abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108797574
Een soort Arena in het klein :{
pi_108802584
dan maar 3 keer naar Watch the Throne *O*
  dinsdag 6 maart 2012 @ 22:55:08 #253
215962 ThaTim
Hatjoe !
pi_108803192
aight
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 22:59:19 #254
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_108803346
Gasten doen gewoon 35-40 nummers per show.
Zieke shit.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:48:14 #255
215962 ThaTim
Hatjoe !
pi_108804956
Waaronder 10x Niggas in Paris achter elkaar? :7
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_108936198
Kaartje is binnen.
pi_108944712
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:49 schreef Cracka-ass het volgende:
Kaartje is binnen.
x2 *O*
pi_108952046
x3 !

Ben benieuwd of het storm gaat lopen met de kaartverkoop.
AFC Ajax, Arsenal, Barcelona, Real Betis !!!
pi_108961707
x4 zo blij!
  zondag 11 maart 2012 @ 12:15:59 #260
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_108963904
Gaat niet echt hard.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_109007043
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:49 schreef Cracka-ass het volgende:
Kaartje is binnen.
There are no good girls gone wrong, just bad girls found out.
pi_109087361
2 kaartjes :)
pi_109163083
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:49 schreef brtausi het volgende:

[..]

Leuk om te zien dat iedereen weer andere redenen heeft om een album leuk te vinden.
Volgens mij zijn ritme en melodieën voor mij de belangrijkste elementen van muziek. De tekst komt dan eigenlijk op de 3e plaats maar niet dat ik daar niets om geef.

Good morning heeft een prachtige beat en melodie, Champion is qua text grappig en gevat en de muziek is het ouderwetse gebruik van samples zoals hij zo vaak heeft gedaan (op een goede manier). Stronger was een match made in heaven, aangezien ik Daft Punk vanaf dat ik ze voor het eerst op tv zag met 'around the world' geweldig vond en knalt lekker weg. I wonder heeft ook weer een mooie melodie en gericht op de tekst, beat knalt ook lekker

Tussendoor: Voor of tijdens dat die aan graduation werkte is die met de U2 tour mee geweest, dat heeft hem geïnspireerd om meer "stadium music" te maken. Dat betekent dus dat je niet meer als een gek snel gaat rappen maar dat het nummer grootst aan voelt en mensen het kunnen meezingen.

Dat brengt me bij Good Life, één van mijn favoriete nummers all time. Heerlijke melodie en gewoon vrolijk nummer. Live is het echt een knaller (maar 2 keer mogen meemaken :( ). Can't tell me nothing is ook zo'n stadion nummer, mooie synths, iets wat langzame muziek, sterke tekst. Heerlijk meebleren tijdens het concert (laaaaa laaaa la la, wait till I get my money right!). Barry Bonds is lekker hiphop, opscheppen, dikke beat en wayne natuurlijk :). Raar genoeg ben ik nog steeds niet uit Drunk & hot girls. Weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden. Flashing lights prachtige melodie en goede tekst, beat vind ik niet zo speciaal maar de synths wel :). Everything I am heet een rustige flow en een mooie melodie (had eerlijk gezegd meer verwacht van de scratches toen die zei dat DJ Premier ze ging doen). The glory heeft ook weer grappige en gevatte tekst:

"How I suppose to stand out when everyone get dressed up
So yeah at the Grammies I went ultra Travolta
Yeah that tuxedo might have been a little gweedo
But with my ego, I can stand there with a speedo
And still be looked at like a fucking hero"
.................
"When you meet me in person what does it feel like
I know, I know I look better in real life"

Raar genoeg heb ik ook niet zoveel met Homecoming, de radiostations vinden het natuurlijk te gek dat die met Chris Martin een nummer doet en lekker catchy klintk maar het verveelt ook heel snel. Big brother is ook niet zo heel speciaal maar wel leuke vanwege de tekst over Jay, een beetje zoals Last Call van College Dropout.

Hopelijk begrijp je na dit lange stuk droge tekst waarom ik het zo vet vind ;)
Wil toch even aanhaken op deze 'oude' post. Ik vond namelijk 'Graduation' ook altijd het beste album van Kanye. Inmiddels is MBDTF toch favoriet geworden, maar ik kan van 'Graduation' meer genieten als van zijn eerste 2 albums. Die waren ook erg goed, maar minder samenhangend en af en toe langdradig. 'Graduation' staat vol met lekkere nummers. 'Good Morining' brengt meteen een soort stemming bij mij erin en dat blijft het hele album zo doorgaan. Enige nummer wat ik minder leuk vind is 'Homecoming'. Maar aangezien dat het laatste nummer is....Daarnaast zijn 'Flashing Lights' (kippevel nummer) en 'Can't Tell Me Nothing' mijn favoriete Kanye songs. 'Devil In A New Dress' is wel concurrentie.
pi_109163192

:')
pi_109163326
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 22:59 schreef matthijst het volgende:
Gasten doen gewoon 35-40 nummers per show.
Zieke shit.
Waar voor je geld!
Ga er vanuit dat de show dan ook wel zeker 2 uur zal duren. Dus ik ben zeer tevreden. Had alleen meer solo van Jay-z gehoopt, omdat ik hem live nog nooit gezien heb en Kanye wel. Maar was natuurlijk rare gedachten :p.

Vind overigens 'Watch The Throne' wel een groeier.
Eerste paar luisterbeurten was ik niet zo onder de indruk. Maar hoe vaker ik hem luister, hoe beter hij wordt. Moet wel zeggen dat ik het album erg vindt leunen op de muzikale kant. Natuurlijk niets slecht mee, maar als je een album koopt van twee zwaargewichten (vooral Jay-z), verwacht je op tekstueel gebied veel meer en niet fuckin' Beyonce die op een liedje 3 min. zingt of een sample van Nina Simone die de helft van het nummer in beslag neemt.
pi_109163521
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:51 schreef Funk__Doc het volgende:

[..]

Waar voor je geld!
Ga er vanuit dat de show dan ook wel zeker 2 uur zal duren. Dus ik ben zeer tevreden. Had alleen meer solo van Jay-z gehoopt, omdat ik hem live nog nooit gezien heb en Kanye wel. Maar was natuurlijk rare gedachten :p.

Vind overigens 'Watch The Throne' wel een groeier.
Eerste paar luisterbeurten was ik niet zo onder de indruk. Maar hoe vaker ik hem luister, hoe beter hij wordt. Moet wel zeggen dat ik het album erg vindt leunen op de muzikale kant. Natuurlijk niets slecht mee, maar als je een album koopt van twee zwaargewichten (vooral Jay-z), verwacht je op tekstueel gebied veel meer en niet fuckin' Beyonce die op een liedje 3 min. zingt of een sample van Nina Simone die de helft van het nummer in beslag neemt.
New Day is tekstueel erg sterk!
pi_109164369
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:57 schreef ThaTim het volgende:

[..]

New Day is tekstueel erg sterk!
Sowieso. Maar ik het liever een extra verse gehad dan langdradige sample. Of liedje minuut eerder afkappen. Ik vind het nummer langer lijken te duren dan 'So Appalled'. Terwijl die dik 2 minuten langer is.
pi_109211887
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:21 schreef Funk__Doc het volgende:

[..]

Sowieso. Maar ik het liever een extra verse gehad dan langdradige sample. Of liedje minuut eerder afkappen. Ik vind het nummer langer lijken te duren dan 'So Appalled'. Terwijl die dik 2 minuten langer is.
Ik vind het mooi zo.
pi_109212326
Watch the Throne is best een ok album, maar vond Graduation persoonlijk beter, Watch the Throne vind ik te 'zwaar', te harde beats, Graduation zaten meer chille liedjes in. WtT is meer hip-hop en Graduation wat meer soul erin :P Moeilijk te zeggen wat ik bedoel, maar idd Good Morning bijvoorbeeld is een lekkere rustige binnenkomer.

Je kunt zeggen wat je wilt over Kanye West, hij blijft harde muziek maken.

'Wake up Mr. West, Mr. West, Mr Fresh, Mr. by himself he's so impressed :Y kan van Graduation het hele album achter elkaar luisteren zonder een nummertje te skippen, dat heb ik bijna nooit bij een album. Had het ook bij 'Succes' van Willem, hard album is dat zeg :P
Only the strong survive
pi_109218270
Ik vind Stronger best kut.
pi_109296331
pi_109297160
Kanye onze duivelsaanbidder.
pisvlek
pi_109298487
quote:
Kan niet hoor. :D
Lobi voor Katy maar dit kan echt niet door de beugel, ook al zegt ze het er zelf bij.
pi_109413598
pi_109663571
quote:
Heb die shit idd toen live voorbij zien komen, snapte er in het begin de ballen van.

Goede ouwe Kanye-blog tijd. CAPS ON CAPS ON CAPS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')