Dat was inderdaad heel grappig als het niet zo triest was.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:21 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik zat er inderdaad bij het lezen van dit bericht ook aan te denken dat de VVD op mijn school de grootste was bij de verkiezingen onder scholieren die allemaal binnenkort student zullen zijn.
Er zijn genoeg plekken waar niet eens collegegeld bestaat. En daarvoor hoef je echt niet naar Cuba te vliegen.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:11 schreef Captain_Ghost het volgende:
Gaan dan de studenten gelijk naar buitenlanden verhuizen?..
hoe zit met de buitenlandse systeem?
D66 had liever een sociaal leenplan, ik ookquote:Op woensdag 24 november 2010 23:45 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Leuk he nablaten! Dit had met elk kabinet kunnen gebeuren.
Ga fietsen.
quote:Op woensdag 24 november 2010 20:34 schreef -Kadesh- het volgende:
[..]
Goed plan, niet zuipen maar studeren!
Stel je niet zo aan, dan ga je toch bestuurswerk na je opleiding doen? (heb ik ook gedaan)quote:Op woensdag 24 november 2010 19:55 schreef kwiwi het volgende:
Goed idee zeg. Dan is een bestuursfunctie doen er ook niet meer bij.. Of je moet je studie er een jaar voor stopzetten.
Als je bijvoorbeeld de Facultaire Studentenraad in wilt omdat je vindt dat er het een en ander schort aan de kwaliteit van het onderwijs en de voorzieningen en daar verandering in wilt brengen, zul je toch echt als student ingeschreven moeten staan, en je houdt daar niet genoeg tijd naast over om even verder te studeren. Afhankelijk van hoe groot je studie- cq. studentenvereniging is, is het goed mogelijk dat een bestuursfunctie ook redelijk fulltime is.quote:Op donderdag 25 november 2010 06:35 schreef SemperSenseo het volgende:
Stel je niet zo aan, dan ga je toch bestuurswerk na je opleiding doen? (heb ik ook gedaan)
Veel slechter dan hier is vrij zeldzaam. Denk ook aan de heel hoge kamerhuur, omdat er schaarste is. Ze hebben toch al een diplomatermijn om al te grote studievertraging te voorkomen. Nederland kent een bijbaantjescultuur die je in het buitenland veel minder ziet. Dat betekent dat studeren daar veel goedkoper is.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:11 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Er zijn genoeg plekken waar niet eens collegegeld bestaat. En daarvoor hoef je echt niet naar Cuba te vliegen.
Ik heb altijd getwijfeld aan de nuttige bijdragen van studentenraden. Is overrated en zijn in het leven geroepen instituten die soms teveel bestuursgeile studenten aantrekken die puur hun cv willen opleuken. Maar als je echt wilt inzetten voor de verbetering van het onderwijs en het studentenleven, dan kan dit prima na je opleiding. De studententijd is om te studeren en je diploma te halen. Maar wil je perse tijdens je studietijd toch bestuurswerk doen dan mag dit niet ten koste gaan van het studeren. Een extra studiejaar voor bestuurswerk vind ik echt belachelijk en onnodigquote:Op donderdag 25 november 2010 09:09 schreef Leshy het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld de Facultaire Studentenraad in wilt omdat je vindt dat er het een en ander schort aan de kwaliteit van het onderwijs en de voorzieningen en daar verandering in wilt brengen, zul je toch echt als student ingeschreven moeten staan, en je houdt daar niet genoeg tijd naast over om even verder te studeren. Afhankelijk van hoe groot je studie- cq. studentenvereniging is, is het goed mogelijk dat een bestuursfunctie ook redelijk fulltime is.
Alhoewel ontspanning op zijn tijd prima is, mag dit niet ten koste gaan van je opleiding. Nogmaals, de studententijd is om te studeren en je diploma te halenquote:Maar natuurlijk zijn alle studenten mensen die enkel in de kroeg hangen, brallend naar huis gaan en zo af en toe een zesje scoren wanneer ze uit bed kunnen komen voor een tentamen. Net zoals dat iedereen die niet gestudeerd heeft een ongeletterde pauper is die maar het beste de boerderij van z'n vader kan overnemen.
Dat is trouwens ook wat ik me afvraag: wat is er waar van de belofte in de verkiezingsprogramma's dat het geld van onderwijsbezuinigingen teruggaat naar de onderwijskwaliteit? Is dat zo, of was het gelul en gaat het allemaal naar andere dingen? Ook wel leuk om te weten.quote:Op donderdag 25 november 2010 04:40 schreef Asphias het volgende:
ik snap eigenlijk uberhaupt niet hoe nederland een kenniseconomie genoemd kan worden met al deze onzin, en ons belaberde onderwijs.
Dit was toch al bij de verkiezingen bekend, maar mensen geloofden Rutte op zijn blauwe ogen en trapten er met zijn allen massaal in.quote:Op donderdag 25 november 2010 10:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat is trouwens ook wat ik me afvraag: wat is er waar van de belofte in de verkiezingsprogramma's dat het geld van onderwijsbezuinigingen teruggaat naar de onderwijskwaliteit? Is dat zo, of was het gelul en gaat het allemaal naar andere dingen? Ook wel leuk om te weten.
Toegankelijkheid ben ik helemaal voor, maar je moet het wel kunnen natuurlijk. Dat is m.i. belangrijker dan of je het kunt betalen. Met deze plannen krijg je het slechtste van twee werelden: domme mensen met rijke ouders wandelen zo naar binnen. Mensen die wel wat kunnen maar het financieel nog niet kunnen opbrengen, mogen putjes scheppen. Welkom terug in de 19e eeuw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |