Misschien heb je moeite met de begrippen 'meningen' en 'feiten' ofzo?quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Op zondag horen gewoon geen winkels open te zijn.
Op zondag hoort er ook niet gevoetbald te worden.quote:Op zondag horen gewoon geen winkels open te zijn.
Ik heb het over normale winkels. De super hier is tot 22:00 open en dat is erg fijn, maar voor normale winkels moet je zobekant een dag vrij nemen lijkt wel.quote:Op woensdag 24 november 2010 02:43 schreef paddy het volgende:
[..]
Hier zijn de supermarkten gemiddeld tot negen uur open.
Ja, idd, die mensen met een baan en een leven, die moet je niet hebbenquote:Op woensdag 24 november 2010 19:37 schreef Evertjan het volgende:
mensen die op zondag naar een winkel moeten omdat ze de andere 6 dagen ''druk'' zijn
Dit snap ik niet. Het voordeel van het winkelbedrijf is dat je je meuk direct meeneemt. Het voordeel van het internetbedrijf is meestal prijs. Ik zie dus niet in hoe dit een voordeel is voor een internetbedrijf.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Weer een doodssteek voor het winkelbedrijf, en weer een voordeel voor de internetverkopers.
Als het toch niet open is, kan je het net zo goed bestellen, je hebt het toch niet meteen maar het is wel goedkoper.quote:Op woensdag 24 november 2010 19:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Het voordeel van het winkelbedrijf is dat je je meuk direct meeneemt. Het voordeel van het internetbedrijf is meestal prijs. Ik zie dus niet in hoe dit een voordeel is voor een internetbedrijf.
Je hebt weer een dag waarop je het niet in de winkel kunt kopen, maar wel kunt bestellen. Dan maakt het vrij weinig uit dat je een extra dag (maandag als je het alsnog gaat kopen en dinsdag als je het bestelt) moet wachten, je hebt het toch niet meteen).quote:Op woensdag 24 november 2010 19:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Het voordeel van het winkelbedrijf is dat je je meuk direct meeneemt. Het voordeel van het internetbedrijf is meestal prijs. Ik zie dus niet in hoe dit een voordeel is voor een internetbedrijf.
Met jou kan ik praten!quote:Op woensdag 24 november 2010 19:37 schreef Evertjan het volgende:
mensen die op zondag naar een winkel moeten omdat ze de andere 6 dagen ''druk'' zijn
Ach komquote:Op woensdag 24 november 2010 19:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als het toch niet open is, kan je het net zo goed bestellen, je hebt het toch niet meteen maar het is wel goedkoper.
Als ik geen enkele dag naar een normale winkel kan dan kan ik het ook niet direct kopen. Dan kun je beter via internet bestellen, want dan heb je iets besteld en krijg je het binnen 2/3 dagen thuisquote:Op woensdag 24 november 2010 19:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mensen die menen dat ze er afgunstig over moeten zijn als A een dienst wil afnemen, en B die wil bieden. Nee, want dat is verandering, dat is stom, en verder geen enkel argument hebbenquote:Op woensdag 24 november 2010 19:37 schreef Evertjan het volgende:
Tja, je moet wat als je van de gewerkte dagen alleen al 2,5 dag onbetaald voor de overheid werkt.quote:Op woensdag 24 november 2010 19:37 schreef Evertjan het volgende:
Buitenstedelijke winkelcentra....die ellende komt vanzelf een keer en binnensteden sterven dan vanzelf uit, waar winkels vervangen worden door kantoren....dat moet toch de ultiem natte droom zijn van de vrije markt adepten.quote:Waarom ik ook voor zondagsopening ben. Druktespreiding
Aangezien gemeentes zeer gehecht zijn aan de binnenstad en geen buitenstedelijke winkelcentra dulden is de gemiddelde stad op zaterdag een crime om te bezoeken. Het begint al bij het vervoer, dan het parkeren, dan de belachelijke drukte op straat aangezien het voor iedereen geldt dat ze het op zaterdag moeten persen.
Pfff..quote:Op donderdag 25 november 2010 17:14 schreef 16meter het volgende:
Vieze gristenhonden, het is een genot dat de buurtsupers hiero elke zondag open zijn.
Pak het maar weer af van de consument en de ondernemer.
Want beslissen wanneer je eigen winkel open doet is vreemd?!quote:Op donderdag 25 november 2010 17:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Pfff..
Wij zijn gewoon teveel verwend de afgelopen jaren met dat alles maar steeds langer opengaat en vaker. Bij Albert Heijn gaan de openingstijden ook flink verandert worden, en terecht! Zo gaan heel veel winkels die dagelijks van 08.00 - 22.00 open zijn, kortere openingstijden krijgen.
Sinds wanneer heb jij extra geld als de winkel op zondag open is?quote:Op donderdag 25 november 2010 19:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap niet waarom dit zo een heikel thema is, de economie kan wel een zetje extra gebruiken.
Zero sum denkenquote:Op donderdag 25 november 2010 20:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Sinds wanneer heb jij extra geld als de winkel op zondag open is?
Zero sum denken is denken dat (in dit geval) de hoeveelheid geld eindig is. Als dat zo zou zijn, zou er geen economische groei mogelijk zijn.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Que? In gewoon Nederlands? We zijn niet allemaal zo ontwikkeld als jij.
Dank voor je uitleg.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zero sum denken is denken dat (in dit geval) de hoeveelheid geld eindig is. Als dat zo zou zijn, zou er geen economische groei mogelijk zijn.
Feit is dat consumenten op het moment nog veel op hun geld blijven zitten, als je het aantrekkelijker maakt dat ze geld uitgeven, gaan ondernemers meer verdienen, investeren, groeien, personeel aannemen, die weer geld gaan uitgeven, leveranciers die weer meer omzet maken, fabrikanten die meer personeel nodig hebben, etc etc
Daarmee economische groei, beter voor ons allemaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |