abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 maart 2011 @ 23:22:47 #61
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_93885850
Als je voor Amsterdam kiest is het simpel: de UvA is veruit te verkiezen boven de VU. Ik heb mijn bachelor aan de VU enkele jaren terug gehaald, tot volle tevredenheid overigens, en heb elk jaar het aanbod van vakken wat verder zien verschralen. Het zit nu op het punt dat de master net zo goed afgeschaft kan worden. De UvA is misschien organisatorisch een puinhoop, maar qua vakkenaanbod kan de VU er totaal niet aan tippen.

Als je graag 20e eeuwse geschiedenis wilt doen is Rotterdam misschien interessant.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_93963955
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:22 schreef dotCommunism het volgende:
Als je graag 20e eeuwse geschiedenis wilt doen is Rotterdam misschien interessant.
Dat hoor ik nu voor het eerst. Ik overweeg geschiedenis te studeren en ben vooral geīnteresseerd in twintigste-eeuwse (naoorlogse)/eigentijdse geschiedenis. Heeft de UvA een specialiteit?
Stay on my arm, you little charmer
pi_93966400
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 17:03 schreef tim. het volgende:

[..]

Dat hoor ik nu voor het eerst. Ik overweeg geschiedenis te studeren en ben vooral geīnteresseerd in twintigste-eeuwse (naoorlogse)/eigentijdse geschiedenis. Heeft de UvA een specialiteit?
Militaire geschiedenis, en cultuur- en sociale geschiedenis.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 11 maart 2011 @ 18:48:28 #64
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_93967936
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 17:03 schreef tim. het volgende:

[..]

Als je dat wilt ben je mogelijk beter af bij de sociale wetenschappen, eventueel met een minor hedendaagse geschiedenis.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_94055259
quote:
Op vrijdag 11 maart 2011 18:10 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Militaire geschiedenis, en cultuur- en sociale geschiedenis.
quote:
Op vrijdag 11 maart 2011 18:48 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Als je dat wilt ben je mogelijk beter af bij de sociale wetenschappen, eventueel met een minor hedendaagse geschiedenis.
Mijn interesse beperkt zich niet tot de twintigste eeuw, maar mijn voorkeur ligt daar. Maar de sociale wetenschappen (politicologie) trekken mij ook zeer, dus dat is zeker een optie die ik overweeg. Cultuur- en sociale geschiedenis vind ik twee van de interessantste gebieden van geschiedenis, dus geen reden om de UvA weg te strepen.
Stay on my arm, you little charmer
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:51:01 #66
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_94174800
Iemand die toevallig in het eerste jaar geschiedenis aan de UvA zit? Ik wil namelijk na het debacle van mijn vorige studie toch een beter beeld krijgen van andere studies. En aangezien de kans groot is dat ik volgend jaar geschiedenis wil doen, zou ik wel eens bij zo'n massaal hoorcollege willen kijken.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_94590334
Dood hier.
pi_94635507
Dood of druk ;). Ik heb niet zoveel te melden, behalve dat ik voor mijn scriptie de Indonesische Onafhankelijkheidsoorlog ga onderzoeken van '45-'49. Tevens binnenkort tentamens.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_94635552
Vooral druk hier. Scriptie moet af.
pi_94635734
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:51 schreef Näsenbar het volgende:
Iemand die toevallig in het eerste jaar geschiedenis aan de UvA zit? Ik wil namelijk na het debacle van mijn vorige studie toch een beter beeld krijgen van andere studies. En aangezien de kans groot is dat ik volgend jaar geschiedenis wil doen, zou ik wel eens bij zo'n massaal hoorcollege willen kijken.
http://rooster.uva.nl/current_nl/showtimetable.aspx

Zie hier het rooster. Je kan er gewoon bij gaan zitten, niemand die het doorheeft.
pi_95422496
Overigens een 8 gescoord. Donderdag weer tentamen: Koude Oorlog.

