grindfreakje | woensdag 24 november 2010 @ 21:32 |
Komt wel vaker voor, dan koop je een game en zitten er wat foutjes in de code, meestal kleine dingetjes (falende hitdetectie in metro of fall out, level teruggeworpen worden in Bioshock, grafische foutjes alom etc..) erg irritant maar het spel kan er wel om gespeeld worden. Paar dagen geleden voor de vriendin Fable III gekocht voor de ontspanning omdat ze net 2 maanden fulltime aan het coden is geweest voor het werk. En nu komt ze net helemaal pissig boven vanwege dat grandioze kutspel. Blijkt dus dat het zo fucking vol fouten zit dat het onspeelbaar is, en nu heeft ze een falling glitch, waar je alleen uit kunt komen als je met een nieuw spel begint. 15 uur RPG dus volledig naar de kloten, en erg veel mensen hebben hier dus last van. nu zijn er dus een paar "oplossingen' die afhankelijk zijn van je specifieke falling glitch maar hier dus gewoon niet werken. (want weet verdorie maar eens waar je rondzweeft.) Kortom ik erger mij aan al die game-developers die deadlines belangrijker vinden dan een goed product en daardoor onspeelbare rotzooi op de markt zetten, dan eerst vaak het probleem niet erkennen of zelfs beweren dat je gecheat hebt. Fable III gaat morgen weer terug naar de winkel, want die update laat ook nog even op zich wachten. | |
#ANONIEM | woensdag 24 november 2010 @ 21:34 |
Terechte klacht. Bij die goede oude 2d games had je dit nog niet! | |
Afwazig | woensdag 24 november 2010 @ 21:35 |
Gewoon Nintendo en Blizzard games kopen. Die hebben daar over het algemeen niet of nauwelijks last van. | |
boyv | woensdag 24 november 2010 @ 21:36 |
SCII | |
grindfreakje | woensdag 24 november 2010 @ 21:37 |
Maar die hebben wel heel weinig keuze voor de 360. | |
Tunafish | woensdag 24 november 2010 @ 21:38 |
De lui die deadlines belangrijker vinden zijn natuurlijk de publishers, niet degenen die coden of artwork verzorgen. Neemt niet weg dat je dit soort glitches gewoon moet merken tijdens het testen en moet patchen. | |
Kloonscanner | woensdag 24 november 2010 @ 21:39 |
Nerdtopic | |
Desunoto | woensdag 24 november 2010 @ 21:41 |
Het is gewoon een zeer terechte klacht. Games zijn trouwens al láng niet alleen meer voor "nerds". | |
Afwazig | woensdag 24 november 2010 @ 21:42 |
Ja want die zat vol bugs waardoor de game onspeelbaar werd. Ik heb de game vanaf dat de beta in EU werd gereleased gespeeld, nooit rare bugs en glitches tegengekomen. In de beta wel wat foutjes natuurlijk, maar bij de officiële release waren die er volgens mij allemaal uit. | |
Id_do_her | woensdag 24 november 2010 @ 21:49 |
Als Codemasters niet zo had zitten bitchen over zeikende aandeelhouders had Turning Point: Fall of Liberty een hele interessante game kunnen zijn. Zo zijn er wel meer voorbeelden. | |
-Datdus- | woensdag 24 november 2010 @ 21:51 |
Dat doen ze express... | |
Snackie017 | woensdag 24 november 2010 @ 21:52 |
bij a2 racers 2 kon je al ergens door een muur heen rijden om buiten het level langs te gaan en zo als eerst bij de finish uit te komen, | |
Verbodsbord | woensdag 24 november 2010 @ 21:53 |
Haten op Fable 3 ![]() | |
Desunoto | woensdag 24 november 2010 @ 21:54 |
Maar met de kennis van nu, en de grote ontwikkelingsteams, zou dat niet meer mogen gebeuren vind ik. Of anders héél snel gepatcht moeten worden. | |
Bluurgh | woensdag 24 november 2010 @ 21:56 |
De nieuwe need for speed dan.. voor een race zie je een filmpje wat overloopt in de race, waarbij 'press enter to skip' staat, druk je op enter, zie je knipperend 'skipping' staan, tot het filmpje klaar is met afspelen.. faal ![]() | |
-Datdus- | woensdag 24 november 2010 @ 21:57 |
Als je bij Black ops van venster swtiched krijg je heel de match flikkerende gele beelden te zien lol. | |
grindfreakje | woensdag 24 november 2010 @ 22:17 |
Als je even googled op glitch fable 3 dan zie je hoeveel geluk je hebt gehad. | |
grindfreakje | woensdag 24 november 2010 @ 22:18 |
Dat bedoel ik dus, maar het duurt vaak een tijd voor een probleem echt onderkent word, en dan nog kan het snel 1 of zelfs 2 maanden duren voor er een patch is. En dat is zeker voor de topspelen gewoon ongelofelijk slecht. | |
speknek | woensdag 24 november 2010 @ 22:26 |
Ja falling glitches kwamen vroeger nooit voor ![]() | |
grindfreakje | woensdag 24 november 2010 @ 22:32 |
[/quote] Grove stomme bugs/glitches komen tegenwoordig naar mijn idee steeds vaker voor. | |
Verbodsbord | woensdag 24 november 2010 @ 22:38 |
Dat is zeker wel waar ja helaas ![]() | |
speknek | woensdag 24 november 2010 @ 22:41 |
Hmm ik heb zelf het gevoel dat het juist steeds minder wordt, of in ieder geval in gelijke verhouding met de lengte en de features groeit. Alleen omdat de spellen realistischer worden, en het medium andere meer filmische ervaringen poogt over te brengen, plus dat sowieso het verwachtingspatroon van wat het medium kan doen (je media schemata) verandert, het nu vooral veel erger lijkt. Vroeger jaagde je actief naar bugs en exploits, dat stond dan ook in de gamesbladen. Zo heb ik Secret of Mana uit kunnen spelen doordat, als je heel snel de Midge Mallet of de Moogle Belt aan en afdeed, je geen damage kreeg. Lekker handig, hoorde gewoon bij het uittesten van het spel. Tegenwoordig zou ik me doodergeren aan zo'n bug, want spellen draaien niet meer om het creatief uittesten van een game wereld, maar om de narratief en immersiviteit. | |
grindfreakje | woensdag 24 november 2010 @ 22:51 |
Maar speknek, ik bedoel niet de kleine bugs en zelfs de wat grotere overleef ik wel. Maar echt spelbedervende bugs. De vriendin is dus net na 15 uur gewoon vast komen te zitten in een falling glitch, enige optie is compleet overnieuw beginnen en dan maar hopen dat je niet weer valt. Dat noem ik echt dramatisch. In Metro2033 had ik een stuk in een tunnel waar de hitdetectie niet meer werkte, probeer dan maar eens langs 5 kerels te komen die jou met twee schoten omleggen, terwijl jij ze recht in het hoofd kunt schieten zonder dat ze zelfs maar met de ogen knipperen. En bij Bioshock rende ik in level 2 rond ging een gang in en zat plots weer middenin level 1 waarop hij ook gelijk een nieuws savegame wegschreef. en zo ben ik er wel meer tegengekomen de laatste tijd. Tevens waren dat fouten die erg veel spelers tegen komen, en dat zijn echt fouten die je avond spelen volledig om zeep kunnen helpen. En developers/publishers gaan er gewoon niet goed mee om. Spelen die niet speelbaar zijn, breng ik terug naar de winkel is soms wat gedoe maar werkt wel. Ik ga toch niet twee maand wachten op een update. | |
speknek | woensdag 24 november 2010 @ 22:56 |
Ja maar ik poste niet voor niets dat filmpje van Daggerfall. Zeker in het begin van de 3D polygonen tijd was hitbox detection en clipping dra-ma-tisch. Gebeurde zovaak dat je ineens door een stuk geometrie heenpleurde en/of vast kwam te zitten. Om over complete crashes, IRQ conflict errors (die bestaan tegenwoordig gelukkig niet meer) en memory clashes maar niet te spreken. Kwam ook voor dat je games niet meer uit kon spelen omdat de checkpoint na een belangrijke item pickup was. Toen was je gewoon wat meer gewend om altijd meerdere saves aan te houden. | |
kikoooooo | woensdag 24 november 2010 @ 22:56 |
Ha ha familie tweaker ![]() | |
Mopst3r | woensdag 24 november 2010 @ 23:00 |
Ik heb zoiets echt nooit... echt nooit ![]() ![]() | |
BlackLining | donderdag 25 november 2010 @ 01:30 |
Iemand een PC game geven als die net 2 maanden codekloppen achter de rug heeft? ![]() Mij zou je er niet blij mee maken ![]() | |
admiraal_anaal | donderdag 25 november 2010 @ 01:35 |
Xbox game, pc versie komt volgende week pas | |
Frag_adder | donderdag 25 november 2010 @ 08:26 |
Bij morrowind (elder scrolls 3) hadden ze de vetste bug ooit ![]() ![]() Gewoon meerdere savegames bij houden of gaat dit niet bij fable? | |
Dj_Day-V | donderdag 25 november 2010 @ 09:47 |
Fable 3 uitgespeeld en geen klachen hoor ![]() | |
Prof.Farnsworth | donderdag 25 november 2010 @ 09:53 |
Fable ![]() | |
grindfreakje | donderdag 25 november 2010 @ 16:37 |
Je loopt door een poort een stad in, valt en blijft tot in de eeuwigheid vallen, terwijl het spel al gelijk een nieuwe savegame heeft aangemaakt, en er is geen mogelijkheid om zelf verschillende savegames bij te houden. kortom: Dead End completely. | |
juxtaposition | donderdag 25 november 2010 @ 19:09 |
QFT. En zeer terechte klacht! | |
juxtaposition | donderdag 25 november 2010 @ 19:11 |
Toen was het ook mogelijk om zelf savegames te maken ![]() Zoals TS verteld kan dat niet bij Fable III | |
Casino.Bob | donderdag 25 november 2010 @ 19:29 |
ik heb fable 1 gespeeld. er was 1 bepaald gebied waar je niet kon komen anders zou het spel crashen. op zich geen probleem want ik kon een andere route nemen en toch nog overal komen ![]() alleen het kwam net na een lang (verhalend ![]() heb ik 3x het fucking oefenlevel moeten spelen voordat ik een goede route had gevonden rondom het ene gebied. Volgens mij kunnen die gamedevvvers de meeste problemen oplossen door zelf het een keer te spelen | |
Maikuuul | donderdag 25 november 2010 @ 19:30 |
En daarom downloadszen | |
grindfreakje | donderdag 25 november 2010 @ 21:51 |
Legaal of Illegaal, feit blijft dat je avond volledig verneukt word door onkunde van anderen. | |
Jahr00n | donderdag 25 november 2010 @ 21:52 |
Op een Apple werkt het denk ik zonder problemen. Misschien een optie? | |
BlackLining | donderdag 25 november 2010 @ 21:53 |
Dan nog. Als ik klaar ben met een codeproject wil ik weg achter dat scherm. | |
grindfreakje | donderdag 25 november 2010 @ 22:26 |
Leuke optie, maar gamen op een apple/pc vind ik niets in vergelijking tot consoles. Tevens hebben we hier al twee macbook pro's en een iMac (tweede is onderweg) ![]() | |
IDisposable | donderdag 25 november 2010 @ 22:32 |
Mensen die dwepen met oude spellen ![]() ![]() | |
Koenholio | donderdag 25 november 2010 @ 22:55 |
Sowieso, in games is het steeds meer "kijk eens naar de gave graphics ![]() ![]() Al moet ik zeggen dat dat vooral iets van een paar jaar geleden, het lijkt nu wel beter te worden. | |
Prof.Farnsworth | donderdag 25 november 2010 @ 23:20 |
Mensen die complexiteit als excuus gebruiken voor falende producten. ![]() | |
IDisposable | donderdag 25 november 2010 @ 23:26 |
Ga jij maar eens een programma van pak 'm beet een 500k+ regels code schrijven, zonder fouten te maken...veel succes ![]() ![]() Het is gewoon een utopie om foutloze software te verwachten. Ja, misschien calc.exe ![]() | |
Prof.Farnsworth | donderdag 25 november 2010 @ 23:41 |
Een falend product is een falend product. Als ze het niet aankunnen moeten ze mischien terug gaan naar 2D? | |
IDisposable | donderdag 25 november 2010 @ 23:54 |
Een product faalt pas als het na de eerste patch nog niet werkt. | |
egeltje1985 | vrijdag 26 november 2010 @ 00:06 |
Ik speel amper games maar besloot een tijdje terug Harry Potter Lego eens te proberen. Niet te moeilijk, dus ik kon het ook nog. ![]() | |
Prof.Farnsworth | vrijdag 26 november 2010 @ 00:20 |
En dat is vaak ook het geval. | |
grindfreakje | vrijdag 26 november 2010 @ 00:45 |
Een product faalt als je het in de winkel koopt en het blijkt gewoon nog niet gereed te zijn voor distributie. Je koopt toch ook geen willekeurig ander product en dat je daarna hoort van de fabrikant, ja sorry dat het niet werkt, maar we denken volgend kwartaal waarschijnlijk je probleem opgelost te hebben. En hoelang mag die patch volgens jou op zich laten wachten? Fable is bv alweer een maand oud maar er is nog niets wat de problemen oplost. | |
Fleischmeister | vrijdag 26 november 2010 @ 00:50 |
Vroeger gingen geeks over de productie van games, nu zijn het boekhouders. Is de betreffende boekhouder een voormalige geek, dan kan het ook nog wel goedkomen. | |
IDisposable | vrijdag 26 november 2010 @ 17:40 |
3 maanden is wel redelijk voor het uitbrengen van een patch. En zolang het spel opstart en je kunt spelen werkt het gewoon. Het is pas kritiek als je bij wijze van spreken niet eens voorbij de intro komt of het spel om de 5 minuten crashed. En uiteindelijk blijft het software. Je kunt het moeilijk met een waterkoker of wasmachine vergelijken omdat het gebruik en productie in een redelijk vast stramien zit. Terwijl games vaak een port van de console zijn en ook nog eens op verschillende platformen moet kunnen draaien. | |
grindfreakje | vrijdag 26 november 2010 @ 17:54 |
En niet voorbij level 4 komen geld voor jou dus als een geslaagd spel.... |