Kopen ! Heb ook een pc, laptop en ipad en iphone.Gebruik de ipad veruit het meeste, het typt best lekker, surf er veel mee en lees de krant erop. Zo gebruik ik allesquote:Op dinsdag 30 november 2010 16:32 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Bezit er nog geen, maar overweeg wel de aanschaf .
De vraag was eigenlijk omdat er vanmorgen in de krant een artikel verscheen waarin gesteld werd dat de 'tablet' snel terrein won t.o.v. de klassieke pc en laptop .
Heb een normale windows pc staan en een MacBook Pro, soms wel een gedoe . Vandaar dus de vraag m.b.t. de toepassingen en het praktisch nut van zo'n Ipad.
http://news.cnet.com/8301-13556_3-20024089-61.htmlquote:Op dinsdag 30 november 2010 15:02 schreef Stokstaart het volgende:
Kun je met zo'n Ipad nou precies hetzelfde als met een normale pc (fatsoenlijk gamen daargelaten) ?
Een iPad is geen vervanging, maar wel een verrijking.quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:02 schreef Stokstaart het volgende:
Kun je met zo'n Ipad nou precies hetzelfde als met een normale pc (fatsoenlijk gamen daargelaten) ?
Als je hem jailbreakt kan je frash downloaden.quote:Op donderdag 2 december 2010 03:32 schreef wolferl het volgende:
Mijn situatie, een gloednieuwe desktop, jaartje in bezit amper gebruik van gemaakt. Verkocht voor een leuk bedrag. Laptop die, naar ik dacht, stuk was, bleek het weer te doen. Verkocht voor een leuke prijs, omdat ik al een nieuwe laptop had gekocht ondertussen.
Ik heb nu genoeg gespaard om een iPad 3G 64 GB te kopen. Ik ben gister weer even naar de plaatselijke Saturn geweest om hem even te bekijken met eigen ogen. Ik ben helemaal om. Apple wint het toch wel voor mij gevoel op elk terrein.
Maak me alleen beetje zorgen om het ontbreken van flash en usb, maar ik begreep dat dit wel te behalen is met wat omwegen.
Een iPad is leuk voor erbij als je de rest al hebt, maar persoonlijk vind ik een 64GB 3G geldverspilling. Aan 32GB of zelfs 16GB heb je meer dan genoeg. Het ding is te groot om als MP3-speler te gebruiken en video's kun je streamen via AirVideo.quote:Op donderdag 2 december 2010 03:32 schreef wolferl het volgende:
Mijn situatie, een gloednieuwe desktop, jaartje in bezit amper gebruik van gemaakt. Verkocht voor een leuk bedrag. Laptop die, naar ik dacht, stuk was, bleek het weer te doen. Verkocht voor een leuke prijs, omdat ik al een nieuwe laptop had gekocht ondertussen.
Ik heb nu genoeg gespaard om een iPad 3G 64 GB te kopen. Ik ben gister weer even naar de plaatselijke Saturn geweest om hem even te bekijken met eigen ogen. Ik ben helemaal om. Apple wint het toch wel voor mij gevoel op elk terrein.
Maak me alleen beetje zorgen om het ontbreken van flash en usb, maar ik begreep dat dit wel te behalen is met wat omwegen.
Helemaal mee eens !quote:Op donderdag 2 december 2010 12:27 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Een iPad is leuk voor erbij als je de rest al hebt, maar persoonlijk vind ik een 64GB 3G geldverspilling. Aan 32GB of zelfs 16GB heb je meer dan genoeg. Het ding is te groot om als MP3-speler te gebruiken en video's kun je streamen via AirVideo.
Als je geld hebt voor de duurste iPad, kun je net zo goed 100 euro bijleggen voor een 11,6" MacBook Air. Als je echt een iPad wilt, kun je jezelf 200-300 euro besparen door een goedkoper model te kopen die precies hetzelfde kan.
Alsof je alleen MP3's of films erop zet als je die 64GB neemtquote:Op donderdag 2 december 2010 12:27 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Een iPad is leuk voor erbij als je de rest al hebt, maar persoonlijk vind ik een 64GB 3G geldverspilling. Aan 32GB of zelfs 16GB heb je meer dan genoeg. Het ding is te groot om als MP3-speler te gebruiken en video's kun je streamen via AirVideo.
Nee. Een MBA kan ik niet als reader gebruiken zoals een iPad. Daarop kun je niet de apps gebruiken zoals op een iPad. Die kun je niet zo makkelijk vastpakken en relaxt mee op de bank hangen zoals een iPad.quote:Als je geld hebt voor de duurste iPad, kun je net zo goed 100 euro bijleggen voor een 11,6" MacBook Air. Als je echt een iPad wilt, kun je jezelf 200-300 euro besparen door een goedkoper model te kopen die precies hetzelfde kan.
En compleet smaak afhankelijk. Ik vind de laptop makkelijker op de bank.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die kun je niet zo makkelijk vastpakken en relaxt mee op de bank hangen zoals een iPad.
Enz. enz.
Compleet ander apparaat. Compleet ander gebruiksdoel.
Klopt. Maar afgezien van de fysieke kenmerken gaat het vooral om het systeem dat gebruikt wordt. Apps kun je niet gebruiken op een MBA. Magazines kan ik op een MBA niet lezen zoals ik dat op een iPad doe. Hoe klein die MBA ook is. Andersom kan ik een iPad niet precies hetzelfde gebruiken als een MBA. Tuurlijk, er zijn tig apps die ervoor zorgen dat dat ongeveer mogelijk is, maar er zijn genoeg verschillen.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:45 schreef Godtje het volgende:
[..]
En compleet smaak afhankelijk. Ik vind de laptop makkelijker op de bank.
Die kan staan en hoef ik niet vast te houden namelijk en ik kan normaal tikken.
Dat maakt het zo lastig om advies te geven. Jij wil die iPad de andere een laptop of iets anders.
Juist, want je je hebt 40GB aan magazines uitgelezen voordat je de mogelijkheid hebt je iPad nog een keer te syncenquote:Op donderdag 2 december 2010 13:39 schreef Roel_Jewel het volgende:t als je die 64GB neemt
. Kijk es hoeveel grote (mooie/interessante) apps er zijn. Ik heb van de 64GB nu ongeveer 20GB vrij. En met de komst van nog meer magazines of andere grotere apps is dat ideaal.
" enz. enz." Altijd een goed argumentquote:Nee. Een MBA kan ik niet als reader gebruiken zoals een iPad. Daarop kun je niet de apps gebruiken zoals op een iPad. Die kun je niet zo makkelijk vastpakken en relaxt mee op de bank hangen zoals een iPad.
Enz. enz.
Compleet ander apparaat. Compleet ander gebruiksdoel.
Jij zegt verschillen, ik lees "beperkingen". Ik heb minder voor mijn MacBook pro betaald dan een 64GB 3G iPad nieuw kost. Voor de spelletjes heb ik mijn iPhone, productieve applicaties zijn op de MacBook uitgebreider en beter. Wat kan ik met de iPad dat ik niet met deze combinatie kan?quote:Op donderdag 2 december 2010 13:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Klopt. Maar afgezien van de fysieke kenmerken gaat het vooral om het systeem dat gebruikt wordt. Apps kun je niet gebruiken op een MBA. Magazines kan ik op een MBA niet lezen zoals ik dat op een iPad doe. Hoe klein die MBA ook is. Andersom kan ik een iPad niet precies hetzelfde gebruiken als een MBA. Tuurlijk, er zijn tig apps die ervoor zorgen dat dat ongeveer mogelijk is, maar er zijn genoeg verschillen.
bijvoorbeeld OV ja.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:43 schreef stoeltafel het volgende:
Welke openbare gelegenheden heb je dan wifi ? Vind dat Nederland op dit gebied achter blijft. KPN wou het overal invoeren maarde Opta heeft dit verboden.
Gister wel voor het eerst wifi gehad in de trein via t mobile, gratis
Die 16, 32 of 64 GB discussie is redelijk zinloos. Apple biedt juist die drie opties aan zodat je kunt kiezen wat je wilt. Wat maakt het nou uit wat iemand anders koopt, als hij/zij andere dingen wilt dan jij?quote:Op donderdag 2 december 2010 12:27 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Als je geld hebt voor de duurste iPad, kun je net zo goed 100 euro bijleggen voor een 11,6" MacBook Air. Als je echt een iPad wilt, kun je jezelf 200-300 euro besparen door een goedkoper model te kopen die precies hetzelfde kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |