Omdat dit beter meegeeft dan beton. Ik durf te betwisten dat gras dezelfde stijfheid heeft dan beton.quote:Op maandag 29 november 2010 20:31 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
waarom trap je dan liever tegen eentje gevuld met gras?
Voor het geval dat nog niet gedaan was, even de op quoten.. in geval van backfire.quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:05 schreef LangeJan het volgende:
Elke vrijdagochtend worden hier de vuilnisbakken geleegd. Wat dan volgens de schoolgaande jeugd leuk is om te doen, is ze om te trappen in hun middagpauze of na schooltijd. Vandaag was ik toevallig vrij en niet speciaal hierom hoor, maar iedere vrijdag als ik na het werk heel burgerlijk mijn kliko terug naar de standplaats wil rijden ligt ie op zijn kant, samen naast de anderen (de overige buren ruimen de zooi van een ander natuurlijk ook niet op)
Vandaag ging anders... en daardoor heb ik nu vermoedelijk een lichtelijk probleem.
Ik ben vanochtend vroeg aan het slepen gegaan met mijn overgebleven stoeptegels en kinderkopjes uit de voortuin en heb mijn kliko volgegooid tot aan de nok met zware stenen.... begint het al te dagen?
Deze heb ik vooraan gezet. Dus als "ze" van de berg af komen rollen met hun fietsjes is de mijn kliko als eerste aan de beurt.![]()
Ik ben toen om 10:45 gaan posten in mijn garage en na een paar sjekkies gerookt te hebben, mocht het resultaat er zijn hahaha
Zo rond 11.15 een sjappie van een jaartje of 12 denk ik, kwam als leider van zijn groepje het eerst van de heuvel af ... stak zijn poot uit en BOEM! FACEPLANT!!Mijn kliko bewoog geen centimeter en je zag echt zijn poot dubbelklappen en zijn stuur klapte om en zijn fiets reed tegen de stoeprand. Ik slaakte een kreetje van genot en sprong enthousiast een stukje in de lucht
![]()
Janken en kermen dat ie deed joh! Zijn klasgenootjes hielpen hem overeind en hij strompelde naar zijn fietsje toe... die volgens mij ook lichtelijk krom is geworden en vervolgde verbolgen zijn weg.
Nu maar hopen dat het afgelopen is met dat gezeik. Alleen 1 van die terroristjes was zo slim om het huisnummer op mijn kliko af te lezen. Ik moet mogelijk straks gaan verklaren waarom mijn kliko vol zat met stenen, maar ik heb mijn smoes denk ik wel klaar... dat ze hem gewoon niet leeggegooid hebben omdat ie te zwaar was en anders? Poging tot doodslag zal het wel niet worden toch?
Ik ben er wel van overtuigd dat mannetje het niet meer zal doen.![]()
Nu is het tijd om voldaan te genieten van een warme bak koffie
Dank je.. mijn OP vereeuwigd in een quote van Joepiequote:Op maandag 29 november 2010 21:16 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Voor het geval dat nog niet gedaan was, even de op quoten.. in geval van backfire.
EDIT: Oh, en ondanks dat ik het best een creatieve oplossing vind... je hebt nu wel je eigen bewijslast gecreëerd
Damn, die container geeft toch niet mee, dus het maakt geen flikker uit wat je in die container flikkert.quote:Op maandag 29 november 2010 20:59 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Omdat dit beter meegeeft dan beton. Ik durf te betwisten dat gras dezelfde stijfheid heeft dan beton.
Sorry, maar een kunststof container die niet meegeeft, dat geloof je zelf toch ook nietquote:Op maandag 29 november 2010 22:05 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Damn, die container geeft toch niet mee, dus het maakt geen flikker uit wat je in die container flikkert.
Meegeven in de zin van omvallen ja, niet die 1-2 cm die de bak zelf indeukt bij een schop ertegenquote:Op maandag 29 november 2010 22:12 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Sorry, maar een kunststof container die niet meegeeft, dat geloof je zelf toch ook niet. Waarom denk je dat die jochies tegen containers aantrappen? Juist, omdat ze normaliter meegeven.
Hou je mond maar, ik snap dat jr gelijk wil hebben, maar ik zie het probleem niet.quote:Op maandag 29 november 2010 22:12 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Sorry, maar een kunststof container die niet meegeeft, dat geloof je zelf toch ook niet. Waarom denk je dat die jochies tegen containers aantrappen? Juist, omdat ze normaliter meegeven.
Lekker triest om tegen iemand die een andere mening heeft te zeggen dat die zijn mond moet houdenquote:Op maandag 29 november 2010 22:23 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Hou je mond maar, ik snap dat jr gelijk wil hebben, maar ik zie het probleem niet.
Jongentje trapt tegen vuilnisbak aan en gaat op zijn bek. Vriendje kijkt naar het huisnummer zodat ze weten dat ze daar niet meer tegenaan moeten trappen. Jongetjes vertellen niks aan hun ouders omdat ze zich ervoor schamen of omdat het stoere jongens zijn die sowieso niet met hun ouders praten.
Opgelost, slotje
Zo'n container geeft misschien 1 a 2 centimeter mee dus ik zie niet in wat voor verschil het uitmaakt wat er in die container zit. Maar je wilt toch je gelijk hebben dus alsjeblieft je mag het hebben.quote:Op maandag 29 november 2010 22:12 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Moet ik een reconstructie filmen?quote:Op maandag 29 november 2010 22:18 schreef Rookert het volgende:
[..]
Meegeven in de zin van omvallen ja, niet die 1-2 cm die de bak zelf indeukt bij een schop ertegen
Ik ruik empirisch onderzoek
Heeft dat niet te maken met het hefboomeffect? Als je hem hoog raakt, middel of laag zeg maar. Ik krijg nu echt zin om het zelf te reconstrueren nu.. met hoog, middel en laag punt van impact. Verschillende soorten inhoud. 100KG stenen... of 100KG zand etc. Bij stenen heb je nog de kans dat het eea verschuift in de bak, terwijl vol met zand geen kant op kan.quote:Op maandag 29 november 2010 22:48 schreef RichardHammond het volgende:
Ik snap er helemaal geen donder meer van.
Het gaat niet om het indrukken van de bak zelf, maar om het omvallen. Dit maakt toch geen bal uit of er nu 30 kg beton, water, stenen, veren etc. inzit. Ik snap echt niet waarom je dit standpunt in stand wil houden, want er zit geen enkele logica in.
Wanneer ik thuis zou komen met een gebroken been omdat ik een container om wilde trappen die vol blijkt te zitten met stenen krijg ik thuis nog een portie klappen extra.
Nee, het dat omvallen kwam er later pas bijquote:Op maandag 29 november 2010 22:48 schreef RichardHammond het volgende:
Ik snap er helemaal geen donder meer van.
Het gaat niet om het indrukken van de bak zelf, maar om het omvallen.
Moet je niet te vaak doenquote:Op dinsdag 30 november 2010 10:38 schreef RichardHammond het volgende:
Ooit wel eens 30 kg nat gras in een container gehad? Die zooi klinkt in en dan is het inderdaad bijna zo hard als beton. Wij hebben onze bak ook wel eens vol zitten met (nat) gras en dergelijke, maar die is dan ook lomp zwaar en daar wil je ook geen trap tegen aangeven. Ik weet ook zeker dat onze container met tuinafval ook geen millimeter zal verschuiven wanneer je er een trap tegen aangeeft.
Onze bak is tot 2 a 3 keer toe al zo zwaar geweest door nat gras en dergelijke dat die zo door de grijparm heen gleed en de vuilniswagen is in gedonderd.
Het gaat erom wat om het spul heen zit. Wat jij zei is ongeveer net zo snugger als denken dat een liter water over je hoofd heen krijgen net zoveel pijn doet als een glazen fles met een liter water erin op je hoofd krijgen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 06:56 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Nee, het dat omvallen kwam er later pas bij. Het ging er in eerste instantie om dat ik niet geloofde dat nat gras net zoveel absorberende kracht had als beton van hetzelfde gewicht. Toen viel iedereen over mij heen omdat nat gras blijkbaar dezelfde stijfheid als beton heeft. En dat betwijfel ik. Dus niet of deze wel- of niet om gaat vallen.
Mijn idee? Omdat ze baldadig waren en indruk wilden maken op hun vriendjesquote:Op maandag 29 november 2010 22:12 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Dat maakte toch niet, want die geeft geen millimeter mee, aldus sommigen. Maar we wachten nog steeds op wetenschappelijk bewijs. Dus wie voelt zich geroepen voor wat extra studiepunten.quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:45 schreef SantaMuerte het volgende:
[..]
Het gaat erom wat om het spul heen zit. Wat jij zei is ongeveer net zo snugger als denken dat een liter water over je hoofd heen krijgen net zoveel pijn doet als een glazen fles met een liter water erin op je hoofd krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |