Ja ok, als je alleen de EPs bekijkt heb je helemaal gelijk. Soms heb ik bij het album het gevoel dat ik naar een Bon-Iver-from-outta-space aan het luisteren ben!quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:41 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik vind het 'knip-en-plak-element' bij zowel James Blake als Four Tet sterk aanwezig, maar verder hebben ze wel een erg eigen geluid. Burial en James Blake bewerken vocalen op eenzelfde manier. Burial vind ik donkerder en ritmischer, dat zal iedereen vinden. Wat ik bij alle drie terugzie, en wat bijna alle elektronische muziek die ik waardeer heeft, is een 'IDM-sfeer'. Maar ze hebben allemaal een eigen geluid. James Blake vind ik duidelijk afwijken van mede-postdubsteppers als Pariah, Mount Kimbie en Joy Orbison.
DO2, die twee ken ik toevallig wel, als je soortgelijke artiesten kent hoor ik dat graag. Wat vind je nou van die "Miss Jackson"-remix?
Ja, het album is wel anders. Een paar seconden lijken écht op Bon Iver. De melodie is dan precies hetzelfde als Bon Ivers "And I told you...".quote:Op zaterdag 25 december 2010 11:53 schreef Ducktails het volgende:
[..]
Ja ok, als je alleen de EPs bekijkt heb je helemaal gelijk. Soms heb ik bij het album het gevoel dat ik naar een Bon-Iver-from-outta-space aan het luisteren ben!
Waarom?quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:14 schreef friekin_ het volgende:
Tim, je bent voor mij de held van 2010.
quote:
Heb je de bass wel vol openstaan als je die plaat luistert? Zonder is het inderdaad een redelijk flauwe cover, maar dit is een plaat die je moet voelen, niet horen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:48 schreef Weakling het volgende:
He bah, denk ik: "Wat een tof nieuw nummer dat Limit to your Love", is het een cover en niet eens zo heel anders dan het origineel (beetje langzamer, iets kaler, andere stem, maar dat is het wel). Meteen verpest voor me. Maar eens naar zijn andere nummers luisteren, want de referenties naar Four Tet die hier gemaakt worden trekken me wel.
Dat scheelt wel jaquote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:01 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Heb je de bass wel vol openstaan als je die plaat luistert? Zonder is het inderdaad een redelijk flauwe cover, maar dit is een plaat die je moet voelen, niet horen.
Kei hard voelen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:01 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Heb je de bass wel vol openstaan als je die plaat luistert? Zonder is het inderdaad een redelijk flauwe cover, maar dit is een plaat die je moet voelen, niet horen.
Tot nu toe alleen nog maar op het werk gehoord en in de auto. Voelen en niet horen dus? Ik zal eens een goede versie opzoeken en met proppen in mijn oren op de woofer gaan zitten. Kijken of dat scheelt!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:01 schreef Grobbel het volgende:
Al ruim 2 maanden op Studio Brussel te horen. Daar zijn ze er standaard rapper bij dan 3fm. Zal wel komen omdat 3fm doorgaans platen ook langs een testpannel haalt. Hit geen hit ed.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
Tegenwoordig ook vaker op Studio Brussel te horen.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:55 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Al ruim 2 maanden op Studio Brussel te horen. Daar zijn ze er standaard rapper bij dan 3fm. Zal wel komen omdat 3fm doorgaans platen ook langs een testpannel haalt gewoon kut is.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:54 schreef Norrage het volgende:
Geweldig nummer hoor, persoonlijk vind ik alleen de stiltes wel irritant...
Vind jij niet dan?quote:
Nee. Ik vind dat juist een uitzonderlijk goede manier van aandacht wekken. Plus, het is James Blake. Die doet dat in elke plaat. Vandaar ook dequote:
Als je weet dat je de minimalistische inslag niet kan waarderen, waarom dan overal luidkeels je mening verkondigen als het al bij voorbaat niet positief gaat zijn?quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:39 schreef Norrage het volgende:
Ik ben het met je eens, behalve dat ik vind dat het teveel gebeurt....en dat is dan ook precies de reden dat ik deze plaat nog niet elk moment van de dag kan opzetten
Maar goed, dat minimalistische heeft zich kennelijk nog niet helemaal ontwikkeld in mijn muzieksmaak.
Denk ook niet dat limit to your love een geweldig nummer is om te luisteren via de meeste autospeakers..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:50 schreef Moody het volgende:
The Killers en Van Velzen waren de redenen dat ik 3FM niet hoog meer had zitten, maar het is wel fijn dat ze het "aandurven" om deze plaat te draaien. Het is niet commercieel genoeg voor de meeste 3FM luisteraars, dat is wel jammer, dus zal de draaiduur niet lang meer zijn.
Over het album; een aantal fijne nummers, maar ook een aantal waardeloze tracks, zoals we van James Blake gewend zijn.
Maar het is een cover?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:10 schreef Arjan4all het volgende:
Limit to your love is gewoon een gaaf nummer, als ik hem was had ik het aan een "gevestigde naam" aangeboden zodat ie er een commercieel succesje uit had kunnen halen
Plus, James Blake wil vooral níet commercieel zijn/worden, heeft hij wel eens in een interview van de BBC gezegd. En dat pleit voor hem; er is al genoeg commercialiteit in de muziekwereld.quote:
Ik hoorde gisteren dat "Limit to Your Love" in de Nederlandse top 40/50 staat? Die single doet het volgens mij best goed. En ik vond "Klavierwerke" ook geniaal, luister die EP eens in een andere omgeving.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:10 schreef Arjan4all het volgende:
Limit to your love is gewoon een gaaf nummer, als ik hem was had ik het aan een "gevestigde naam" aangeboden zodat ie er een commercieel succesje uit had kunnen halen
CMYK is een stuk minder toegankelijk, maar in een kinky club of als je stoned bent is dit denk ik wel aardig
Klavierwerke vond ik niet best, ik heb nog wat andere songs geluisterd van 'm, maar het is alleen Limit to your love die het andere ver overstijgt
Ondertussen tekent hij wel bij Polydor...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:59 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Plus, James Blake wil vooral níet commercieel zijn/worden, heeft hij wel eens in een interview van de BBC gezegd. En dat pleit voor hem; er is al genoeg commercialiteit in de muziekwereld.
Ja, dat vond ik een opvallende keuzequote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:20 schreef tim. het volgende:
[..]
Ondertussen tekent hij wel bij Polydor...
Kan niet, is niet zijn nummer, maar een cover van een Feist nummer.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:10 schreef Arjan4all het volgende:
Het label met underground artiesten als Lady Gaga, The Pussycat Dolls en Boyzone!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:21 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik een opvallende keuzeOp z'n zachtst gezegd...
Hij staat ook in de OOR. De mensen die erbij waren met State-X hebben geluk gehad!quote:
Wat een egolul die Giel. "Dat Limit to yor Love nu een succes is in NL komt door Serious Request"quote:
Eens. Trouwens, James Blake had niet misstaan bij Hotflush. Of Warp.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:12 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Wat een egolul die Giel. "Dat Limit to yor Love nu een succes is in NL komt door Serious Request"![]()
Goed dat ze'm draaien hoor, maar na StuBru en de BBC durven ze het ook wel aan. Liever weer een neo-soul niks aan de hand nummer pluggen.
Nee. De bass van James Blake's variant over mijn Dali Ikon 6quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:11 schreef Elusive het volgende:
Limit to your love is een gevalletje orgineel is beter imo
En heb je al lang ruzie met de buren?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:22 schreef friekin_ het volgende:
Nee. De bass van James Blake's variant over mijn Dali Ikon 6
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |