abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89187829
ik heb 3 weken geleden een scheurtje in mijn enkelband opgelopen met de voetbal, kwam verkeerd terecht uit een kopduel, voet klapte finaal dubbel, flinke zwelling erop ten grote van een ei. 2 pijnlijke dagen daarna krukken genomen en een week later zat ik in tape verband. 2 weken geleden sporttape gekregen en weer gewoon gaan lopen nu loop ik gewoon als vanouds. a.s. zondag is er echter een belangerijke wedstrijd voor ons team en ik ben totaal niet iemand die thuis kan blijven zitten. voetbal betekent egt heel veel voor mij, ik heb mezelf voorgenomen om morgen te gaan joggen op veld en ook wat sprintoefeningen te doen en als ik dan geen last ervaar om zondag mee te doen. mocht ik dan iets voelen etc dan stop ik natuurlijk gelijk maar is dit een verstandige beslissing? Ik weet dat het best kort dag is om een rentree te maken maar je kent je eigen lichaam het best en op dit moment voel ik geen pijn of iets dergelijks. alleen als ik op mijn enkel druk dan voel ik nog wel dat het gevoelig is.

Heeft iemand ook iets soortgelijks meegemaakt of heb je tips laat het weten!
Rather hurt then feeling nothing at all
  vrijdag 26 november 2010 @ 17:36:08 #2
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_89187891
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 17:34 schreef Snepke het volgende:
heb je tips
Ja. Vraag het de fysio.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  vrijdag 26 november 2010 @ 17:40:36 #3
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_89188079
Ik heb tips voor je ts.
Doe het niet!

Ik heb precies het zelfde als jou mee gemaakt 5 jaar geleden.
Resultaat? in 5 jaar 10 keer er door geknapt en 10 keer me enkelbanden verrekt, gescheurd, ingescheurd gehad.
Nu? Voetbal ik met een enkelbrace en geloof me dat is echt niet fijn!
pi_89188081
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 17:36 schreef NJ het volgende:

[..]

Ja. Vraag het de fysio.
Heb het niet heel erg op fysio's hebben mij een keer te vroeg laten beginnen wat resulteerde in een revalidatie van 4 maanden. heb ook een keer voor mijn gevoel 4 weken te lang aan de kant gezeten! Neem liever dingen aan van mensen die daadwerkelijk hetzelfde hebben gehad.
  vrijdag 26 november 2010 @ 17:44:42 #5
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_89188253
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 17:40 schreef Snepke het volgende:

[..]

Heb het niet heel erg op fysio's hebben mij een keer te vroeg laten beginnen wat resulteerde in een revalidatie van 4 maanden. heb ook een keer voor mijn gevoel 4 weken te lang aan de kant gezeten! Neem liever dingen aan van mensen die daadwerkelijk hetzelfde hebben gehad.
Niemand heeft exact hetzelfde gehad. Elk scheurtje is net iets anders en elke lichaam is anders en elk lichaam hersteld anders.
Dus jij gaat liever af op iemand die ook wel eens pijn in zijn enkel heeft gehad dan op het advies van iemand die er voor geleerd heeft en de hele dag dat soort kwetsuren langs ziet komen?
And now for something completely different, I'm on a horse.
  vrijdag 26 november 2010 @ 17:44:52 #6
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_89188262
"alleen als ik op mijn enkel druk dan voel ik nog wel dat het gevoelig is."

Zegt meer dan genoeg! Je enkel is nog te zwak om al meteen een hele wedstrijd te spelen. Ik heb ook een scheur in mijn enkelband gehad. Sindsdien is die enkel altijd wel iets zwakker gebleven. Maar je moet gewoon de eerste tijd na je ongeluk rustig aan doen. Zeker als je voelt dat hij nog gevoelig is als je er op drukt, dan ga je er nog niet mee rennen, springen, schoppen en alles. Dat is vragen om een nieuwe scheur!
pi_89188288
Niet doen.
pi_89188882
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 17:44 schreef Bienelientjee het volgende:
"alleen als ik op mijn enkel druk dan voel ik nog wel dat het gevoelig is."

Zegt meer dan genoeg! Je enkel is nog te zwak om al meteen een hele wedstrijd te spelen. Ik heb ook een scheur in mijn enkelband gehad. Sindsdien is die enkel altijd wel iets zwakker gebleven. Maar je moet gewoon de eerste tijd na je ongeluk rustig aan doen. Zeker als je voelt dat hij nog gevoelig is als je er op drukt, dan ga je er nog niet mee rennen, springen, schoppen en alles. Dat is vragen om een nieuwe scheur!
het enige is wel dat ik in de spits speel, en mijn trainer ook zei dat hij me het groene licht wil geven op de voorwaarde dat ik hem wel beloof onnodige kopduels uit de weg te gaan ( dus alleen doelpogingen ) zodra ik last krijg gewoon wissel en dat ik ook niet te veel duels aanga. ( moet het hebben van mijn versnelling en balcontrole ) en ik ben ook linksbenig en het scheurtje had ik rechts dus schieten enzo hoeft ook allemaal niet met rechts.
  vrijdag 26 november 2010 @ 18:10:07 #9
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_89189103
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 18:03 schreef Snepke het volgende:

[..]

het enige is wel dat ik in de spits speel, en mijn trainer ook zei dat hij me het groene licht wil geven op de voorwaarde dat ik hem wel beloof onnodige kopduels uit de weg te gaan ( dus alleen doelpogingen ) zodra ik last krijg gewoon wissel en dat ik ook niet te veel duels aanga. ( moet het hebben van mijn versnelling en balcontrole ) en ik ben ook linksbenig en het scheurtje had ik rechts dus schieten enzo hoeft ook allemaal niet met rechts.
Speel ook spits, lees mijn reactie hier boven nog maar is.
Je hoeft ook geen kop duel aan te gaan. Als je de bal ingespeeld krijgt en er komt een verdediger met een slijding in ben je heel ver van huis.
pi_89231002
Dat is heel makkelijk te zeggen, namelijk; als jij klachtenvrij een hele training mee kan doen, dan kan je ook wel een wedstrijd spelen. Is dat niet het geval, dan weet ik zeker dat je erop achteruit zal gaan.
Fingerspitzgefühl
pi_89231176
En nog iets; juist je rechter been heeft veel stabiliteit nodig in de enkel omdat dit je standbeen is. De stabiliteit kan je onderverdelen in passieve (botten/banden) of actief (spieren). Aangezien je enkel nog drukgevoelig is, is je band iig nog niet hersteld (In de meeste gevallen betreft het het Lig. Talofibulare anterior). En aangezien je de afgelopen 2 weken niet getraind heb (dat lees ik niet terug in ieder geval) denk ik dat je spieren ook zwakker zullen zijn en je enkel dus ook niet goed op zijn plaats kunnen houden als je vanuit sprint ineens met al je gewicht op je rechtervoet leunt.
Fingerspitzgefühl
  zaterdag 27 november 2010 @ 19:12:08 #12
267741 SeeNoEvil
Never Give Up, Never Back Down
pi_89232636
lekker gaan spelen! wees onverschillig en neem vooral niet voldoende rust om 100% te herstellen. Scheur je net zoals mij beide enkelbanden compleet af en kan je 6 maanden gaan revalideren!
What get us into trouble is not what we don't know.
Its what we know for sure that just ain't so.
  maandag 29 november 2010 @ 01:17:00 #13
326761 hansi100
hansimassage.nl
pi_89284373
welke gedeelte ? dwaars of langs ,
dwaars ? ruptuur moet geopereerd worden. lateraal ? posterioor ? hoe is de ramus profundus ?
als je exo (naar buiten ) of endo ( naar binnen ) beweeg, hoe voel je pijn ? langs gescheurd ? je kan ook alleen tapen , effe rust tot herstel !!!!, want de calcaneal is ook over belast , plantaris en flexsor digitorum moet versterk worden.
het beste is naar orthopedisch chirurg , vragen aan hem, missch verwijst naar fysio / kinesis threrapy of orto/manu therapy, training niet met sport/kracht training , maak je je zelf nog erger !!!! ik heb vaak mensen met deze klachten behandeld, ook achiles, bic. Femoris /hamstr , etc etc….
geregisteerd.
pi_89300192
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:17 schreef hansi100 het volgende:
welke gedeelte ? dwaars of langs ,
dwaars ? ruptuur moet geopereerd worden. lateraal ? posterioor ? hoe is de ramus profundus ?
als je exo (naar buiten ) of endo ( naar binnen ) beweeg, hoe voel je pijn ? langs gescheurd ? je kan ook alleen tapen , effe rust tot herstel !!!!, want de calcaneal is ook over belast , plantaris en flexsor digitorum moet versterk worden.
het beste is naar orthopedisch chirurg , vragen aan hem, missch verwijst naar fysio / kinesis threrapy of orto/manu therapy, training niet met sport/kracht training , maak je je zelf nog erger !!!! ik heb vaak mensen met deze klachten behandeld, ook achiles, bic. Femoris /hamstr , etc etc….
Ik zou van bovenstaand niet te veel aantrekken, ik word al duizelig als ik de fouten ga tellen!
Fingerspitzgefühl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')