Stel jij alles zelf af dan?quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:27 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Akoestisch is sowieso lastiger omdat je dan niet makkelijk je brug kan afstellen
Ik denk de meesten hierquote:
Ja scheelt geld, en is best leuk afentoe!quote:
Heb dezelfde vragen.quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:38 schreef m0ridin het volgende:
Nog handleidingen/sites/tutorials wat dat afstellen betreft?
Lijkt me best leuk maar als complete noob toch lastig... En aan te raden om zoiets anders in de winkel te laten doen? (Wat zou dat kosten en aanraders in Utrecht?)
Heb een Yamaha Pacifica 412V (overgenomen van marktplaats) maar ben die gewoon 1 op 1 gaan gebruiken dus wie weet is daar ook nog wel het een en ander aan te verbeteren
Nopes, met die gitaar van blckbb ben ik 20 min bezig geweest, inc vervangen van snaren en de hals in de olie zetten.quote:
Waarom nieuwe snaren eigenlijk als ik vragen mag? Ze waren nog redelijk ongebruikt namelijkquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nopes, met die gitaar van blckbb ben ik 20 min bezig geweest, inc vervangen van snaren en de hals in de olie zetten.
Ga naar een gitaarzaak en ze vragen er ¤50 voor terwijl je het prima zelf kan doen
Al die spookverhalen over het kapot draaien vanhalspennen hoef je je niet druk over te maken, gewoon voorzichtig doen en onthouden welke kant je opdraait, als het resultaat niet goed is kan je gewoon weer terugdraaien
Ok chill. Is het trouwens wel handig nu het zo koud is? Lijkt me dat je iig met intoneren problemen krijgt?quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nopes, met die gitaar van blckbb ben ik 20 min bezig geweest, inc vervangen van snaren en de hals in de olie zetten.
Ga naar een gitaarzaak en ze vragen er ¤50 voor terwijl je het prima zelf kan doen
Al die spookverhalen over het kapot draaien vanhalspennen hoef je je niet druk over te maken, gewoon voorzichtig doen en onthouden welke kant je opdraait, als het resultaat niet goed is kan je gewoon weer terugdraaien
Voorkeur ofzo?quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:53 schreef blckbb het volgende:
[..]
Waarom nieuwe snaren eigenlijk als ik vragen mag? Ze waren nog redelijk ongebruikt namelijk
Let wel even op wat je doet, als je je trussrod verneukt ben je de sjaakquote:
Ik heb altijd .11 erop zitten redelijk dik dus. Andere dikte snaren zorgt weer voor een nieuwe afstelling/intonatie van je gitaar.quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:53 schreef blckbb het volgende:
[..]
Waarom nieuwe snaren eigenlijk als ik vragen mag? Ze waren nog redelijk ongebruikt namelijk
Kom ik Dribbel_ wel even met een bezoekje vereren, hij was het die zei dat ik me daar geen zorgen over hoefde te makenquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:54 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Let wel even op wat je doet, als je je trussrod verneukt ben je de sjaak
Haha, goed puntquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:55 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Kom ik Dribbel_ wel even met een bezoekje vereren, hij was het die zei dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken
Hierbinnen staat gewoon lekker de verwarming aan hoorquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:53 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ok chill. Is het trouwens wel handig nu het zo koud is? Lijkt me dat je iig met intoneren problemen krijgt?
quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:54 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Let wel even op wat je doet, als je je trussrod verneukt ben je de sjaak
quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hierbinnen staat gewoon lekker de verwarming aan hoor
Dat onderste wist ik wel iddquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb altijd .11 erop zitten redelijk dik dus. Andere dikte snaren zorgt weer voor een nieuwe afstelling/intonatie van je gitaar.
Dus als je het eenmaal afgsteld hebt dan voortaan zelfde dikte (liefst helemaal dezelfde soort) snaren gebruiken.
quote:
Nah vind hem niet echt mooiquote:Op zaterdag 27 november 2010 18:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja vette gitaren, jammer dat ie niet relax speelt en topzwaar is
Ook wel vet ding deze
[ afbeelding ]
Hoewel ik nu wel weer aan het GASsen benquote:Op zaterdag 27 november 2010 18:29 schreef blckbb het volgende:
[..]
Nah vind hem niet echt mooi
Was nog wel een tijdje geīnteresseerd in deze
[ afbeelding ]
Maar ovoorlopig komt er geen nieuwe elektrische gitaar meer in hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |