woorden in mijn mond te leggen)
Misschien moet je even de OP lezen, dan had je deze 'vragen' niet hoeven te stellenquote:Op zondag 28 november 2010 14:09 schreef boarn het volgende:
Als je pas 2,5 jaar later hier werk van gaat maken, is dat schromelijk te laat. Als er al iets van camerabeelden etc. van die kluisruimte of roosters, of getuigen zijn die je vrij kunnen spreken, dan heb je nu helemaal niets meer aan al dat bewijsmateriaal*1. Ik begrijp écht niet waarom je nu pas hier mee komt*2. Dan heeft het al die tijd ook geen prioriteit gehad bij jou!
• 2quote:Op zondag 28 november 2010 03:26 schreef MaveroN het volgende:
nu komt het mooie, de geldcassettes werden toen tijdelijk (2 of 3 dagen) in een tussenruimte bewaard die ook toegangelijk was voor al mijn collega's tijdens of na mijn dienst, er was geen camerabeveiliging, kluis, of afstortkoker aanwezig etc.) het onderzoeks politie gaf later toe dat het enige was dat leidde tot mijn aanhouding was dat het rooster naar mij leidde, ze waren toen ook nog maar half op de hoogte van het feit dat er in de tijd tussen mijn geldcassatte trekken en het ophalen van de cassettes door een geldwagen er nog iedereen fysiek bij kon komen.
quote:Op zondag 28 november 2010 03:26 schreef MaveroN het volgende:
laat ik duidelijk wezen dat ik er schromelijk laat mee ben! ik heb echt een zeer turbulente tijd achter de rug! (buitenland, overlijden familie, veel verhuizen etc)
quote:Op zondag 28 november 2010 03:26 schreef MaveroN het volgende:
ik heb echt ook veel psycisch last gehad van deze situatie en ben daarna in een zeer turbulente periode terecht gekomen. Ik ben nu op een punt dat mijn leven weer compleet in eigen handen [..]
Het mooie is dat er eigenlijk niet veel meer was dan een rooster en dat ik bijna alle cassttes trok. Uiteraard heb ik beredeneerd en ik weet ik ook wie het gedaan heeft (heb ik ook aangegeven!) Maar dat is nu niet belangrijk! er is gewoon te weinig bewijs om mijn onschuld of die ander zijn schuld te bewijzen!quote:Op zondag 28 november 2010 14:09 schreef boarn het volgende:
Als je pas 2,5 jaar later hier werk van gaat maken, is dat schromelijk te laat. Als er al iets van camerabeelden etc. van die kluisruimte of roosters, of getuigen zijn die je vrij kunnen spreken, dan heb je nu helemaal niets meer aan al dat bewijsmateriaal. Ik begrijp écht niet waarom je nu pas hier mee komt. Dan heeft het al die tijd ook geen prioriteit gehad bij jou!
En dan wil je nog weer eens energie er in gaan steken. Is allemaal negatieve energie en het zal je niets gaan opleveren behalve nog meer negatieve energie. Laat gewoon lekker gaan. Als het echt zo belangrijk voor je is had je er toen iets aan moeten doen. Wat denk je dat dit je nu nog gaat opleveren dan?
top van je om het zo voor me verhelderend neer te zetten! er is wel 1 voetnoot!quote:Op zondag 28 november 2010 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij heb je grofweg een aantal acties die je in ieder geval zult moeten laten onderzoeken:
Civiel:
- Loonvordering tegen je werkgever (het gaat om de arbeidsovereenkomst, het niet hebben van het contract is slechts een bewijsprobleem.
- Schadevergoeding voor de bijkomende schade, een lichtvaardige aangifte is waarschijnlijk in strijd met dat de werkgever zich als goed werkgever moet gedragen.
- Dat laatste denk ik ook vanwege onrechtmatig ontslag op staande voet.
Strafrechtelijk:
- Het in beslaggenomen contract terugeisen van het OM
- Schadevergoeding eisen voor tijd onterecht in de cel e.d.
- Stukken en verklaringen van het onderzoek opeisen, al weet ik niet of je daar recht op hebt.
- Aangifte tegen je werkgever doen vanwege het doen van valse aangifte, heeft die toch een probleem op zijn bord, wat hem misschien verleid tot het helpen oplossen van jouw probleem.
Dan moet je dus een goede advocaat hebben, en er zijn een heleboel prutsers, vooral onder de toegevoegde, maar goeie zijn er ook. Wel zal het er een (of een kantoor) moeten zijn die zowel thuis is in het Bespreek meteen wat die van plan is en hoeveel uren daar in gaan zitten, en dus wat het gaat kosten.
En bereid je dan mentaal voor op een lang verhaal, waar je dus niet volcontinu mee bezig moet zijn. Geef het een plek, schuif het van jezelf af naar je advocaat, regelmatig maar af en toe contact met je advocaat maar als iets wat voor jou op de achtergrond loopt, en dan na jaren misschien de overwinning. Je moet voorkomen dat het je energie kost in al die tijd die er nou eenmaal gewoon overheen gaat.
[..]
Dat lijkt mij onzin.
Ik denk dat ze voor jou nog een baan hebben bij de politie als onderzoeks agent! dan zit je tenminste met gelijk gestemden!quote:Op maandag 29 november 2010 01:28 schreef PfenisBaron het volgende:
Ik zeg altijd maar zo 'waar rook is, is vuur' knul.
Ha ha dit filmpje ken ik al een goed jaar, ook op mijn facebook gezet!quote:Op zondag 28 november 2010 22:56 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Uitstekend gehandeld, je bent verdachte dus maak gebruik van je zwijgrecht aangezien alles wat je zegt verdraaid en tegen je gebruikt wordt. De meeste mensen kennen m al maar het is altijd goed om Professor Duane - Don't Talk to the Police nog eens onder de aandacht te brengen:
Sterkte verder
Dat moet sporen hebben nagelaten op het stuk zelf. Daar kun je ook nog aangifte van doen. Als je dat in de civiele zaak wilt inbrengen dan wordt het een dure grap waarschijnlijk, waarbij je het vervalste stuk door een deskundige moet laten onderzoeken.quote:Op maandag 29 november 2010 05:59 schreef MaveroN het volgende:
top van je om het zo voor me verhelderend neer te zetten! er is wel 1 voetnoot!
mijn contract is kwijt! die van mijn werkgever is zonder handtekening van mij opeens van 6 naar 7 maanden gegaanze hebben daarmee zitten frauderen! (ik heb er ook 7 maanden gewerkt tot mijn non actief!) ik wil eigenlijk gewoon die andere 5 maanden nog vorderen!)
TS heeft waarschijnlijk gewoon recht op een toevoeging. Overigens mag je met toevoeging gewoon zelf kiezen naar welke advocaat je gaat hoor. Eerst langs de rechtswinkel zou ik zeggen, die weten vast meer hierover.quote:Op zondag 28 november 2010 03:32 schreef nattermann het volgende:
Ik denk dat een goede advocaat een van de weinigen is die je hiermee kan helpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |