abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95841622
Toch niet dat boek van Desmond Dinan?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 22 april 2011 @ 09:40:59 #77
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95841720
Pff, ik wilde me begin april eens inschrijven voor een master, bleek dat bij de UvA voor 1 april te moeten. Nu moet ik wachten tot begin mei en hopen dat er nog plekken open zijn. :')

UvA :')
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_95841727
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:40 schreef dotCommunism het volgende:
Pff, ik wilde me begin april eens inschrijven voor een master, bleek dat bij de UvA voor 1 april te moeten. Nu moet ik wachten tot begin mei en hopen dat er nog plekken open zijn. :')

UvA :')
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.
pi_95841736
Speaking of which, ik mag vandaag in het stadsarchief gaan doorbrengen.
  vrijdag 22 april 2011 @ 09:43:30 #80
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95841764
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:41 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.
Wist ik veel dat ze echt zo'n harde grens hadden. Bij de VU zeiden ze dat ook, maar daar was het geen enkel probleem. :+

Ah naja, misschien zijn enkele mogelijke keuzes dan weggevallen, scheelt weer kiezen. :P
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_95841997
Welkom op de UvA _O-

En misschien heb je geluk en valt mijn plek weg. :') Examencommissie maar afwachten....
  vrijdag 22 april 2011 @ 09:55:03 #82
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95842020
Jij hebt je wel op tijd ingeschreven?
pi_95842037
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:55 schreef dotCommunism het volgende:
Jij hebt je wel op tijd ingeschreven?
Ja. Op 31 maart om 10 uur 's avonds. Ruim op tijd dus. 8-)
  vrijdag 22 april 2011 @ 09:58:14 #84
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95842082
Ja, dat had ik ook moeten doen dus, maar de VU heeft me aangeleerd dat deadlines nooit absoluut zijn. ;(

Welke variant? Cultuurgeschiedenis?
pi_95842090
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:58 schreef dotCommunism het volgende:
Welke variant? Cultuurgeschiedenis?
Uiteraard. O+
pi_95842468
en wat was jouw eerste keus?
  vrijdag 22 april 2011 @ 10:41:24 #87
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95843220
Cultuurgeschiedenis ook. Hoewel ik hoop dat ze dat De wereld rond 1900 in Nederlandse ogen vervangen door iets leukers, want dat ziet er nogal suf uit. :+

Wanneer komen nieuwe studiegidsen eigenlijk online? Zeker pas eind juli? :')
pi_95843531
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 10:41 schreef dotCommunism het volgende:
Cultuurgeschiedenis ook. Hoewel ik hoop dat ze dat De wereld rond 1900 in Nederlandse ogen vervangen door iets leukers, want dat ziet er nogal suf uit. :+

Wanneer komen nieuwe studiegidsen eigenlijk online? Zeker pas eind juli? :')
Ik hoop dat ik je dan alsnog zie komend jaar. Iig is er een februari instroom. wanneer de nieuwe studiegidsen online komen weet ik niet.
pi_95914577
Meneer Dinan inderdaad Ewelina. Wat is daar zo erg aan (ben er nog niet in begonnen)?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_95916576
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 12:26 schreef Steeven het volgende:
Meneer Dinan inderdaad Ewelina. Wat is daar zo erg aan (ben er nog niet in begonnen)?
Het is nogal saai. :') En redelijk onleesbaar. Op de UvA gebruiken ze het boek ook- ik heb nog steeds het boek van een studiegenoot in mijn bezit. Haar woorden toen ik het terug wilde: "Oh hou maar, ik mis het niet."

Idem dito voor een andere vriend van me. Overigens is het boek wel heel informatief.

Maar volg jij dan nu vakken aan de UvA of vergis ik me nu heel erg? De UvA heeft precies die vakken die jij nu noemt en Europese studies is alleen aan de UvA (of Maastricht). Of heeft de UU tegenwoordig ook dit soort vakken? :@
pi_95922260
Ok, ik ben wel wat gewend inmiddels dus ik zie wel of ik me daar aan ga storen :). Je vergist je, ik volg enkel vakken aan de UU ;). De docent van Achterkant van Int. Betrekkingen gaf zelfs colleges op de UvA en de UU (zelfde vakken). Die overlapping hou je nu eenmaal denk ik.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_95961835
Ah, toch. :) Ik ken het programma van de UU niet echt.
pi_95964350
Als je hier kijkt: http://www2.hum.uu.nl/cursuskrant/ en de juiste studie kiest kun je het hele pakket zien in een overhandig schema.
pi_95964416
Ik heb overigens het eerste hoofdstuk gelezen van Dinan en het valt me mee. Hij gaat wel erg in op details, maar ik vind het niet saai. Sinds ik Dundabin heb gelezen kan ik alles aan :+.
pi_96075077
Ik heb nog tot 17:00u morgen om 5000 woorden op papier te krijgen. Heb er nu 1100 :X

Ik leer het ook nooit. :')

[ Bericht 26% gewijzigd door Ewelina op 28-04-2011 01:16:17 ]
pi_96098853
Dat wordt nachtwerk :D. Ik ga vandaag beginnen met mijn 10k woorden tellende epos.
pi_96099271
Het is ook niet afgekomen. Had 3500 woorden :@ Gelukkig is het een 1e versie. :')

Is dat je scriptie? Mijne telt nu 4000 woorden. Nog minimaal 6000 en max. 8000 te gaan. Al enig idee over het onderwerp?
pi_96101149
Ja, zie mijn post van 26-03 ;). Hoofdzakelijk gezien wil ik weten waarom Indonesië de onafhankelijkheidsstrijd won van 1945-1949, maar daarbij ga ik diep in op de partijen, hun strijdmethodes en (inter)nationale steun. Ik heb een boek van de guerrillaleider Nasution gevonden dat echt een goudmijn is aan informatie, een soort Rode Boekje van Mao maar dan van Indonesië.
pi_96101462
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:24 schreef Steeven het volgende:
Ja, zie mijn post van 26-03 ;). Hoofdzakelijk gezien wil ik weten waarom Indonesië de onafhankelijkheidsstrijd won van 1945-1949, maar daarbij ga ik diep in op de partijen, hun strijdmethodes en (inter)nationale steun. Ik heb een boek van de guerrillaleider Nasution gevonden dat echt een goudmijn is aan informatie, een soort Rode Boekje van Mao maar dan van Indonesië.
Tof. Ga je ook veel originele bronnen gebruiken? Voor wanneer moet ie af zijn?
pi_96102199
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:31 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Tof. Ga je ook veel originele bronnen gebruiken? Voor wanneer moet ie af zijn?
Ik heb een maand de tijd. Maar ik volg ook nog een ander vak en heb mijn baan dus het wordt flink aan de bak. Ik denk niet dat ik de tijd heb om archieven in te duiken. Ik heb een bergje artikelen en een stuk of 10-12 boeken en dat vond de docent al veel te veel. Toch even kijken hoe het loopt, als ik geen fatsoenlijke antwoorden kan vinden op mijn vragen dan zal het toch moeten. Ook is de voormalige KMA een optie, daar schijnen ze een geweldig archief te hebben wat betreft oorlogszaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')