Bachelor? Ik ook namelijk. Ga geschiedenis er naast economie bij doenquote:Op maandag 16 mei 2011 22:15 schreef Näsenbar het volgende:
Zojuist ingeschreven voor geschiedenis aan de UvA
Dus je gaat geschiedenis en economie studeren aan de UvA?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 01:20 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Bachelor? Ik ook namelijk. Ga geschiedenis er naast economie bij doen
Zijn dat dan twee deeltijdstudies, of voltijd? Ik heb me ook ingeschreven voor geschiedenis en wil er graag nog politicologie bij doen, maar die studie wordt niet meer deeltijd aangeboden. Een voltijdstudie + een deel- of voltijdstudie lijkt me zwaar. De UvA hanteert nog geen hogere tarieven voor een tweede studie, toch?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 01:20 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Bachelor? Ik ook namelijk. Ga geschiedenis er naast economie bij doen
Hehe, nouja ik vind het (tot nu toe) nog erg simpelquote:Op maandag 23 mei 2011 17:41 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Dus je gaat geschiedenis en economie studeren aan de UvA?
Succes dan, ik ben dit jaar met economie gestopt omdat ik het moeilijk en saai vond
Twee voltijd, het is wel zwaarder dan normaal natuurlijk. Ben van plan volgend jaar 85 ECTS te halen, dus dat is bijna 1,5 jaar aan punten in 1 jaar. En zolang je nog geen bachelor hebt kost je 2e bachelor sowieso niks extra.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:13 schreef tim. het volgende:
[..]
Zijn dat dan twee deeltijdstudies, of voltijd? Ik heb me ook ingeschreven voor geschiedenis en wil er graag nog politicologie bij doen, maar die studie wordt niet meer deeltijd aangeboden. Een voltijdstudie + een deel- of voltijdstudie lijkt me zwaar. De UvA hanteert nog geen hogere tarieven voor een tweede studie, toch?
Economische geschiedenis.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:06 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Hehe, nouja ik vind het (tot nu toe) nog erg simpelWil nog steeds wel verder in de economie later, maar wil ook eens een andere kant zien om niet alleen maar constant op 1 ding gefocused te zijn.
Brrrrrrrrrrrrrrr.quote:
Ik zei het tochquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:03 schreef Steeven het volgende:
En Dinan is toch wel degelijk behoorlijk saai Ewelina, wat een bore. De eerste paar hoofdstukken gaan nog, maar vanaf H4 is het slaapverwekkend. Vanaf H8 valt het weer mee.
Huh, is dat dan de MA-scriptie? Je BA-scriptie heb je al ingeleverd?quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:36 schreef Steeven het volgende:
Yo, succes. Toevallig ben ik aan het samenvatten. Nog een week en dan zit het laatste tentamen van dit jaar er op.
Ik ga volgend schooljaar Staatsvorming in Europa 1500-1750 volgen, daarna volgt mijn afstudeerscriptie. Zo te zien is dat in dezelfde tijdsperiode (betreffende de grote oorlogen tussen Frankrijk vs de rest van de wereld) dus dat lijkt me een leuk onderwerp.
BA-scriptiequote:Op woensdag 15 juni 2011 23:39 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Huh, is dat dan de MA-scriptie? Je BA-scriptie heb je al ingeleverd?
Ah, ik was een beetje in de war omdat jij gewone werkstukken en essays voor vakken scripties noemt. In de bachelor is het grootste werkstuk wat je moet schrijven -op de BA-scriptie na- zo'n 7000 woorden.quote:
Ah ja synoniemen genoeg. Mijn vorige stuk was 10.500 woorden en wordt momenteel nagekeken. Dat vak was het laatste dat je voorbereidt op het schrijven van een scriptie. De afstudeerscriptie zal soortgelijk zijn qua alles (niveau, tijd, etc.). Zodoende hoop ik op een goed cijfer, dat geeft vertrouwen. Ik heb er wel een goed gevoel over.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:41 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ah, ik was een beetje in de war omdat jij gewone werkstukken en essays voor vakken scripties noemt. In de bachelor is het grootste werkstuk wat je moet schrijven -op de BA-scriptie na- zo'n 7000 woorden.
Oh, hier is de scriptie wel weer een niveau hoger (volgens de studiegids) dan een standaard BA-werkstuk. Scriptie moet hier 10.000 tot 12.000 woorden zijn- tenzij je hem voor 20 ECTs schrijft. Maar er worden genoeg essays en werkstukken hier geschreven om je goed voor te bereiden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:45 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ah ja synoniemen genoeg. Mijn vorige stuk was 10.500 woorden en wordt momenteel nagekeken. Dat vak was het laatste dat je voorbereidt op het schrijven van een scriptie. De afstudeerscriptie zal soortgelijk zijn qua alles (niveau, tijd, etc.). Zodoende hoop ik op een goed cijfer, dat geeft vertrouwen. Ik heb er wel een goed gevoel over.
Tja, de kortere papers enzo zijn qua opzet hetzelfde, alleen dan bondiger. Dat kun je inderdaad ook als oefening zienquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Oh, hier is de scriptie wel weer een niveau hoger (volgens de studiegids) dan een standaard BA-werkstuk. Scriptie moet hier 10.000 tot 12.000 woorden zijn- tenzij je hem voor 20 ECTs schrijft. Maar er worden genoeg essays en werkstukken hier geschreven om je goed voor te bereiden.
Hou het er maar op dat ik mezelf nogal heb uitgedaagd met mijn scriptie.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:51 schreef Steeven het volgende:
[..]
Tja, de kortere papers enzo zijn qua opzet hetzelfde, alleen dan bondiger. Dat kun je inderdaad ook als oefening zien. Overigens moet ik mezelf corrigeren, de afstudeerscriptie is natuurlijk wel een niveau hoger, de rest (woorden, lesvorm, etc.) is ongeveer hetzelfde.
Dat is juist goed toch? Daar leer je zelf ook veel van als je de grenzen verlegt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:55 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Hou het er maar op dat ik mezelf nogal heb uitgedaagd met mijn scriptie.Misschien wel ietsje te goed.
![]()
Maar het is wel de eerste keer dat ik echt (psychologische) theorie gebruik in een werkstuk. En met buitenlandse bronnen werk- die ook nog eens in een buitenlands archief lagen.
Ja, alleen de vertraging is wat minder leuk.quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:02 schreef Steeven het volgende:
[..]
Dat is juist goed toch? Daar leer je zelf ook veel van als je de grenzen verlegt.
Mijn bachelorscriptie had 3 artikelen als secundaire literatuur.quote:Op donderdag 16 juni 2011 03:27 schreef Ewelina het volgende:
Hmmmm, zoals het er nu naar uitziet komt het ruim op tijd af, maar ik heb alleen erg weinig secundaire literatuur gebruikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |