Oh, voor mijn scriptie heb ik zat secundaire literatuur (en een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele hoop primaire bronnen) . Zelfs een psychiatrisch handboek gebruiktquote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:22 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Mijn bachelorscriptie had 3 artikelen als secundaire literatuur.
Je kan het rooster van vorig jaar erbij pakken, dat zal wel redelijk overeen komen met hoe het dit jaar zal zijn?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:33 schreef Ace-of-Spades het volgende:
In september start ik met Geschiedenis aan de UVA. Ivm topsport (pak 'm beet 20/24u per week training en wedstrijden) ben ik benieuwd hoe mijn rooster er ongeveer uit gaat zien en in welke mate zelfstandig werken, in de ochtenduren, mogelijk is. Iemand een idee?
Bij mijn vorige studie was het vrij goed te doen met 3 college's per week en 2 á 3 onderwijs- / werkgroepen.
Je hebt verplichte werkgroepen voor Academische Vaardigheden I en II en Literatuur & Bronnen Oudheid en Literatuur & Bronnen Middeleeuwen & Renaissance in het 1e semester.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:33 schreef Ace-of-Spades het volgende:
In september start ik met Geschiedenis aan de UVA. Ivm topsport (pak 'm beet 20/24u per week training en wedstrijden) ben ik benieuwd hoe mijn rooster er ongeveer uit gaat zien en in welke mate zelfstandig werken, in de ochtenduren, mogelijk is. Iemand een idee?
Bij mijn vorige studie was het vrij goed te doen met 3 college's per week en 2 á 3 onderwijs- / werkgroepen.
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:05 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je kan het rooster van vorig jaar erbij pakken, dat zal wel redelijk overeen komen met hoe het dit jaar zal zijn?
Ah thx. Roosten even ingezien. Is het haalbaar om activiteiten te hebben die veel tijd in beslag nemen naast deze studie? Tijd zal het leren natuurlijk, maar gewoon om alvast een idee te hebben ..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:22 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Je hebt verplichte werkgroepen voor Academische Vaardigheden I en II en Literatuur & Bronnen Oudheid en Literatuur & Bronnen Middeleeuwen & Renaissance in het 1e semester.
Ja, dat. En vergeet niet dat je ondanks redelijk weinig collegeuren heel veel thuis moet doen. Ik zou even met de studieadviseur overleggen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:17 schreef dotCommunism het volgende:
Het eerste jaar is altijd wel veel college, daarna neemt het per jaar af.
Wat ga je volgen buiten het colloquium?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:17 schreef dotCommunism het volgende:
Ah, rooster voor eerste semester is er. Als ik beetje mazzel heb qua indeling van werkgroepen heb ik maar 1 dag college per week.
Alleen nog het verplichte Rijkdom in beweging. De welstandselite van Amsterdam in de 19e eeuw.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:54 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Wat ga je volgen buiten het colloquium?
wie geeft dat vak? De Vries?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:06 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Alleen nog het verplichte Rijkdom in beweging. De welstandselite van Amsterdam in de 19e eeuw.
Keuzevak doe ik in semester twee.
C.M. Leger.quote:
Oh, die geeft leuke colleges.quote:
Dit moet je niet verkeerd opvatten, maar het verbaast me met regelmaat hoeveel mensen bedelen om samenvattingen die je gewoon zelf dient te maken als je de stof echt wilt leren begrijpen. De samenvatting van een ander heb je in principe niet veel aan zelfs.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:34 schreef DukeJan het volgende:
Flinke schop.
Iemand toevallig een goede samenvatting van ''een kennismaking met de oude wereld?"
Volgende week eerste tentamens op de universiteit voor mij
Hey Kneveltquote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:46 schreef Knevelt het volgende:
Zo da's weer een tijd geleden. Grappig om weer dezelfde gezichten te zien. Hoe is het met jullie? Ik heb afgelopen jaar mijn bachelor gehaald in Utrecht.
Moh, bij de Blois en van der Spek wel. Dat boek is gewoon jaartallen stampen. Of tenminste, dat was mijn tentamen, en ik had van der Spek zelf als docent.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 00:46 schreef Steeven het volgende:
[..]
Dit moet je niet verkeerd opvatten, maar het verbaast me met regelmaat hoeveel mensen bedelen om samenvattingen die je gewoon zelf dient te maken als je de stof echt wilt leren begrijpen. De samenvatting van een ander heb je in principe niet veel aan zelfs.
Klopt, een grote berg informatie die je niet hoeft te "begrijpen" zoals normaal, maar gewoon moet kennen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 02:15 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Moh, bij de Blois en van der Spek wel. Dat boek is gewoon jaartallen stampen. Of tenminste, dat was mijn tentamen, en ik had van der Spek zelf als docent.
Dan nog is samenvatten een heel goede manier om het zelf te leren.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:29 schreef DukeJan het volgende:
[..]
Klopt, een grote berg informatie die je niet hoeft te "begrijpen" zoals normaal, maar gewoon moet kennen.
Jawel want ik lees namelijk wel het hele boek als ik ga samenvatten. In dit geval betrof het kleine losse kadertjes en tekst bij afbeeldingen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:55 schreef dotCommunism het volgende:
Die zou je dus ook niet zien als je zelf gaat samenvatten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |