abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89065676
Er komt op ons nieuwe adres echt elke dag weet ik hoeveel post binnen voor allerlei vorige bewoners. Mijn vriend wil dit bewaren ('mochten ze er ooit nog om komen vragen') maar ik wil alles retour afzender doen. Reden is dat het hier dan niet blijft liggen (we wonen hier nu een maand) en dat instanties en dergelijken weten dat de betreffende personen verhuisd zijn. Er zitten ook rekeningen e.d. tussen geloof ik.
Wat is het beste om te doen? We hebben geen contactgegevens van vorige bewoners..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2010 20:09:05 ]
pi_89065726
Kun je er niet aan komen via makelaar?
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_89065755
gewoon weggooien
To err is human, to forgive bovine.
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:10:43 #4
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89065771
Retour afzender; verhuisd er op, lost zich vazelf op.
pi_89065808
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:10 schreef PiRANiA het volgende:
Dat dus.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:11:37 #6
253373 knoffel
Baas boven Baas
pi_89065816
quote:
dit dus :) zo hebben wij het ook gedaan
Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen.
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:11:55 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_89065837
quote:
Ja dat dacht ik ook :') Zelfs nadat ik belde werd het bij een aantal instanties nog niet veranderd :|W
pi_89065857
Achter gegevens komen zou moeilijk misschien lukken maar het is post voor een heleboel verschillende mensen (huurwoning). Heb er ook helemaal geen tijd voor en zin in :P Daarbij heb ik bij de nieuwe bewoner van ons oude huis gevraagd of ze eventuele post wil bewaren zodat ik die af en toe eens op kan halen en we hebben telefoonnummers uitgewisseld.. stukje eigen verantwoordelijkheid vind ik ook.
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:12:57 #9
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_89065885
Ik woon hier nu al ruim anderhalf jaar en krijg nog steeds post binnen van de vorige bewoner(s). Zo ook boetes, belastingbrieven, post van het UWV en dergelijke.

Alles gaat gelijk bij het oud papier. Ik blijf niet bezig.
Tics van je petten.
pi_89065886
Klopt. Gewoon retour afzender dan! Succes!
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_89065988
Vriendlief blijft erbij dat we het moeten bewaren :') Als er straks nog meer rekeningen en aanmaningen e.d. gestuurd gaan worden, kunnen wij dan niet in de problemen komen? Niet dat straks een deurwaarder fijn ons huis komt leeghalen ofzo..
pi_89065993
Als nieuwe adres achterhalen niet eenvoudig lukt dan zou ik inderdaad ook voor '"verhuisd, retour afzender" gaan. Vooral als het om veel verschillende namen gaat en ook rekeningen betreft. Ik kreeg brieven van incassobureaus voor de vorige bewoonster die op haar eigen naam, haar meisjesnaam, de naam van haar zoon en de naam van haar schoondochter vanalles had besteld, dan wil je de betreffende instanties wel graag effe duidelijk maken dat ze niet bij jou moeten zijn.
pi_89066069
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:12 schreef nattermann het volgende:
Ik woon hier nu al ruim anderhalf jaar en krijg nog steeds post binnen van de vorige bewoner(s). Zo ook boetes, belastingbrieven, post van het UWV en dergelijke.

Bij de gemeente nagaan of ze niet nog op jullie adres staan ingeschreven(!)
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:15 schreef heaven7 het volgende:
Vriendlief blijft erbij dat we het moeten bewaren :') Als er straks nog meer rekeningen en aanmaningen e.d. gestuurd gaan worden, kunnen wij dan niet in de problemen komen? Niet dat straks een deurwaarder fijn ons huis komt leeghalen ofzo..
stop het in een envelop (grote) en breng het 1x per 2 weken naar het postkantoor / gooi de grote envelop in de brievenbus met 'verhuisd' er op.
dag
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:17:37 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_89066089
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:15 schreef heaven7 het volgende:
Volgens mij ben je trouwens verplicht de post terug te sturen, dus in dat geval zou je inderdaad in de problemen kunnen komen. Niet dat je er hele erge problemen door zou krijgen, aangezien je dan gewoon laat zien dat je netjes alles bewaard hebt voor die mensen en niet geopend hebt.. Maar toch, retour afzender sturen voorkomt gezeur :)
pi_89066220
Retour afzender natuurlijk :) En na een paar jaar weggooien. Ik heb vandaag toevallig nog een (reclame)brief voor de vorige bewoners gekregen, ik woon hier ook pas 6 jaar :')
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:20:17 #16
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_89066232
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Bij de gemeente nagaan of ze niet nog op jullie adres staan ingeschreven(!)

[..]

stop het in een envelop (grote) en breng het 1x per 2 weken naar het postkantoor / gooi de grote envelop in de brievenbus met 'verhuisd' er op.
Heb ik al gedaan. Gemeente kon me hier niets over zeggen ivm privacy (althans, zo is mij verteld).
Tics van je petten.
pi_89066343
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:12 schreef nattermann het volgende:

Dit heb ik ook.
Heb een paar keer "retour afzender" gedaan, maar toen kwam diezelfde post weer bij mij terug.
Dus dat ook opgegeven. Afgelopen maand heb ik nog 5 roze geboortekaartjes ontvangen. "Gefeliciteerd met de baby". Welke baby? Men weet wel dat er een baby is geboren, maar niet dat die mensen al ruim een jaar vertrokken zijn.
When you assume, you make an ass of U and me!
pi_89066390
Oké retour afzender it is :) Dank allen!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2010 20:23:39 ]
pi_89066430
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:20 schreef nattermann het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan. Gemeente kon me hier niets over zeggen ivm privacy (althans, zo is mij verteld).
Als je je huurcontract en legitimatie meeneemt kunnen ze je wel degelijk vertellen of er nog iemand ingeschreven staat. Niet wie hij is, en dat soort dingen.. wel kun je een onderzoek laten instellen naar zo'n persoon en zal hij vervolgens worden uitgeschreven (indien van toepassing)

als je huurtoeslag hebt is dat helemaal belangrijk anders kan je in eerste instantie gaan terug betalen.

Vorige maand zelfde gehad op mijn eigen adres.
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:25:48 #20
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_89066531
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:24 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Als je je huurcontract en legitimatie meeneemt kunnen ze je wel degelijk vertellen of er nog iemand ingeschreven staat. Niet wie hij is, en dat soort dingen.. wel kun je een onderzoek laten instellen naar zo'n persoon en zal hij vervolgens worden uitgeschreven (indien van toepassing)

als je huurtoeslag hebt is dat helemaal belangrijk anders kan je in eerste instantie gaan terug betalen.

Vorige maand zelfde gehad op mijn eigen adres.
Huurcontract ben ik kwijt ( :') ), dus die mogelijkheid valt al af. Huurtoeslag heb ik niet.
Tics van je petten.
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:32:28 #21
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_89066886
Bij de post langsgaan en melden dat je post krijgt die niet voor je bestemd is; ze retourneren het dan in plaats van het bij je te bezorgen. Dat is voor een bepaalde periode maar, helaas, maar helpt wel (het hielp in mijn geval in ieder geval). Het zelfde geldt bij verhuizing van jezelf, ze sturen dan de post een periode naar je nieuwe adres door.

Nou ze DEDEN dat i.i.g., weet niet of het nu nog zo is?
pi_89067935
Ja maar dat kost geld.. Toevallig was er laatst een actie dat het 1 maand gratis was.
pi_89067947
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:25 schreef nattermann het volgende:

[..]

Huurcontract ben ik kwijt ( :') ), dus die mogelijkheid valt al af. Huurtoeslag heb ik niet.
Aii :{
Even een replicaat aanvragen bij de stichting?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')