FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / EOS wil paypal bedrag
Tamashiidinsdag 23 november 2010 @ 15:36
Hai,

Ik heb vandaag een brief ontvangen van EOS die een bedrag van paypal wilt afhandelen. Dit bedrag is toen ontstaan vanwege een verkoper die zijn spullen niet opstuurde. Het gaat om 26 euro. Ik heb vorig jaar ook zo'n brief gekregen en toen contact gehad via de mail met dezelfde medewerker die op de brief staat. Heel veel mailtjes gestuurd, situaties uitgelegd en ze zouden het onderzoeken. Daarna nooit meer wat van gehoord ook al heb ik nog twee mailtjes gestuurd. Vandaag dus weer een brief gekregen waarin ze zelfs dreigen met een rechter. Wat kan ik nu het beste doen?
De_Groentenboerdinsdag 23 november 2010 @ 15:42
26 euro op je paypal account storten, paypal bellen en zeggen dat ze erin kunnen zakken.
karr-1dinsdag 23 november 2010 @ 15:44
Als je de hele conversatie van vorige keer bewaard hebt gewoon nogmaals opsturen.
detulp050dinsdag 23 november 2010 @ 15:47
Wie of wat is EOS? En waarom willen ze nu 26 euro? Ik begrijp er maar weinig van :)
appelsjapdinsdag 23 november 2010 @ 15:51
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:47 schreef detulp050 het volgende:
Wie of wat is EOS? En waarom willen ze nu 26 euro? Ik begrijp er maar weinig van :)
karr-1dinsdag 23 november 2010 @ 15:53
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:47 schreef detulp050 het volgende:
Wie of wat is EOS? En waarom willen ze nu 26 euro? Ik begrijp er maar weinig van :)
Dit gok ik

http://www.eos-nederland.com/
Tamashiidinsdag 23 november 2010 @ 16:15
EOS is juridische zaken oid, handelen de schulden bij paypal af.
Punt is, ik ga toch geen 26 euro storten als het bullshit is en niet van hun is!
Tamashiidonderdag 25 november 2010 @ 17:44
Dit topic maakt me ook heel veel zorgen: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=36&t=85050&start=20
TheoddDutchGuydonderdag 25 november 2010 @ 17:56
Verkoper in het verleden licht je op en nu wil paypal het geld terug?

Hah i dont think so.

Ze hebben daar zogenaamd notabene bescherming tegen voor mensen zoals jezelf. :') wtf.
Tamashiidonderdag 25 november 2010 @ 18:05
Ha wat zijn we weer grappig. Donder lekker op als je er geen fuck van begrijpt. Dat is mijn hele probleem. Ik heb tientallen keren contact opgenomen met ebay, paypal en eos. Eerste mailtjes waren heel vriendelijk en de mailtjes die ik terug kreeg ook. Maar nu reageren ze domweg gewoon niet meer. Ik heb bewijs dat ik iets gekocht heb en niet gekregen hebt. De verkoper heeft zijn spul gewoon niet opgestuurd en daar baal ik van. Prima, maar dat ik nu daarvoor ook nog geld moet betalen, nee.
ElisaBdonderdag 25 november 2010 @ 18:11
quote:
13s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:05 schreef Tamashii het volgende:
Ha wat zijn we weer grappig. Donder lekker op als je er geen fuck van begrijpt.
Snap jij het zelf wel :? Wat is er zo grappig aan mensen die proberen gewoon zinnig antwoord te geven. Snappen wij het niet, of lees jij niet goed?

quote:
Dat is mijn hele probleem. Ik heb tientallen keren contact opgenomen met ebay, paypal en eos. Eerste mailtjes waren heel vriendelijk en de mailtjes die ik terug kreeg ook. Maar nu reageren ze domweg gewoon niet meer. Ik heb bewijs dat ik iets gekocht heb en niet gekregen hebt. De verkoper heeft zijn spul gewoon niet opgestuurd en daar baal ik van. Prima, maar dat ik nu daarvoor ook nog geld moet betalen, nee.
detulp050donderdag 25 november 2010 @ 18:13
Ik begrijp er nog steeds niet van :@
Jij hebt iets gekocht van 26 euro. Dat is toen niet geleverd. Jij kreeg 26 terug op je paypalaccount. Nu wil de verkoper alsnog zijn geld ofzo? Beweert hij dat hij alsnog heeft geleverd ofzo? Waarom zou je een teruggegekregen 26 euro alsnog moeten betalen?
Tamashiidonderdag 25 november 2010 @ 18:22
Ik had sowieso geld op mijn paypal account. Ik heb toen iets gekocht. Toen is dat geld er af gegaan, verkoper zou het versturen. Verkoper heeft dat niet gedaan. Dus ik heb dat geld terug laten boeken. Geld was terug geboekt maar toen stond er -26 euro. Ik uitgelegd bij ebay en paypal. Dit zouden ze onderzoeken. Dat onderzoek is nooit verder gekomen... Terwijl ik wel veel mailtjes etc heb gestuurd. Kreeg eergister dus weer een brief van EOS of ik die 26 euro terug wilde betalen zonder verdere uitleg....

Beter? :9
detulp050donderdag 25 november 2010 @ 18:26
quote:
17s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:22 schreef Tamashii het volgende:
Ik had sowieso geld op mijn paypal account. Ik heb toen iets gekocht. Toen is dat geld er af gegaan, verkoper zou het versturen. Verkoper heeft dat niet gedaan. Dus ik heb dat geld terug laten boeken. Geld was terug geboekt maar toen stond er -26 euro. Ik uitgelegd bij ebay en paypal. Dit zouden ze onderzoeken. Dat onderzoek is nooit verder gekomen... Terwijl ik wel veel mailtjes etc heb gestuurd. Kreeg eergister dus weer een brief van EOS of ik die 26 euro terug wilde betalen zonder verdere uitleg....

Beter? :9
Ja, nu begrijp ik het :)
Maar ik vrees dat mijn antwoord je niet zal bevallen.
Paypal heeft een service, namelijk kopersbescherming. Als je een artikel niet krijgt, dan kun je een conflict starten, waarbij je bijna altijd je geld terugkrijgt. Als uit het onderzoek komt dat je je geld terugkrijgt, dan stort Paypal de 26 euro op je account. Dan kun je het er af halen. Als het onderzoek stilvalt, dan dien je een reminder te sturen om opnieuw de case te laten bekijken.

Jij hebt de automatische incasso van Paypal laten storneren (toch?), waardoor je op -26 euro kwam te staan. Het onderzoek is nooit voltooid en de zaak is nu waarschijnlijk verlopen. Paypal beschouwt de zaak nu als gesloten en ziet dat jij op -26 euro staat en stuurt een incassobureau op je af.

In principe terecht, al is de vraag wat er nu gebeurd is met je 'conflict' qua kopersbescherming. Mijn advies is: betaal 26 euro en laat het conflict uitzoeken.
Tamashiidonderdag 25 november 2010 @ 18:32
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord, ik denk dat ik het ook zal opvolgen. Maar omdat ik zo veel hoor qua oplichtingen en no response van EOS ben ik bang dat het gedaan is met die 26 euro. Maar so be it dan maar.
Niznodonderdag 25 november 2010 @ 18:32
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:26 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Ja, nu begrijp ik het :)
Maar ik vrees dat mijn antwoord je niet zal bevallen.
Paypal heeft een service, namelijk kopersbescherming. Als je een artikel niet krijgt, dan kun je een conflict starten, waarbij je bijna altijd je geld terugkrijgt. Als uit het onderzoek komt dat je je geld terugkrijgt, dan stort Paypal de 26 euro op je account. Dan kun je het er af halen. Als het onderzoek stilvalt, dan dien je een reminder te sturen om opnieuw de case te laten bekijken.

Jij hebt de automatische incasso van Paypal laten storneren (toch?), waardoor je op -26 euro kwam te staan. Het onderzoek is nooit voltooid en de zaak is nu waarschijnlijk verlopen. Paypal beschouwt de zaak nu als gesloten en ziet dat jij op -26 euro staat en stuurt een incassobureau op je af.

In principe terecht, al is de vraag wat er nu gebeurd is met je 'conflict' qua kopersbescherming. Mijn advies is: betaal 26 euro en laat het conflict uitzoeken.
Niets meer aan toe te voegen.
Het zou hetzelfde zijn als dat ik via TS iets koop van een verkoper. TS betaalt de verkoper en ik haal mijn geld bij haar terug zonder een melding te starten. Pas als TS contact met mij opneemt leg ik mijn verhaal uit..........

Niet erg handig....
Tamashiidonderdag 25 november 2010 @ 18:38
Nee dat begrijp je dus verkeerd want ik heb het direct na mijn terugboeking uitgelegd, nog voordat ik ooit van EOS gehoord had.
Niznodonderdag 25 november 2010 @ 18:41
quote:
17s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:38 schreef Tamashii het volgende:
Nee dat begrijp je dus verkeerd want ik heb het direct na mijn terugboeking uitgelegd, nog voordat ik ooit van EOS gehoord had.
Ja dus je hebt geen geschil gestart maar het gewoon zelf teruggeboekt... Ik zet jou in de plaats van Paypal, niet van EOS.
TheoddDutchGuydonderdag 25 november 2010 @ 18:43
quote:
13s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:05 schreef Tamashii het volgende:
Ha wat zijn we weer grappig. Donder lekker op als je er geen fuck van begrijpt. Dat is mijn hele probleem. Ik heb tientallen keren contact opgenomen met ebay, paypal en eos. Eerste mailtjes waren heel vriendelijk en de mailtjes die ik terug kreeg ook. Maar nu reageren ze domweg gewoon niet meer. Ik heb bewijs dat ik iets gekocht heb en niet gekregen hebt. De verkoper heeft zijn spul gewoon niet opgestuurd en daar baal ik van. Prima, maar dat ik nu daarvoor ook nog geld moet betalen, nee.
Mijn reactie was als steun bedoeld.
Niet als een soort sarcastische opmerking.

Ik probeerde zoveel te zeggen als dat paypal z'n claim in z'n kont kan steken.
Tamashiidonderdag 25 november 2010 @ 18:44
Mja oke, sorry dat kwam absoluut niet zo op mij over. :9
Rolfieodonderdag 25 november 2010 @ 22:49
quote:
Nee dat begrijp je dus verkeerd want ik heb het direct na mijn terugboeking uitgelegd, nog voordat ik ooit van EOS gehoord had.
Je hebt het dus via de bank laten storneren?

Dan heb je niet de goede weg gewandeld, en dat heb ik een vermoeden dat je nu een probleem hebt. Je had een geschil moeten openen, en als de verzender dan geen bewijs kan leveren dat jij het ontvangen hebt, dan had je gemakkelijk je geld terug gekregen.
Ik ben bank dat dit een dure les voor je gaat worden.
Sessydonderdag 25 november 2010 @ 23:42
Klinkt een beetje als Intrum Justitia praktijken...