Jawel, het was leuk

.Ik ken het natuurlijk goed, moet ik toegeven, alhoewel ik er nooit op eigen initiatief ben heen geweest of heen hoef. Shit, ik heb er zelfs via een uitzendbureau twee dagen gewerkt jááren geleden. Slavenarbeid, maar goed.
Bij de Fakir viel me toevallig op dat de muziek zo zacht stond, misschien was dat een winterbezuiniging want ik kan me niet voorstellen dat iemand dan iets kan horen op een drukke dag in de zomer. Ik heb ook even Yma Sumac geluisterd bij de Waterlelies en heb de Vliegende Hollander bezocht, die erg leuk is. Joris en de draak heb ik niet gedaan omdat ik eigenlijk niet zo goed durfde en een mooi excuus had doordat er een rij van 25 minuten stond.
En ik blijf het meisje met de zwavelstokjes fantastisch vinden. Niet zozeer omdat het mooi is of zo maar omdat ze het zo compromisloos hebben verbeeld: meisje sterft in- en van de kou en gaat dan met haar dode Grootje mee naar de Troon van God: het Christelijke en het harde element blijft heel a-modieus gehandhaafd. Ik denk dat daar meer kinderen van gaan huilen dan van het Spookslot of iets anders 'engs'.
[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 28-11-2010 03:30:08 ]