Als die voorpagina indicatief is voor het te publiceren materiaal dan is dat een flinke tegenvaller.quote:Op zondag 28 november 2010 17:51 schreef YazooW het volgende:
Inmiddels is de Spiegel van morgen uitgelekt:
Hier is meer te vinden.
Inderdaad. Ik had wel wat serieuzers verwacht.quote:Op zondag 28 november 2010 17:57 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als die voorpagina indicatief is voor het te publiceren materiaal dan is dat een flinke tegenvaller.
Wat een open deuren allemaal!
Van Der Spiegel?quote:Op zondag 28 november 2010 18:01 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik had wel wat serieuzers verwacht.
Nee, dat niet, maar SeLang heeft het over een indicatie van het te publiceren materiaal. Dat. Maar we wachten nog rustig af.quote:
Ik zou wel eens iets willen lezen over infiltranten in NL, vooral richting de JSF.quote:Op zondag 28 november 2010 18:04 schreef YazooW het volgende:
Voorpagina stelt weinig voor kwa inhoud, is gewoon leuk gemaakt zo met al die wereldleiders om een hoop blaadjes te verkopen denk ik. Ze gaan morgen bijvoorbeeld onder andere bekend maken dat er in de Duitse politieke partij de FDP een Amerikaanse infiltrant zit...
Maar los daarvan zijn het niet echt verrassende uitspraken. De meeste dingen zijn gewoon herkenbaar voor een outsider die een klein beetje het nieuws volgt.quote:Op zondag 28 november 2010 18:01 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik had wel wat serieuzers verwacht.
En hoeveel geld de linksen daarvoor hebben ontvangenquote:Op zondag 28 november 2010 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zou wel eens iets willen lezen over infiltranten in NL, vooral richting de JSF.
Inderdaad. De sfeer zal toch wel anders zijn wanneer ze de volgende keer aan tafel zitten bij bijvoorbeeld de ''Kaiser ohne Kleider''.quote:Op zondag 28 november 2010 18:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar los daarvan zijn het niet echt verrassende uitspraken. De meeste dingen zijn gewoon herkenbaar voor een outsider die een klein beetje het nieuws volgt.
Neemt niet weg dat als zoiets zwart op wit staat, afkomstig van Hillary Clinton of Obama, dat dat wel "embarrassing" is
quote:The Telegraph writes that the StateLogs will show that Russian president Putin and Italy’s Premier Berlusconi enjoyed a ’special relationship’. They have been friends for the past 5 years and spent numerous holidays together, says the Telegraph, in a way that worried the US.
quote:In a press conference this afternoon, Julian Assange said that the upcoming StateLogs cover “everything, from assassinations in East Timor to the behaviour of some of the biggest United States private banks.” [UPDATE 6pm] Assange actually meant that Wikileaks had covered all these topics, not that they would be covered in the StateLogs.
quote:News agency Reuters reveals that the upcoming StateLogs might contain sensitive information about corruption dealings in Russia, Afghanistan and Central Asian Republics. US officials reportedly said that the revelations are “major enough to cause serious embarrassment for foreign governments.”
Inderdaad, ik kan niet wachten tot de volgende top tussen Obama en Sarkozy. Dat wordt piem0ls metenquote:Op zondag 28 november 2010 18:08 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Inderdaad. De sfeer zal toch wel anders zijn wanneer ze de volgende keer aan tafel zitten bij bijvoorbeeld de ''Kaiser ohne Kleider''.
De documenten van van de zomer hadden ze ook enkele weken eerder.quote:Op zondag 28 november 2010 18:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Die aanval op de site haalt nu niks meer uit dus. Blijkbaar zijn de documenten al onder embargo verstrekt aan diverse media.
We kunnen overheden toch wel gewoon vertrouwen?quote:Op zondag 28 november 2010 18:49 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik snap niet waarom de VS en andere landen zich zo druk maken. Ze zeggen tegen ons steeds dat we ons geen zorgen hoeven te maken als we niks te verbergen hebben. Waarom een DOS attack als ze niks fout doen?
Noem me cynisch, maar ik denk dat veel overheden ook met blote billen gewoon blijven rotzooien. Zo gaat het in internationale betrekkingen.quote:Op zondag 28 november 2010 17:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En toch moet het. Overheden met geheimen moeten met de billen bloot.
Spuit11quote:Op zondag 28 november 2010 19:18 schreef Dale. het volgende:
[ afbeelding ]
De cover van Spiegel van morgen...
Classified embassy dispatches reveal Saudi king pressed US for military action on Iranquote:Op zondag 28 november 2010 19:21 schreef Mutant01 het volgende:
Frontpage van http://www.guardian.co.uk/
Matt Herben zou met zijn gezin in een vliegtuig naar de VS onderweg zijn...quote:Op zondag 28 november 2010 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zou wel eens iets willen lezen over infiltranten in NL, vooral richting de JSF.
De Arabische statenquote:Op zondag 28 november 2010 19:29 schreef Mutant01 het volgende:
Lekker hoor:
Embassy cables show Arab allies want strike against Tehran
Israel prepared to attack alone to avoid its own 9/11
Iranian bomb risks 'Middle East proliferation, war or both'
Dat dit zo openlijk naar buiten komt is voor de Arabische staten echt kut, Iran gaat hen nu helemaal als een vijand zien.
Wacht maar tot Egypte een nuke op haar hoofd krijgt. Dan piep je wel anders.quote:Op zondag 28 november 2010 19:35 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
De Arabische staten. Stelletje smiechten.
Niet gek, gezien de internationale organisaties in Den Haag.quote:Op zondag 28 november 2010 19:38 schreef ReplaR het volgende:
[ afbeelding ]
Best veel voor Nederland...
Best veel uit Turkije...ben benieuwdquote:Op zondag 28 november 2010 19:38 schreef ReplaR het volgende:
[ afbeelding ]
Best veel voor Nederland...
http://www.spiegel.de/international/topic/wikileaks/quote:In another, US diplomats reveal that the attempt to persuade different countries to accept Guantanamo inmates turned into a downright bazaar, with offers of accepting prisoners being made in exchange for development aid or a visit by President Barack Obama.
Wie gaat een nuke op Egypte gooien? De VS zeker. Iran zou dat nooit doen!quote:Op zondag 28 november 2010 19:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wacht maar tot Egypte een nuke op haar hoofd krijgt. Dan piep je wel anders.
Had gelezen jaquote:Op zondag 28 november 2010 19:43 schreef YazooW het volgende:
Guantanamo gevangenen ruilen voor een bezoekje van Obama
[..]
http://www.spiegel.de/international/topic/wikileaks/
Dat is waar. Waar moet ik dan mijn Kerstvakantie houden?quote:Op zondag 28 november 2010 19:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wacht maar tot Egypte een nuke op haar hoofd krijgt. Dan piep je wel anders.
quote:Op zondag 28 november 2010 19:50 schreef Dale. het volgende:
http://www.guardian.co.uk(...)cables-the-documents
Alle documenten!!!
Is maar een heel klein gedeelte van het grote geheel volgens mij hoor...quote:Op zondag 28 november 2010 19:50 schreef Dale. het volgende:
Alle documenten!!!
Jep.quote:Op zondag 28 november 2010 19:54 schreef YazooW het volgende:
[..]
Is maar een heel klein gedeelte van het grote geheel volgens mij hoor...
Niet echt heel bijzonderquote:Op zondag 28 november 2010 19:50 schreef Dale. het volgende:
Alle documenten!!!
Een cable is een telegram-stijl bericht tussen VS en ambassades over de hele wereldquote:Op zondag 28 november 2010 19:57 schreef fenixs het volgende:
wat wordt precies bedoelt met een cable?
quote:Op zondag 28 november 2010 19:57 schreef fenixs het volgende:
wat wordt precies bedoelt met een cable?
Zo weet je meteen wie wel en wie niet van spionage thrillers houdt.quote:Op zondag 28 november 2010 19:58 schreef FeestBoek het volgende:
[..]
Een cable is een telegram-stijl bericht tussen VS en ambassades over de hele wereld
tvp voor de voorgekauwde en vertaalde highlights.quote:Op zondag 28 november 2010 19:50 schreef Dale. het volgende:
Alle documenten!!!
Of wie wel en wie niet de OP leestquote:Op zondag 28 november 2010 20:00 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
[..]
Zo weet je meteen wie wel en wie niet van spionage thrillers houdt.
Niets bijzonders, overdrijf niet zo.quote:Op zondag 28 november 2010 19:58 schreef men.mulder het volgende:
http://www.guardian.co.uk(...)dinejad-inauguration
Heftigquote:Op zondag 28 november 2010 19:58 schreef men.mulder het volgende:
http://www.guardian.co.uk(...)dinejad-inauguration
Daarom weet ik nu al dat ik me dood ga ergeren aan alle berichtgeving hieromheen. De pers wil dit zoveel mogelijk uitmelken dus gaan ze heel senationeel doen over zaken die iedereen al wist of had kunnen verwachten.quote:Op zondag 28 november 2010 20:04 schreef druide het volgende:
[..]
Niets bijzonders, overdrijf niet zo.
Of zoiets zal ook lekker zijn voor de onderlinge relaties (niet dat het nou heel verrassend is, maar het zo expliciet zien staan, maakt het toch wat concreter):quote:Op zondag 28 november 2010 19:29 schreef Mutant01 het volgende:
Lekker hoor:
Embassy cables show Arab allies want strike against Tehran
Israel prepared to attack alone to avoid its own 9/11
Iranian bomb risks 'Middle East proliferation, war or both'
Dat dit zo openlijk naar buiten komt is voor de Arabische staten echt kut, Iran gaat hen nu helemaal als een vijand zien.
quote:The Saudi monarch stated that he does not trust al-Maliki because the Iraqi Prime Minister had "lied" to him in the past by promising to take certain actions and then failing to do so. The King did not say precisely what these allegedly broken promises might have been. He repeated his oft heard view that al-Maliki rules Iraq on behalf of his Shiite sect instead of all Iraqis.
Ja klopt dacht dat de pagina nummering verder ging dan 4quote:Op zondag 28 november 2010 19:54 schreef YazooW het volgende:
[..]
Is maar een heel klein gedeelte van het grote geheel volgens mij hoor...
Ik vind de beweringen vrij opmerkelijk.quote:Op zondag 28 november 2010 20:06 schreef -jos- het volgende:
Eerste Nederlandse lek:
Wikileaks: Maxime Verhagen 'will be a solid and effective friend in the Balkenende IV cabinet'
http://www.hpdetijd.nl/20(...)d-effective-friend-i
Ook niet echt sensationeel eerlijk gezegd...
Met welk doel? Die snappen ook wel dat het hek van de dam is.quote:Op zondag 28 november 2010 20:22 schreef FeestBoek het volgende:
Wikileaks wordt op het moment platgebombardeerd. Zal de USGOV hierachter zitten?
'Ahmadinejad is Hitler; Sarkozy is a naked emperor'quote:[8:07 p.m.] The White House condemns the leak
Reuters reports that the White House condemned the leaks as a reckless and dangerous action, as was expected.
Gaat om Balkenende IV, niet Rutte I. Rest is wel opmerkelijk.quote:Op zondag 28 november 2010 20:22 schreef druide het volgende:
[..]
...
Maxime blijkt voor Turkse toetreding tot de EU (regeerakkoord - Geert Wilders?)....
Denk het niet. Deze actie levert de Amerikanen niets op, maar schaadt hun imago alleen verder. Misschien zijn patriotistische Amerikaanse burgers druk bezig. Of misschien wil Wikileaks (en de beweging daarachter) wel kracht bijzetten aan haar verhaal door een aanval te faken.quote:Op zondag 28 november 2010 20:22 schreef FeestBoek het volgende:
Wikileaks wordt op het moment platgebombardeerd. Zal de USGOV hierachter zitten?
Je kan niet alles hebben? Zelfs Verhagen niet.quote:Op zondag 28 november 2010 20:22 schreef druide het volgende:
[..]
Ik vind de beweringen vrij opmerkelijk.
Maxime blijkt voor Turkse toetreding tot de EU (regeerakkoord - Geert Wilders?),
Neuh, gewoon verbondenheid.quote:voelt zich persoonlijk verbonden met de VS (dubbele loyaliteit?), kritiek dat hij pro-Amerikaans is beschouwd hij als een compliment (dubbele loyaliteit?),
Iedereen klaagt.quote:hij beklaagt zich over niet Amerikaansgezindte kabinetsleden! (het lijkt wel een fucking spion?!),
Het wordt steeds gekker!quote:Op zondag 28 november 2010 20:25 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
'Ahmadinejad is Hitler; Sarkozy is a naked emperor'
The documents in the article included nicknames for a number of world leaders. Iranian President Mahmoud Ahmadinejad was referred to as "Hitler," French President Nicolas Sarkozy as a "naked emperor," the German Chancellor was called Angela "Teflon" Merkel and Afghan President Hamid Karzai as "driven by paranoia." Russian Prime Minister Vladimir Putin, an "Alpha Male," while President Dmitry Medvedev is "afraid, hesitant."
The documents also say that North Korean leader Kim Jong Il suffers from epilepsy, Libyan leader Muammar Gaddhafi's full-time nurse is a "hot blond," and Italian Premier Silvio Berlusconi loves "wild parties."
The article also quotes the State Department as saying that US President Barack Obama "prefers to look East rather than West," and "has no feelings for Europe."
"The US sees the world as a conflict between two superpowers," the diplomatic cables say. "The European Union plays a secondary role."
jpost
Het zal eerder Rusland of China zijn.quote:Op zondag 28 november 2010 20:22 schreef FeestBoek het volgende:
Het is inderdaad heel raar hoe er een anoniem systeem lijkt te zijn dat bepaalt wat salient is en wat niet. Wat wel een issue is en wat niet.quote:Op zondag 28 november 2010 20:22 schreef druide het volgende:
[..]
Ik vind de beweringen vrij opmerkelijk.
Maxime blijkt voor Turkse toetreding tot de EU (regeerakkoord - Geert Wilders?), voelt zich persoonlijk verbonden met de VS (dubbele loyaliteit?), kritiek dat hij pro-Amerikaans is beschouwd hij als een compliment (dubbele loyaliteit?), hij beklaagt zich over niet Amerikaansgezindte kabinetsleden! (het lijkt wel een fucking spion?!), hij had eerder Iran als een doelwit verwacht dan Irak, omdat Iran een grotere bedreiging zou zijn.
Ik vraag me echt af wat voor figuren het zijn die hun hackersskills prostitueren aan overheden.quote:Op zondag 28 november 2010 20:27 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Het zal eerder Rusland of China zijn.
Russen en Chinezen dus.quote:Op zondag 28 november 2010 20:29 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat voor figuren het zijn die hun hackersskills prostitueren aan overheden.
quote:Op zondag 28 november 2010 20:29 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat voor figuren het zijn die hun hackersskills prostitueren aan overheden.
Gezelligquote:Galharague described Russia as a state with the trappings of democracy but without any mechanisms for the public to influence government decision-making. "The root of the problem is the regime," he said. Presidential advisor Loras added Russian leaders lacked sufficient, long-range vision for their country and instead, focused on a six-month time horizon and their business interests.
..
Levitte observed that Venezuelan President Hugo Chavez is "crazy" and said that even Brazil wasn't able to support him anymore. Unfortunately, Chavez is taking one of the richest countries in Latin America and turning it into another Zimbabwe.
http://www.guardian.co.uk(...)les-documents/225319
Het zal je verbazen hoeveel Chinezen er in naam van de overheid digitale misdrijven plegen.. Die worden daar massaal voor opgeleidquote:Op zondag 28 november 2010 20:32 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Jij vindt het een eervolle, om niet te zeggen, een moreel te verantwoorden baan?
Ik vind jouw woordkeuze bijzonder sneu en verbaas me erover dat jij het blijkbaar vreemd vindt dat ook technisch onderlegde mensen onethisch kunnen handelen. Hoe denk je dat geavanceerde draadloze skimapparatuur en malware tot stand komt? Verder is vrijheid in landen als China behoorlijk beperkt en is het niet uitgesloten dat mensen in dergelijke landen voor de job simpelweg opgeleid worden.quote:Op zondag 28 november 2010 20:32 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Jij vindt het een eervolle, om niet te zeggen, een moreel te verantwoorden baan?
Politiek asiel aanvragen?quote:Op zondag 28 november 2010 19:32 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Matt Herben zou met zijn gezin in een vliegtuig naar de VS onderweg zijn...
Ehm, ik bedoel niet zo zeer hun nationaliteit als wel hun persoonlijkheid. Ik vraag me ook af wat voor volk hoogtechnologisch wapentuig ontwikkelt. Het zijn toch mensen die aan de ene kant intellectueel nogal wat in huis hebben, maar aan de andere kant zich uithoeren aan moreel failliete overheden (voor moreel onverantwoordbare doeleinden). Wat moet ik me voorstellen bij deze eichmannetjes? Kille cynici, of makkelijk beinvloedbare wereldvreemdelingen?quote:
Geen wonder natuurlijk. Ze hebben ook tientallen miljarden geven aan Irak tijdens de Iran-Irak oorlog. Zelf kunnen ze alleen natuurlijk geen oorlog voeren.quote:Op zondag 28 november 2010 20:31 schreef Politicoloog het volgende:
'Saudi King on Iran: Cut off the head of the snake'
In WikiLeaks release of US Embassy cable, Saudi leaders speak candidly on Teheran, say "military pressure against Iran shouldn't be ruled out."
Among the quarter-million documents in the latest WikiLeaks release on Sunday, was a secret diplomatic cable from the US Embassy in Riyadh, Saudi Arabia, about a meeting between Saudi King Abullah and US Ambassador to Iraq Ryan Crocker and US General David Patraeus in April 2008.
According to the leaked document, part of the conversation between King Abdullah and the US officials touched on Saudi attitudes towards Iran, its influence in Iraq and the need to increase pressure on the Islamic Republic.
The cable quotes former Saudi Ambassador to the US Adel al-Jubeir recalling, "the King's frequent exhortations to the US to attack Iran and so put an end to its nuclear weapons program. 'He told you to cut off the head of the snake,' he recalled to the Charge, adding that working with the US to roll back Iranian influence in Iraq is a strategic priority for the King and his government."
jpost
Cynici kan. Overgehaald door geld kan. Liefde voor hun eigen land kan ook.quote:Op zondag 28 november 2010 20:36 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Ehm, ik bedoel niet zo zeer hun nationaliteit als wel hun persoonlijkheid. Ik vraag me ook af wat voor volk hoogtechnologisch wapentuig ontwikkelt. Het zijn toch mensen die aan de ene kant intellectueel nogal wat in huis hebben, maar aan de andere kant zich uithoeren aan moreel failliete overheden (voor moreel onverantwoordbare doeleinden). Wat moet ik me voorstellen bij deze eichmannetjes? Kille cynici, of makkelijk beinvloedbare wereldvreemdelingen?
We gaan allemaal dood.quote:Op zondag 28 november 2010 20:37 schreef PiRANiA het volgende:
http://www.nrc.nl/buitenl(...)_diplomatieke_crisis
WikiLeaks ontketent diplomatieke crisis
Maar die zaken kunnen nu niet meer ontkent worden, dat maakt een hoop verschil. Ze kunnen niet meer liegen, er blijft alleen propaganda over. Geen grote vooruitgang maar wel iets.quote:Op zondag 28 november 2010 20:05 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Daarom weet ik nu al dat ik me dood ga ergeren aan alle berichtgeving hieromheen. De pers wil dit zoveel mogelijk uitmelken dus gaan ze heel senationeel doen over zaken die iedereen al wist of had kunnen verwachten.
Ze voeren een anti-sjiitische politiek.quote:Op zondag 28 november 2010 20:37 schreef Doler12 het volgende:
Geen wonder natuurlijk. Ze hebben ook tientallen miljarden geven aan Irak tijdens de Iran-Irak oorlog. Zelf kunnen ze alleen natuurlijk geen oorlog voeren.
Dezelfde soort mensen als die in de overheid zitten?quote:Op zondag 28 november 2010 20:36 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Ehm, ik bedoel niet zo zeer hun nationaliteit als wel hun persoonlijkheid. Ik vraag me ook af wat voor volk hoogtechnologisch wapentuig ontwikkelt. Het zijn toch mensen die aan de ene kant intellectueel nogal wat in huis hebben, maar aan de andere kant zich uithoeren aan moreel failliete overheden (voor moreel onverantwoordbare doeleinden). Wat moet ik me voorstellen bij deze eichmannetjes? Kille cynici, of makkelijk beinvloedbare wereldvreemdelingen?
Het is makkelijk om je schouders op te halen over menselijk leed als je niet persoonlijk betrokken bent. Tevens wil de beloning (of dreiging van straf) voor het uitgevoerde werk wel helpen.quote:Op zondag 28 november 2010 20:36 schreef Louis22 het volgende:
[..]
We gaan allemaal sowieso dood.quote:Op zondag 28 november 2010 20:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zou het zo erg worden?![]()
Of dat regeringen gaan vallen?
En ook ander stromingen van de Islam, behalve hun eigen Wahabitisch stroming natuurlijkquote:Op zondag 28 november 2010 20:39 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Ze voeren een anti-sjiitische politiek.
Het staat nu alleen vast.quote:Op zondag 28 november 2010 20:41 schreef Frutsel het volgende:
Wikileaks:" Saudi king urges US to take military action in Iran"
zo vreemd en geheim was dat toch niet
Mogelijke motieven? Hebzucht, angst, uitdaging, eer, prestige, nationalisme, een gezin te onderhouden, etc.quote:Op zondag 28 november 2010 20:36 schreef Louis22 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |