abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89086721
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:01 schreef roos85 het volgende:

[..]

wij hebben die keuze wel, maar bijvoorbeeld Moslims hebben meestal die keuze niet.
die kunnen niet zomaar uit hun geloof "stappen"
Je hoeft ook niet meteen uit het geloof te stappen.
Het aantal katholieken dat geen sex voor het huwelijk heeft is waarschijnlijk ook op 1 hand te tellen.
Ik kan mij eerder voorstellen dat je vanaf jongs af aan krijgt ingeprent dat varkensvlees vies is en dat het je dan ook niet aanstaat.
pi_89086758
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:03 schreef utrecht1970 het volgende:
Ken genoeg moslims die gewoon een wijntje drinken, dat mag ook niet volgens de koran.
Waarom dan wel zo spastisch doen over varkensvlees?
er zijn idd genoeg moslims die alcohol drinken, die ook naar de Mac gaan terwijl dat vlees niet bepaald Halal is..

en waarom ze dan geen varkenvlees eten, geen idee/
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_89086765
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:01 schreef roos85 het volgende:

[..]

wij hebben die keuze wel, maar bijvoorbeeld Moslims hebben meestal die keuze niet.
die kunnen niet zomaar uit hun geloof "stappen"
Niet 'zomaar', maar het kan wel. Genoeg ex-moslims die het bewijzen. Het levert je misschien wel verbanning uit je familie op, maar dat kan ook als je van de zwarte-kousenkerk was.
pi_89086809
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:04 schreef utrecht1970 het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet meteen uit het geloof te stappen.
Het aantal katholieken dat geen sex voor het huwelijk heeft is waarschijnlijk ook op 1 hand te tellen.
Ik kan mij eerder voorstellen dat je vanaf jongs af aan krijgt ingeprent dat varkensvlees vies is en dat het je dan ook niet aanstaat.
En hetzelfde geldt dan voor halalvlees, vanaf jongs af aan wordt geleerd dat ze alleen halal geslacht vlees mogen eten.

kan me vanuit Ibri wel voorstellen dat hij niet op nationale tv normaal geslacht vlees gaat eten.
  woensdag 24 november 2010 @ 11:07:47 #180
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_89086816
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:05 schreef roos85 het volgende:

[..]

er zijn idd genoeg moslims die alcohol drinken, die ook naar de Mac gaan terwijl dat vlees niet bepaald Halal is..

Jawel ze kunnen het wel maar een hoop doen het niet. Ik zag even geleden zelfs een korte docu over een moslim die zich bekeert had tot het christendom. Hij werd erna wel lastig gevallen door andere moslims maar hij koos voor het christendom. Ze hebben die keuze dus wel, zeker in NL maar als ze het al doen dan brengt dit vaak een hoop gedonder mee. Dus dan kiezen ze ervoor om moslim te blijven. In mijn ogen kan een een moslim daarom geen allround topchef worden omdat hij een hoop producten niet mag proeven.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_89086917
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:07 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jawel ze kunnen het wel maar een hoop doen het niet. Ik zag even geleden zelfs een korte docu over een moslim die zich bekeert had tot het christendom. Hij werd erna wel lastig gevallen door andere moslims maar hij koos voor het christendom. Ze hebben die keuze dus wel, zeker in NL maar als ze het al doen dan brengt dit vaak een hoop gedonder mee. Dus dan kiezen ze ervoor om moslim te blijven. In mijn ogen kan een een moslim daarom geen allround topchef worden omdat hij een hoop producten niet mag proeven.
dat bedoelde ik ook met niet zomaar uit een geloof stappen, niet iedereen wil verbannen worden uit de familie of lastig gevallen worden door andere moslims. die keuze is dan niet echt vrij.
als bijvoorbeeld een Katholiek besluit niet meer naar de kerk te gaan, zorgt dat niet voor verstoting uit de familie of lastig gevallen worden door andere Katholieken.

een moslim kan wat mij betreft gerust een topchef worden, kijk maar hoe goed Ibri het gedaan heeft.
zonder gerechten te proeven heeft hij wel beter gekookt dan een hoop mensen die het wel geproefd hebben.
  woensdag 24 november 2010 @ 11:11:14 #182
189978 controlaltdelete
pi_89086929
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:07 schreef roos85 het volgende:

[..]

En hetzelfde geldt dan voor halalvlees, vanaf jongs af aan wordt geleerd dat ze alleen halal geslacht vlees mogen eten.

kan me vanuit Ibri wel voorstellen dat hij niet op nationale tv normaal geslacht vlees gaat eten.
Dan kan Ibra zich wellicht ook wel voorstellen dat hij zo nooit de allround topchef wordt hooguit van de shoarmatent waarschijnlijk.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_89086993
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:11 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dan kan Ibra zich wellicht ook wel voorstellen dat hij zo nooit de allround topchef wordt hooguit van de shoarmatent waarschijnlijk.
er zijn ook genoeg Marokkaanse en Turkse restaurants
  woensdag 24 november 2010 @ 11:20:58 #184
189978 controlaltdelete
pi_89087240
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:13 schreef roos85 het volgende:

[..]

er zijn ook genoeg Marokkaanse en Turkse restaurants
Een topchef wil werken in restaurants met michelinsterren, niet in een doorsnee kebabtent ergens in de Pijp. Bovendien als ik de chefkok was van een restaurant met sterren zou ik me paar x achter de oren krabben voordat ik een moslim zou aannemen. Niet vanwege rascistische ideeën maar praktisch gezien dat het niet kunnen proeven van bepaalde producten een grote handicap is. Hoe moet een moslim die in de keuken werkt wild zwijn kunnen serveren terwijl hij dit nog nooit gegeten heeft, niet kan proeven en dus niet weet hoe op smaak te brengen?
pi_89087616
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:20 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Een topchef wil werken in restaurants met michelinsterren, niet in een doorsnee kebabtent ergens in de Pijp. Bovendien als ik de chefkok was van een restaurant met sterren zou ik me paar x achter de oren krabben voordat ik een moslim zou aannemen. Niet vanwege rascistische ideeën maar praktisch gezien dat het niet kunnen proeven van bepaalde producten een grote handicap is. Hoe moet een moslim die in de keuken werkt wild zwijn kunnen serveren terwijl hij dit nog nooit gegeten heeft, niet kan proeven en dus niet weet hoe op smaak te brengen?
een Marokkaans of Turks restaurant is niet per definitie een kebabtent.
een topchef hoeft per defenitie niet in een sterrenrestaurant te werken, de een wil het wel, de ander kookt liever in een restaurant die zijn eigen cultuur uitdraagd.

heb ooit bij een kookprogramma (weet niet meer welke) een kok gezien die vegetarisch was, en die vleesgerechten door collega's liet proeven.
in dit soort gevallen valt er wel een mouw aan te passen.
pi_89087620
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:20 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Als restaurant wil je je ook niet laten beperken qua kaart door het personeel dat je hebt rondlopen.
Als doorsnee restaurant neem je ook geen vegetarier aan, neem ik aan.
  woensdag 24 november 2010 @ 11:54:47 #187
189978 controlaltdelete
pi_89088487
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:32 schreef roos85 het volgende:

[..]

een Marokkaans of Turks restaurant is niet per definitie een kebabtent.
een topchef hoeft per defenitie niet in een sterrenrestaurant te werken, de een wil het wel, de ander kookt liever in een restaurant die zijn eigen cultuur uitdraagd.

heb ooit bij een kookprogramma (weet niet meer welke) een kok gezien die vegetarisch was, en die vleesgerechten door collega's liet proeven.
in dit soort gevallen valt er wel een mouw aan te passen.
Voordat iemand een topchef is moet ie wel tig uiteenlopende gerechten kunnen maken, van everzwijn tot eend, van lamskarbonade tot een vegetarische quiche, van balkenbrei tot sushi. M.a.w. een topchef is allround. Heb je dit allemaal onder knie dan pas kun je een beslissing maken hoe je je vak gaat uitvoeren en voor watvoor soort restaurant je kiest. Als je tijdens de koksopleiding uit bepaalde overtuigingen al een hoop producten en ingredienten niet kan/mag eten/proeven, en je niet eens weet hoe een product smaakt, hoe kun je dan een volleerde (top)chef worden?
pi_89088494
quote:
Het valt wel mee met de producten die niet gegeten mogen worden. Met name varken (en zwijn zal wel gezien worden als varken). Ibrahim proefde de andere vleessoorten ook niet, omdat hij niet weet hoe of het beest waar het aangeleverde vlees vanaf komt wel halal geslacht is. Als Ibrahim ergens chef wordt, kan ie wel vlees inkopen dat halal is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2010 11:55:58 ]
  woensdag 24 november 2010 @ 11:55:09 #189
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_89088505
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:05 schreef roos85 het volgende:

[..]

omdat varkensvlees volgens mij het enige is dat echt als verboden wordt aangegeven in de koran, maar ik kan ernaast zitten
  woensdag 24 november 2010 @ 11:56:44 #190
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_89088560
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Het valt wel mee met de producten die niet gegeten mogen worden. Met name varken (en zwijn zal wel gezien worden als varken). Ibrahim proefde de andere vleessorten ook niet, omdat hij niet weet hoe of het beest waaar het aangeleverde vlees vanaf komt wel halal geslacht is. Als Ibrahim ergens chef wordt, kan ie wel vlees inkopen dat halal is.
ja dat zal het probleem niet zijn, het enige probleem dat ik zie, als je een open keuken hebt, is het gevloek / getier als iets niet gaat zoals hij dat wil, maar misschien dat ie zich anders uit als er geen prestatiedruk van topchef 2010 op hem staat.
pi_89088669
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:59 schreef k_man het volgende:

[..]

In Nederland wel hoor. :)
Ha ha. Anders houd je even je mond en oordeel je niet over dingen waar je niets van weet, clown :W
  woensdag 24 november 2010 @ 12:00:23 #192
189978 controlaltdelete
pi_89088699
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Het valt wel mee met de producten die niet gegeten mogen worden. Met name varken (en zwijn zal wel gezien worden als varken). Ibrahim proefde de andere vleessoorten ook niet, omdat hij niet weet hoe of het beest waar het aangeleverde vlees vanaf komt wel halal geslacht is. Als Ibrahim ergens chef wordt, kan ie wel vlees inkopen dat halal is.
Chef wordt ie nu ook niet zomaar hoor, ik denk dat ie blij mag zijn als hij ergens in de keuken van een goed restaurant aangesteld wordt maar hij zal echt niet meteen de chef van de keuken worden.
pi_89088743
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:59 schreef Djokotron het volgende:

[..]

Ha ha. Anders houd je even je mond en oordeel je niet over dingen waar je niets van weet, clown :W
Wij kennen elkaar? :?
pi_89088764
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:00 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Chef wordt ie nu ook niet zomaar hoor, ik denk dat ie blij mag zijn als hij ergens in de keuken van een goed restaurant aangesteld wordt maar hij zal echt niet meteen de chef van de keuken worden.
Hij begint natuurlijk lekker voor zichzelf. *)
  woensdag 24 november 2010 @ 12:07:13 #195
189978 controlaltdelete
pi_89088986
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:01 schreef k_man het volgende:

[..]

Hij begint natuurlijk lekker voor zichzelf. *)
Kun je/ mag je zonder koksdiploma eigenlijk als kok gaan werken in NL? Geen idee eigenlijk, wel dat je je horecapapieren nodig hebt wil je een restaurant beginnen.
pi_89089017
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:55 schreef Marrije het volgende:

[..]

omdat varkensvlees volgens mij het enige is dat echt als verboden wordt aangegeven in de koran, maar ik kan ernaast zitten
ja dat weet ik, reageerde op de post die ik quote..
pi_89089663
Nieuwe ronde, nieuwe kansen dat Pascal en/of Rico eruit vliegen *O*
pi_89089736
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:23 schreef Drassss het volgende:
Nieuwe ronde, nieuwe kansen dat Pascal en/of Rico eruit vliegen *O*
laten we het hopen *O*
pi_89089865
Welnee, Pascal wordt tweede en onze bolle held wint. Die heeft na z'n winst gisteren echt de smaak te pakken. Rico is een winner! *O*
  woensdag 24 november 2010 @ 12:36:21 #200
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_89090225
Je moet er toch niet aan denken zeg, dat Rico wint :o
Maar Noury is gewoon niet goed genoeg als ik de laatste afleveringen bekijk. Dan maakt Kay nog meer kans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')