Ik ben ook maar een matige schaatser maar nog nooit een minderwaardigheidscomplex gehad op de ijsbaan. Gewoon met je schoenen op het ijs en jagermeister drinken.quote:Op donderdag 25 november 2010 04:20 schreef DrDentz het volgende:
Nu het weer kouder wordt en de ijspegels aan de vensterbank hangen verheugt iedereen zich op een mogelijke Elfstedentocht. Dat is, bijna iedereen. Eigenlijk schaam ik me hier een beetje voor, maar ik kan niet schaatsen. Bij een goede Nederlandse opvoeding hoort toch dat je je kind leert schaatsen, maar mijn ouders zijn hierin volledig tekort geschoten. Ik heb het nooit geprobeerd en om nu te gaan oefenen en stuntelen met een houten stoel op een bevroren beekje is op mijn leeftijd ook not-dun. Alle heisa die er nu weer ontstaat rond een mogelijke Elfstedentocht komt bij mij dus ook weer hard aan omdat ik met mijn probleem word geconfronteerd en niet mee kan in de euforie.
Meer mensen die zich in dit probleem herkennen en zich geen 100% Nederlander voelen door hun schaatsgebrek?
Dus dat. Schaatsenquote:Op donderdag 25 november 2010 04:49 schreef trovey het volgende:
Ik kan niet schaatsen en ik heb er ook gewoon de pest aan nadat ik 1 maal een poging had gedaan.Schaatsen
Meet jezelf een buitenlands accent aan en ga naar een schaatsplek waar niemand je kentquote:Op donderdag 25 november 2010 04:20 schreef DrDentz het volgende:
Nu het weer kouder wordt en de ijspegels aan de vensterbank hangen verheugt iedereen zich op een mogelijke Elfstedentocht. Dat is, bijna iedereen. Eigenlijk schaam ik me hier een beetje voor, maar ik kan niet schaatsen. Bij een goede Nederlandse opvoeding hoort toch dat je je kind leert schaatsen, maar mijn ouders zijn hierin volledig tekort geschoten. Ik heb het nooit geprobeerd en om nu te gaan oefenen en stuntelen met een houten stoel op een bevroren beekje is op mijn leeftijd ook not-dun. Alle heisa die er nu weer ontstaat rond een mogelijke Elfstedentocht komt bij mij dus ook weer hard aan omdat ik met mijn probleem word geconfronteerd en niet mee kan in de euforie.
Meer mensen die zich in dit probleem herkennen en zich geen 100% Nederlander voelen door hun schaatsgebrek?
De kunst van pootje over is dat je genoeg snelheid hebt. Anders ga je veels te kort door de bocht, teminste dat had ik altijd.quote:Op donderdag 25 november 2010 16:53 schreef thettes het volgende:
Tis gauw te leren, ik kan ook nog steeds geen pootje over, maar gewoon een mooi stukje schaatsen op redelijk tempo zonder vallen dat lukt ondertussen wel.
dat is het probleem niet, ik kan echt wel snel genoegquote:Op donderdag 25 november 2010 23:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De kunst van pootje over is dat je genoeg snelheid hebt. Anders ga je veels te kort door de bocht, teminste dat had ik altijd.
En TS, er zijn vast wel beginnerscursussen. Dan loop je misschien wel voor lul, maar daarna kan je het wel. Als je dan een bekende in zijn strakke schaatspak met super-de-luxe scherpgeslepen klapschaatsen langs ziet zoeven moet je je daar gewoon niets van aantrekken, sterker nog gewoon om tips vragen aan diegene!
Dan gewoon oefenen, oefenen oen nogmaals oefenen!quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:07 schreef thettes het volgende:
[..]
dat is het probleem niet, ik kan echt wel snel genoeg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |