abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89054488
Hai,

Ik heb vandaag een brief ontvangen van EOS die een bedrag van paypal wilt afhandelen. Dit bedrag is toen ontstaan vanwege een verkoper die zijn spullen niet opstuurde. Het gaat om 26 euro. Ik heb vorig jaar ook zo'n brief gekregen en toen contact gehad via de mail met dezelfde medewerker die op de brief staat. Heel veel mailtjes gestuurd, situaties uitgelegd en ze zouden het onderzoeken. Daarna nooit meer wat van gehoord ook al heb ik nog twee mailtjes gestuurd. Vandaag dus weer een brief gekregen waarin ze zelfs dreigen met een rechter. Wat kan ik nu het beste doen?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:42:14 #2
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_89054687
26 euro op je paypal account storten, paypal bellen en zeggen dat ze erin kunnen zakken.
'sup.
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:44:19 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89054750
Als je de hele conversatie van vorige keer bewaard hebt gewoon nogmaals opsturen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_89054868
Wie of wat is EOS? En waarom willen ze nu 26 euro? Ik begrijp er maar weinig van :)
pi_89054997
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:47 schreef detulp050 het volgende:
Wie of wat is EOS? En waarom willen ze nu 26 euro? Ik begrijp er maar weinig van :)
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:53:46 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89055093
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:47 schreef detulp050 het volgende:
Dit gok ik

http://www.eos-nederland.com/
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_89055898
EOS is juridische zaken oid, handelen de schulden bij paypal af.
Punt is, ik ga toch geen 26 euro storten als het bullshit is en niet van hun is!
pi_89143391
pi_89143912
Verkoper in het verleden licht je op en nu wil paypal het geld terug?

Hah i dont think so.

Ze hebben daar zogenaamd notabene bescherming tegen voor mensen zoals jezelf. :') wtf.
pi_89144216
Ha wat zijn we weer grappig. Donder lekker op als je er geen fuck van begrijpt. Dat is mijn hele probleem. Ik heb tientallen keren contact opgenomen met ebay, paypal en eos. Eerste mailtjes waren heel vriendelijk en de mailtjes die ik terug kreeg ook. Maar nu reageren ze domweg gewoon niet meer. Ik heb bewijs dat ik iets gekocht heb en niet gekregen hebt. De verkoper heeft zijn spul gewoon niet opgestuurd en daar baal ik van. Prima, maar dat ik nu daarvoor ook nog geld moet betalen, nee.
  donderdag 25 november 2010 @ 18:11:15 #11
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_89144446
quote:
13s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:05 schreef Tamashii het volgende:
Ha wat zijn we weer grappig. Donder lekker op als je er geen fuck van begrijpt.
Snap jij het zelf wel :? Wat is er zo grappig aan mensen die proberen gewoon zinnig antwoord te geven. Snappen wij het niet, of lees jij niet goed?

quote:
Dat is mijn hele probleem. Ik heb tientallen keren contact opgenomen met ebay, paypal en eos. Eerste mailtjes waren heel vriendelijk en de mailtjes die ik terug kreeg ook. Maar nu reageren ze domweg gewoon niet meer. Ik heb bewijs dat ik iets gekocht heb en niet gekregen hebt. De verkoper heeft zijn spul gewoon niet opgestuurd en daar baal ik van. Prima, maar dat ik nu daarvoor ook nog geld moet betalen, nee.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_89144524
Ik begrijp er nog steeds niet van :@
Jij hebt iets gekocht van 26 euro. Dat is toen niet geleverd. Jij kreeg 26 terug op je paypalaccount. Nu wil de verkoper alsnog zijn geld ofzo? Beweert hij dat hij alsnog heeft geleverd ofzo? Waarom zou je een teruggegekregen 26 euro alsnog moeten betalen?
pi_89144841
Ik had sowieso geld op mijn paypal account. Ik heb toen iets gekocht. Toen is dat geld er af gegaan, verkoper zou het versturen. Verkoper heeft dat niet gedaan. Dus ik heb dat geld terug laten boeken. Geld was terug geboekt maar toen stond er -26 euro. Ik uitgelegd bij ebay en paypal. Dit zouden ze onderzoeken. Dat onderzoek is nooit verder gekomen... Terwijl ik wel veel mailtjes etc heb gestuurd. Kreeg eergister dus weer een brief van EOS of ik die 26 euro terug wilde betalen zonder verdere uitleg....

Beter? :9
pi_89145018
quote:
17s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:22 schreef Tamashii het volgende:
Ik had sowieso geld op mijn paypal account. Ik heb toen iets gekocht. Toen is dat geld er af gegaan, verkoper zou het versturen. Verkoper heeft dat niet gedaan. Dus ik heb dat geld terug laten boeken. Geld was terug geboekt maar toen stond er -26 euro. Ik uitgelegd bij ebay en paypal. Dit zouden ze onderzoeken. Dat onderzoek is nooit verder gekomen... Terwijl ik wel veel mailtjes etc heb gestuurd. Kreeg eergister dus weer een brief van EOS of ik die 26 euro terug wilde betalen zonder verdere uitleg....

Beter? :9
Ja, nu begrijp ik het :)
Maar ik vrees dat mijn antwoord je niet zal bevallen.
Paypal heeft een service, namelijk kopersbescherming. Als je een artikel niet krijgt, dan kun je een conflict starten, waarbij je bijna altijd je geld terugkrijgt. Als uit het onderzoek komt dat je je geld terugkrijgt, dan stort Paypal de 26 euro op je account. Dan kun je het er af halen. Als het onderzoek stilvalt, dan dien je een reminder te sturen om opnieuw de case te laten bekijken.

Jij hebt de automatische incasso van Paypal laten storneren (toch?), waardoor je op -26 euro kwam te staan. Het onderzoek is nooit voltooid en de zaak is nu waarschijnlijk verlopen. Paypal beschouwt de zaak nu als gesloten en ziet dat jij op -26 euro staat en stuurt een incassobureau op je af.

In principe terecht, al is de vraag wat er nu gebeurd is met je 'conflict' qua kopersbescherming. Mijn advies is: betaal 26 euro en laat het conflict uitzoeken.
pi_89145320
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord, ik denk dat ik het ook zal opvolgen. Maar omdat ik zo veel hoor qua oplichtingen en no response van EOS ben ik bang dat het gedaan is met die 26 euro. Maar so be it dan maar.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 25 november 2010 @ 18:32:53 #16
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_89145328
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:26 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Ja, nu begrijp ik het :)
Maar ik vrees dat mijn antwoord je niet zal bevallen.
Paypal heeft een service, namelijk kopersbescherming. Als je een artikel niet krijgt, dan kun je een conflict starten, waarbij je bijna altijd je geld terugkrijgt. Als uit het onderzoek komt dat je je geld terugkrijgt, dan stort Paypal de 26 euro op je account. Dan kun je het er af halen. Als het onderzoek stilvalt, dan dien je een reminder te sturen om opnieuw de case te laten bekijken.

Jij hebt de automatische incasso van Paypal laten storneren (toch?), waardoor je op -26 euro kwam te staan. Het onderzoek is nooit voltooid en de zaak is nu waarschijnlijk verlopen. Paypal beschouwt de zaak nu als gesloten en ziet dat jij op -26 euro staat en stuurt een incassobureau op je af.

In principe terecht, al is de vraag wat er nu gebeurd is met je 'conflict' qua kopersbescherming. Mijn advies is: betaal 26 euro en laat het conflict uitzoeken.
Niets meer aan toe te voegen.
Het zou hetzelfde zijn als dat ik via TS iets koop van een verkoper. TS betaalt de verkoper en ik haal mijn geld bij haar terug zonder een melding te starten. Pas als TS contact met mij opneemt leg ik mijn verhaal uit..........

Niet erg handig....
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_89145567
Nee dat begrijp je dus verkeerd want ik heb het direct na mijn terugboeking uitgelegd, nog voordat ik ooit van EOS gehoord had.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 25 november 2010 @ 18:41:49 #18
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_89145722
quote:
17s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:38 schreef Tamashii het volgende:
Nee dat begrijp je dus verkeerd want ik heb het direct na mijn terugboeking uitgelegd, nog voordat ik ooit van EOS gehoord had.
Ja dus je hebt geen geschil gestart maar het gewoon zelf teruggeboekt... Ik zet jou in de plaats van Paypal, niet van EOS.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_89145793
quote:
13s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:05 schreef Tamashii het volgende:
Ha wat zijn we weer grappig. Donder lekker op als je er geen fuck van begrijpt. Dat is mijn hele probleem. Ik heb tientallen keren contact opgenomen met ebay, paypal en eos. Eerste mailtjes waren heel vriendelijk en de mailtjes die ik terug kreeg ook. Maar nu reageren ze domweg gewoon niet meer. Ik heb bewijs dat ik iets gekocht heb en niet gekregen hebt. De verkoper heeft zijn spul gewoon niet opgestuurd en daar baal ik van. Prima, maar dat ik nu daarvoor ook nog geld moet betalen, nee.
Mijn reactie was als steun bedoeld.
Niet als een soort sarcastische opmerking.

Ik probeerde zoveel te zeggen als dat paypal z'n claim in z'n kont kan steken.
pi_89145857
Mja oke, sorry dat kwam absoluut niet zo op mij over. :9
pi_89158508
quote:
Je hebt het dus via de bank laten storneren?

Dan heb je niet de goede weg gewandeld, en dat heb ik een vermoeden dat je nu een probleem hebt. Je had een geschil moeten openen, en als de verzender dan geen bewijs kan leveren dat jij het ontvangen hebt, dan had je gemakkelijk je geld terug gekregen.
Ik ben bank dat dit een dure les voor je gaat worden.
pi_89161429
Klinkt een beetje als Intrum Justitia praktijken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')