abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89555288
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:40 schreef GalaxyS het volgende:
mijn galaxy is nogal traag laatste tijd, ik heb froyo met launcherpro..

erg vervelend, ik wou dat alles zo soepeltjes liep als op ios alleen dan met android zegmaar!
(en ik heb voodoo lagfix)
CPU te hoog? Cache opgeruimd?
pi_89570167
Mensen, hoe managen jullie je muziek eigenlijk?

Ik gebruik verschillende muziekappjes (want gebruik mn telefoon ook als mp3 speler), maar eigenlijk is bij geen van allen de muziek lekker te ordenen. Zo wil ik bijv album of nummer titels aanpassen, album art erbij en dergelijke..

Ideaal zou zijn om dit vanaf mn pc te doen, ik krijg mn telefoon wel herkent in het doubletwist windows programma, en in WMP, maar kan daar niet dingen aanpassen zoals dat in de itunes-ipod combi wel kan. Iemand een idee? Thanks a lot :)
pi_89572060
quote:
Op zondag 5 december 2010 17:14 schreef Kyr het volgende:

[..]

CPU te hoog? Cache opgeruimd?
hoe doe je dat?
pi_89572462
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:45 schreef GalaxyS het volgende:

[..]

hoe doe je dat?
CPU kun je zien / beëindigen met "Android system info" app, en cache kun je opruimen met het app "Cachemate".
pi_89576863
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:40 schreef GalaxyS het volgende:
mijn galaxy is nogal traag laatste tijd, ik heb froyo met launcherpro..

erg vervelend, ik wou dat alles zo soepeltjes liep als op ios alleen dan met android zegmaar!
(en ik heb voodoo lagfix)
In een Linux systeem (wat Android ook is) moet je het bureaublad of in dit geval de launcher als aparte applicatie zien. Door LauncherPro op reguliere wijze te instaleren heb je 2 launchers tegelijk lopen (Touchwiz van Samsung en LauncherPro), De oplossing waarvoor ik heb gekozen is om de complete launcher van Samsung te verwijderen.

Een andere is makkelijkere en minder extreme oplossing is de orginele launcher terug te brengen naar 1 bureaublad en 0 widgets.
pi_89577515
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 08:12 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

In een Linux systeem (wat Android ook is) moet je het bureaublad of in dit geval de launcher als aparte applicatie zien. Door LauncherPro op reguliere wijze te instaleren heb je 2 launchers tegelijk lopen (Touchwiz van Samsung en LauncherPro), De oplossing waarvoor ik heb gekozen is om de complete launcher van Samsung te verwijderen.

Een andere is makkelijkere en minder extreme oplossing is de orginele launcher terug te brengen naar 1 bureaublad en 0 widgets.
Hoe verwijderde je TouchWiz?

(ik heb root en gebruik al het strock android lockscreen en launcher pro, maar touchwiz staat er nog wel op.

edit: ah, ik zie dat TouchWiz er al helemaal niet meer op staat (custom rom). Wel adw, zal die eens wat verkleinen/weg gooien :)
pi_89580894
Eindelijk mijn toestel weer terug. En gelukkig is de reparatie ook onder garantie uitgevoerd.
pi_89583714
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 09:09 schreef jampot het volgende:

[..]

Hoe verwijderde je TouchWiz?

(ik heb root en gebruik al het strock android lockscreen en launcher pro, maar touchwiz staat er nog wel op.

edit: ah, ik zie dat TouchWiz er al helemaal niet meer op staat (custom rom). Wel adw, zal die eens wat verkleinen/weg gooien :)
AWD hoef je er alleen af te gooien als ze hem in je rom hebben verweven. Anders sluit die zichzelf gewoon af/wordt niet opgestart bij gebruik alternatieve launcher.
pi_89584331
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:05 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

AWD hoef je er alleen af te gooien als ze hem in je rom hebben verweven. Anders sluit die zichzelf gewoon af/wordt niet opgestart bij gebruik alternatieve launcher.
Hij zit erin verweven, maar is daardoor ook niet te verwijderen...

(tenminste niet via instellingen-toepassen)
pi_89588585
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:04 schreef jampot het volgende:
Mensen, hoe managen jullie je muziek eigenlijk?

Ik gebruik verschillende muziekappjes (want gebruik mn telefoon ook als mp3 speler), maar eigenlijk is bij geen van allen de muziek lekker te ordenen. Zo wil ik bijv album of nummer titels aanpassen, album art erbij en dergelijke..

Ideaal zou zijn om dit vanaf mn pc te doen, ik krijg mn telefoon wel herkent in het doubletwist windows programma, en in WMP, maar kan daar niet dingen aanpassen zoals dat in de itunes-ipod combi wel kan. Iemand een idee? Thanks a lot :)
Ik manage mn muziek al jaren dmv iTunes.
Om dit fatsoenlijk op je android telefoon te krijgen kost nogal wat moeite ben ik achter gekomen. Na lang zoeken heb ik een programma gevonden die daadwerkelijk alles naar je telefoon overzet en de informatie van iTunes behoud.

iSyncr
RAH RAH
pi_89589538
Heb gisteren via 'kies' 2.2 erop gezet, maar qua snelheid vind ik hem zeker niet sneller geworden.
Wil nu die one-click lag fix proberen, maar dan zal ik hem eerst moeten rooten, toch? Dan vraag ik me nog af of iemand een goede tutorial heeft, wat ook op 2.2 werkt. Kom alleen maar tutorials tegen op internet voor de galaxy S te rooten op 2.1 , en niet op 2.2.
pi_89590295
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:27 schreef jampot het volgende:

[..]

Hij zit erin verweven, maar is daardoor ook niet te verwijderen...

(tenminste niet via instellingen-toepassen)
Je kan wel roms flashen maar niet een standaard launcher verwijderen :X?

*Tip ANDroot applicatie van 2 dollar ofzo
pi_89590441
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:38 schreef Aad_van_Toor het volgende:
Heb gisteren via 'kies' 2.2 erop gezet, maar qua snelheid vind ik hem zeker niet sneller geworden.
Wil nu die one-click lag fix proberen, maar dan zal ik hem eerst moeten rooten, toch? Dan vraag ik me nog af of iemand een goede tutorial heeft, wat ook op 2.2 werkt. Kom alleen maar tutorials tegen op internet voor de galaxy S te rooten op 2.1 , en niet op 2.2.
1) Android market
2) Download z4root
3) Click

Klaar, je hebt nu root

*Ps je kan ook via one-click-lagfix rooten maar dat zou ik niet doen. Je krijgt dan niet de laatste busybox erbij en wat minder rechten (volgens XDA). One click root is verder wel een redelijke fix waarmee je stukken sneller gaat.
pi_89591254
Z4root kan ik niet vinden in de market? Vind alleen iets met japanse tekens.
pi_89592957
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 16:20 schreef Aad_van_Toor het volgende:
Z4root kan ik niet vinden in de market? Vind alleen iets met japanse tekens.
Als je Z4root alleen had ingetypt bij Google was je er al uit gekomen :{w

Tijdelijke link

Dit is een apk file soort .exe voor Android dit moet het instaleren op je telefoon.
  maandag 6 december 2010 @ 17:18:49 #116
164283 Luco
Buongiorno!
pi_89593687
z4Root lijkt te werken op mijn telefoon. Er zijn in ieder geval geen gekke dingen gebeurd. Hoe kan ik nu al die bloatware verwijderen?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_89597722
:) Gingerbread is uit, ik hoop dat er snel truckjes online zijn om hem via Odin te installeren.
pi_89602113
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:17 schreef D3ft0n3 het volgende:

[..]

Ik manage mn muziek al jaren dmv iTunes.
Om dit fatsoenlijk op je android telefoon te krijgen kost nogal wat moeite ben ik achter gekomen. Na lang zoeken heb ik een programma gevonden die daadwerkelijk alles naar je telefoon overzet en de informatie van iTunes behoud.

iSyncr
Thanks voor de tip! Ik wilde eingelijk iTunes vermijden, dus als iemand nog een goed idee heeft, graag :)

quote:
Je kan wel roms flashen maar niet een standaard launcher verwijderen ?
Blijkbaar :p
  Redactie Sport / Supervogel maandag 6 december 2010 @ 21:32:32 #119
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_89607131
quote:
Op maandag 6 december 2010 15:55 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Je kan wel roms flashen maar niet een standaard launcher verwijderen :X?
Jawel, er zijn Roms waar hij is uitgesloopt. :)
pi_89620877
quote:
14s.gif Op maandag 6 december 2010 21:32 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Jawel, er zijn Roms waar hij is uitgesloopt. :)
Uit elke rom kan je een launcher verwijderen (ook de standaard). Sommige dev-ers hebben die irritante gewoonte ADW in de rom te verweven. Gewoon slopen die handel en je eigen launcher kiezen })
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:18 schreef Luco het volgende:
z4Root lijkt te werken op mijn telefoon. Er zijn in ieder geval geen gekke dingen gebeurd. Hoe kan ik nu al die bloatware verwijderen?
Samsung tools ofzo en het kan eventueel ook met Titanium back-up met chuck norris mode, Ook met Root-manager maar die laatste is wat minder gebruiksvriendelijk.
pi_89621243
Als je touchwis nou helemaal verwijdert, kan je dan straks (lees over 100 jaar) nog wel via kies updaten naar 2.3? Ik moest voor 2.2 switchen van Launcher pro naar touchwis.
  dinsdag 7 december 2010 @ 16:07:42 #122
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_89635898
Ik wordt een beetje moe van die batterij van me. Ik gebruik mijn telefoon niet eens erg veel en kan 'm elke dag opladen. -O-
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_89636300
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:07 schreef Puckzzz het volgende:
Ik wordt een beetje moe van die batterij van me. Ik gebruik mijn telefoon niet eens erg veel en kan 'm elke dag opladen. -O-
Kijk eens of er veel 3e-partij apps worden gerunt in het achtergrond. Die kunnen best wat batterij zuigen.
pi_89637852
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 06:56 schreef exile79 het volgende:
Als je touchwis nou helemaal verwijdert, kan je dan straks (lees over 100 jaar) nog wel via kies updaten naar 2.3? Ik moest voor 2.2 switchen van Launcher pro naar touchwis.
Je deed switchen van LauncherPro naar touchwiz en toevallig deed hij het toen wel. Dat betekent natuurlijk niet dat het moest het is zeer waarschijnlijk stom toeval geweest. LauncherPro is een applicatie dus runt het in een sandbox. Dat heeft geen invloed op de diepere werkingen van android.
pi_89642524
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:07 schreef Puckzzz het volgende:
Ik had daar in het begin ook veel last van, maar nadat ik dit gelezen had wist ik gelijk waar ik het moest zoeken. Ik heb de Galaxy opnieuw opgestart en die Gallery app niet meer gebruikt en vanaf toen gaat de batterij in plaats van amper 1 dag met gemak 2 a 3 dagen mee.
PSN id: NL_SToRM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')