abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 november 2010 @ 21:41:04 #276
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_89274522
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:38 schreef tjoptjop het volgende:
Ben benieuwd of, en hoe, Nederland er in voorkomt.
3000 documenten (meeste zullen alleen wel over internationale organisaties gaan)
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_89274523
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 21:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Aha op die manier.

De wereld is niet fleurig. Wel zijn er problemen op de wereld. Eén van de problemen, dus niet HET probleem, maar 1 van de problemen, is de radicale islam. Ik heb niks tegen moslims. Wel erken ik dat er een probleem is met de radicale islam. Waar machtige landen als Israel en de VS last van hebben.
Mwah, de vele, vele informatie die Wikileaks heeft gelekt toont aan dat de VS voornamelijk haar eigen problemen creëert.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_89274548
quote:
Op zondag 28 november 2010 21:27 schreef druide het volgende:

Westerse landen pretenderen echter de vermoorde onschuld te zijn, en alleen idealen als vrijheid, democratie en mensenrechten na te streven, terwijl alle andere landen, in meerdere of mindere mate barbaars, achterlijk, haatdragend enzovoorts zouden zijn. Dit sprookje kan nu definitief naar de prullenbak.
En ook deze "propaganda" draait om macht. Degenen die de macht hebben (het Westen heeft momenteel de macht) pretenderen het beste voor de wereld te hebben en schilderen andere landen als barbaars, ondemocratisch etc. af. Maar ook dit is en spelletje om de machtigste te zijn. Je wilt als land natuurlijk de publieke opinie in jouw voordeel hebben.
  zondag 28 november 2010 @ 21:42:21 #279
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_89274614
Ik vind deze documenten op zich boeiend, maar als pakweg de VS de UN bespioneert (wat uitkomt) en China ook (wat niet uitkomt) heb je wel een probleem gecreëerd..
When all things seem to end, the future still remains..
pi_89274753
quote:
Op zondag 28 november 2010 21:37 schreef waht het volgende:

Mwah, de vele, vele informatie die Wikileaks heeft gelekt toont aan dat de VS voornamelijk haar eigen problemen creëert.
Ja en nee.

Ja, omdat: De VS had Irak niet mogen binnenvallen. Ik heb wel voor de inval in Afghanistan.
Nee, omdat: De radicale islam is tegen alles wat (genoeg) niet-islamitisch is. Ook al zal het Westen zich volledig terugtrekken uit het M-O, dan nog zal er dreiging zijn van de radicale islam, denk aan de cartoonrellen, een mogelijk burqa verbod etc. etc.
Islamitische landen, die geen troepen hebben in Irak, hebben namelijk ook last van de radicale islam.
pi_89274777
http://twitter.com/th3j35t3r

Blijkbaar de kerel die achter de DOS aanval zit..
pi_89274893
Ik dacht dat de publicaties tot doel hadden bepaalde misstanden aan de kaak te stellen. Maar het integraal dumpen van vertrouwlijke correspondentie is natuurlijk buiten alle proporties, ik kan mij de woede bij de Amerikanen goed voorstellen en ik zou het niet onterecht vinden als dit een staartje krijgt voor Wikileaks.
pi_89274927
Ik kan alleen hieruit concluderen dat wikileaks en Julian Assange Obama en de USA hard hebben genaaid met deze actie. Deze actie gaat voor lange tijd nadelige effecten hebben op de USA
pi_89274941
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:45 schreef Mastertje het volgende:
http://twitter.com/th3j35t3r

Blijkbaar de kerel die achter de DOS aanval zit..
TANGO DOWN - for attempting to endanger the lives of our troops, 'other assets' & foreign relations

Wikileaks moet gewoon de decryption key online gooien. Er zullen genoeg mirrors online komen
pi_89274944
quote:
Op zondag 28 november 2010 21:37 schreef Papierversniperaar het volgende:

Ja. Je laat de rol van Westerse landen in al die problemen totaal links liggen.
En welke rol hebben Westerse landen dan?

Zelfs als het Westen zich volledig terugtrekt uit het M-O, dan heb je alsnog te maken met de dreigig van de radicale islam. Je vergeet dat landen als 1400 jaar lang last hebben van de radicale islam (vroeger waren dat Iran, Afghanistan etc., en nu zijn het ook Westerse landen).
pi_89274991
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik dacht dat de publicaties tot doel hadden bepaalde misstanden aan de kaak te stellen. Maar het integraal dumpen van vertrouwlijke correspondentie is natuurlijk buiten alle proporties, ik kan mij de woede bij de Amerikanen goed voorstellen en ik zou het niet onterecht vinden als dit een staartje krijgt voor Wikileaks.
Waarom? En wie bepaalt wat wel of niet onthullingen zijn voor misstanden?
  zondag 28 november 2010 @ 21:49:29 #287
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_89275016
New York Times kondigt nog lekken aan
zondag 28 november 2010, 21u38Auteur: bbd AANRADEN 1

De Amerikaanse krant de New York Times gaat de volgende dagen nog een aantal zaken onthullen die ze hebben ontdekt in de gelekte documenten op WikiLeaks. Ook ons land wordt genoemd.

Amerikaanse diplomaten proberen akkoordjes te sluiten rond de gevangenen uit Guantanamo. Zo wilden de Sloveense leiders graag president Obama ontmoeten. Dat kon, maar dan in ruil voor het opnemen van één gevangene. De eilandenstaat Kiribati (in het westen van de Stille Oceaan) zou dan weer miljoenen dollar steun krijgen in ruil voor het opnemen van gevangenen. En over België zegden de Amerikaanse diplomaten dat het opnemen van meer gevangenen een goedkope manier is om een meer vooraanstaande rol te krijgen in Europa.

De VS en Zuid-Korea speculeerden over het instorten van Noord-Korea en over de eenmaking van Noord en Zuid. De Zuid-Koreanen veronderstelden zelfs dat ze China zouden kunnen overhalen om zich niet te verzetten tegen zon eenmaking met een paar goedgekozen commerciële en economische stimulansen (lees: business deals).

Toen de Afghaanse vice-president vorig jaar de Verenigde Arabische Emiraten bezocht, vonden politiemensen die nauw samenwerken met de drugbestrijding dat hij 52 miljoen dollar in cash bij zich had. Massoud mocht het geld toch houden zonder dat hij er de oorsprong en de bestemming van moest bekendmaken.

Amerikaanse diplomaten in Rome kregen weet van de buitengewoon hechte relatie tussen de Russische premier Poetin en de Italiaanse president Berlusconi. Ze hadden het over buitensporige geschenken en lucratieve energiecontracten. Berlusconi wordt van langsom meer de spreekbuis van Poetin in Europa.

http://standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20101128_111
pi_89275026
quote:
VS kennende een hitman inschakelen
  zondag 28 november 2010 @ 21:50:24 #289
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89275062
quote:
Ik dacht dat de publicaties tot doel hadden bepaalde misstanden aan de kaak te stellen. Maar het integraal dumpen van vertrouwlijke correspondentie is natuurlijk buiten alle proporties,
Nee. Anders kunnen ze zeggen dat er alleen "quotes buiten context" geplaatst zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89275090
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:49 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, daar is het al veelstelaat voor.
pi_89275163
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:49 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Dat heeft echt nog zin ja :{
pi_89275166
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:49 schreef Toad het volgende:
Waarom? En wie bepaalt wat wel of niet onthullingen zijn voor misstanden?
Het integraal online zetten van tal van vertrouwelijk documenten is gewoon echt onverantwoord. De correspondentie wordt geschreven met de gedachte dat deze vertrouwelijk blijft, er worden niet zomaar een paar pikante documenten gelekt die gericht een discussie op gang brengen. Nee, de hele correspondentie wordt online gezet en iedereen kan lekker gaan zitten snuffelen.
pi_89275188
Israel's prime minister Binyamin Netanyahu is "elegant and charming" but never keeps his promises, according to a cable from Cairo recounting a meeting with President Hosni Mubarak, who added: "I have told him so personally".
  zondag 28 november 2010 @ 21:52:51 #294
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89275204
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En welke rol hebben Westerse landen dan?
Illegale oorlogen, rooftochten en economische chantage van Afrika, het steunen van vrijheidsstrijders terroristische organisaties, ...
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89275232
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De VS haat zichzelf? That explains it! :+
Ben jij eigenlijk niet gewoon veel te dom om je met internationale politiek bezig te houden?
  zondag 28 november 2010 @ 21:53:14 #296
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_89275233
Zelfs al stop je wikileaks nu, het uitbrengen van info door ontevreden medewerkens van een gigantische organisatie als het Amerikaanse leger enzo lijkt me een niet tegen te houden fenomeen.

Anderzijds: uit een land als China verwacht je dergelijke lekken simpelweg niet..
pi_89275251
De VS kan zich trouwens zulke fouten (onthullen van geheimde. beschamende info) permitteren. Want de VS is het machtigste land ter wereld en alles in de wereld draait om macht. Geen enkel land zal plotseling een andere houding jegens de VS opstellen. Want:

- Een land is pro-VS als de belangen overeenkomen met die van de VS.
- Een land is anti-VS als de belangen tegengesteld zijn aan die van de VS.

Morgen gaan de zaken gewoon verder.
  zondag 28 november 2010 @ 21:53:30 #298
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_89275255
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:50 schreef Mastertje het volgende:

[..]

Inderdaad, nu zou eigenlijk zo'n schurkenstaat als Iran of Noord Korea juist een hitman moeten inschakelen zodat het lijkt alsof de Amerikanen er achter zitten. })
pi_89275276
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:50 schreef Mastertje het volgende:

[..]

[/quote

[quote]1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:52 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Dat heeft echt nog zin ja :{
]

ach zou me niks verbazen als die gast opeens een ongelukje krijgt of voor valse aantijgingen wordt gearesteerd. onderschat nooit de kracht van wraak
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 21:54:36 #300
8781 crew  Frutsel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')