Ik ben weer terug.
Duitsland was super mooi.
Binnen drie kwartier was ik in Duitsland. Meteen alle verlichting uit langs de weg en het was pik donker toen ik de grens overstak. Het was heerlijk scheuren zo hard als je zelf wilt... Het weer was nice, helemaal niet glad op de wegen.... Mijn max snelheid was 235km/h en harder kon niet gaan want de motor begon vreemde geluiden te vertonen en dreigde overhit te raken. Heerlijk om met zo'n snelheid vrachtwagens die 90 km/h rijden in te halen en autos die niet sneller kunnen dan 160. Ik vond het toch wel wat vervelend dat je zo kort zicht had in de volledige duisternis en dat met 200km/h was niet bepaald fijn. Slechts 1 gevaarlijk moment meegemaakt toen een Mof het nodig vond me links in te halen met een kilometertje of 230km/h terwijl ik 210 reed en vervolgens keihard op de rem te gaan staan vanwege weg werkzaamheden die je vrij laat ziet aankomen omdat het zicht zo beperkt is. Ik moest plots wel erg hard op de rem trappen.
De natuur is super mooi daar. Het landschap was super mooi en geen saaie platte wegen zoals in Nederland maar veel heuvels enzo en diepe dallen vol met bosrijk natuur. Alleen die invoegstroken zijn ultra kort dus dat vond ik ook niet bepaald fijn. Maar verder was het een geweldige ervaring om in Duitsland te rijden. Ben in 1 keer goed gereden en het was best verwarrend hoe je nou precies moest rijden 50 kilometer van Dortmund vandaan.
Eenmaal in Dortmund aangekomen voelde ik me meteen een soort thuis

. Overal kerstverlichting en het leek een hele gezellige binnenstad. Ook begon het plots te sneeuwen en het was - 11.
Verkeersregels in de binnenstad waren erg duidelijk aangegeven in tegenstelling tot het uiterst lastige België. Alleen vond ik wel dat er wat teveel van dit soort situaties bestonden:
Vervolgens heb ik de auto in de binnenstad ergens geparkeerd en ben ik de boel een beetje wezen verkennen. Prachtig dat duitse gelul overal om me heen. Ik ben de eerste beste bar in gegaan en dronk daar een Cola ( mocht geen bier van Strawberry

)
Het was wel tof daar, Veel vrolijke gezichten en duits gelul.
Vervolgens ben ik de boel nog een beetje wezen verkennen en er lag een behoorlijk pak sneeuw inmiddels. Het was erg tof, totdat ik dacht WTF doe ik eigenlijk hier.. toen ben ik weer terug gelopen naar mn auto en naar huis gereden in 1 uur en 12 minuten, 212 kilometer.
Duitsland was vele malen leuker dan Frankrijk.
Ik ben blij dat ik foutloos heb gereden. Normaal maak je altijd wat kleine foutjes maar ik heb een perfecte rit neergezet.
[ Bericht 1% gewijzigd door richard_prf op 27-11-2010 05:51:14 ]