abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89101471
Het vorige deel: Slank #1255: met gratis koffie en Vik's mamma.
De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Springfield's looking pretty dusty today
pi_89101500
Geen TT!

Maar ik baal er echt van :{.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_89101512
Waarvan?
pi_89101522
Ik plak m hier ook nog wel ff. Moment.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_89101543
quote:
15s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
:{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bah.
pi_89101550
Misschien zit jouw moeder ook in een 'nu kies ik voor mezelf' fase?
  Vis een optie? woensdag 24 november 2010 @ 17:20:09 #7
70532 loveli
N
pi_89101568
Als 'ie de lading dekt...

XM, als mensen ouder worden is afreizen naar de randstad stressvol, geen idee hoe oud je ouders zijn, maa kan me er wat bij voorstellen. Je kunt van een perenboom geen appels verwachten, dus ik weet niet of jij je verwachtingen bij moet stellen of dat je ouders onredelijk zijn.

Een beetje meegeven kan geen kwaad, als het je dwars zit kun je het beter uitspreken voor het gaat broeien.
crap in = crap out
pi_89101569
Ha, ik was net een reactie aan het typen...

quote:
15s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
:{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bah.
Ik vind ook dat je een punt hebt.
Mijn schoonouders zijn trouwens precies hetzelfde, verwachten dat wij voor elk wissewasje naar Limburg rijden maar als we ze in Utrecht uitnodigen komen er 100 smoezen. Als ze toch niet gaan veranderen heeft het zo weinig zin om je erover op te winden, maar het blijft toch jammer dat ze tijd met jou doorbrengen blijkbaar niet belangrijk genoeg vinden om een paar uurtjes voor te rijden, want daar komt het wel op neer. Ergens heb ik het gevoel dat mijn schoonmoeder het ons kwalijk neemt dat we zo ver weg (voor haar dan) zijn gaan wonen, volgens mij dacht ze nog altijd dat we na mijn studie wel terug zouden komen.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_89101582
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:19 schreef -marz- het volgende:
Misschien zit jouw moeder ook in een 'nu kies ik voor mezelf' fase?
Ik ben al 12 jaar het huis uit :').
  woensdag 24 november 2010 @ 17:21:44 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_89101612
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:20 schreef loveli het volgende:
Als 'ie de lading dekt...

XM, als mensen ouder worden is afreizen naar de randstad stressvol, geen idee hoe oud je ouders zijn, maa kan me er wat bij voorstellen. Je kunt van een perenboom geen appels verwachten, dus ik weet niet of jij je verwachtingen bij moet stellen of dat je ouders onredelijk zijn.

Een beetje meegeven kan geen kwaad, als het je dwars zit kun je het beter uitspreken voor het gaat broeien.
We wonen op 5 minuutjes van het station... dus ze hoeven niet per se met de auto te komen én ze hebben al van die oudelullenmogengratisindetrein-dagen... Oh ze zijn begin 60 trouwens. En ze kachelen wel naar weetikveel waar om antieke meuk van marktplaats op te halen.
pi_89101658
Midlife toestanden enzo? Die ouwelui van mij komen ook altijd met smoezen om niet langs te hoeven komen. Ik denk dat het anders overkomt dan hoe het bedoeld is?
pi_89101729
Ik ga lekker in bad een boek over hersenen lezen :P
pi_89101859
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:22 schreef -marz- het volgende:
Midlife toestanden enzo? Die ouwelui van mij komen ook altijd met smoezen om niet langs te hoeven komen. Ik denk dat het anders overkomt dan hoe het bedoeld is?
Dat zeg ik ook altijd tegen mijn vriend, maar nooit eens even nadenken over hoe het overkomt vind ik eigenlijk net zo kwalijk.

Welk boek ga je lezen? :)
  woensdag 24 november 2010 @ 17:29:55 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_89101905
We hebben het ook al eens laten vallen dat we dat niet leuk vonden, maar er kwam eigenlijk geen reactie.
pi_89101916
XM, ik vind dat je een punt hebt. Ik weet niet wat je eraan kan doen want mijn ouders zijn helemaal niet zo. Maar wel lastig. Een keer de waarheid zeggen lijkt me niet verkeerd :) En dan niet halfzacht, maar gewoon hop in tha face. Wel respectvol natuurlijk, maar wat ik merk is dat ouders denken altijd een punt te hebben en toch nooit echt naar "het kind" luisteren...
  Vis een optie? woensdag 24 november 2010 @ 17:32:21 #16
70532 loveli
N
pi_89101985
Al ben je 100 en je ouders 130, je blijft het kind :')
crap in = crap out
pi_89102088
quote:
Op woensdag 24 november 2010 17:32 schreef loveli het volgende:
Al ben je 100 en je ouders 130, je blijft het kind :')
:Y
  woensdag 24 november 2010 @ 17:36:43 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_89102138
Hoi :W.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 24 november 2010 @ 17:39:42 #19
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_89102253
Je hebt zeker een punt XM :Y
Hier ook hetzelfde liedje helaas.

Lijst:
O: 200 kwark, 200 vla
T's: appel, peer, mandarijn, cup a soup kerrie, boterham tomaat
L: 2 boterhammen achterham, kom bruine bonensoep met veel rookworst en spekjes, beker melk
T: boterham kaas, plakje cake, mandarijn, blokje choco
D: 400 gr broccoli, 250 gr dop/wortelen, 150 gegrilde kipfilet, 4 aardappelkroketjes
T: popcorn en cola-berenburg
WEEKEND!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 24 november 2010 @ 17:39:42 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_89102254
Ik sta Amazing Grace mee te zingen in de keuken :'). Nee, geen filmpje :').
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 24 november 2010 @ 17:41:01 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_89102293
quote:
10s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:39 schreef Viking84 het volgende:
In dat geval: hoax :{w
pi_89102362
quote:
10s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:39 schreef Viking84 het volgende:
mp3'tje dan? O-)
  woensdag 24 november 2010 @ 17:43:17 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_89102363
http://www.nu.nl/binnenla(...)schuwt-gladheid.html

quote:
Afsluitdijk
Op het Friese gedeelte van de Afsluitdijk zijn woensdagmiddag in een tijdsbestek van een klein uur al drie auto's in de vangrail beland door een glad wegdek. Volgens een woordvoerder van de politie werden de automobilisten overvallen door plotselinge hagel. De ongelukken gebeurden op de A7 tussen Zurich en Kornwerderzand. ''Dit zijn de eerste signalen dat mensen moeten oppassen in het verkeer'', aldus de woordvoerder.
Normaal gesproken zou je zeggen dat je een weersvoorspelling zou hanteren als leidraad voor het inschatten of het glad wordt, maar dit is natuurlijk veel handiger! :')
  woensdag 24 november 2010 @ 17:44:49 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_89102394
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:43 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

mp3'tje dan? O-)
1 dove in het slanktopic is wel genoeg :').
Niet meer actief op Fok!
pi_89102431
XM, groot gelijk :)

en thuis O+

ik ben gaar :z
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')