abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89215710
Ik heb zelf de pest aan een aantal europese landen. De top 5 is:

1 - Engeland (vanwege hun afkeer van europa en idee dat ze beter zijn ofzo)
2 - Frankrijk (is al vrij lang een overwegend rechts georienteerd land en dat stoort me mateloos)
3 - Belgie (hebben altijd wat te zeiken over Nederland. Om te kotsen!)
4 - Duitsland (zijn 2 wereldoorlogen begonnen en daarom altijd linke soep)
5 - Italie (een land waar berlusconi zo populair is kan nooit goed zijn)

Welke europese landen hebben jullie de pest aan en waarom?
pi_89215757
Geen enkele. Ze zijn allemaal op hun eigen manier triest.
pi_89215765
1. Portugal

Figo :r Talpa :r
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_89215815
Frankrijk... schijtvolk daar, ga er nooit meer heen, vlieg er alleen overheen naar spanje...
pi_89215822
Frankrijk en Engeland :)
  zaterdag 27 november 2010 @ 03:57:43 #6
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_89215855
Louter Portugal.
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
pi_89215858
Oh ja portugal ook wel :P
pi_89215875
Geen een ik kom er niet.
Al vind ik Duitsland wel een top land.

Zelfde als Nederland maar dan wat boerser met veel bier en volksmuziek.
pi_89215914
Nederland. Echt zo'n schijtlandje waar je liever niet geboren zou willen worden.

oh... wacht. ;(
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_89215925
Vaticaanstad natuurlijk.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_89215928
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 04:16 schreef Daffodil31LE het volgende:
Nederland. Echt zo'n schijtlandje waar je liever niet geboren zou willen worden.

oh... wacht. ;(
Man lul niet. Waar was je liever geboren dan?
pi_89215944
Als je Engeland boven Frankrijk zet, snap je er echt geen fuck van.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_89215965
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 04:20 schreef ValHallen het volgende:
Vaticaanstad natuurlijk.
Pedostad :r
pi_89215968
Juist wel, Engeland is een inteelt-eiland vol met lelijke chagrijnige mensen die met hun fish & chips /beans & saucages een walgelijke keuken hebben. Daarnaast is de veiligheidsmaffia daar verschrikkelijk met hun CCTV's, ANPR's, safety procedures en last but not least de safety jackets.

Bovendien rijden ze daar links wat irritant is, het regent altijd en je kunt niet eens met de Euro betalen. Kutland.
pi_89215976
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 04:36 schreef Bitlord het volgende:
Juist wel, Engeland is een inteelt-eiland vol met lelijke chagrijnige mensen die met hun fish & chips /beans & saucages een walgelijke keuken hebben. Daarnaast is de veiligheidsmaffia daar verschrikkelijk met hun CCTV's, ANPR's, safety procedures en last but not least de safety jackets.

Bovendien rijden ze daar links wat irritant is, het regent altijd en je kunt niet eens met de Euro betalen. Kutland.
Yeah en die dingen zijn echt enorm relevant. De Engelsen zijn absoluut een veel relaxer volk over het algemeen dan de Fransen en zijn iig in staat om te communiceren. Bovendien zijn ze wat betreft veel dingen - en zeker de zaken die ik belangrijk vind - van veel meer betekenis dan het vrij zoutloze Frankrijk. Of je het nou over muziek, literatuur of voetbal hebt.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_89215984
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 04:40 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Yeah en die dingen zijn echt enorm relevant. De Engelsen zijn absoluut een veel relaxer volk over het algemeen dan de Fransen en zijn iig in staat om te communiceren. Bovendien zijn ze wat betreft veel dingen - en zeker de zaken die ik belangrijk vind - van veel meer betekenis dan het vrij zoutloze Frankrijk.
Dat zie je fout. Jij bent in staat om met HUN te communiceren. (Jij past je aan aan hun en dus niet andersom. Dat is in Frankrijk precies hetzelfde). Dat jij toevallig beter Engels spreekt dan Frans doet hier niks aan af :)
pi_89215988
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 04:43 schreef Flammie het volgende:

[..]

Dat zie je fout. Jij bent in staat om met HUN te communiceren. (Jij past je aan aan hun en dus niet andersom. Dat is in Frankrijk precies hetzelfde). Dat jij toevallig beter Engels spreekt dan Frans doet hier niks aan af :)
Dat is dus een misvatting. Het gaat om de houding naar buitenlanders toe en niet zozeer om de taal. Dat de Fransen een arrogant volkje zijn is neem ik aan ook voor jou niets nieuws. De Engelsen zijn wat dat betreft veel relaxer. Of ik nou wel of niet vloeiend Frans spreek doet er niet toe.
pi_89215994
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 04:45 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Dat is dus een misvatting. Het gaat om de houding naar buitenlanders en niet zozeer om de taal. Dat de Fransen een arrogant volkje zijn is neem ik aan ook voor jou niets nieuws.
Ik vind de Fransen niet perse arroganter dan de Engelsen tbh :) Ik dacht inderdaad dat het om pure "communicatie" ging en op dat gebied blijft mijn mening onaangepast. Meer mensen spreken Engels dan Frans dus lijkt het er op dat er beter te communiceren valt met Britten, terwijl deze zelfde britten in het buitenland absoluut net zo clueless zijn als Fransen. Fransen spreken eigenlijk enkel Frans (behalve wat jeugdige uitzonderingen) en daardoor lijkt het natuurlijk dat ze minder gastvriendelijk zijn (ze kunnen minder overbrengen uiteindelijk, behalve als je Frans spreekt) :) Engelsen hebben het natuurlijk ook stukken makkelijker naar buitenlanders toe en dus ook veel meer kans om "vriendelijk" te zijn :P
pi_89216003
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 04:48 schreef Flammie het volgende:

[..]

Ik vind de Fransen niet perse arroganter dan de Engelsen tbh :) Ik dacht inderdaad dat het om pure "communicatie" ging en op dat gebied blijft mijn mening onaangepast.
Nee, daar ging het niet eens zozeer om en hoe je dat 1e niet kunt hebben waargenomen in al die jaren dat je al leeft, is mij een raadsel.

Vraag 100 willekeurige Europeanen welk volk arroganter is. :)
pi_89216007
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 04:49 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Nee, daar ging het niet eens zozeer om en hoe je dat 1e niet kunt hebben waargenomen in al die jaren dat je al leeft, is mij een raadsel.
Ik ben 2 keer in Frankrijk geweest (op vakantie) en daar had ik nauwelijks last van "arrogante Fransen". Ik neem aan dat mijn ervaring gewoon anders is dan die van jou, om welke reden dan ook?

Edit vraag: Op welke manieren merk jij dan dat ze arroganter zijn dan Engelsen?
pi_89216019
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 04:50 schreef Flammie het volgende:

[..]

Ik ben 2 keer in Frankrijk geweest (op vakantie) en daar had ik nauwelijks last van "arrogante Fransen". Ik neem aan dat mijn ervaring gewoon anders is dan die van jou, om welke reden dan ook?
Dat laatste sowieso. Vergeleken met veel West-Europese landen zijn het gewoon arrogante, onbeschofte boeren. De Duitsers zijn ook veel relaxer dan de Fransen over het algemeen.
pi_89216025
Kan ik die statistieken ergens nalezen ? :) Lijkt me best een leuk onderzoek.

Sowieso is arrogantie nogal subjectief vind je niet? Wat jij als arrogant ervaart zal iemand anders als normaal beschouwen (vraag me bij deze dus ook af hoe ze dit hebben kunnen onderzoeken, maar het zal wel een persoonlijke mening zijn bloemrijk omschreven als "het is algemeen bekend dat" of "de meeste mensen vinden"). Niet elk land heeft dezelfde normen en waarden als wij in Nederland hebben. (In Japan is bijvoorbeeld het dragen van veel parfum ongelooflijk onbeschoft en waarden kunnen zelfs van persoon tot persoon verschillen).

Verder vind ik het in alle serieusheid allemaal lijken op: Ja mensen met rood haar zijn dom, Mensen met joodse ouders stinken en Negers stelen!

Maar goed ik wil die statistieken wel eens nalezen, waar al die wijsheid vandaan komt. Nu weet ik ook wel dat de meeste mensen niet buiten parijs komen waar het dikke stress is (althans zo lijkt het) maar goed; ik wacht :) Uit mijn eigen ervaring: Als je als bezoeker de moeite doet om de mensen te begrijpen evenals de cultuur en de taal (als toerist is dit natuurlijk lastiger) dan heb je nergens problemen of last van zogeheten "arrogantie". Het voordeel is dat de meeste Nederlanders goed Engels spreken (of ja .. :') ) en dit voordeel dus al hebben als ze op vakantie gaan naar Engeland.

[ Bericht 42% gewijzigd door Flammie op 27-11-2010 05:21:53 ]
  zaterdag 27 november 2010 @ 07:32:08 #23
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_89216221
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 04:55 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Vergeleken met veel West-Europese landen zijn het gewoon arrogante, onbeschofte boeren. De Duitsers zijn ook veel relaxer dan de Fransen over het algemeen.
Mwoa. Op zich snap ik je punt wel hoor, maar Flammie heeft zeker een punt dat Engelsen zelf ook geen enkele taal spreken behalve Engels (en daardoor wordt het makkelijker voor ons om hen te verstaan). Fransen spreken inderdaad nauwelijks een andere taal (waar ik me ook aan stoor), maar wat ik altijd wel heb gemerkt is als je meteen in het Engels tegen ze gaat lullen ze heel snel dichtklappen, maar als je eerst probeert in het Frans je vraag te stellen en daarna aangeeft dat je geen/weinig Frans spreekt, dat ze dan wel moeite willen doen. Eens dus dat er enige arrogantie is (die is bij Engelsen inderdaad niet zo aanwezig), maar het is niet alsof ze je gewoonweg niet willen helpen.

En de Duitsers... Als die hier over de grens komen blijven ze gewoon Duits praten hoor. Terwijl ze zelf dan wel verwachten dat jij Duits praat als je in Duitsland bent. Ook als je ze wat vraagt met je slechte Duits (bij mij dan) beginnen ze steevast meteen op volle snelheid tegen je te lullen, terwijl het door mijn nogal niet-vloeiende Duits duidelijk moge zijn dat hun verhaal dan moeilijk te verstaan is (Fransen doen dat ook trouwens).Vind ik ook een belachelijke instelling. Maar goed, verder zijn Duitsers prima lui hoor. :)

Spanjaarden hebben trouwens precies hetzelfde als Fransen, misschien nog wel erger. Ik snap dan ook niet zo goed waarom Fransen arroganter zouden zijn dan bijvoorbeeld Spanjaarden.

Italianen zijn wat dit betreft dan weer super naar mijn ervaring! Ook al spreken ze geen woord Engels, ze proberen je toch te helpen. Altijd leuk als je met samen met een buschauffeur ofzo handen- en voetentaal spreekt op straat :P
Guanine en Cytosine! *O*
  zaterdag 27 november 2010 @ 07:33:10 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89216223
Ik heb geen hekel aan een enkel Europees land. Waarom zou ik? Die mensen leven zoals zij het willen en als je daar naar toe gaat is het je eigen keuze.

Ik haat de EU. Dat is geen volk maar een ondemocratisch, bureaucratisch instituut, vol met ambtenaren die extreem corrupt zijn en denken het recht te hebben voor ons te beslissen hoe wij leven en denken moeten.

Mijn lievelingsland is Duitsland. Duitsers zijn heel sociaal en correct en ook de Duitse staat heeft zich de afgelopen 50 jaar altijd sociaal en rechtvaardig gedragen. België is ok vanwege de sfeer, het lekkere bier en de chocolade.
The End Times are wild
  zaterdag 27 november 2010 @ 07:35:21 #25
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_89216227
Ow ja, ik heb aan geen enkel land echt een hekel. Qua land dan hè, qua mensen heb ik best een hekel aan Spanjaarden (arrogante zakken naar mijn ervaring). De Franse taal is ook ontzettend smerig.
Guanine en Cytosine! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')