Ben helemaal suf van het samenvatten, maar het is wel af. Er ging nog een mail rond of we dat niet gezamenlijk konden doen. Ik heb de meerwaarde daar nooit van begrepen, om andermans stukjes te lezen/leren? Zal wel een voltijdtraditie zijn (niet aangesproken voelen he), maar ik heb het nog niet meegemaakt dat deeltijdstudenten dat soort verzoeken mailden. Ik denk dat juist met geschiedenis het een van je basisvaardigheden moet zijn om grote stukken tekst te scannen en de hoofdlijnen eruit te halen en niet om andermans werk te lezen, dat ws. aan alle kanten tekort schiet.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_95422623
Ik heb er ook wel eens van gehoord, maar ik doe er ook niet aan mee. Ik vind toch dat ik 't zelf beter kan, en ik ga me alleen maar ergeren aan andermans fouten.
pi_95422675
Samenvatten is voor mij meteen leren, dus nee. Anders ben ik alsnog even veel tijd kwijt.
pi_95422844
Ben dus niet de enige gelukkig :). Samenvatten ís inderdaad ook leren. Soms moet ik echter even extra memoriseren, zo heeft ieder zijn/haar manier. Na het tentamen weer volop aan de bak met m'n scriptie, heb er zin in.
pi_95808303
Koude Oorlog gehaald met prima cijfer. Nu een scriptie en Europese Integratie.
pi_95841622
Toch niet dat boek van Desmond Dinan?
  vrijdag 22 april 2011 @ 09:40:59 #77
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95841720
Pff, ik wilde me begin april eens inschrijven voor een master, bleek dat bij de UvA voor 1 april te moeten. Nu moet ik wachten tot begin mei en hopen dat er nog plekken open zijn. :')

UvA :')
pi_95841727
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:40 schreef dotCommunism het volgende:
Pff, ik wilde me begin april eens inschrijven voor een master, bleek dat bij de UvA voor 1 april te moeten. Nu moet ik wachten tot begin mei en hopen dat er nog plekken open zijn. :')

UvA :')
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.
pi_95841736
Speaking of which, ik mag vandaag in het stadsarchief gaan doorbrengen.
  vrijdag 22 april 2011 @ 09:43:30 #80
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95841764
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:41 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.
Wist ik veel dat ze echt zo'n harde grens hadden. Bij de VU zeiden ze dat ook, maar daar was het geen enkel probleem. :+

Ah naja, misschien zijn enkele mogelijke keuzes dan weggevallen, scheelt weer kiezen. :P
pi_95841997
Welkom op de UvA _O-

En misschien heb je geluk en valt mijn plek weg. :') Examencommissie maar afwachten....
  vrijdag 22 april 2011 @ 09:55:03 #82
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95842020
Jij hebt je wel op tijd ingeschreven?
pi_95842037
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:55 schreef dotCommunism het volgende:
Jij hebt je wel op tijd ingeschreven?
Ja. Op 31 maart om 10 uur 's avonds. Ruim op tijd dus. 8-)
  vrijdag 22 april 2011 @ 09:58:14 #84
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95842082
Ja, dat had ik ook moeten doen dus, maar de VU heeft me aangeleerd dat deadlines nooit absoluut zijn. ;(

Welke variant? Cultuurgeschiedenis?
pi_95842090
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:58 schreef dotCommunism het volgende:
Welke variant? Cultuurgeschiedenis?
Uiteraard. O+
pi_95842468
en wat was jouw eerste keus?
  vrijdag 22 april 2011 @ 10:41:24 #87
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95843220
Cultuurgeschiedenis ook. Hoewel ik hoop dat ze dat De wereld rond 1900 in Nederlandse ogen vervangen door iets leukers, want dat ziet er nogal suf uit. :+

Wanneer komen nieuwe studiegidsen eigenlijk online? Zeker pas eind juli? :')
pi_95843531
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 10:41 schreef dotCommunism het volgende:
Cultuurgeschiedenis ook. Hoewel ik hoop dat ze dat De wereld rond 1900 in Nederlandse ogen vervangen door iets leukers, want dat ziet er nogal suf uit. :+

Wanneer komen nieuwe studiegidsen eigenlijk online? Zeker pas eind juli? :')
Ik hoop dat ik je dan alsnog zie komend jaar. Iig is er een februari instroom. wanneer de nieuwe studiegidsen online komen weet ik niet.
pi_95914577
Meneer Dinan inderdaad Ewelina. Wat is daar zo erg aan (ben er nog niet in begonnen)?
pi_95916576
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 12:26 schreef Steeven het volgende:
Meneer Dinan inderdaad Ewelina. Wat is daar zo erg aan (ben er nog niet in begonnen)?
Het is nogal saai. :') En redelijk onleesbaar. Op de UvA gebruiken ze het boek ook- ik heb nog steeds het boek van een studiegenoot in mijn bezit. Haar woorden toen ik het terug wilde: "Oh hou maar, ik mis het niet."

Idem dito voor een andere vriend van me. Overigens is het boek wel heel informatief.

Maar volg jij dan nu vakken aan de UvA of vergis ik me nu heel erg? De UvA heeft precies die vakken die jij nu noemt en Europese studies is alleen aan de UvA (of Maastricht). Of heeft de UU tegenwoordig ook dit soort vakken? :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')