3000 documenten (meeste zullen alleen wel over internationale organisaties gaan)quote:Op zondag 28 november 2010 21:38 schreef tjoptjop het volgende:
Ben benieuwd of, en hoe, Nederland er in voorkomt.
Mwah, de vele, vele informatie die Wikileaks heeft gelekt toont aan dat de VS voornamelijk haar eigen problemen creëert.quote:Op zondag 28 november 2010 21:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Aha op die manier.
De wereld is niet fleurig. Wel zijn er problemen op de wereld. Eén van de problemen, dus niet HET probleem, maar 1 van de problemen, is de radicale islam. Ik heb niks tegen moslims. Wel erken ik dat er een probleem is met de radicale islam. Waar machtige landen als Israel en de VS last van hebben.
En ook deze "propaganda" draait om macht. Degenen die de macht hebben (het Westen heeft momenteel de macht) pretenderen het beste voor de wereld te hebben en schilderen andere landen als barbaars, ondemocratisch etc. af. Maar ook dit is en spelletje om de machtigste te zijn. Je wilt als land natuurlijk de publieke opinie in jouw voordeel hebben.quote:Op zondag 28 november 2010 21:27 schreef druide het volgende:
Westerse landen pretenderen echter de vermoorde onschuld te zijn, en alleen idealen als vrijheid, democratie en mensenrechten na te streven, terwijl alle andere landen, in meerdere of mindere mate barbaars, achterlijk, haatdragend enzovoorts zouden zijn. Dit sprookje kan nu definitief naar de prullenbak.
Ja en nee.quote:Op zondag 28 november 2010 21:37 schreef waht het volgende:
Mwah, de vele, vele informatie die Wikileaks heeft gelekt toont aan dat de VS voornamelijk haar eigen problemen creëert.
TANGO DOWN - for attempting to endanger the lives of our troops, 'other assets' & foreign relationsquote:Op zondag 28 november 2010 21:45 schreef Mastertje het volgende:
http://twitter.com/th3j35t3r
Blijkbaar de kerel die achter de DOS aanval zit..
En welke rol hebben Westerse landen dan?quote:Op zondag 28 november 2010 21:37 schreef Papierversniperaar het volgende:
Ja. Je laat de rol van Westerse landen in al die problemen totaal links liggen.
Waarom? En wie bepaalt wat wel of niet onthullingen zijn voor misstanden?quote:Op zondag 28 november 2010 21:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik dacht dat de publicaties tot doel hadden bepaalde misstanden aan de kaak te stellen. Maar het integraal dumpen van vertrouwlijke correspondentie is natuurlijk buiten alle proporties, ik kan mij de woede bij de Amerikanen goed voorstellen en ik zou het niet onterecht vinden als dit een staartje krijgt voor Wikileaks.
VS kennende een hitman inschakelenquote:Op zondag 28 november 2010 21:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik dacht dat de publicaties tot doel hadden bepaalde misstanden aan de kaak te stellen. Maar het integraal dumpen van vertrouwlijke correspondentie is natuurlijk buiten alle proporties, ik kan mij de woede bij de Amerikanen goed voorstellen en ik zou het niet onterecht vinden als dit een staartje krijgt voor Wikileaks.
Nee. Anders kunnen ze zeggen dat er alleen "quotes buiten context" geplaatst zijn.quote:Op zondag 28 november 2010 21:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik dacht dat de publicaties tot doel hadden bepaalde misstanden aan de kaak te stellen. Maar het integraal dumpen van vertrouwlijke correspondentie is natuurlijk buiten alle proporties,
Tuurlijk niet, daar is het al veelstelaat voor.quote:Op zondag 28 november 2010 21:49 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
VS kennende een hitman inschakelen
Dat heeft echt nog zin jaquote:Op zondag 28 november 2010 21:49 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
VS kennende een hitman inschakelen
Het integraal online zetten van tal van vertrouwelijk documenten is gewoon echt onverantwoord. De correspondentie wordt geschreven met de gedachte dat deze vertrouwelijk blijft, er worden niet zomaar een paar pikante documenten gelekt die gericht een discussie op gang brengen. Nee, de hele correspondentie wordt online gezet en iedereen kan lekker gaan zitten snuffelen.quote:Op zondag 28 november 2010 21:49 schreef Toad het volgende:
Waarom? En wie bepaalt wat wel of niet onthullingen zijn voor misstanden?
Illegale oorlogen, rooftochten en economische chantage van Afrika, het steunen van vrijheidsstrijders terroristische organisaties, ...quote:Op zondag 28 november 2010 21:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En welke rol hebben Westerse landen dan?
Ben jij eigenlijk niet gewoon veel te dom om je met internationale politiek bezig te houden?quote:Op zondag 28 november 2010 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De VS haat zichzelf? That explains it!
Inderdaad, nu zou eigenlijk zo'n schurkenstaat als Iran of Noord Korea juist een hitman moeten inschakelen zodat het lijkt alsof de Amerikanen er achter zitten.quote:Op zondag 28 november 2010 21:50 schreef Mastertje het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, daar is het al veelstelaat voor.
]quote:Op zondag 28 november 2010 21:50 schreef Mastertje het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, daar is het al veelstelaat voor.
[/quote
[quote]Op zondag 28 november 2010 21:52 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Dat heeft echt nog zin ja
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |