Het zal wat mij betreft inderdaad vooral/alleen gaan om zaken die zich in de lucht afspelen.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:24 schreef PiRANiA het volgende:
Ik weet dat laser schadelijk kan zijn. Vuurwerk mogelijk ook (zeker die heel helder witte dingen (op de grond)). Dingen in de lucht zullen toch niet veel kwaad kunnen denk ik zo.
Als je naar een beetje fatsoenlijke show gaat dan is er feller licht in de lucht.. Nog nooit ergenst last van gehad, op wat overbelichting na danquote:Op donderdag 25 november 2010 23:24 schreef PiRANiA het volgende:
Ik weet dat laser schadelijk kan zijn. Vuurwerk mogelijk ook (zeker die heel helder witte dingen (op de grond)). Dingen in de lucht zullen toch niet veel kwaad kunnen denk ik zo.
Ik zal niet naar een show gaan. Verblijf dit jaar in Haarlem en heb geen idee hoe goed/veel het vuurwerk hier zal zijn. Hoe dan ook vast wel een en ander vast te leggen en een beetje te experimenteren. Als het (op z'n minst) maar niet regent of sneeuwt.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:48 schreef Timmos het volgende:
[..]
Als je naar een beetje fatsoenlijke show gaat dan is er feller licht in de lucht.. Nog nooit ergenst last van gehad, op wat overbelichting na dan
Daarom wilde ik het ook in het donker gaan fotograferenquote:Op donderdag 25 november 2010 23:52 schreef Thomass het volgende:
Niet doen. Een fotocamera kan immers niet tegen licht.
Probeer een hoog punt te zoeken in Haarlem en maak vanaf daar foto's met statiefquote:Op donderdag 25 november 2010 23:52 schreef Imzadi het volgende:
[..]
Ik zal niet naar een show gaan. Verblijf dit jaar in Haarlem en heb geen idee hoe goed/veel het vuurwerk hier zal zijn. Hoe dan ook vast wel een en ander vast te leggen en een beetje te experimenteren. Als het (op z'n minst) maar niet regent of sneeuwt.
Zelfde als elke andere stad lijkt mequote:Op donderdag 25 november 2010 23:52 schreef Imzadi het volgende:
[..]
Verblijf dit jaar in Haarlem en heb geen idee hoe goed/veel het vuurwerk hier zal zijn.
Hmmm, ik ben bevriend met de opzichter hier op de bouw.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:54 schreef Timmos het volgende:
[..]
Probeer een hoog punt te zoeken in Haarlem en maak vanaf daar foto's met statief
Als je écht hoog wilt, volgens mij is elk jaar de Sint Bavo hier open met oud & nieuw.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:54 schreef Timmos het volgende:
[..]
Probeer een hoog punt te zoeken in Haarlem en maak vanaf daar foto's met statief
Welke flat?quote:Op donderdag 25 november 2010 23:56 schreef Imzadi het volgende:
[..]
Hmmm, ik ben bevriend met de opzichter hier op de bouw.
Misschien dat ik wel op de nieuwe flat terecht mag... Zal eens vragen.
Goed idee. Bedankt!
Ik mag helaas niet weg van de bouw, die nacht. (Ben bewaker op nieuwbouw projecten.)quote:Op donderdag 25 november 2010 23:56 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Als je écht hoog wilt, volgens mij is elk jaar de Sint Bavo hier open met oud & nieuw.
Er zijn meerdere nieuwbouw-projecten in Haarlem. Ik zit nieuwjaarsnacht op een andere plek in Haarlem. (Uit privacy oogpunt zal ik niet verder in details treden, sorry.) Ik heb trouwens ook altijd de sleutels van de bouwlift, dus af of niet, ik kan het dak op.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:57 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Welke flat?Dat gedoe bij het Marsmanplein? Da's toch nog lang niet af?
Ah oké, snap het. Was gewoon nieuwsgierig omdat ik er zelf woonquote:Op vrijdag 26 november 2010 00:01 schreef Imzadi het volgende:
[..]
Er zijn meerdere nieuwbouw-projecten in Haarlem. Ik zit nieuwjaarsnacht op een andere plek in Haarlem. (Uit privacy oogpunt zal ik niet verder in details treden, sorry.) Ik heb trouwens ook altijd de sleutels van de bouwlift, dus af of niet, ik kan het dak op.
Goed plan, weer on-topic.quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:02 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ah oké, snap het. Was gewoon nieuwsgierig omdat ik er zelf woonWel balen dat je moet werken op 31/12.
Vanaf nu maar weer ontopic
1200 F1.0 zegt mijn niets (ben amateur), maar lach voor de zekerheid even meequote:Op vrijdag 26 november 2010 00:15 schreef Isdatzo het volgende:
Komt wel goed met die sensor hoor. Misschien als je met een 1200 F1.0 () vol een lichtflits vast probeert te leggen.. maar als je ogen er tegen kunnen kan die sensor het meestal ook wel.
Misschien moet ik mezelf gewoon eens gaan verdiepen in de manier waarop door een beeldsensor licht wordt omgezet in beeld/weerstand/elektriciteit/oid.quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:37 schreef zquing het volgende:
Ik heb nog nooit gehoord van een camera die kapot is gegaan door vuurwerk fotograferen.
Neem de proef op de som. Kijk heel kort in de zon, en flits een keer recht in je ogen. Ervaar het verschilquote:Op vrijdag 3 december 2010 16:38 schreef Xilantof het volgende:
Volgens mij is geen enkele lichtflits feller dan de zon en die komt ook af en toe op de foto.
Geen probleem dus.
Mag ik eens m'n 80mW (pulserende) laser lostlaten op jouw sensorquote:Op vrijdag 3 december 2010 16:38 schreef Xilantof het volgende:
Volgens mij is geen enkele lichtflits feller dan de zon en die komt ook af en toe op de foto.
Geen probleem dus.
Ik heb het over zon en flitslicht, niet over laserquote:Op vrijdag 3 december 2010 19:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mag ik eens m'n 80mW (pulserende) laser lostlaten op jouw sensor?
Camera's en lasersquote:Op zaterdag 4 december 2010 14:20 schreef ACT-F het volgende:
Dit gebeurt er als laser in je camera schijnt![]()
Handig.. Thanksquote:Op vrijdag 3 december 2010 19:45 schreef __Saviour__ het volgende:
http://www.digitalefotografietips.nl/fotosmaken/vuurwerk/
Het levert wel wat moois opquote:Op maandag 6 december 2010 22:33 schreef Ekoyt het volgende:
vuurwerk + laser!
Hmmmzz,... door het oog van de naald gekropen als ik die posts hierboven lees! ;-)
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |