Katten met foto's deeltje 75; Foto's van Kattenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:02 schreef ethiraseth het volgende:
Oh, dat is het enige soort langharige kat wat ik voor me kan zien. Dan ben ik nu toch wel benieuwd naar de jouwe!
Haar moeder ook (die heb ik ook in huis)quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:04 schreef ethiraseth het volgende:
Oh, die is ook wel heel erg fluffig.
Dat hoor ik nu voor het eerst. Ik overweeg geschiedenis te studeren en ben vooral geïnteresseerd in twintigste-eeuwse (naoorlogse)/eigentijdse geschiedenis. Heeft de UvA een specialiteit?quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:22 schreef dotCommunism het volgende:
Als je graag 20e eeuwse geschiedenis wilt doen is Rotterdam misschien interessant.
Militaire geschiedenis, en cultuur- en sociale geschiedenis.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:03 schreef tim. het volgende:
[..]
Dat hoor ik nu voor het eerst. Ik overweeg geschiedenis te studeren en ben vooral geïnteresseerd in twintigste-eeuwse (naoorlogse)/eigentijdse geschiedenis. Heeft de UvA een specialiteit?
Als je dat wilt ben je mogelijk beter af bij de sociale wetenschappen, eventueel met een minor hedendaagse geschiedenis.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:03 schreef tim. het volgende:
[..]
Dat hoor ik nu voor het eerst. Ik overweeg geschiedenis te studeren en ben vooral geïnteresseerd in twintigste-eeuwse (naoorlogse)/eigentijdse geschiedenis. Heeft de UvA een specialiteit?
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:10 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Militaire geschiedenis, en cultuur- en sociale geschiedenis.
Mijn interesse beperkt zich niet tot de twintigste eeuw, maar mijn voorkeur ligt daar. Maar de sociale wetenschappen (politicologie) trekken mij ook zeer, dus dat is zeker een optie die ik overweeg. Cultuur- en sociale geschiedenis vind ik twee van de interessantste gebieden van geschiedenis, dus geen reden om de UvA weg te strepen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:48 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Als je dat wilt ben je mogelijk beter af bij de sociale wetenschappen, eventueel met een minor hedendaagse geschiedenis.
http://rooster.uva.nl/current_nl/showtimetable.aspxquote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:51 schreef Näsenbar het volgende:
Iemand die toevallig in het eerste jaar geschiedenis aan de UvA zit? Ik wil namelijk na het debacle van mijn vorige studie toch een beter beeld krijgen van andere studies. En aangezien de kans groot is dat ik volgend jaar geschiedenis wil doen, zou ik wel eens bij zo'n massaal hoorcollege willen kijken.
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:40 schreef dotCommunism het volgende:
Pff, ik wilde me begin april eens inschrijven voor een master, bleek dat bij de UvA voor 1 april te moeten. Nu moet ik wachten tot begin mei en hopen dat er nog plekken open zijn.![]()
UvA
Wist ik veel dat ze echt zo'n harde grens hadden. Bij de VU zeiden ze dat ook, maar daar was het geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:41 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.
Ja. Op 31 maart om 10 uur 's avonds. Ruim op tijd dus.quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:55 schreef dotCommunism het volgende:
Jij hebt je wel op tijd ingeschreven?
Uiteraard.quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:58 schreef dotCommunism het volgende:
Welke variant? Cultuurgeschiedenis?
Ik hoop dat ik je dan alsnog zie komend jaar. Iig is er een februari instroom. wanneer de nieuwe studiegidsen online komen weet ik niet.quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:41 schreef dotCommunism het volgende:
Cultuurgeschiedenis ook. Hoewel ik hoop dat ze dat De wereld rond 1900 in Nederlandse ogen vervangen door iets leukers, want dat ziet er nogal suf uit.
Wanneer komen nieuwe studiegidsen eigenlijk online? Zeker pas eind juli?
Het is nogal saai.quote:Op zondag 24 april 2011 12:26 schreef Steeven het volgende:
Meneer Dinan inderdaad Ewelina. Wat is daar zo erg aan (ben er nog niet in begonnen)?
Tof. Ga je ook veel originele bronnen gebruiken? Voor wanneer moet ie af zijn?quote:Op donderdag 28 april 2011 19:24 schreef Steeven het volgende:
Ja, zie mijn post van 26-03. Hoofdzakelijk gezien wil ik weten waarom Indonesië de onafhankelijkheidsstrijd won van 1945-1949, maar daarbij ga ik diep in op de partijen, hun strijdmethodes en (inter)nationale steun. Ik heb een boek van de guerrillaleider Nasution gevonden dat echt een goudmijn is aan informatie, een soort Rode Boekje van Mao maar dan van Indonesië.
Ik heb een maand de tijd. Maar ik volg ook nog een ander vak en heb mijn baan dus het wordt flink aan de bak. Ik denk niet dat ik de tijd heb om archieven in te duiken. Ik heb een bergje artikelen en een stuk of 10-12 boeken en dat vond de docent al veel te veel. Toch even kijken hoe het loopt, als ik geen fatsoenlijke antwoorden kan vinden op mijn vragen dan zal het toch moeten. Ook is de voormalige KMA een optie, daar schijnen ze een geweldig archief te hebben wat betreft oorlogszaken.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:31 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Tof. Ga je ook veel originele bronnen gebruiken? Voor wanneer moet ie af zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |