Een mooi fragmentje van de VPRO-televisie en wmb één van die prachtige voorbeelden van waartoe het klimaat van stimulering van de kunsten kan leiden. Ik kwam Ernst tot zo'n 15 jaar gelden heel vaak tegen op festivals, workshops, optredens. Allemaal van die gesubsidieerde bijeenkomsten van mensen die zich met geďmproviseerde muziek bezig houden. Hij was destijds erg experimenteel bezig, daar moest je als luisteraar flink je best voor doen. Maar wel een vriendelijke kerel, ik makkte altijd wel even een praatje met hem.quote:
Moah, beetje grieperig. Snotverkouden, spierpijn en binnenlandse onrusten.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:43 schreef Diaan73 het volgende:
Ach gossie. Griep??
Ik ben ook alweer verkouden... gelukkig blijft het daarbij.
quote:Op donderdag 25 november 2010 14:44 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Moah, beetje grieperig. Snotverkouden, spierpijn en binnenlandse onrusten.
Heb je buiten in de koud gestaan??quote:Op donderdag 25 november 2010 14:47 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik vond het gisteravond niet zo koud. Daarmee ging het al fout, denk ik.
Even een blokje om door de binnenstad. Had het zo warm dat ik m'n jas open gedaan had.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:47 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Heb je buiten in de koud gestaan??
Tja, dat is een beetje dom hč? Haha.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:51 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Even een blokje om door de binnenstad. Had het zo warm dat ik m'n jas open gedaan had.
quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:06 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Heb je kaartjes voor Lowlands weten te bemachtigen?
Good for youquote:Op vrijdag 26 november 2010 14:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
![]()
Ook voor Brother en nog een vriend van ons. Ow en collega's van Peace. In totaal 6.
We hebben ruim 1,5 geprobeerd en toen konden we bijna tegelijk kaartjes bestellen.
Op wat "kleine details" na, kan ik ook het hele weekend gaan.quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:17 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Good for you![]()
Ik denk echter dat er heel wat jonge mensen achter het net gaan vissen omdat ze zo snel het geld niet bij elkaar wisten te schrapen.
Ik weet dat mijn neefje en zijn vriendengroep altijd een hele strakke financiële planning moesten aanhouden om bij het begin van de VVK het te kunnen ophoesten. Die zullen dit keer dan wel moeten overslaan, denk ik.quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:26 schreef Diaan73 het volgende:
Ja, dat vrees ik ook. Al hoorde ik dat er vorig jaar meer ouderen zijn gespot dan het jaar daarvoor. Het is natuurlijk ook allemaal best duur.
Jammer dat ze het daardoor mislopen. Al snap ik Lowlands wel dat ze de kaarten nu al in de vvk gooien. EN DAT IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN ONZE REGERING!!quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:31 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik weet dat mijn neefje en zijn vriendengroep altijd een hele strakke financiële planning moesten aanhouden om bij het begin van de VVK het te kunnen ophoesten. Die zullen dit keer dan wel moeten overslaan, denk ik.
In Duitsland zit er 0% BTW op concertkaartjesquote:Op vrijdag 26 november 2010 14:35 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Jammer dat ze het daardoor mislopen. Al snap ik Lowlands wel dat ze de kaarten nu al in de vvk gooien. EN DAT IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN ONZE REGERING!!
En niet zoals sommige zeggen van Lowlands. Althans, dat vind ik.
Werkelijk? Ik heb vorig jaar kaartje gekocht voor U2 in Duitsland, maar die waren ook niet goedkoop.. zijn de kaartprijzen dan an sich duurder?quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:41 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
In Duitsland zit er 0% BTW op concertkaartjes
Dat is niet zo transparant. Organisatoren als Mojo bepalen de prijs van een band (de uitkoopsom) aan de hand van de zaalgrootte, populariteit van de band, kortom: op wat zij denken dat het concert "het podium" kan opleveren. Omdat men in Duitsland geen BTW hoeft af te dragen over de kaartjes is het goed mogelijk dat de uitkoopsommen voor bands hoger zijn in Duitsland dan in Nederland.quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:43 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Werkelijk? Ik heb vorig jaar kaartje gekocht voor U2 in Duitsland, maar die waren ook niet goedkoop.. zijn de kaartprijzen dan an sich duurder?
Neuh, ze zijn me daar toch net iets te formeel.quote:Geen reden trouwens om naar Duitsland te verhuizen trouwens.
Okay, ik vroeg me al af hoe dat ong werkte...quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:49 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat is niet zo transparant. Organisatoren als Mojo bepalen de prijs van een band (de uitkoopsom) aan de hand van de zaalgrootte, populariteit van de band, kortom: op wat zij denken dat het concert "het podium" kan opleveren. Omdat men in Duitsland geen BTW hoeft af te dragen over de kaartjes is het goed mogelijk dat de uitkoopsommen voor bands hoger zijn in Duitsland dan in Nederland.
[..]
Is dat zo? Nooit iets van gemerkt eigenlijk. De Duitsers die op de markt in Enschede komen, zijn niet formeel te noemen.quote:Neuh, ze zijn me daar toch net iets te formeel.
In het bedrijfsleven en rond titulatuur gaat het er heel formeel aan toe. Een arts aanspreken met meneer is not done, die noem je (en hij noemt zichzelf ook buiten zijn werk om) Herr Doktor.quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:09 schreef Diaan73 het volgende:
Is dat zo? Nooit iets van gemerkt eigenlijk. De Duitsers die op de markt in Enschede komen, zijn niet formeel te noemen.
Ik heb in Duitsland gewerkt, maar daar ging het niet formeel.. maar bij artsen kan ik me er wel iets bij voorstellen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:16 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
In het bedrijfsleven en rond titulatuur gaat het er heel formeel aan toe. Een arts aanspreken met meneer is not done, die noem je (en hij noemt zichzelf ook buiten zijn werk om) Herr Doktor.
Mij hoeven ze later echt niet met Frau Doktor aan te spreken.quote:Op vrijdag 26 november 2010 16:02 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb in Duitsland gewerkt, maar daar ging het niet formeel.. maar bij artsen kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Als jij Duitse was zou je jezelf voorstellen aan je buren als Frau Doktor Wyccie.quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:43 schreef wyccie het volgende:
[..]
Mij hoeven ze later echt niet met Frau Doktor aan te spreken.
Het is in Nederland ook ongebruikelijk om je zelf voor te stellen als Dokter Zo-en-zo, zelfs al ben je in functie. Dat is net zoiets als ik mezelf meneer Scrutinizer zou noemen als ik de telefoon opneem.quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:49 schreef wyccie het volgende:
Nee, gewoon zonder titel. Vind ik zo'n onzin.
quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:06 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik weet ook niet meer wie het is dus doe jij maar een nieuwe
En denk je ook dat je stemmen invloed hebben of ligt de eindlijst al klaar?quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:22 schreef Wickedangel het volgende:
Zoooo, nu heb ik drie keer gestemd.
quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:24 schreef peaceman het volgende:
En denk je ook dat je stemmen invloed hebben of ligt de eindlijst al klaar?
Je vind het niet opmerkelijk dat de keuzelijst zo beperkt is?quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:34 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Je zou denken dat ze computermatig de stemmen tellen als ze dan zoveel moeite doen om ons massaal te laten stemmen. Ik denk eigenlijk niet dat er al een lijst klaarligt. Wat heeft dat voor zin?
en het jaar daarvoor en het jaar daarvoor...quote:Het enige waar ik het niet mee eens ben, maar daar hebben we het al eens eerder over gehad, is dat er zoveel recente nummers in de lijst staan. Een song zou minstens vijf jaar oud moeten zijn zodat je kunt kijken of ie een beetje beklijft en dán pas stemmen. Vorig jaar werd de lijst daardoor flink verziekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |