abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89113697
Komt wel vaker voor, dan koop je een game en zitten er wat foutjes in de code, meestal kleine dingetjes (falende hitdetectie in metro of fall out, level teruggeworpen worden in Bioshock, grafische foutjes alom etc..) erg irritant maar het spel kan er wel om gespeeld worden.

Paar dagen geleden voor de vriendin Fable III gekocht voor de ontspanning omdat ze net 2 maanden fulltime aan het coden is geweest voor het werk. En nu komt ze net helemaal pissig boven vanwege dat grandioze kutspel. Blijkt dus dat het zo fucking vol fouten zit dat het onspeelbaar is, en nu heeft ze een falling glitch, waar je alleen uit kunt komen als je met een nieuw spel begint. 15 uur RPG dus volledig naar de kloten, en erg veel mensen hebben hier dus last van. nu zijn er dus een paar "oplossingen' die afhankelijk zijn van je specifieke falling glitch maar hier dus gewoon niet werken. (want weet verdorie maar eens waar je rondzweeft.)

Kortom ik erger mij aan al die game-developers die deadlines belangrijker vinden dan een goed product en daardoor onspeelbare rotzooi op de markt zetten, dan eerst vaak het probleem niet erkennen of zelfs beweren dat je gecheat hebt.

Fable III gaat morgen weer terug naar de winkel, want die update laat ook nog even op zich wachten.
pi_89113825
Terechte klacht.

Bij die goede oude 2d games had je dit nog niet!
  woensdag 24 november 2010 @ 21:35:25 #3
131603 Afwazig
Serious business
pi_89113875
Gewoon Nintendo en Blizzard games kopen. Die hebben daar over het algemeen niet of nauwelijks last van.
pi_89113980
quote:
3s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:35 schreef Afwazig het volgende:
Gewoon Nintendo en Blizzard games kopen. Die hebben daar over het algemeen niet of nauwelijks last van.
SCII
pi_89114028
quote:
3s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:35 schreef Afwazig het volgende:
Gewoon Nintendo en Blizzard games kopen. Die hebben daar over het algemeen niet of nauwelijks last van.
Maar die hebben wel heel weinig keuze voor de 360.
pi_89114072
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:32 schreef grindfreakje het volgende:
Komt wel vaker voor, dan koop je een game en zitten er wat foutjes in de code, meestal kleine dingetjes (falende hitdetectie in metro of fall out, level teruggeworpen worden in Bioshock, grafische foutjes alom etc..) erg irritant maar het spel kan er wel om gespeeld worden.

Paar dagen geleden voor de vriendin Fable III gekocht voor de ontspanning omdat ze net 2 maanden fulltime aan het coden is geweest voor het werk. En nu komt ze net helemaal pissig boven vanwege dat grandioze kutspel. Blijkt dus dat het zo fucking vol fouten zit dat het onspeelbaar is, en nu heeft ze een falling glitch, waar je alleen uit kunt komen als je met een nieuw spel begint. 15 uur RPG dus volledig naar de kloten, en erg veel mensen hebben hier dus last van. nu zijn er dus een paar "oplossingen' die afhankelijk zijn van je specifieke falling glitch maar hier dus gewoon niet werken. (want weet verdorie maar eens waar je rondzweeft.)

Kortom ik erger mij aan al die game-developers die deadlines belangrijker vinden dan een goed product en daardoor onspeelbare rotzooi op de markt zetten, dan eerst vaak het probleem niet erkennen of zelfs beweren dat je gecheat hebt.

Fable III gaat morgen weer terug naar de winkel, want die update laat ook nog even op zich wachten.
De lui die deadlines belangrijker vinden zijn natuurlijk de publishers, niet degenen die coden of artwork verzorgen. Neemt niet weg dat je dit soort glitches gewoon moet merken tijdens het testen en moet patchen.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_89114147
Nerdtopic
pi_89114323
quote:
4s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:39 schreef Kloonscanner het volgende:
Nerdtopic
Het is gewoon een zeer terechte klacht.

Games zijn trouwens al láng niet alleen meer voor "nerds".
  woensdag 24 november 2010 @ 21:42:12 #9
131603 Afwazig
Serious business
pi_89114366
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:36 schreef boyv het volgende:

[..]

SCII
Ja want die zat vol bugs waardoor de game onspeelbaar werd.

Ik heb de game vanaf dat de beta in EU werd gereleased gespeeld, nooit rare bugs en glitches tegengekomen. In de beta wel wat foutjes natuurlijk, maar bij de officiële release waren die er volgens mij allemaal uit.
  woensdag 24 november 2010 @ 21:49:45 #10
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89114909
Als Codemasters niet zo had zitten bitchen over zeikende aandeelhouders had Turning Point: Fall of Liberty een hele interessante game kunnen zijn. Zo zijn er wel meer voorbeelden.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_89115017
Dat doen ze express...
  woensdag 24 november 2010 @ 21:52:38 #12
311937 Snackie017
geen touw aan vast te knopen,
pi_89115126
bij a2 racers 2 kon je al ergens door een muur heen rijden om buiten het level langs te gaan en zo als eerst bij de finish uit te komen,
  woensdag 24 november 2010 @ 21:53:45 #13
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_89115210
Haten op Fable 3 :') Zonder problemen gespeeld hoor
pi_89115298
quote:
15s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:52 schreef Snackie017 het volgende:
bij a2 racers 2 kon je al ergens door een muur heen rijden om buiten het level langs te gaan en zo als eerst bij de finish uit te komen,
Maar met de kennis van nu, en de grote ontwikkelingsteams, zou dat niet meer mogen gebeuren vind ik. Of anders héél snel gepatcht moeten worden.
pi_89115443
De nieuwe need for speed dan.. voor een race zie je een filmpje wat overloopt in de race, waarbij 'press enter to skip' staat, druk je op enter, zie je knipperend 'skipping' staan, tot het filmpje klaar is met afspelen.. faal :r
pi_89115519
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:56 schreef Bluurgh het volgende:
De nieuwe need for speed dan.. voor een race zie je een filmpje wat overloopt in de race, waarbij 'press enter to skip' staat, druk je op enter, zie je knipperend 'skipping' staan, tot het filmpje klaar is met afspelen.. faal :r
Als je bij Black ops van venster swtiched krijg je heel de match flikkerende gele beelden te zien lol.
pi_89116849
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:53 schreef Verbodsbord het volgende:
Haten op Fable 3 :') Zonder problemen gespeeld hoor
Als je even googled op glitch fable 3 dan zie je hoeveel geluk je hebt gehad.
pi_89116923
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:54 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Maar met de kennis van nu, en de grote ontwikkelingsteams, zou dat niet meer mogen gebeuren vind ik. Of anders héél snel gepatcht moeten worden.
Dat bedoel ik dus, maar het duurt vaak een tijd voor een probleem echt onderkent word, en dan nog kan het snel 1 of zelfs 2 maanden duren voor er een patch is. En dat is zeker voor de topspelen gewoon ongelofelijk slecht.
  woensdag 24 november 2010 @ 22:26:36 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_89117497
Ja falling glitches kwamen vroeger nooit voor :').

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_89117923
[/quote]
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:26 schreef speknek het volgende:
Ja falling glitches kwamen vroeger nooit voor :').

Grove stomme bugs/glitches komen tegenwoordig naar mijn idee steeds vaker voor.
  woensdag 24 november 2010 @ 22:38:10 #21
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_89118330
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:32 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Grove stomme bugs/glitches komen tegenwoordig naar mijn idee steeds vaker voor.
Dat is zeker wel waar ja helaas ;(
  woensdag 24 november 2010 @ 22:41:47 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_89118536
Hmm ik heb zelf het gevoel dat het juist steeds minder wordt, of in ieder geval in gelijke verhouding met de lengte en de features groeit. Alleen omdat de spellen realistischer worden, en het medium andere meer filmische ervaringen poogt over te brengen, plus dat sowieso het verwachtingspatroon van wat het medium kan doen (je media schemata) verandert, het nu vooral veel erger lijkt.

Vroeger jaagde je actief naar bugs en exploits, dat stond dan ook in de gamesbladen. Zo heb ik Secret of Mana uit kunnen spelen doordat, als je heel snel de Midge Mallet of de Moogle Belt aan en afdeed, je geen damage kreeg. Lekker handig, hoorde gewoon bij het uittesten van het spel. Tegenwoordig zou ik me doodergeren aan zo'n bug, want spellen draaien niet meer om het creatief uittesten van een game wereld, maar om de narratief en immersiviteit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_89119041
Maar speknek, ik bedoel niet de kleine bugs en zelfs de wat grotere overleef ik wel. Maar echt spelbedervende bugs.

De vriendin is dus net na 15 uur gewoon vast komen te zitten in een falling glitch, enige optie is compleet overnieuw beginnen en dan maar hopen dat je niet weer valt. Dat noem ik echt dramatisch.

In Metro2033 had ik een stuk in een tunnel waar de hitdetectie niet meer werkte, probeer dan maar eens langs 5 kerels te komen die jou met twee schoten omleggen, terwijl jij ze recht in het hoofd kunt schieten zonder dat ze zelfs maar met de ogen knipperen. En bij Bioshock rende ik in level 2 rond ging een gang in en zat plots weer middenin level 1 waarop hij ook gelijk een nieuws savegame wegschreef. en zo ben ik er wel meer tegengekomen de laatste tijd.

Tevens waren dat fouten die erg veel spelers tegen komen, en dat zijn echt fouten die je avond spelen volledig om zeep kunnen helpen. En developers/publishers gaan er gewoon niet goed mee om.

Spelen die niet speelbaar zijn, breng ik terug naar de winkel is soms wat gedoe maar werkt wel. Ik ga toch niet twee maand wachten op een update.
  woensdag 24 november 2010 @ 22:56:38 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_89119298
Ja maar ik poste niet voor niets dat filmpje van Daggerfall. Zeker in het begin van de 3D polygonen tijd was hitbox detection en clipping dra-ma-tisch. Gebeurde zovaak dat je ineens door een stuk geometrie heenpleurde en/of vast kwam te zitten. Om over complete crashes, IRQ conflict errors (die bestaan tegenwoordig gelukkig niet meer) en memory clashes maar niet te spreken. Kwam ook voor dat je games niet meer uit kon spelen omdat de checkpoint na een belangrijke item pickup was. Toen was je gewoon wat meer gewend om altijd meerdere saves aan te houden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_89119314
quote:
Op woensdag 24 november 2010 21:32 schreef grindfreakje het volgende:
Paar dagen geleden voor de vriendin Fable III gekocht voor de ontspanning omdat ze net 2 maanden fulltime aan het coden is geweest voor het werk.

En nu komt ze net helemaal pissig boven vanwege dat grandioze kutspel.

15 uur RPG dus volledig naar de kloten

Ha ha familie tweaker :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')